Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Kan Opgegeven Module Niet Vinden" tijdens installatie van een programmaatje.. help!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "Kan Opgegeven Module Niet Vinden" tijdens installatie van een programmaatje.. help!

Hoewel dit eigenlijk niet echt het passende forumdeel is, maar omdat ik anders niet echt weet hoe ik het onder jullie aandacht krijg, post ik het toch maar hier.

Sinds enkele jaren gebruikte ik tot grote tevredenheid POLESTAR (virtuele printer) om tekeningen uit Autocad2010 te exporteren en perfect te integreren in Word-documenten. Vooral omwille van het feit dat de lijndiktes en lijnsoorten zo goed geconverteerd werden.
    Dat lukte dus perfect met mijn vroegere laptop, een HP met Win7 32bit.
    Voor de wat minder ingewijden in de materie: een virtuele printer is software die je tekening niet naar een fysieke printer stuurt, maar er een bestand van maakt dat je kan openen in een andere applicatie. Als ik dat wil(de) doen dan selecteer ik gewoon Polestar printer uit de printerlijst in het printvenster van Autocad.

Ik heb me echter onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, een SAMSUNG met Win7 64bit.
    Hoe ik ook probeer, ik krijg het prachtige programmaatje niet meer aan de praat.
    Elke keer als ik het probeer te installeren dan lukt dat tot op zekere hoogte, maar plots verschijnt een klein venstertje met daarin: "kan opgegeven module niet vinden", en de installatie stopt...

Ik heb ondertussen natuurlijk al het hele internet afgezocht naar een alternatief, en ook al enkele daarvan uitgeprobeerd, maar niks kan Polestar vervangen. er is altijd wel iets wat me niet voldoet.

Iemand die me de ultieme tip geeft??

Graag, heel graag!

Groeten
    Dré
    Last edited by dréten; 10 februari 2013, 09:38.

Re: "Kan Opgegeven Module Niet Vinden" tijdens installatie van een programmaatje.. he

Echt niemand...?

Comment

Re: "Kan Opgegeven Module Niet Vinden" tijdens installatie van een programmaatje.. he

De eerste stop is te gaan kijken op de site van de fabrikant, om te gaan kijken of er een patch is voor Windows 7 64-bit. Dat moet altijd de eerste reflex zijn.

Als die fabrikant je in de steek geld, of langs de kassa wil passeren om je een nieuwe versie te slijten, kan je proberen de setup te starten in compatibility mode. Beetje uitleg:
      http://www.windows7hacker.com/index....-in-windows-7/

Comment

Ondersteund op Windows 2000, Windows XP. Heel fijn. Staat in de foutmelding niet aangegeven welke module ontbreekt?

Anders wordt het zoeken. http://www.dependencywalker.com/

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          De eerste stop is te gaan kijken op de site van de fabrikant, om te gaan kijken of er een patch is voor Windows 7 64-bit. Dat moet altijd de eerste reflex zijn.

Als die fabrikant je in de steek geld, of langs de kassa wil passeren om je een nieuwe versie te slijten, kan je proberen de setup te starten in compatibility mode. Beetje uitleg:
          http://www.windows7hacker.com/index....-in-windows-7/
          Had ik met de moed der wanhoop ook al geprobeerd, omdat deze tool niet echt bedoeld is om mijn probleem op te lossen maar eerder voor problemen met verschillende OS's.

Comment

gebruik zelf ook wel eens een viturele printer om word bestanden om te zetten naar pdf.
            heb dan even met google gezocht en kom op deze link uit
            Free download autocad virtual printer Files at Software Informer. ActMask Universe Virtual Printer Driver SDK...

er staan die 10 progs op dat gebruikt kan worden van autocad bestanden te converteren naar afbeeldingen in verschillende formaten

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              gebruik zelf ook wel eens een viturele printer om word bestanden om te zetten naar pdf.
              heb dan even met google gezocht en kom op deze link uit
              Free download autocad virtual printer Files at Software Informer. ActMask Universe Virtual Printer Driver SDK...

er staan die 10 progs op dat gebruikt kan worden van autocad bestanden te converteren naar afbeeldingen in verschillende formaten

grts
              bedankt voor je reactie hoor, maar zoals ik in mijn vraagstelling al aanhaalde: mij gaat het om export uit Autocad en import MS-Word.
              Welk progje van op de webpagina die je meegaf heb jij trouwens al met succes uitgetest?
              Mijn ervaring is dat het best lukte in emf formaat met Polestar printer.
              mijn ervaring met PDF is niet zo goed voor wat betreft het importeren van onderdelen van een PDF-pagina in WORD.
              Ik gebruik dergelijke tekeningen als illustratie/verduidelijking bij mijn teksten en handleidingen. Daarbij is het van het grootste belang dat de Import's vectorieel zijn zodat ik ze onbeperkt kan uitvergroten of bijknippen zonder kwaliteitsverlies, en dat de in Autocad ingestelde lijninstellingen( lijndikte en lijnsoort) perfect meekomen.
              Dat was tot hiertoe alléén mogelijk met Polestar.
              En ik kan zeggen dat ik toch wel al een aantal andere virtuele printers heb uitgetest hoor...
              Ik heb de developers ondertussen ook al eens aangeschreven met mijn probleem en ik wacht nu op hun respons, maar uit wat ik opmaak bij het googlen, heb zo het gevoel dat ze de software "losgelaten" hebben of dat ze ondertussen overgenomen is door een andere firma die er niet meer aan verder werkt...
              Last edited by dréten; 10 februari 2013, 12:08.

Comment

Mag ik weten waarom je dat in Word wil importeren? Ben gewoon nieuwsgierig.

Er zijn er blijkbaar nog die met je probleem zitten.
                http://atastypixel.com/blog/insertin...ice-documents/

Comment

Mag ik weten waarom je dat in Word wil importeren? Ben gewoon nieuwsgierig.
                  Heb ik hierboven toch uitgelegd.

Comment

ik gebruik enkel om van word naar pdf te gaan, maar dat is de bedoeling niet voor u
                    voor zover ik het versta wil je van autocad bestanden naar een formaat dat je in word kan zetten.
                    dus eerst omzetten van autocad naar oa. TIFF, JPG, PNG, GIF, BMP.om dan in te voegen in een word document.
                    deze progs zijn daar voor aangewezen, zelfs polestar staat er tussen.
                    maar omdat het bij u dit prog niet werkt op je nieuwe laptop vroeg ik me af of er niets te kort op je laptop staat.

grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                      ik gebruik enkel om van word naar pdf te gaan, maar dat is de bedoeling niet voor u
                      voor zover ik het versta wil je van autocad bestanden naar een formaat dat je in word kan zetten.
                      dus eerst omzetten van autocad naar oa. TIFF, JPG, PNG, GIF, BMP.om dan in te voegen in een word document.
                      deze progs zijn daar voor aangewezen, zelfs polestar staat er tussen.
                      maar omdat het bij u dit prog niet werkt op je nieuwe laptop vroeg ik me af of er niets te kort op je laptop staat.

grts
                      Zoals bekend zijn TIFF, JPG, PNG, GIF, BMP GEEN vectoriële formaten.
                      Maw: bij uitvergroten (vooral bij curven en aantekeningen) ontstaan er "blokjes", en dat wil ik dus niet.
                      En inderdaad, polestar staat er tussen, omdat je bij deze virtuele printer, tijdens het converteren de keuze krijgt tussen verschillende uitvoerformaten, waaronder inderdaad ook PDF.
                      Last edited by dréten; 10 februari 2013, 13:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Heb ik hierboven toch uitgelegd.
                        Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom iemand autocad files absoluut in Word wil hebben. De vraag is eerder waarom Word eigenlijk.

Comment

Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom iemand autocad files absoluut in Word wil hebben. De vraag is eerder waarom Word eigenlijk.
                          Omdat MS-Word de meest gebruikte, en dus meest voor-de-hand-liggende tekstverwerker is misschien?

Comment

OK, maar een typische Word pagina is A4 dus daar zou je dan toch het probleem met niet-vloeiende lijnen (of blokjes zoals je aangaf) niet mogen hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              OK, maar een typische Word pagina is A4 dus daar zou je dan toch het probleem met niet-vloeiende lijnen (of blokjes zoals je aangaf) niet mogen hebben?
                              Stel nu even dat ik van reeds geďmporteerde tekening toch nog even een klein detail wil uitvergroten en ernaast zetten...
                              voorbeeld
                              Last edited by dréten; 10 februari 2013, 13:59.

Comment

Working...
                              X