Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8 en Outlook 2007

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows 8 en Outlook 2007

Iets voor mijn goeie vriend nete

Outlook 2007 start niet meer op onder Windows 8...

Voor ik verder ga: Outlook werkt in Windows 7.
    Ik tik deze tekst in Windows 7.

"resetnavpane" lost niets op.
    Het juiste path kon ook niet gevonden worden alhoewel dit correct is ingetikt.

"control shift" werkt ook niet in Windows 8.
    Kan dus niet aan de eigenschappen via de icoon op de startbalk.

Nog iets interessants
    Als ik van SSD wissel dus van Windows 8 naar Windows 7,
    dan controleert het systeem de D-schijf.
    (indexen en chkdsk)
    Soms vindt die niets soms wist hij enkele indexen.

Ik heb ook scanpst uitgevoerd en er waren een aantal fouten in het pst-bestand van Outlook.
    Die zijn nu hersteld.

Welke bestanden mag ik hier verwijderen OF moet ik alles laten staan.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Windows 8 en Outlook 2007

Start Outlook na scanpst nu wel op ?

Klik ook eens op het pst betand met de rechtermuisknop. Staat er ergens in het menu "take ownership" ? Zo ja, klik daarop.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Start Outlook na scanpst nu wel op ?

Klik ook eens op het pst betand met de rechtermuisknop. Staat er ergens in het menu "take ownership" ? Zo ja, klik daarop.
      Ja maar ik zit nog in Windows 7 he.
      Die scanpst heb ik gedaan onder Windows 7 uit voorzorg.
      Maar Outlook werkte al in Windows 7, voor ik die scanpst deed.

Ik heb een Nederlandse versie van Windows 8.
      Maar ik zag bij die pst-bestanden > geen overname, of zoiets.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

In welke map staat die Outlook.pst ? Blijkbaar heb je er gewoon geen toegangsrechten voor.
        Plaats die ergens op een plaats waar je zeker wel lees en schrijfrechten hebt (bv. onder mijn documenten) en start je outlook terug op (dat verplaatsen moet je uiteraard doen als outlook niet open staat, maar dat is hier geen probleem.). Outlook zal dan normaal zeggen dat hij geen outlook.pst terugvindt, en vragen waar hij staat...

Normaal zou dat dan moeten opgelost zijn
        . Je kan de huidige map ook lees -en schrijfrechten geven in de security-instellingen. Dus zorgen dat je als huidige gebruiker tenminste kan "wijzigen".

En schakel in je verkenner misschien ook eens het weergeven van de extensies in. Dan zie je tenminste welke file die .PST is...
        Last edited by polleke_cgc; 11 november 2012, 11:16.
        Groeten,

Polleke

Comment

Nog 1 zaak : Ik merk dat je je systeemschijven verwisseld, en je data op een andere schijf hebt staan. Bepaalde mappen (zoals mijn documenten) krijgen bijkomende userrechten. Als je bv. je windows herinstalleert (wat je eigenlijk doet als je die systeemschijven wisselt) en je zelfs met administrator rechten die files dan wil benaderen, dan zal je die NIET kunnen openen omdat de nieuwe "administrator" niet dezelfde is als de "oude". Die userrechten worden niet toegekend aan een naam van een user, maar aan een userID. Dus zelfs als je in beide gevallen dezelfde usernaam gebruikt, kan het nog gebeuren dat je er niet aan geraakt.
          De oplossing is dan dat je de eigenaar van die mappen aanpast naar de nieuwe gebruiker, of het simpelste aan "ALLE gebruikers", maar dat is in principe niet bijster veilig.

Ik heb al genoeg mensen gehad die hun windows herinstalleren (dus niet updaten) en die dan hun oude "mijn documenten" niet meer kunnen lezen...
          Groeten,

Polleke

Comment

Gewoon 2013 preview installeren (gratis). Werkt hier perfect hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Dat gaat het probleem toch niet oplossen. Ik ga voor Polleke zijn analyse.

Jan

Comment

Ge verwijst voor uw pst blijkbaar naar uw backup?
                Rare manier om een correcte BU te houden.
                Heb je uw pst ook nergens anders staan buiten de BU?
                Dit zou al wat logischer zijn.
                En kunt ge niet aan uw instellingen via configuratiescherm?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Dat is geen oplossing want als je gaat upgraden naar een nieuwere versie, dan blijven de verwijzingen naar de pst behouden.
                Trouwens wat doe je binnenkort als de testversie vervalt? Kopen of kraken?
                Verander jij ook altijd van wagen als je een platte band hebt?
                Last edited by VerSeg; 11 november 2012, 15:27.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Euh, toch even erop wijzen dat de ene oulook de andere niet is.
                  2003 zette die .pst bestanden in een heel andere map dan waar 2010 ze zet.
                  Bij 2010 staan die in "mijn bestanden", waar 2003 ze zette ben ik ondertussen vergeten, wel weet ik nog dat het zoeken was ernaar.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Euh, toch even erop wijzen dat de ene oulook de andere niet is.
                    2003 zette die .pst bestanden in een heel andere map dan waar 2010 ze zet.
                    Bij 2010 staan die in "mijn bestanden", waar 2003 ze zette ben ik ondertussen vergeten, wel weet ik nog dat het zoeken was ernaar.

Grtz, RF

Voor zover ik weet stond de PST in Outlook 2003 ook al in de users/documents and settings. En vond je deze niet, was deze eenvoudig op te vragen in outlook zelf (als deze opstart natuurlijk)
                    Last edited by Bottie; 11 november 2012, 15:50.
                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Uw pst kon je zelf bij elke versie al zetten waar je zelf wou ... de standaard locatie is daarom dus niet zeker deze die bij de TS actief is.
                      Toch al zeker niet als men zijn eerste screeshot bekijkt.

Is die BU-schijf E:\ tenminste aangesloten als daar naar verwezen wordt?
                      Last edited by VerSeg; 11 november 2012, 16:33.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Uw pst kon je zelf bij elke versie al zetten waar je zelf wou ... de standaard locatie is daarom dus niet zeker deze die bij de TS actief is.
                        Toch al zeker niet als men zijn eerste screeshot bekijkt.

Is die BU-schijf E:\ tenminste aangesloten als daar naar verwezen wordt?

Ik reageerde op RF zijn post, en deze gaat over de standaardlocatie waarin Outlook deze zet, deze is immers sinds 2003 ongewijzigd.

Het probleem van Theokus wordt gewoon veroorzaakt door het feit dat hij 1 PST-bestand in 2 verschillende OS-sen gebruikt en dat daardoor toegangsrechten met elkaar beginnen te 'vechten', wat eigenlijk een beetje om problemen vragen is, maar dat zal hij wel al door hebben intussen
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Iedereen bedankt!

Die outlook.pst staat idd. op mijn tweede interne schijf.
                          Dus de C-schijf= een SSD.
                          De D-schijf = de bedoelde interne schijf.

En het zijn de rechten die vechten

De outlook.pst staat op de D-schijf. Waarom?
                          Ervaring en minder goede ervaring.
                          Als ik die pst laat staat waar die origineel geplaatst wordt en het systeem crasht...dan kan ik er niet meer aan.
                          Een aantal e-mails bevatten paswoorden en serienummers voor programma's die ik heb, programma's die dan terug
                          moeten geïnstalleerd worden NA een crash EN bij een cleane install van het OS.

Het kan ook anders natuurlijk: ik zet gewoon een image terug en het is opgelost.

Het wisselen van SSD's en van besturing werkt dus niet goed ofwel juist wel goed
                          Gezien ik de rechten moet aanpassen.
                          Maar waarom gebeurt dit dan en enkel dus bij die outlook.pst.
                          De rest van de data kan ik gebruiken zoals gewoonlijk.

Ik zal dus moeten opletten
                          Mijn plannetje was verschillende besturingen op aparte SSD's en die gebruiken met dezelfde data indien mogelijk.
                          Windows 7 > voor het geval Windows 8 nog niet optimaal draait
                          Windows 8 > voorlopig tot ik me 100% zeker voel > en dat zal het ook worden
                          Ubuntu .
                          Last edited by theokus; 11 november 2012, 17:59.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Nog 1 zaak : Ik merk dat je je systeemschijven verwisseld, en je data op een andere schijf hebt staan. Bepaalde mappen (zoals mijn documenten) krijgen bijkomende userrechten. Als je bv. je windows herinstalleert (wat je eigenlijk doet als je die systeemschijven wisselt) en je zelfs met administrator rechten die files dan wil benaderen, dan zal je die NIET kunnen openen omdat de nieuwe "administrator" niet dezelfde is als de "oude". Die userrechten worden niet toegekend aan een naam van een user, maar aan een userID. Dus zelfs als je in beide gevallen dezelfde usernaam gebruikt, kan het nog gebeuren dat je er niet aan geraakt.
                            De oplossing is dan dat je de eigenaar van die mappen aanpast naar de nieuwe gebruiker, of het simpelste aan "ALLE gebruikers", maar dat is in principe niet bijster veilig.

Ik heb al genoeg mensen gehad die hun windows herinstalleren (dus niet updaten) en die dan hun oude "mijn documenten" niet meer kunnen lezen...
                            Klopt polleke.
                            Maar ik kan enkel niet aan die outlook.pst. Met andere data heb ik geen problemen.
                            Het is opgelost intussen door de rechten aan te passen. En dat werkt ook iets anders dan we gewoon waren in bijv. Windows 7.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Verander jij ook altijd van wagen als je een platte band hebt?
                              Denk dat dat iets volledig anders is maar ja .
                              Ik koop het toch zodra het uit is, want het is fantastisch gewoon.
                              En meestal werkt het upgraden van het programma wel om problemen op te lossen.

Comment

Working...
                              X