Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen crisis of geen motivatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Geen crisis of geen motivatie?

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
    Ik heb nog ff voor Nederland het minimum uurloon opgezocht voor een verkoper die ze zonder diploma van de straat hebben geplukt: € 5,28.
    Een verkoper heeft bijna altijd een lager basisloon dan andere bedienden omdat een verkoper daarbuiten nog op comissie betaald wordt.
    Verkopers die geen comissie krijgen maar enkel een vast loon hebben dan ook een hoger basisloon.
    Als ge dan het totale inkomen bekijkt van die verkoper, dan kan die al een heel pak meer doen dan wat je laat blijken uit je post.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En wie heeft die investering betaald ... de student of de ouders?
      En wie strijkt daarna het geld op ... de ouders of de ex-student?
      Financiële ondersteuning van de studies is het mooiste geschenk dat je kunt krijgen (vooropgesteld dat je er iets mee doet). Zo heb ik het toch ervaren, en liever dat dan financiële steun om bijv. een huis te kopen.

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Tegenwoordig heeft de helft van de 20+-ers een hoger diploma, maar is dat wel nodig ? Voor elke dokter, IT-er, human resources manager, architekt etc zijn er 10 vuilnismannen, taxichauffeurs, magazijniers, winkeliers en koeriers nodig.
      Lijkt mij nog niet eens zo veel; we moeten sowieso evolueren naar een echte kenniseconomie.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Haha....

Mijn loon is ongeveer elke 8 jaar verdubbeld.
        Mijn loon is na 10 jaar ook verdubbeld (onderstationschef Nmbs).

Als ik zie wat sommigen met n hogeschool diploma verdienen, dat is amper meer dan een werkloosheidsuitkering.

En ik heb het dan niet over schoolverlaters.

Bv 'communicatieverantwoordelijke' van resp 28 en 31 jaar oud, 1300 a 1400 euro netto ! Moet je daarvoor verder studeren ?
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Als ik zie wat sommigen met n hogeschool diploma verdienen, dat is amper meer dan een werkloosheidsuitkering.

Bv 'communicatieverantwoordelijke' van resp 28 en 31 jaar oud, 1300 a 1400 euro netto ! Moet je daarvoor verder studeren ?
          En welk diploma hebben die gasten Johan?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een verkoper heeft bijna altijd een lager basisloon dan andere bedienden omdat een verkoper daarbuiten nog op comissie betaald wordt.
            Verkopers die geen comissie krijgen maar enkel een vast loon hebben dan ook een hoger basisloon.
            Als ge dan het totale inkomen bekijkt van die verkoper, dan kan die al een heel pak meer doen dan wat je laat blijken uit je post.
            Ik zei dat ie niet kon sparen, en dat blijft zo.
            Bij de Media Markt in Arnhem krijgen ze bijvoorbeeld wel ietske meer dan het minimum (nl. 6 euro én, een paar jaar terug, indien 21), maar geen premies... niet om 10 minuten langer te blijven... en ook niet voor behaalde targets.
            Dat is niet voldoende om een taxi te nemen als ie door jou de bus mist.
            Dat blijft ook zo.
            Als dat van zijn eten afgaat, eet hij waarschijnlijk nog te veel... maar niet meer dan voordien.
            Maar meer sparen: nee!
            De wederopleving van de economie is veel minder afhankelijk van de mentaliteit van de verkoper dan jij wilt laten uitschijnen.
            Hij kan niet meer doen dan alles wat ie krijgt opconsumeren, en met de hem niet betaalde toegevoegde waarde via investeerders laten dwingen om op credit te kopen. Want die laatsten zijn de enigen die nog geld hebben op overschot.
            Last edited by Poza; 5 oktober 2012, 21:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Geen gasten, maar jongedames Theo. Ik vermoed dat je voor zo'n job toch n bachelor moet hebben.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Mijn moeder zei me altijd dat ik maar goed moest studeren, dan zou ik niet moeten hard werken. Was die even mis. Mijn stiefzoon burgerlijk ingenieur, mijn dochter en schoonzoon psychologen en als ik zie en hoor wat voor werkdruk die moeten ondergaan, dan heb ik als handwerker veel minder hard moeten werken en altijd goed kunnen slapen. Maar ja, ik heb dan ook de tijd meegemaakt dat er handwerk genoeg was en toch redelijk goed mijn boterham verdiend.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Bij ons is het nog altijd moeilijk ne goeie stielman te vinden die tijd heeft. Voor 45 m² voegwerken heb ik bijvoorbeeld pas 900 euro betaald aan iemand die ook echt kwam, terwijl ik op het internet prijzen zie van 12,00 euro/m², voor Seifert. En die van een paar jaar terug spraken over 6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Bij ons is het nog altijd moeilijk ne goeie stielman te vinden die tijd heeft. Voor 45 m² voegwerken heb ik bijvoorbeeld pas 900 euro betaald aan iemand die ook echt kwam, terwijl ik op het internet prijzen zie van 12,00 euro/m², voor Seifert. En die van een paar jaar terug spraken over 6.
                    Met een paar goede tips en wat geluk heb ik vakmensen in huis gehad.
                    Normaal gezien (?) weet je nooit wie je in huis haalt

Dit heeft ook te maken met hetgeen je zelf kan doen of juist NIET.
                    Bij "juist niet" ben je in handen van anderen...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Gaat je loon de volgende 10 jaar ook verdubbelen?

Je kan altijd mensen vinden die onderbetaald worden, maar met een diploma wordt die kans toch kleiner.
                      Winkelverkopers zijn nu ook niet de best betaalde hé, en er is geen vagere titel dan communicatieverantwoordelijke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Gaat je loon de volgende 10 jaar ook verdubbelen?

Je kan altijd mensen vinden die onderbetaald worden, maar met een diploma wordt die kans toch kleiner.
                        Winkelverkopers zijn nu ook niet de best betaalde hé, en er is geen vagere titel dan communicatieverantwoordelijke.
                        Plus ik zie graag de bewijzen
                        Zo' n bewijs is het loonbriefje.
                        Tegenwoordig krijg je ook veel van de baas maar die zaken tellen niet mee voor jouw pensioen he.

Als er (vroeger) hier of daar over lonen of geld gepraat werd dan onthield ik mij Tommie
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Als alle klanten op zaterdag zoals in mijn voorbeeld het driedubbele zouden willen betalen is het probleem van de ts opgelost. Maar ja... de mentaliteit van tegenwoordig zeker.

Comment

Plus ik zie graag de bewijzen
                            Zo' n bewijs is het loonbriefje.
                            Tegenwoordig krijg je ook veel van de baas maar die zaken tellen niet mee voor jouw pensioen he.

Als er (vroeger) hier of daar over lonen of geld gepraat werd dan onthield ik mij Tommie
                            Je zit toch heel snel aan het plafond. Voor al wat je meer verdient betaal je wel, maar je krijgt later niks.

Dus geef mij maar extralegale voordelen in plaats van opslag.

Comment

Working...
                            X