Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen crisis of geen motivatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Geen crisis of geen motivatie?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    En waarom pakt hij dat niet aan?
    Na een paar jaar heeft hij de kwalificaties van ingenieur, en zal hij ook een ingenieursloon krijgen.
    Of dacht je dat startende ingenieurs véél meer verdienen dan een gemiddelde arbeider?
    Een paar jaar later ligt dat natuurlijk anders.... , of hij zoekt iets anders.

Als je tegenwoordig als ingenieur onderbetaald bent, dan kan je alleen naar jezelf kijken. Elders werk zat!
    Hij werkt nu bij Coca Cola als arbeider waar hij vrij veel verdient voor n dagjobke, dicht bij huis etc ... Geen weekendwerk, overuren ...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Toch weinig als ik kijk naar de investering in kosten en studietijd.
      En wie heeft die investering betaald ... de student of de ouders?
      En wie strijkt daarna het geld op ... de ouders of de ex-student?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En wie heeft die investering betaald ... de student of de ouders?
        En wie strijkt daarna het geld op ... de ouders of de ex-student?
        Wie 1 > de ouders maar er zijn uitzonderingen
        Wie 2 > die ex-student maar er zijn uitzonderingen.

Die tijd van toen komt nooit meer terug.
        En ik geraak er ook niet meer van af, het laat me niet met rust.
        "Het Durp", (het Dorp) liedje van Sabien Tiels zegt alles in een paar strofen.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Als ingenieur heb je je investering in je studies pas terugverdiend als je in de 40 bent. Ingenieurs in de prive of bij de overheid verdienen wel goed na een aantal jaren, maar de echte poen pak je pas als je zelf een firma opricht in een nichemarkt. Dan kan je bijna onbeperkt verdienen.

Tegenwoordig heeft de helft van de 20+-ers een hoger diploma, maar is dat wel nodig ? Voor elke dokter, IT-er, human resources manager, architekt etc zijn er 10 vuilnismannen, taxichauffeurs, magazijniers, winkeliers en koeriers nodig.

Zo worden jongeren gepusht in een richting die ze niet aankunnen of in een job die weliswaar veel verdient, maar die ze niet graag doen.

Als je echt veel geld wil verdienen vanop jonge leeftijd, kan je beter op je 18 met school stoppen, een job met de nacht zoeken en dan nog n (zwarte) bijverdienste voor overdag of in t weekend, bv bomen snoeien, pelletkachels installeren, mensen naar de luchthaven voeren, buitenwipper spelen, kelner, hostess op beurzen etc.

Of huwelijksfotograaf
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Zo worden jongeren gepusht in een richting die ze niet aankunnen of in een job die weliswaar veel verdient, maar die ze niet graag doen.
            Het probleem dat ontstaat als ouders hun kinderen te weinig keuze laten in hun studierichting en hun dwingen een bepaald vak te leren.
            Ouders laten vaak hun eigen "status" primeren op de keuze of wil van hun eigen kinderen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Als je echt veel geld wil verdienen vanop jonge leeftijd, kan je beter op je 18 met school stoppen, een job met de nacht zoeken en dan nog n (zwarte) bijverdienste voor overdag of in t weekend, bv bomen snoeien, pelletkachels installeren, mensen naar de luchthaven voeren, buitenwipper spelen, kelner, hostess op beurzen etc.

Of huwelijksfotograaf
              Geef mij maar die mensen naar de luchthaven, als ik ben uitgeslapen. 'k Weet niet of ik die andere wel aan kan.

Comment

Food for thought

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het probleem dat ontstaat als ouders hun kinderen te weinig keuze laten in hun studierichting en hun dwingen een bepaald vak te leren.
                  Ouders laten vaak hun eigen "status" primeren op de keuze of wil van hun eigen kinderen.
                  Nagel op de kop.
                  Dat was vroeger zo en nu nog, zelfs nu nog erger gezien de crisis.

De basis van onze beschaving, onze gemeenschap is de kennis, het onderwijs.

De tijd van Bokrijk WAS "leuk" en interessant en is nostalgisch, is romantisch en wat nog allemaal.
                  Zelfs in die tijd bracht (hard) werken niks op.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Geef mij maar die mensen naar de luchthaven, als ik ben uitgeslapen. 'k Weet niet of ik die andere wel aan kan.
                    Geef mij maar een job met toekomst, met werkzekerheid, een vast inkomen.
                    Daarna komt de rest zo goed als van zelf
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik heb nog ff voor Nederland het minimum uurloon opgezocht voor een verkoper die ze zonder diploma van de straat hebben geplukt: € 5,28.
                      Die gaat dus sowieso niet genoeg verdienen aan dat halve uurtje extra, om de consumptie aan te zwengelen. Misschien als hij een taxi pakt als hij door die klant na sluitingstijd zijn bus heeft gemist. Maar dat gaat dan van zijn eten af.
                      Sparen kan hij niet, volgens mij, ook al zou hij een percentje krijgen op de verkoop. Dus, alles wat hij verdient stimuleert de economie, terwijl het deel van de winst waarmee zijn baas bellen blaast op de beurs, gewoon verloren is.
                      De hamvraag is of de overuren van die verkoper worden betaald. Anders is het niks goeie voor onze economie.
                      Last edited by Poza; 5 oktober 2012, 11:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Ik heb nog ff voor Nederland het minimum uurloon opgezocht voor een verkoper die ze zonder diploma van de straat hebben geplukt: € 5,28.
                        Die gaat dus sowieso niet genoeg verdienen aan dat halve uurtje extra, om de consumptie aan te zwengelen. Misschien als hij een taxi pakt als hij door die klant na sluitingstijd zijn bus heeft gemist. Maar dat gaat dan van zijn eten af.
                        Gij wilt het niet verstaan he? Als die gast wilt werken en hard werkt gaat die er zeker komen

In Duitsland, het GROTE voorbeeld, heeft men zelfs geen minimumlonen.
                        En toch is de werkloosheid er gedaald met de helft
                        Kwam gisteren uitvoerig aan bod bij Maybrit Illner....

Lage lonen zetten ALLES op de helling.

Over de zorg gesproken... (zieken ed.)
                        Was er ene van christelijke signatuur die beweerde dat mensen vanaf 80 géén heupoperaties mogen krijgen.
                        Dat is dus weggegooid geld en "belast" de verzekeringen .
                        "goe" bezig.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Gij wilt het niet verstaan he? Als die gast wilt werken en hard werkt gaat die er zeker komen

In Duitsland, het GROTE voorbeeld, heeft men zelfs geen minimumlonen.
                          En toch is de werkloosheid er gedaald met de helft
                          Kwam gisteren uitvoerig aan bod bij Maybrit Illner....

Lage lonen zetten ALLES op de helling.

Over de zorg gesproken... (zieken ed.)
                          Was er ene van christelijke signatuur die beweerde dat mensen vanaf 80 géén heupoperaties mogen krijgen.
                          Dat is dus weggegooid geld en "belast" de verzekeringen .
                          "goe" bezig.
                          Ze hebben daar nog wat gaskamers in Duitsland. Moet niet zo moeilijk zijn deze terug op te starten.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ach, als de ts zijn geld dan maar ergens anders heeft uitgegeven is het voor mij ook goed: liefst aan een toestel met een ingebouwd mankement, zodat hij binnen de voorgeprogrammeerde tijd opnieuw geld kan uitgeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Ze hebben daar nog wat gaskamers in Duitsland. Moet niet zo moeilijk zijn deze terug op te starten.
                              Oei oei

Maar het valt op: de arrogantie van sommigen, de schaamteloosheid.
                              Keurig en vlekkeloos in het pak en met een uitgestreken gezicht.
                              En dit terwijl miljoenen, zo goed als 3,5 miljoen toch, zich het vel van de vingers moeten werken zonder hoop op een verbetering.

Ursula von der Leyen (CDU) had een lumineus idee: "arme" gezinnen kregen een soort kredietkaart...
                              De kinderen kunnen daarmee gratis sporten en zelfs leren piano spelen. Nog zo'n christelijke blijk van meeleven.
                              (daar kwam het toch op neer)
                              Ze vond dit beter dan cash geld of bijv. 100 euro per maand meer aan die gezinnen geven.
                              Waarom? Ach, die mensen zouden dat extraatje toch maar uitgeven aan sigaretten of bier...
                              Zulke dwaze opmerkingen lees en hoor ik hier ook al.
                              Ursula dacht dus alleen maar aan die arme kindjes...echt waar

Ik ga overdrijven maar als de tijd rijp is, zou weer zone gast met kort haar en een snorretje kunnen opstaan.
                              En even later kan dan iedereen weer opstap gaan, voor de derde keer...en misschien de "goeie" keer
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Als ingenieur heb je je investering in je studies pas terugverdiend als je in de 40 bent. Ingenieurs in de prive of bij de overheid verdienen wel goed na een aantal jaren, maar de echte poen pak je pas als je zelf een firma opricht in een nichemarkt. Dan kan je bijna onbeperkt verdienen.
                                Haha....

Mijn loon is ongeveer elke 8 jaar verdubbeld.
                                Ik wil wel eens weten welke arbeider dat kan zeggen.

Ik kan je verzekeren dat mijn studiekosten terugverdiend waren voor mijn 30e.
                                En bedenk ook dat je interessantere jobs kan krijgen als je dat wil.

Het kan best kloppen dat een arbeider in 5-ploegen systeem in de Chemie een stuk meer verdient dan een beginnend ingenieur, maar dat blijft toch niet altijd zo zeker....
                                Bij de overheid zijn de startlonen ok, maar de evolutie is nogal beperkt, en de extra voordelen vallen ook nogal tegen.

Comment

Working...
                                X