Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen crisis of geen motivatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen crisis of geen motivatie?

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    Ik heb kunnen genieten van een systeem waar ik maandelijks een aardig bedrag aan bijdraag.
    Voor je eigen, en voor de tijdelijk ongeschikten die dat ook niet nodig hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero
      Dat is inderdaad zo, vandaar het succes dat er toen was bij de lancering. Maar alles wordt nu wel sedert het marxistisch beleid duidelijk op de helling gezet. Zie wat ik hierboven al het aangehaald.
      Het is simpel hé.
      Als we allemaal niks extra doen, en uiteindelijk van het wettelijk pensioen moeten gaan leven vanaf ons 65e jaar, dan denk ik dat het OCMW nogal wat werk gaat krijgen.

En degene die dan nog huur moet betalen, die kan zijn biefstukske op zondag ook nog vergeten.
      Pensioensparen fiscaal aantrekkeliljk maken is gewoon goed voor de staatskas!

Binnen een jaar of 20, zijn er nog meer gepensioneerden die moeten onderhouden worden door nog minder werkenden.
      Ik ga dan niet aan mijn kinderen vragen om 75% belastingen te betalen in plaats van 50% om mijn pensioen te betalen. Dus, ik reken op een mager staatspensioentje, en probeer wat aan de kant te leggen. Maar ook dat wordt moeilijker, want ook daar willen de sossen met hun klauwen in graaien.

Ik heb meer compassie met gehandicapten en langdurig zieken dan met werklozen die zich niet willen aanpassen of bijscholen. Dat je van een ziekte straatarm wordt vind ik hemeltergend. Dat een werkloze rustig elke dag zijn pintjes kan gaan drinken en verder met rust gelaten wordt ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ge zou nu denken dat handelaars hun klanten liever behouden in plaats van kwijt te spelen aan concurrenteie maar niets is blijkbaar minder waar.

Zit ik nu al sinds vanmorgen 10u00 continu naar een winkel te bellen om een bestelling door te geven en telkens krijg ik te horen dat ze geen tijd hebben om mijn bestelling op te nemen.
        Ik had al eens info gevraagd en ze vroegen zelf om telefonisch de bestelling door te geven opdat het morgen al geleverd zou kunnen zijn in de winkel ... zal moeilijk gaan op deze manier.
        Ofwel heb ik iemand aan de lijn dat het hoort donderen in Keulen en vraagt later terug te bellen, ofwel zeggen ze dat het nu niet past en dat ik eveneens later moet terugbellen.

Mooiste van al is dat ik zaterdag ook al in een andere winkel stond om hetzelfde aan te kopen, maar 20 minuten voor sluiting namen ze het toestel uit onze handen en reden het net als de rest van de voorraad met hun karreke naar de stock ... we gaan subiet sluiten zeiden ze en vroegen al om de winkel te verlaten.
        Ik snap wel dat iedereen op tijd naar huis wil, maar als ge het nodige al in handen hebt vind ik het toch maar een rare manier van doen.

Gemotiveerde mensen zijn er toch niet veel meer hoor, ge hoort al direct dat het tegen de zin is en veel vragen moet ge aan sommigen niet stellen.
        Gelukkig kom je af en toe nog eens klantgerichte mensen tegen die de klant echt willen helpen ... de mentaliteit van tegenwoordig zeker?

Nu ja, tegen de zin moeten ze mij niets verkopen, dan ga ik wel op een ander.
        Verseg, wat heb je nodig ?
        Kan ik je straks bellen, voor je bestelling ?
        Ik lever binnen de week.

Zo zou het moeten klinken ;-) (of zouden we toch willen, en ja ze bestaan nog. Maar zijn meestal iets duurder)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Het is simpel hé.
          Als we allemaal niks extra doen, en uiteindelijk van het wettelijk pensioen moeten gaan leven vanaf ons 65e jaar, dan denk ik dat het OCMW nogal wat werk gaat krijgen.

En degene die dan nog huur moet betalen, die kan zijn biefstukske op zondag ook nog vergeten.
          Pensioensparen fiscaal aantrekkeliljk maken is gewoon goed voor de staatskas!

Binnen een jaar of 20, zijn er nog meer gepensioneerden die moeten onderhouden worden door nog minder werkenden.
          Ik ga dan niet aan mijn kinderen vragen om 75% belastingen te betalen in plaats van 50% om mijn pensioen te betalen. Dus, ik reken op een mager staatspensioentje, en probeer wat aan de kant te leggen. Maar ook dat wordt moeilijker, want ook daar willen de sossen met hun klauwen in graaien.

Ik heb meer compassie met gehandicapten en langdurig zieken dan met werklozen die zich niet willen aanpassen of bijscholen. Dat je van een ziekte straatarm wordt vind ik hemeltergend. Dat een werkloze rustig elke dag zijn pintjes kan gaan drinken en verder met rust gelaten wordt ook.
          Is dat zo?
          Voor die zijn 58ste jaar zal die geen dag met rust gelaten worden.
          Staat trouwens netjes in de boodschap van Elio en in het regeerakkoord.

Waarin ligt de schande, zo komt het toch bij mij over, dat we binnen 20 jaar nog meer gepensioneerden moeten onderhouden.
          Twintig jaar geleden wist men dit ook al.
          Maar toen hadden de verkeerde partijen het voor het zeggen zeker
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Tenzij het over jezelf gaat en je goed weet wat er allemaal gebeurd is, blijft het moeilijk te oordelen volgens wat mensen vertellen.
            Ge moet ook zien wat er effectief op zijn C4 staat en in het arbeidsreglement en hoe de vaststellingen gebeurd zijn.
            Het is niet omdat er een zware fout gemaakt wordt, dat dit ook altijd zo op papier gezet wordt ... werkgevers vermelden dit ook niet zo graag omdat dit vaak een negatief beeld geeft over het bedrijf of omdat er dan al snel een procedure opgestart wordt om dit aan te vechten.
            Dat hij dronken was op de dag dat hij C4 kreeg, stond zelfs in de referentiebrief naar nieuwe werkgevers !
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Is dat zo?
              Voor die zijn 58ste jaar zal die geen dag met rust gelaten worden.
              Staat trouwens netjes in de boodschap van Elio en in het regeerakkoord.

Waarin ligt de schande, zo komt het toch bij mij over, dat we binnen 20 jaar nog meer gepensioneerden moeten onderhouden.
              Twintig jaar geleden wist men dit ook al.
              Maar toen hadden de verkeerde partijen het voor het zeggen zeker
              Er ligt geen schande dat we nog meer gepensioneerden gaan moeten onderhouden.
              Het gaat gewoon niet haalbaar zijn

Het systeem gaat langzaamaan falen....
              (zie maar naar de pensioenleeftijd die naar omhoog moet).

Maar mensen leven ook langer, dus langer pensioen....
              ons systeem was ooit een droomsysteem,
              daar komt nu verandering in....
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Klopt Theo.
                Er was er zelfs ene die vertelde dat het begrotingstekort er vanzelf gekomen is, en ook vanzelf zou weg gaan.

Het criminele aan ons pensioensysteem is dat ik vandaag bijdragen betaal voor jouw pensioen, en dat mijn kinderen dat zullen moeten doen voor mijn pensioen, en dat jij bijdragen hebt betaald voor het pensioen van jouw ouders. .
                Als er dan gepensioneerden bijkomen en minder werkenden zijn, dan zie je toch heel snel dat het onbetaalbaar wordt.

En daarmee wil ik dus niet zeggen dat de gepensioneerden van vandaag geen recht hebben hé. Die hebben het alvast minder lang zien aankomen.
                In NL bouwt met fondsen op zodat elke generatie zelf iets opbouwt voor haar eigen pensioen.

In elk geval, ik probeer naast het financieren van de studies van mijn kinderen en het afbetalen van mijn huis toch nog iets opzij te houden om een comfortable pensioen te beleven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Ik zeg het toch: dit blijft men maar herhalen
                  En morgen denkt iedereen dat het zo is.

Diegenen die niks tekort hebben en nooit iets tekort hadden, gaan gewoon door.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Inderdaad, een solidariteitssysteem dat goed werkte in tijden van toen. Langer leven en massa's meer gepensioneerden afkomstig van de babyboom.
                    Het wordt tijd dat men inziet dat het zonder langer te werken, 'voor diegenen die daar nog toe in staat zijn', niet langer meer houdbaar is.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Inderdaad, een solidariteitssysteem dat goed werkte in tijden van toen. Langer leven en massa's meer gepensioneerden afkomstig van de babyboom.
                      Het wordt tijd dat men inziet dat het zonder langer te werken, 'voor diegenen die daar nog toe in staat zijn', niet langer meer houdbaar is.
                      In Belgie hebben ze een grondige herziening nodig.
                      't Is een prachtig systeem, maar een combinatie aan factoren maakt het systeem gewoon zwak...
                      Te veel werklozen, te hoge eisen voor nieuwe mensen aan te nemen, 50+ worden afgedankt maar krijgen geen nieuwe kansen, profiteurs en luilakken die de kantjes perfect weten af te gaan...

Misschien is de samenvatting: Een solidariteitssysteem kan enkel goed werken als er algemene solidariteit is....
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Mensen,

de onderhuidse politieke frustatie sijpelt weer naar boven. Graag een beetje netjes houden aub en niet als meer off-topic gaan reageren. Nog even en de zondebokken worden met elke post als maar scherper gedefiniëerd en dan zal de moderator toch weer moeten ingrijpen.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Probleem is dat er hier minder en minder en nog veel minder werk is.
                          De meeste werkenden lopen al lang op hun tenen. Vandaar ook die verandering in mentaliteit.
                          En waarom moeten het enkel inkomsten uit werk zijn die het systeem moeten recht houden.

Waarom protesteerden het laatst de vrachtwagenchauffeurs?
                          Hoe heet dat weer? Vrije markt werking? Europa zonder grenzen.

Las het laatst dat de gemeente Herk 100.000 euro zou moeten afdokken opdat rock-Herk of hoe heet dat kan blijven bestaan. (en omdat ze verlies hadden geleden).
                          Allee jongens, waarmee zijn die bezig.

Alle beetjes helpen.

Ik krijg dagelijks berichten van Belga binnen...
                          Je houdt het niet voor mogelijk wat er allemaal beslist wordt en waar ons geld naar toe gaat.
                          En wat men allemaal uitvindt aan dingen die gedaan worden en allemaal totaal naast de zaak.

Kan het nog idioter? Ja zeker.

Het kan nog gekker
                          De Duisters zitten met een nieuwe Nürburgring en die kostte vier keer meer.
                          Last edited by theokus; 3 oktober 2012, 16:09.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

3 pagina's moeten bijlezen op een halve dag ^^
                            Leuk topic dus!

Nu, ik ga niet op alles reageren zonder hier een paar A4tjes vol te typen...

Ik zal mezelf even als voorbeeld geven dat het wel degelijk mogelijk is om snel werk te vinden.

Helaas heb ik op jonge leeftijd de fout gemaakt te stoppen met mijn studies economie en in de bakkerij van de familie te stappen.
                            Helaas zeg ik omdat dit mij achteraf nogal wat problemen heeft opgeleverd.

Na 3 jaar leercontract krijg je dus NIETS dan een velletje papier dat eigenlijk waardeloos is, ook al noemen ze het een gelijkgestelde A2 wat het absoluut niet is.
                            Na mijn bakkersopleiding heb ik nog een dik jaar verder gewerkt in de zaak tot ik het op een gegeven moment moe was. Slechte verloning, 7 op 7 werken en een gemiddelde van 13uur per nacht werken.

Ik ben toen in de voetstappen van mijn vader gestapt en werd beroepsmilitair. Hier heb ik het 5 jaar volgehouden tot ik medisch (knieoperatie) werd afgedankt. Daar zat ik dan... 4 jaar werkervaring bakkerij, en 5 jaar beroepsmilitair... Probeer zo maar eens werk te vinden, zonder diploma op 24 jarige leeftijd. En toch is me dat perfect gelukt! Je mag niet te kieskeurig zijn in het begin en ik moet toegeven dat ik de eerste jaren veel als interimer heb gewerkt om voor mezelf de optie te hebben om te stoppen wanneer ik wou. Ook nooit aan een hongerloon, arbeiders die bereid zijn te werken worden nu eenmaal goed betaald.

Ik heb op die 5 jaar enorm veel werkervaring opgedaan (magazijn, heftruckchauffeur, houtbewerking, meubelplaatser, betonwerker)

ps ik zeg nog eens dat ik van al die voorgaande niets af wist, zero ervaring!

Al dit leren en aanpassen heeft me uiteindelijk mijn huidige job opgeleverd, vast contract als hoofdmagazijnier, mooi loon, vlak bij huis.... Komt daar nog eens bij dat ik vrij goed tot goed met de pc overweg kan en ik momenteel meer word ingeschakeld op ons bureau dan in het magazijn. En mijn loon werd recent aangepast aan dat extra werk
                            Ik had natuurlijk ook thuis kunnen zitten en gaan doppen, in de hoop dat de VDAB mij een droomjob (wat mijn huidige job absoluut niet is) zou bezorgen maar dat heb ik dus niet gedaan.

Dus ja... Mensen die beweren dat ze vast zitten in hun huidige job uit angst niets anders te vinden... ik erger me eraan!
                            Je moet moeite doen, inzet hebben en de lat niet te hoog leggen in het begin. Ik kwam van een echte luxejob als militair terecht in de betonsector waar ik elke avond als een gebroken man thuis kwam. Maar er is genoeg goed betaald werk, zolang je maar WILT werken
                            Bigger aint always better........ Unless you're me!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Mensen,

de onderhuidse politieke frustatie sijpelt weer naar boven. Graag een beetje netjes houden aub en niet als meer off-topic gaan reageren. Nog even en de zondebokken worden met elke post als maar scherper gedefiniëerd en dan zal de moderator toch weer moeten ingrijpen.

Kheb nog geen enkele scherpe post gelezen?

@Theokus, uit welke pot moet er dan nog geld gehaald worden?
                              En hier bij ons ken ik meer als 1 team dat onderbemand rondloopt, en dus met 2 man het werk van 4 moet klaren...
                              en ik durf wedden dat er meer als 1 bedrijf zo'n teams kent...
                              maar als eisen als: -30jaar, +10jaar ervaring en liefst universitair geldig blijven... dan maken simpele hoge school studenten geen kans natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                                Mensen,

Maar je moet ook niet katholieker zijn dan de paus. Leve de moderators...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X