Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen crisis of geen motivatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen crisis of geen motivatie?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Hij zal toch niet ontslagen zijn wegens zware fout, want dan krijg je niks. (of je moet bij het OCMW langs)

Je hoort me niet zeggen dat de werkloosheidsvergoedingen te hoog zijn, maar misschien worden lage lonen te veel belast, of moet de werkloosheidsvergoeding in de tijd beperkt worden.
    Probleem is, Tommie, de opinie of hoe men denkt over geld en werken.
    Als de banken beter gewerkt hadden dan zaten we nu minder in de problemen.
    En WIE zit nu in de problemen? Iedereen behalve de banken want die zijn gered.

En er is ook geen eer meer te vinden of trots in het werken zelf en dat is niet de fout van de werkende of de werkloze, de zieke en de rest.
    Je kan nog mens zijn als je je terug trekt uit de maatschappij; erg he maar het is zo.
    Je kan tegenwoordig in de maatschappij doen of laten wat je wilt, op kleine of op grote schaal, je wordt bedolven onder kritiek of misnoegen.

Het is ook zoals Bruno T. zei in de 7de Dag
    We moeten meer gaan samenwerken en stoppen om elkaar te schuld te geven.
    Ja, ik ken ons verleden en geschiedenis.
    En nooit denken dat de grote monden van nu het goed met ons menen
    Die blijven maar herhalen en herhalen, jagen het volk op en achter de schermen drinken ze pinten met de "vijand".

Ik wil maar zeggen de het bijna zover is gekomen dat de kleine man elkaar de kop inslaat.
    Kritiek hebben op alles en iedereen geregisseerd door een paar die niets tekort hebben.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Maar we geraken off topic
      Je kan ook naar de gemeente stappen als je niets hebt. Dan fungeer je als virtueel doorgeefluik naar de huisjesmelkers, want het ocmw stort hun dat geld rechtstreeks. Je moet dan wel een soort van weer-aan-werk-contact ondertekenen, net zoals de werklozen.
      Van de 2720 mensen die in 2009 hun uitkering voor goed kwijtraakten omdat ze niet terug aan het werk gingen, vonden er 21,8 procent toch een job binnen de drie maanden.
      Het gaat dus in totaal om een 500-tal mensen die onder onaflatende dwang en door volledige uitsluiting toch een (meestal gedeeltelijke en tijdelijke, veronderstel ik) slechtbetaalde job aannamen.
      De anderen zitten in de Nederlandse gevangenissen veronderstel ik, want wij hebben geen plaats.
      Of ze werken in 't zwart, maar die gelegenheid heb je minder als je door geen witte job te hebben volledig uit de maatschappij zijt gesloten.
      De boetes om iemand zonder papieren verder te helpen zijn niet van de poes.
      Ons zwartwerk zit in de onbetaalde overuren en de kleine zelfstandige die wel nog overal aan huis is, maar geen factuur aflevert.
      Last edited by Poza; 3 oktober 2012, 12:03.

Comment

Gisteren gezien op het nieuws : de topman van Agoria (productiebedrijven) klaagt dat er veel industrie weggaat uit Belgie, er niet genoeg groei is etc. Volgende item : ontslagen in een garenfabriek omdat het in Turkije goedkoper geproduceerd kan worden !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Hij zal toch niet ontslagen zijn wegens zware fout, want dan krijg je niks. (of je moet bij het OCMW langs)

Je hoort me niet zeggen dat de werkloosheidsvergoedingen te hoog zijn, maar misschien worden lage lonen te veel belast, of moet de werkloosheidsvergoeding in de tijd beperkt worden.
          Ik denk dat dronken rondrijden met een vorkheftruck na meerdere verwittigingen toch wel n zware fout is.

Ivm beperken werkloosheidsvergoedingen in de tijd : dan kloppen die mensen toch gewoon aan bij t ocmw, dus dan verschuift t probleem.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Gisteren gezien op het nieuws : de topman van Agoria (productiebedrijven) klaagt dat er veel industrie weggaat uit Belgie, er niet genoeg groei is etc. Volgende item : ontslagen in een garenfabriek omdat het in Turkije goedkoper geproduceerd kan worden !
            Ja maar Johan; dat is toch niets nieuws.
            Als ik een refresh doe van mijn browser zie ik telkens weeral een bedrijf(je) dat de boeken sluit.

Aan onze universiteiten zitten honderden vreemde studenten waaronder Chinezen en anderen.
            Binnen een paar jaar gaan die naar huis, gaan daar zaken leiden en zo ons kl...
            Dat is dus heel simpel uitgelegd he.
            Onze universiteiten betalen wij....nog meer simpel uitgelegd: wij financieren onze eigen ondergang.

Guy V. heeft gelijk: de toekomst is China, India.
            Europa heeft afgedaan. OF het zou sterk moeten veranderen.
            Wat Europa nu doet is landen financieren met ons geld weer.
            Waar ze de centen blijven halen is me een raadsel.
            En dat het volk zelf niet wordt geholpen door die steun is geen raadsel.
            't Zijn toch weer de banken die ermee gaan lopen.
            En het volk moet weer besparen tot bijna aan de hongersnood.
            Pfff.
            Ik stop.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ivm beperken werkloosheidsvergoedingen in de tijd : dan kloppen die mensen toch gewoon aan bij t ocmw, dus dan verschuift t probleem.
              Maar nee, dan hebben huisbazen meer zekerheid. De RVA betaalt je huur niet rechtstreeks. Probleem opgelost!
              Van de 2720 mensen die in 2009 hun werkloosheidsuitkering voor goed kwijtraakten omdat ze na drie aanmaningen -en een paar jaar begeleid zoeken- niet terug aan het werk waren, vonden er 21,8 procent toch een job binnen de drie maanden. Het gaat dus voor sommigen beter zonder RVA-begeleiding, terwijl voor de meerderheid van de geschorsten de deuren naar de criminaliteit worden opengezet.
              Bovendien hebben ocmw's beperkte budgetten, en zijn ze niet zo centraal gestuurd, waardoor je de hulpverleners meer onder druk kunt zetten om de schuld bij de suggelaars te leggen.
              Last edited by Poza; 3 oktober 2012, 12:48.

Comment

Ach, de meeste mensen van mijn generatie die ik ken maken zich geen illusies; de enige manier om een pensioen te hebben, zal zijn door er zelf voor te zorgen.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Ach, de meeste mensen van mijn generatie die ik ken maken zich geen illusies; de enige manier om een pensioen te hebben, zal zijn door er zelf voor te zorgen.
                  Jammer dat jullie dan niet enige strijd leveren voor het behoud
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Een aanvullend pensioen opbouwen is er toch ook zelf voor zorgen..
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik denk dat dronken rondrijden met een vorkheftruck na meerdere verwittigingen toch wel n zware fout is.
                      Tenzij het over jezelf gaat en je goed weet wat er allemaal gebeurd is, blijft het moeilijk te oordelen volgens wat mensen vertellen.
                      Ge moet ook zien wat er effectief op zijn C4 staat en in het arbeidsreglement en hoe de vaststellingen gebeurd zijn.
                      Het is niet omdat er een zware fout gemaakt wordt, dat dit ook altijd zo op papier gezet wordt ... werkgevers vermelden dit ook niet zo graag omdat dit vaak een negatief beeld geeft over het bedrijf of omdat er dan al snel een procedure opgestart wordt om dit aan te vechten.
                      Buiten vliegen wegens zware fout betekent geen ontslagvergoeding en in principe ook geen uitkering, tenzij met een bepaalde wachtperiode.
                      Maar we zijn fameus aan het afwijken van het origineel bericht hier.
                      Langs de andere kant kan onvoldoende inzet ook als zware fout aanzien worden ... niet willen werken zoals het gevraagd wordt hoort daar ook bij.
                      Last edited by VerSeg; 3 oktober 2012, 12:56.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ge moet ook zien wat er effectief op zijn C4 staat
                        Daar hoeft niks op te staan. Je kan zelfs iemand ongestraft ontslaan terwijl die na jaren gratis overuren tijdelijk afwezig was door ziekte. De wetgever heeft namelijk vergeten daar een sanctie aan te verbinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Een aanvullend pensioen opbouwen is er toch ook zelf voor zorgen..
                          Jep; en wellicht slechts een doekje voor het bloeden. Zij die het niet doen zijn gek.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Jammer dat jullie dan niet enige strijd leveren voor het behoud
                          Ons huidig pensioensysteem is op geen enkel vlak duurzaam, het heeft dus helemaal geen zin om voor behoud te strijden.

Comment

Jep; en wellicht slechts een doekje voor het bloeden. Zij die het niet doen zijn gek.

Ons huidig pensioensysteem is op geen enkel vlak duurzaam, het heeft dus helemaal geen zin om voor behoud te strijden.
                            Ben ik niet mee eens met jouw tweede reactie
                            Geld in België is nooit veilig... daar ben ik het wel mee eens.
                            Er was ooit dat Zilverfonds en nog van die moderne woordenschat.

Pensioensparen kan je ook inbrengen in de belastingaangifte, wordt hier blijkbaar vergeten.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ik heb enkele maanden als werkzoekende van een uitkering mogen genieten.. Wat ik kreeg leunde erg dicht aan bij het minimumloon hoor.
                              En wat ik op die maanden heb gekregen heb ik ondertussen al ruimschoots terugbetaald als ik zie wat er wordt afgehouden van mijn brutoloon.
                              Was wat je verdiend had dan al opgeraasd tijdens die maanden? Er gaat ook een heel pak geld naar de tijdelijke arbeidsongeschiktheid (met ongeveer een half miljoen trekkers). Die soort financiele hulpbehoevenden (sic) worden omzeggens gewoon doorbetaald, zonder controle vergelijkbaar met die van de paar nog resterende erkende invalide, die soms hoge kosten moet doen om zijn ongeschiktheid telkens opnieuw te bewijzen. Ik ga echter niet opnieuw beginnen over de pesterijen die zij telkens opnieuw moeten ondergaan om bijna niks te trekken.
                              Ik ben voorstander om echte zieken het eerste jaar te laten teren op hun spaargeld, om vervolgens bij te springen als ze het met een ieder-voor-zich-mentaliteit niet redden. Waarom zijn we anders een beschaafd, welvarend land, als we de suggelaars laten creperen.
                              Last edited by Poza; 3 oktober 2012, 14:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                                Was wat je verdiend had dan al opgeraasd tijdens die maanden?
                                Ik had best ook van m'n spaargeld kunnen leven als je dat bedoelt, maar zo werkt het niet. Ik heb kunnen genieten van een systeem waar ik maandelijks een aardig bedrag aan bijdraag.

Comment

Working...
                                X