Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen crisis of geen motivatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen crisis of geen motivatie?

Het minimumloon is niet veel hoger dan een werkloosheidsvergoeding. Als je je vervoer en kinderopvang aftrekt, is het nog lonender om niet te gaan werken ! En dan kan je nog elke dag uitslapen en je zin doen ! Wie is er dan de grootste zot ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Warenhuizen maakten winkelen jarenlang duurder.

Goe bezig he en wij maar betalen
      't Is weer zoals Sonja zei: die hebben nooit genoeg.

De Colruyt staat er ook bij.
      Als "Ondernemer van het Jaar" mag je eens raden waar die zijn administratie heeft.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Was in voorraad? Direct beschikbaar?

Tegenwoordig is het vrij normaal dat mensen iets kopen en dit direct in handen willen hebben.
        Als iets voorradig is, in promo staat en daardoor 99€ goedkoper is dan op een ander ... dan wil ik dat inderdaad heel graag aan die prijs gaan afhalen Theo.
        En ik zou inderdaad mijn vrouw kunnen sturen, maar dan mocht ze niet ziek zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Het minimumloon is niet veel hoger dan een werkloosheidsvergoeding. Als je je vervoer en kinderopvang aftrekt, is het nog lonender om niet te gaan werken ! En dan kan je nog elke dag uitslapen en je zin doen ! Wie is er dan de grootste zot ?
          Na een tijdje werken verdien je toch meer zeker, en je bouwt een toekomst.

Ik vind degene die geen inspanning doet en werkloos blijft nog altijd de grootste zot.

Comment

Nog steeds de dopper man.
            Als ge met volle inzet deftig uw werk doet, dan heb je ooit de kans om uiteindelijk een betere job te krijgen met betere voorwaarden.
            Ik heb nog nooit een dopper promotie weten krijgen omdat hij goed kan doppen.

En als er ergens een mooie jobaanbieding is en je komt af met "ik heb nooit gewerkt maar altijd gedopt" of "ik heb reeds veel rvaring" ... wie gaan ze kiezen denk je?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Johan, ik ga je wat plagen
              Je moet toch blij zijn dat je werk hebt niet?
              Werk geeft "zin" aan het leven, werk zorgt er ook voor dat je een breder sociaal leven hebt.
              En je draagt bij aan een maatschappij waarin het goed leven is.
              Met een beetje geluk haal je misschien de 70-tig. Of word je nog ouder zodat je al die tijd
              kan genieten van jouw pensioen. (statistieken liegen nooit he )
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Nog steeds de dopper man.
                Als ge met volle inzet deftig uw werk doet, dan heb je ooit de kans om uiteindelijk een betere job te krijgen met betere voorwaarden.
                Ik heb nog nooit een dopper promotie weten krijgen omdat hij goed kan doppen.

En als er ergens een mooie jobaanbieding is en je komt af met "ik heb nooit gewerkt maar altijd gedopt" of "ik heb reeds veel rvaring" ... wie gaan ze kiezen denk je?
                Heb je tegenwoordig nog ervaring nodig?
                De jeugd heeft geen ervaring en de ouderen met ervaring zijn te duur.

Ik las in de media dat je tegenwoordig door ervaring zelfs een getuigschrift krijgt zodat je géén diploma meer nodig hebt.
                Wat willen die eigenlijk?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Na een tijdje werken verdien je toch meer zeker, en je bouwt een toekomst.

Ik vind degene die geen inspanning doet en werkloos blijft nog altijd de grootste zot.
                  Een zinvolle bezigheid is toch ook niet slecht he Tommie
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ge zou nu denken dat handelaars hun klanten liever behouden in plaats van kwijt te spelen aan concurrentie maar niets is blijkbaar minder waar.

Gemotiveerde mensen zijn er toch niet veel meer hoor, ge hoort al direct dat het tegen de zin is en veel vragen moet ge aan sommigen niet stellen.
                    En het zijn niet alleen winkeliers, zondag ook wat meegemaakt.

Wij zijn zondag naar Brugge gaan wandelen, passeren een teraske, en willen er een appeltaartje met een koffie.
                    Allemaal tafels van vier, er staat één tafeltje vrij, en ook nog eentje waar twee mensen iets zitten te eten, de rest bezet,
                    wij zetten ons aan het tafeltje van vier, komt er een jonge kelner, en die vraagt "met twee personen" wij zeggen van ja,
                    "dan MOETEN jullie daar gaan zitten" wijzend naar de twee vrije plaatsen bij die andere mensen, wij hebben ons gat opgeheft,
                    en zijn weg gegaan, de pummel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      En het zijn niet alleen winkeliers, zondag ook wat meegemaakt.

Wij zijn zondag naar Brugge gaan wandelen, passeren een teraske, en willen er een appeltaartje met een koffie.
                      Allemaal tafels van vier, er staat één tafeltje vrij, en ook nog eentje waar twee mensen iets zitten te eten, de rest bezet,
                      wij zetten ons aan het tafeltje van vier, komt er een jonge kelner, en die vraagt "met twee personen" wij zeggen van ja,
                      "dan MOETEN jullie daar gaan zitten" wijzend naar de twee vrije plaatsen bij die andere mensen, wij hebben ons gat opgeheft,
                      en zijn weg gegaan, de pummel.
                      En die pummel was de eigenaar?
                      Of was die pummel werknemer met zin voor economie en commercie, zin voor eigen initiatief, reageerde misschien naar de opgelegde "policy" van de zaak?

Maar ik zou precies hetzelfde gedaan hebben: opstaan en verdwijnen dus
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Van een werkloosheidsvergoeding kan je normaal niet leven zonder iets in 't zwart. De 'gewone' uitkering bedraagt 483,86 €. Voor bijna het dubbele daarvan kan je bij ons een eenvoudig huisje huren, maar dan heb je geen eten en ben je arm.
                        Een invalide krijgt iets van een 700 €, tenzij hij niet is gelijkgeschakeld met wie nooit gewerkt heeft, en dus niet al lang invalide is.
                        Het Bruto gewaarborgd gemiddeld minimummaandinkomen voor voltijdse arbeid, na de indexaties van februari 2012 is echter 1.472,40 €. Na aftrek van de huishuur heb je dan wel nog geld om iets te eten, en ben je dus niet arm, tenzij door eigen schuld of door die van je kinderen.... omdat die geboren zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                          Van een werkloosheidsvergoeding kan je normaal niet leven zonder iets in 't zwart. De 'gewone' uitkering bedraagt 483,86 €. Voor bijna het dubbele daarvan kan je bij ons een eenvoudig huisje huren, maar dan heb je geen eten en ben je arm.
                          Een invalide krijgt iets van een 700 €, tenzij hij niet is gelijkgeschakeld met wie nooit gewerkt heeft, en dus niet al lang invalide is.
                          Het Bruto gewaarborgd gemiddeld minimummaandinkomen voor voltijdse arbeid, na de indexaties van februari 2012 is echter 1.472,40 €. Na aftrek van de huishuur heb je dan wel nog geld om iets te eten, en ben je dus niet arm, tenzij door eigen schuld of door die van je kinderen.... omdat die geboren zijn.
                          Ik heb enkele maanden als werkzoekende van een uitkering mogen genieten.. Wat ik kreeg leunde erg dicht aan bij het minimumloon hoor.
                          En wat ik op die maanden heb gekregen heb ik ondertussen al ruimschoots terugbetaald als ik zie wat er wordt afgehouden van mijn brutoloon.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Johan, ik ga je wat plagen
                            Je moet toch blij zijn dat je werk hebt niet?
                            Werk geeft "zin" aan het leven, werk zorgt er ook voor dat je een breder sociaal leven hebt.
                            En je draagt bij aan een maatschappij waarin het goed leven is.
                            Met een beetje geluk haal je misschien de 70-tig. Of word je nog ouder zodat je al die tijd
                            kan genieten van jouw pensioen. (statistieken liegen nooit he )
                            Grotendeels heb je gelijk.

Ik werk nu in een nieuw team en heb daar toffe collega's leren kennen waarmee ik nu een nieuwe (voor mij toch) hobby uitoefen, namelijk kwissen ! Er zijn tevens ook wat muziekliefhebbers bij, dus gaan we soms eens samen naar een concert.

Een job geeft idd voldoening in de zin dat je je nuttig maakt voor de maatschappij, je onmisbaar voelt (al is dat maar n illusie).

Mijn vader is wel op zijn 53 gestorven, mede door stress op t werk (al kan je dat nooit bewijzen), dus die weg wil ik niet opgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              In Belgie is het blijkbaar toch anders dan in Nederland. Een vriend van mij woont nog bij zijn ouders thuis en is ontslagen op t werk voor een grove fout. Hij krijgt al n jaar 1200 euro netto werkloosheidsuitkering, niet veel minder dan toen hij 4/5e werkte (1400 euro). Als je dan de benzine rekent : 20 dagen x 60 km/dag. Dan kan je al eens een sabbatjaar inlassen :-)

Maar we geraken off topic

Comment

Hij zal toch niet ontslagen zijn wegens zware fout, want dan krijg je niks. (of je moet bij het OCMW langs)

Je hoort me niet zeggen dat de werkloosheidsvergoedingen te hoog zijn, maar misschien worden lage lonen te veel belast, of moet de werkloosheidsvergoeding in de tijd beperkt worden.

Comment

Working...
                                X