Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakje naar USA verzenden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pakje naar USA verzenden

Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
    Nu, Mexico is een "leuk" land om iets heen te sturen. Je mag al blij zijn als het voorbij de eerlijke douane komt
    Fijn

Ik moet binnenkort iets naar Brazillië sturen, zal makkelijkst zijn met Bpost denk ik.

Ik neem aan dat een gewatteerde enveloppe die men bij bpost verkoopt (17,5x23cm) onder 'niet genormaliseerde brieven' valt en niet onder 'pakketten'?

Bij het versturen van pakketten spreekt men vaak over douanedocument CN23 dat men moet bijvoegen. Maar bij het onderdeel brieven staat daar helemaal niets over op.

Op de site van de post in Nederland daarentegen, heeft men ook nog CN22 documenten. (wordt nergens vermeld op bpost)

Het zou gewoon een klein cadeautje als gift zijn, en mijn bedoeling is dat de bestemmeling geen extra (douane)kosten moet betalen om het in ontvangst te nemen.
    De bestemmeling heeft het namelijk niet zo breed, en ik wil die extra kosten als verzender zelf betalen, als die er zijn.

Iemand tips?
    Kwestie dat ik toch door ervaringsdeskundigen geïnformeerd ben, en me niet uit het lood laat slaan door de loketbediende

Comment

Kan je niks bestellen op een braziliaanse webshop, en het ter plaatse laten leveren?
      Brazilie en douane is altijd duur, en dan zit je nog met de corruptie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Kan je niks bestellen op een braziliaanse webshop, en het ter plaatse laten leveren?
        Mja, da's het probleem, het is een 'Belgisch product', enfin, kan daar ook niet lokaal gekocht worden.

En duur,... 't zou tussen 4 à 8 euro zijn, mocht het als 'brief' ipv als 'pakket' verstuurd worden. Valt best mee.

Comment

je kan die douane papieren gewoon bij je postkantoor vragen
          dat is een proforma formulier of hoe je dat ook mag noemen
          ik heb dat vorige maand twee maal zo gedaan voor een item op te sturen naar noorwegen, daar moest ook zo'n douane formulier bijzitten
          ze hebben mij toen bij het postkantoor goed geholpen moet ik zetten
          ze moesten wel even goed kijken en wat lachen met mijn klein pakketje van 1m50 x80x20 en 18kg :-D
          netjes verpak in een kartonnen doos (ik had de max maten en gewichten al even opgezocht op internet)
          en alles is goed op tijd aangekomen in noorwegen en goede track and trace
          dus de Belgische Post is zeker zo slecht niet en al bij al schappelijk kwestie tarieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Fijn

Ik moet binnenkort iets naar Brazillië sturen, zal makkelijkst zijn met Bpost denk ik.

Ik neem aan dat een gewatteerde enveloppe die men bij bpost verkoopt (17,5x23cm) onder 'niet genormaliseerde brieven' valt en niet onder 'pakketten'?

Bij het versturen van pakketten spreekt men vaak over douanedocument CN23 dat men moet bijvoegen. Maar bij het onderdeel brieven staat daar helemaal niets over op.

Op de site van de post in Nederland daarentegen, heeft men ook nog CN22 documenten. (wordt nergens vermeld op bpost)

Het zou gewoon een klein cadeautje als gift zijn, en mijn bedoeling is dat de bestemmeling geen extra (douane)kosten moet betalen om het in ontvangst te nemen.
            De bestemmeling heeft het namelijk niet zo breed, en ik wil die extra kosten als verzender zelf betalen, als die er zijn.

Iemand tips?
            Kwestie dat ik toch door ervaringsdeskundigen geïnformeerd ben, en me niet uit het lood laat slaan door de loketbediende
            ik vermoed dat je het item in kan vullen als gift mss is dat een optie?
            en is er ergens geen minimum bedrag eer dat er douane kosten en/of invoerrechten op gelden?
            ik dacht dat hier in België ergens rond de €50 was ,vanaf dat bedrag zijn er invoerskosten aan verbonden

Comment

Op de site van Bpost staat er: "Let op dat je pakje geen verboden goederen bevat.
              Voor bepaalde landen gelden extra restricties."

In die lijst van restricties staat er bij Brazillië: "Ivoor, kansspelen, persoonlijke post, postomslagen,…"

Hmmm, mag je dan niet via een gewone omslag sturen? OF mag er geen omslag ín de brief zitten? En 'persoonlijk post', man man, dus er mag geen "groetjes, ..." opstaan ofzo
              Wat een duidelijkheid toch.

Comment

Ok, daarnet op de post gedaan in Anderlecht.
                De hele wachtzaal stond vol volk, enfin ongure types, en ik had maar een kwartiertje tijd...

Bij het binnenkomen neem ik een nummertje, en op hetzelfde ogenblik stopt er mij iemand een ander nummertje in de hand bij hetbuitengaan, met de melding dat ik het zijne mag gebruiken omdat het lager is en nog niet gebruikt geweest.

Allemaal goed... tijdens het wachten merk ik dat we zeker nog 50 nummers achterstaan, maar dat de nummertjes elkaar snel opvolgen. Blijkbaar komt er nooit iemand opdagen bij elk belletje...
                Iedereen staat daar precies binnen te wachten omdat het buiten koud is, ofzo...

Soit, 't is snel aan mij. En aan de omgeving/context/situatie merk ik dat ik best in het Frans begin, waardoor ik mijn taal ook onderhoud.
                Begint die bediende toch wel in 't Vlaams tegen mij. *zucht* Hij was heel behulpzaam, douanedocumenten ingevuld, alles lijkt in orde.

Ik ga ervan uit dat het 12-16 werkdagen onderweg zal zijn. Ik laat iets weten of het klopt ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Ik ga ervan uit dat het 12-16 werkdagen onderweg zal zijn. Ik laat iets weten of het klopt ;-)
                  Bon, het pakketje is vandaag toegekomen in Brazillië.
                  Het zal ongeveer 35 werkdagen onderweg geweest zijn... ipv 12-16 dagen.

Maar het is toegekomen

Comment

Ik heb begin december een pakketje met babykleertjes naar Goa (India) gestuurd met Bpost. Pakketje is er aangekomen na 12 dagen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                      ik vermoed dat je het item in kan vullen als gift mss is dat een optie?
                      en is er ergens geen minimum bedrag eer dat er douane kosten en/of invoerrechten op gelden?
                      ik dacht dat hier in België ergens rond de €50 was ,vanaf dat bedrag zijn er invoerskosten aan verbonden
                      Ja, ik heb dat formulier ingevuld, maar heb niets extra moeten betalen.

Het was standaardverzending, geen priority (hoewel er wel iets van prior op mijn kasticket vermeld staat), en zonder tracking.

Comment

Working...
                      X