Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiegeld op blikjes en pet-flessen. waarom ook niet in Belgie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statiegeld op blikjes en pet-flessen. waarom ook niet in Belgie?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    gelukkig maar voor die mensen, tis hun job.
    en je mag tegenwoordig al blij zijn als je werk hebt.
    grt,bouk.
    Het is wel zo dat iedereen moet betalen voor de rommel van anderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Het is wel zo dat iedereen moet betalen voor de rommel van anderen.
      en niet alleen voor "rommel" van anderen hoor...
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

grt,bouk.
        Dus vetzakken allerhande ge zijt sociaal bezig, echt goe bezig, ge bezorgd werk,dus gooi maar weg ,
        https://ggpics.be/

Comment

Zijn de mensen in de genoemde landen dan zoveel netter?
          Het is bekend dat waar veel vuil ligt mensen meer geneigd zijn er iets bij te gooien dan op een plek waar geen vuil ligt.
          Misschien is het schoner vanwege het schoonmaakbeleid van de overheid dan de netheid van de burger.

Als € 2,- voor een vuilniszak alles is wat je moet betalen (dus inclusief afvoer) dan vind ik dat heel weinig.

Comment

grt,bouk.
            Ja, en ook zo fijn dat er moordenaars, verkrachters, inbrekers etc. zijn.
            Als die er niet zouden zijn waren vele anderen hun baantje kwijt, en dat willen we niet.

Straks eerst eens even een oud vrouwtje beroven, een jong vrouwtje verkrachten, een winkeldiefstal plegen en een bushokje opblazen.
            Goed voor de werkgelegenheid en nu met de crisis wil ik mijn sociale gezicht best eens laten zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              .......

Als € 2,- voor een vuilniszak alles is wat je moet betalen (dus inclusief afvoer) dan vind ik dat heel weinig.
              was dat maar waar.
              wij betalen 57 Euro per jaar 29 X ophalen.
              grt,bouk.

Comment

was dat maar waar.
                wij betalen 57 Euro per jaar 29 X ophalen.
                grt,bouk.

Ik betaal € 240,- voor een éénpersoonshuishouden.
                En ik heb nog geen 50 vuilniszakken per jaar, dat is inclusief GFT, glas en papier.
                Ze komen wel vaak legen, GFT elke week, restafval elke twee weken.

Comment

Toen mijn pa voor zijn job naar Noorwegen moest, ergens begin jaren tachtig, werd hem aan de grensovergang gevraagd of ie kauwgom, blikjes en sigaretten bij zich had.
                  Op een pakje kauwgum na had ie verder niks van deze zaken bij; hij moest het ter plekke achterlaten omdat het te vervuilend en milieubelastend is wanneer je het in de vrije natuur achterlaat...

kan je nagaan hoe zij er destijds reeds mee omsprongen en ermee bezig waren, terwijl het bij ons nu nog steeds niet verbeterd is.
                  Integendeel zelfs, het is er imho nog op achteruitgegaan.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Het probleem van het geheel is dat het steeds de mensen zijn die opletten en alles volgens de regels doen die gestraft worden met maatregelen.
                    Iedereen betaalt al een of andere taks op alle verpakkingen die er nu bestaan, iedereen moet sorteren en betalen voor de verschillende vuilzakken.

Als je nu onderweg een blikje koopt aan een automaat en dan uw blikje toch moet meesleuren naar huis om later in de winkel binnen te brengen, dan heeft een blikje geen enkele meerwaarde meer op andere verpakkingen.
                    Stel je gaat naar het frituur of een broodjeszaak, koopt een drankje in blik of fles en je mag het meenemen naar huis om je statiegeld terug te krijgen ... je dacht toch niet dat die uitbater dat voor u gaat regelen?
                    Of je koopt op je werk een drankje uit het automaat, in plaats van het nadien in de daarvoor bedoelde container te gooien ga je het dus meenemen naar huis om later binnen te brengen in de winkel?

Alles is doenbaar natuurlijk maar handig is het voor niemand.
                    Een mentaliteitsverandering is de enige oplossing maar dat bekom je enkel maar door controle en zware boetes zoals in bepaalde landen.
                    Je denkt toch niet dat een "fils a papa" zijn blikje gaat binnenbrengen in de winkel voor 2, 5 of zelfs 20 cent? Die lacht u gewoon vierkant uit en doet gewoon verder.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Je denkt toch niet dat een "fils a papa" zijn blikje gaat binnenbrengen in de winkel voor 2, 5 of zelfs 20 cent? Die lacht u gewoon vierkant uit en doet gewoon verder.
                      Jammer genoeg wel ja, volgend artikel is daar een schoon voorbeeld van en bewijst hoe "onze" jeugd met geld, materiaal en het milieu omspringt:

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

maar wat is jullie mening, over fruit afval?
                        Je eet je appel op, klokhuis gooi je in een graskant...
                        vind je dit kunnen? of is dit ook vervuilend?

Die nieuwe campagne van de overheid vind dus een klokhuis van een appel ook al 'fout'?
                        Ik zag die reclame ook en begreep niet dat een klokhuis zwerfvuil is. Als ik een appel eet, dan vliegt die de graskant in. Ga die niet zomaar op straat gooien, maar tussen een struik of zo. Ben ik nu een slechte Belg?
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

veeeeel te veeel.
                          waar woon jij..?
                          grt,bouk.

Comment

En ik heb nog geen 50 vuilniszakken per jaar, dat is inclusief GFT, glas en papier.
                            Ze komen wel vaak legen, GFT elke week, restafval elke twee weken.
                            Hier ook alleen de zakken aankopen, containerpark enzo, alles onbeperkt en gratis, GFT mogen wij zelfs zelf gratis naar het park brengen,
                            en hoeft dan niet in speciale zakken, voor wie hier de moeite wil doen om alles zelf naar het park te brengen, kan alles dus nog volledig gratis.
                            Last edited by Guest42; 28 augustus 2012, 08:53.

Comment

veeeeel te veeel.
                              waar woon jij..?
                              grt,bouk.
                              Ik denk dat er een misverstand in het spel is en we niet over hetzelfde spreken.
                              Volgens info van de gemeente Graft de Rijp zou je veel meer betalen.
                              Namelijk € 126,10 per jaar en daar komt per leging nog eens € 3,55 of € 5,90 bij.

Klik hier voor meer info.
                              Daar kun je de tarievenlijst downloaden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                                Ik zag die reclame ook en begreep niet dat een klokhuis zwerfvuil is. Als ik een appel eet, dan vliegt die de graskant in. Ga die niet zomaar op straat gooien, maar tussen een struik of zo. Ben ik nu een slechte Belg?
                                En de boeren dan ? Die voeren tonnen ****** op het land.

Comment

Working...
                                X