Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is : 'uitbreidingszone' van een perceel bouwgrond?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is : 'uitbreidingszone' van een perceel bouwgrond?

Dag allen,

Er komt een vervolg aan een bestaande verkaveling hier in de buurt.

Sinds gisteren staat er een link naar het 'verkavelingsplan' en daar heb ik een vraagje over.
    Als je kijkt in zone 4 van de percelen bouwgrond staat er A-B en C, waarvan A het huis zou moeten zijn.
    B is volgens de legende 'uitbreidingszone'. Weet iemand wat dit wil zeggen? Mag dit bebouwd worden? Ik hoop van wel want anders worden dit toch maar piepkleine huisjes...
    en C ? is dit terras?

Bedankt,
    Bart

Re: Wat is : 'uitbreidingszone' van een perceel bouwgrond?

Bel effe naar NERO bvba
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik heb zo geen acrobat reader, maar met uitbreidingszone -niet van, maar in een perceel- bedoelen ze vandaag wellicht dat het lapje in principe dient voor uitbreiding van het vergunde woonhuis. Het zou bijvoorbeeld de 3 meter van de scheiding kunnen aangeven, waarover je in een open bebouwing sowieso niet zondermeer iets moogt zetten. Als ge daarbinnen een veranda van minder dan x vierkante meter, wilt zetten moet ge het misschien niet eens vragen. Van die vage termen hebben volgens mij niet eens een vindbare welbepaalde betekenis.

Comment

Het begrip uitbreidingszone refereert naar de oude gewestplannen.
        Daar werd met oog naar de toekomst de bestemming van de gronden bepaald. Voor een paar jaar bijgewerkt door de GECORO
        Op die gewestplannen had je dus landbouw, industrie, ambachtelijke zone ... Je had er ook woonuitbreidingsgebieden (wit-rood-gestreept).
        Dit waren zones (landbouw, groen) die als reserve dienden tegen de tijd dat de ingeplande bouwzone volbouwt waren.
        Pas nadat het uitbreidingsgebied door het gemeentebestuur, evnetueel provincie, overheid, dit gebied als volwaardige bouwzone aanduiden mag daar dan ook daadwerklijk worden gebouwd. Let op, bouwzone is max 50 diep gemeten vanaf de rooilijn. lles wat na 50 m valt na de rooilijn met de straat is GEEN bouwgrond.

Of dit hier ook geldt weet ik niet en ik doe er ook de moeite niet voor om dit na te checken.
        Nu, al deze info en nog veel meer en nog veel correcter kan je toch zonder probleem opvragen op het gemeentehuis, dienst stedebouw, ruimtelijke ordening. Daar liggen ook de gewestplannen en de nadien opgestelde GECORO-plannen vrij te inzage. Je kan niet eisen dat ze copiëren, maar het inzagerecht heeft iedereen. Je kan er ook vragen wat de bestemming van die gronden is en wat kan en niet kan. Iedere wijziging, aanpassing, planning is daar immers beschreven en voor handen.
        Indien de door jou aangehaalde feiten daar niet gekend zijn kan er eventueel een (bouw)misdrijf voor handen zijn maar laat dit aan de betrokken dienst over.
        Last edited by Wim.Vanmaele; 22 juli 2012, 08:06.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Ach er zal wel voldoende geld onder de tafel geschoven zijn.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

In principe is een "uitbreidingszone" een "niet verplicht in te vullen zone".

Perceel is 10m breed en er blijft altijd 3 meter van de scheiding over, dus max 7 m breed.
            Standaard op dit plan zie ik een bouwzone van 5m op 10m, over twee bouwlagen is dit dus in totaal 100m² oppervlakte.
            Gebruik makend van de "uitbreidingszone" zou je dus tot 7m op 10m kunnen gaan oftewel 140m² verdeeld over de twee bouwlagen.

Een "uitbreidingszone" in zo'n verkaveling heeft een andere betekenis dan "woonuitbreidingszone" op een gewestplan.

Als ik het niet mis heb.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Bedankt allen voor de toelichting!
              Weer een stuk duidelijker ondertussen.

En ja, ik weet dat ik op het gemeentehuis terecht kan, helaas werd deze link geplaatst op vrijdag...

Greetz!
              Bart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                In principe is een "uitbreidingszone" een "niet verplicht in te vullen zone".
                Als ik het niet mis heb.
                Vandaar dat ik ook voor stelde dat de TS naar het gemeentehuis stapt en daar om inlichtingen vraagt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                  Bedankt allen voor de toelichting!
                  Weer een stuk duidelijker ondertussen.

En ja, ik weet dat ik op het gemeentehuis terecht kan, helaas werd deze link geplaatst op vrijdag...

Greetz!
                  Bart
                  Dan had je minstens tot vandaag kunnen wachten om naar correcte info te struinen op het gemeentehuis ipv de vraag al openlijk te stellen waarbij niemand het volledige correcte antwoord kan geven wegens onvoleldige info.
                  Onze gegeven antwoordne kunnen evengoed fout als goed zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    Dat "kan" met bijna 90% van de vragen hier.
                    Maar de kans dat hier iemand het correcte antwoord geeft is soms groter dan een correct antwoord krijgen op de gemeente.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                      Dan had je minstens tot vandaag kunnen wachten om naar correcte info te struinen op het gemeentehuis ipv de vraag al openlijk te stellen waarbij niemand het volledige correcte antwoord kan geven wegens onvoleldige info.
                      Dat kon ik doen ja...

Maar daar wij één van de wachtenden zijn in dit project hadden we graag de mogenlijke scenario's zodat we al stilletjes konden dromen.
                      Om daar nu onze vakantie voor te onderbreken heeft weinig zin, ook al zijn we 'maar' 800 km verwijderd van Leuven...
                      We hebben in ieder geval de juiste beschrijving al gelezen hier, dat kon de dame al vertellen aan de telefoon, voor de juiste en volledige uitleg mogen we binnenkort op bezoek gaan.

Nogmaals bedankt voor de info!

Comment

Working...
                      X