Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remmen op de motor.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Remmen op de motor.

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Was de pionier van de CVT (los van DAF) niet Ford ?
    Off topic : vanavond wordt de zalm gesneden Geert.
    Weet ik niet Paul, maar Subaru was wel degelijk de invoerder van de steekband en de metaalpoeder koppeling.

    @ RDB Er zijn bij de Subaru ECVT inderdaad problemen geweest, het probleem was (20 jaar geleden) dat er olie in het metaalpoeder kon komen,
    waardoor het ging kleven, dan zijn de dichtingen aangepast geworden, probleem opgelost.
    Maar het is wel zo dat Subaru momenteel nog geen CVT wil leveren op auto's waar het koppel boven de 250 Nm zit, met name hun diesel.
    Maar die zit er blijkbaar toch aan te komen.

    Comment


    • #77
      Re: Remmen op de motor.

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Weet ik niet Paul, maar Subaru was wel degelijk de invoerder van de steekband en de metaalpoeder koppeling.

      @ RDB Er zijn bij de Subaru ECVT inderdaad problemen geweest, het probleem was (20 jaar geleden) dat er olie in het metaalpoeder kon komen,
      waardoor het ging kleven, dan zijn de dichtingen aangepast geworden, probleem opgelost.
      Maar het is wel zo dat Subaru momenteel nog geen CVT wil leveren op auto's waar het koppel boven de 250 Nm zit, met name hun diesel.
      Maar die zit er blijkbaar toch aan te komen.
      Geert, ik doelde niet op problemen bij Subaru hoor, wel problemen met de Multitronic van Audi , in de beginjaren waren er maar weinig die de 100.000km haalden...
      Het is net zoals bij Subaru blijkbaar wel dat dit systeem van automaat zijn beperkingen heeft naar koppeloverdracht, bij de mijne is het koppel overigens beperkt op 400Nm/204pk , da's het maximum dat Audi hier mee wil overbrengen, diezelfde motor kun je ook krijgen met 245pk en 500Nm maar bij deze configuratie ben je verplicht de S-tronic ( 7 of 8 traps ? ) bak te nemen.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #78
        Re: Remmen op de motor.

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Geert, ik doelde niet op problemen bij Subaru hoor, wel problemen met de Multitronic van Audi , in de beginjaren waren er maar weinig die de 100.000km haalden...
        Het is net zoals bij Subaru blijkbaar wel dat dit systeem van automaat zijn beperkingen heeft naar koppeloverdracht, bij de mijne is het koppel overigens beperkt op 400Nm/204pk , da's het maximum dat Audi hier mee wil overbrengen, diezelfde motor kun je ook krijgen met 245pk en 500Nm maar bij deze configuratie ben je verplicht de S-tronic ( 7 of 8 traps ? ) bak te nemen.
        Ik heb om die reden een B200cdi gekocht met manuele bak daar het koppel van de automatsche bak lager was.
        François

        Comment

        Working...
        X