Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rijtest met de motor.
Collapse
X
-
-
Re: Rijtest met de motor.
zou verplicht moeten zijn voor alle motorrijders.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtzou verplicht moeten zijn voor alle motorrijders.
grt,bouk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtzou verplicht moeten zijn voor alle motorrijders.
grt,bouk.It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtDie hebben al werk genoeg om de rest van het verkeer in het oog te houden.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtbedoel tijdens de opleiding hoor.
grt,bouk.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtProbeer zelf eens een opleiding te volgen en kom dan nog eens terug met je voorstel.
op 8uur een rijbewijs halen... vind ik vrij gemakkelijk...
Ik heb een jaar op 125cc gereden (met B-rijbewijs).
heb dan op 8uur mijn rijbewijs gehaald,
en van die 15pk mocht ik plots op een onbegrensd ding springen...
(kan je je mijn ogen inbeelden als ik met macht der gewoonte de gas volopen trok op mijn 75pk-sterk paard in plaats van mijn 15-pk-ponietje?)
ze mogen gerust de opleiding iets doorgedrevener maken,
zodat motorijders echt kunnen rijden met hun rijbewijs in handen...
(evenals ze dit mogen toepassen voor automobilisten).It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtKnap staaltje rijkunst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk berichtBoh, ik vind onze Belgische rij-opleiding toch vrij laks hoor...
Ik heb een jaar op 125cc gereden (met B-rijbewijs).
heb dan op 8uur mijn rijbewijs gehaald,
(kan je je mijn ogen inbeelden als ik met macht der gewoonte de gas volopen trok op mijn 75pk-sterk paard in plaats van mijn 15-pk-ponietje?)
Vroeger had je helemaal geen opleiding nodig. Als een opleiding verplicht wordt zouden ze toch een paar uur mogen besteden om het er in te rammen dat motorrijden een strikt defensieve discipline is. Als je dat niet beseft dan kom je vroeg of laat je fatale object tegen, als je nu goed kan rijden of niet.
Deze kerel kàn rijden, maar hoelang nog ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtNog een geluk dat het geen R1 was of aanverwant
Vroeger had je helemaal geen opleiding nodig. Als een opleiding verplicht wordt zouden ze toch een paar uur mogen besteden om het er in te rammen dat motorrijden een strikt defensieve discipline is. Als je dat niet beseft dan kom je vroeg of laat je fatale object tegen, als je nu goed kan rijden of niet.
Deze kerel kàn rijden, maar hoelang nog ?
http://www.youtube.com/watch?v=KwicTKbWam4,
dan zou ik direct de broek mogen verversen hebben
Vroeger reden er ook een pak minder auto's rond natuurlijk,
de motoren waren niet zo veilig als nu (remmen ed),
maar het omliggende verkeer was pakken minder niet?
nuja,
motorijders die openbare baan als een circuit zien,
die komen zoiezo in de problemen...
Ik zie dan ook geen praktisch nut in een racemasjien om mijn kilometers te doenIt's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk berichtBoh, ik vind onze Belgische rij-opleiding toch vrij laks hoor...
Probleem in België is niet het rijbewijs maar de motor.
Je moet beginnen met een motor met beperkt vermogen, dit is een normale motor dat begrensd is.
Je kan niet één keer een deftige motor kopen en daarmee blijven rijden want de begrenzing er af laten halen wanneer je het volgende rijbewijs haalt mag niet.
Je bent dus verplicht terug een nieuwe motor te kopen met meer vermogen ... weliswaar nogmaals met een limiet.
Nog een paar jaar later kan je naar de volgende stap van het rijbewijs en kan je nogmaals een nieuwe motor gaan kopen om uiteindelijk met een iets zwaardere motor de baan op te mogen.
Men verplicht de mensen (jeugdige beginners) dus niet alleen om enkele keren een rijbewijs te halen maar ook om een paar motoren te kopen.
Dat het rijbewijs in stappen gebeurt is daarom niet slecht, maar de regeling hierrond is verkeerd.
Die PK's willen niets zeggen, ook niet de grootte, hoogte, prijs of wat dan ook van de motor ... alles zit tussen uw twee oren en in uw rechterpols.
Er zijn mensen die voorzichtig rijden met een 200PK motor en er zijn er die als gekken rijden met een mobilette.
Rij met twee PK als een gek, negeer verkeerslichten, stoptekens, rij links of zigzag door het verkeer en je bent 1000 keer gevaarlijker dan iemand met een motor van 20.000€ dat oplet om zijn spel heel te houden en voor de rest verstand genoeg heeft om rustig te rijden.
En ja ... je kan met een zwaardere motor gaan rijden maar nu is het al in drie stappen voor de jeugd en het worden er nog meer.
Wie nu 18 is en een rijbewijs heeft voor de auto kan toch ook in een Porsche stappen en vertrekken?
Ik zie anders veel meer johnies rijden in een Clio of Polo dan in een dikke bak met 300PK.
Ze zouden veel beter eens een regel opleggen dat je enkel met een motor mag rijden als je met je twee voeten aan de grond kan (stilstaand dan) en waar je comfortabel op zit volgens je grootte.
Mensen kruipen vaak op onaangepaste motoren ... welke niet passen bij hun lichaamsbouw.Last edited by VerSeg; 14 juni 2012, 14:47.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEn ja ... je kan met een zwaardere motor gaan rijden maar nu is het al in drie stappen voor de jeugd en het worden er nog meer.
Wie nu 18 is en een rijbewijs heeft voor de auto kan toch ook in een Porsche stappen en vertrekken?
Ik zie anders veel meer johnies rijden in een Clio of Polo dan in een dikke bak met 300PK.
een 300+pk auto voor 2000euro wordt lastiger...
maar daarom dat ik ook zeg dat het autorijbewijs dringend hervormd mag worden,It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtToch 75PK, is dit een fiets?
Die PK's willen niets zeggen, ook niet de grootte, hoogte, prijs of wat dan ook van de motor ... alles zit tussen uw twee oren en in uw rechterpols.
maar iemand die met een 100+pk motor rijdt,
zal uiteindelijk het gas eens opentrekken,
zal uiteindelijk wel eens denken dat het kan, als het zeker neit kan...
een gemiddelde race motor rijdt gewoon niet aangenaam onder 6-7000 toeren,
en boven die 6-7000toeren is er weinig rustig rijden aan,
aangezien die beesten met moeite koppel hebben om rustig te rijden...It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
Comment
Comment