Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Ooit is er ene geweest die stelde dat 640 kB genoeg was, en internet een spielerei...
    Ben ik nu wel zijn naam vergeten zeker. Er zat ergens een poort in, denk ik...
    Urban Legend

640K ought to be enough for anybody. Often attributed to Gates in 1981. Gates considered the IBM PC's 640kB program memory a significant breakthrough over 8-bit systems that were typically limited to 64kB, but he has denied making this remark. Also see the 1989 and 1993 remarks above.

I've said some stupid things and some wrong things, but not that. No one involved in computers would ever say that a certain amount of memory is enough for all time … I keep bumping into that silly quotation attributed to me that says 640K of memory is enough. There's never a citation; the quotation just floats like a rumor, repeated again and again. Gates (19 January 1996), "Career Opportunities in Computing—and More". Bloomberg Business News
    Do you realize the pain the industry went through while the IBM PC was limited to 640K? The machine was going to be 512K at one point, and we kept pushing it up. I never said that statement — I said the opposite of that. "Gates talks" (20 August 2001) U.S. News & World Report

I laid out memory so the bottom 640K was general purpose RAM and the upper 384 I reserved for video and ROM, and things like that. That is why they talk about the 640K limit. It is actually a limit, not of the software, in any way, shape, or form, it is the limit of the microprocessor. That thing generates addresses, 20-bits addresses, that only can address a megabyte of memory. And, therefore, all the applications are tied to that limit. It was ten times what we had before. But to my surprise, we ran out of that address base for applications within—oh five or six years people were complaining. Smithsonian Institution interview (1993)
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      En wat heeft dat te maken met wat ik zei?
      Het heeft te maken met het feit dat jij beweert dat je expert moet zijn om een Apple systeem draaiend te houden.
      Dat is bij mij net omgekeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Het heeft te maken met het feit dat jij beweert dat je expert moet zijn om een Apple systeem draaiend te houden.
        Dat is bij mij net omgekeerd.
        Dan heb je mijn regeltje niet gelezen wat betreft die experten en filesharing.

Comment

Je gaat nu toch niet beweren dat 2 personen die één functie niet kennen representatief zijn.
          Ik ga je gerust stellen. Ik weet zeker niet alles staan op een Mac, en ook niet op Windows, dus klasseer me maar bij de idioten.
          Als iedere gebruiker dergelijke kennis had, dan waren helpdesks niet nodig.

Hier in de firma (Windows) krijg je van de helpdesk steevast te horen: herstart uw computer maar eens. En als het probleem zich dan 3 dagen opnieuw voordoet, dan zeggen ze dat gewoon opnieuw. Is het probleem daarmee opgelost... dacht het niet hé.
          En begin niet te beweren dat we hier vanalles zelf installeren, want dat kunnen we niet wegens geen admin rechten. Zelfs een stomme update moet via een centraal systeem lopen en komt meestal véél later beschikbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Klopt, maar om te kijken in hoeverre het gebruiksvriendelijk is, is dat meer dan voldoende. Ik zag het niet die 13 maanden dat ik er mee werkte (en dat was wel native), en virtueel zie ik het ook niet...
            Uiteraard ken ik windows beter, maar ik vind het bv. wel vreemd dat er hier in een topic vermeld wordt dat sommige Mac gebruikers niet weten dat je bij OS X in finder op de spatie moet drukken om een voorbeeld te krijgen van een bestand.
            Zo'n zaken zorgen evengoed voor de gebruiksvriendelijkheid, en sommigen kennen dat dan niet...

Elk besturingssysteem heeft zo zijn truuckjes om het leven aangenaam te maken. Maar de link tussen gebruiksvriendelijkheid voor een thuisgebruiker en de terminal leg ik toch niet .
            Iets niet weten is voor jou vreemd? Was voor mij inderdaad iets wat ik niet wist en zo zijn er nog veel dingen die ik niet weet. Niet iedereen is IT expert, echt of zelfbenoemd!
            Moest laatst de tilde hebben en zoek die maar eens op een apple toetsenbord. Ik durfde het hier niet te vragen. Dus maar de Begijntjesmethode toegepast en gevonden.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Je gaat nu toch niet beweren dat 2 personen die één functie niet kennen representatief zijn.
              Ik ga je gerust stellen. Ik weet zeker niet alles staan op een Mac, en ook niet op Windows, dus klasseer me maar bij de idioten.
              Als iedere gebruiker dergelijke kennis had, dan waren helpdesks niet nodig.

Hier in de firma (Windows) krijg je van de helpdesk steevast te horen: herstart uw computer maar eens. En als het probleem zich dan 3 dagen opnieuw voordoet, dan zeggen ze dat gewoon opnieuw. Is het probleem daarmee opgelost... dacht het niet hé.
              En begin niet te beweren dat we hier vanalles zelf installeren, want dat kunnen we niet wegens geen admin rechten. Zelfs een stomme update moet via een centraal systeem lopen en komt meestal véél later beschikbaar.
              En thuis installeer je niks op de windows pc's en alles op mac toestellen en toch raken enkel deze eersten geïnfecteerd?

Twee gebruikers zijn inderdaad niet representatief, maar zij vonden wel van zichzelf dat ze een goede kennis hadden van OS 9 nog indertijd. Dan komen we weet terug bij af, waarin ik stel dat je gevaar loopt als je niks kent van het OS waarmee je werkt en zoals in mijn vorige post zeg ik hier weer dat je bij OS X iets minder risico loopt.

Comment

Dan ligt dat eerder aan de helpdesk dan aan Windows zelf, denk je niet?
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                  Dan ligt dat eerder aan de helpdesk dan aan Windows zelf, denk je niet?
                  Vind het een vrij logisch antwoord,
                  in de bedrijfswereld zijn er weinig mensen die hun computer op tijd en stond eens afsluiten.
                  Dit terwijl af en toe eens volledig heropstarten een deugd is voor een computer...

Ik verlies elke ochtend 1 minuut bij het opstarten,
                  maar die minuut win ik wel terug als ik responsetijden van de computer vergelijk tussen mijn "fris opgestarte laptop" en hun week lang in sleep staande laptop.

sommige problemen komen dan ook voort van het nooit eens deftig heropstarten (cache issues na updates soms).

(en dit is zeker geen windows specifiek probleem, maar gebeurt evengoed op ubuntu, als osx, als anderen)
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Klopt, wij zijn niet echt tevreden van onze helpdesk (we noemen ze ook wel eens helplessdesk).

Nog een mooi voorbeeld: als de telefoonlijnen allemaal bezet zijn, dan vragen ze je om een mail te sturen, en dan kan het zijn dat je binnen de week antwoord hebt. Als je PC dan deftig in de **** zit, dan kan je ineens aan je collega vragen om die mail te sturen....

Als ik vergelijk is OSX toch een stuk stabieler hoor. En ja, bij ons thuis draaien er 2 laptops op Windows 7 en ééntje op XP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Iets niet weten is voor jou vreemd? Was voor mij inderdaad iets wat ik niet wist en zo zijn er nog veel dingen die ik niet weet. Niet iedereen is IT expert, echt of zelfbenoemd!
                      Moest laatst de tilde hebben en zoek die maar eens op een apple toetsenbord. Ik durfde het hier niet te vragen. Dus maar de Begijntjesmethode toegepast en gevonden.
                      Ik ben geen OS X gebruiker, en toch wist ik dat door wat te brielen met mijn virtuele OS X. Je hoeft daar helemaal geen IT expert voor te zijn. Maar soms is wat opleiding als je met wat nieuws start toch niet slecht... Dat bespaart heel wat frustratie.
                      Ook in windows 7 zit een dergelijke functie, maar ik vraag me af hoeveel windows 7 gebruikers ze kennen. Daar kan je evengoed de inhoud van een pdf bv. bekijken, zonder ze te openen in een reader.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Er zijn er toch nog die denken dat dit een goeie richting is voor fotografen:

Gisteren heeft Apple een aantal nieuwe producten aangekondigd waaronder een nieuwe MacBook Pro met een zogenaamd Retina scherm. Een laptopscherm van 15,4 inch groot met maar liefst 2880 bij 1800 pixels. Dat staat gelijk aan 5,1 megapixel op een scherm ter grote van een A4tje. Zou zo'n MacBook iets zijn voor fotografen?

Comment

Klopt, wij zijn niet echt tevreden van onze helpdesk (we noemen ze ook wel eens helplessdesk).

Nog een mooi voorbeeld: als de telefoonlijnen allemaal bezet zijn, dan vragen ze je om een mail te sturen, en dan kan het zijn dat je binnen de week antwoord hebt. Als je PC dan deftig in de **** zit, dan kan je ineens aan je collega vragen om die mail te sturen....

Als ik vergelijk is OSX toch een stuk stabieler hoor. En ja, bij ons thuis draaien er 2 laptops op Windows 7 en ééntje op XP.
                          Ik draai al heel mijn leven window en nu ik window 7, (en nu 8) heb, heb ik niets van problemen meer gehad. Nog nooit een crash/bluescreen/virus/vastlopen gehad en werk dagelijks meer dan 4 uur ermee. (inclusief games, muziek, lightroom, premiere en after effects. Geen enkel van alle 5 (niet alleen mijn eigen pc's ) hebben ooit problemen gehad... Dan vraag ik mij echt af wat jullie allemaal uitsteken met die pc's, heb vorig jaar een 27" imac gekocht en die was gecrasht na 1 maand, veel problemen en nooit meer apple nadat ik de biografie van Steve Jobs gelezen had. Koop gewoon deftige pc's, dell en nooit 1 kopen onder 800€ dat is toch brol met onderdelen dat zichzelf tegenspreken = crash, traag en vastlopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                            Ik draai al heel mijn leven window en nu ik window 7, (en nu 8) heb, heb ik niets van problemen meer gehad. Nog nooit een crash/bluescreen/virus/vastlopen gehad en werk dagelijks meer dan 4 uur ermee. (inclusief games, muziek, lightroom, premiere en after effects. Geen enkel van alle 5 (niet alleen mijn eigen pc's ) hebben ooit problemen gehad... Dan vraag ik mij echt af wat jullie allemaal uitsteken met die pc's, heb vorig jaar een 27" imac gekocht en die was gecrasht na 1 maand, veel problemen en nooit meer apple nadat ik de biografie van Steve Jobs gelezen had. Koop gewoon deftige pc's, dell en nooit 1 kopen onder 800€ dat is toch brol met onderdelen dat zichzelf tegenspreken = crash, traag en vastlopen...
                            mjah, mes snijdt langs 2 kanten:

Ik heb nu al 2-3 jaar mijn mac... nog nooit vast gelopen, of moeten "forceer stoppen"...
                            mijn xp'tje op het werk... mag ik elke week ctrl deleten.
                            Blue screens kan ik op 1 hand niet meer tellen...

dus ik vraag mij af wat jij op die imac uitgestoken hebt?

mijn ubuntu is nog heiliger, die blijft gewoon vlot draaien...
                            (oh en ik doe alles behalve games: fotosoep, servertjes draaien, programmeren, muziek -> opname gitaar en bewerken, dj-achtige dingen, dus mijn pc's moeten ook wel werken )

edit: toevoeging:
                            wat ik wil duidelijk maken:
                            zo ga je voor elk negatief verhaal evengoed een positief verhalen (alsook omgekeerd)....
                            en zo blijft het eeuwige welles-nietes-spelletje bezig
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik ga hier weer afgeschoten worden als fanboy, maar ik ben wel echt onder de indruk.

Dat machien moet eenn droom zijn om foto's te bewerken...
                              Niet goedkoop zoals we gewoon zijn van Apple, maar welk Windows machien moet je daar tegenover zetten? En wat kost die?
                              Ik heb er net een uurtje mee gespeeld. Ik kan je maar 1 ding zeggen, niet doen!! Ik moest daarna verder werken op de nieuwe air, maar dat verschil is enorm. Retina op de MacBook 15 is adembenemend. Ik vond daarna de andere schermen gewoon slecht. Alleen spijtig van de prijs. Ik zie hier prijzen tot bijna 4000$ ( zal dan hopelijk wel de 17 zijn)
                              Hier in new york zijn ze in ieder geval niet leverbaar de eerste 5 weken.

Comment

Rudy, er is geen 17" meer...
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X