Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Het is een keuze die gemaakt is hé.
    Als je die computer bijna een cm dunner wil, dan lukt dat niet meer met de actuele 'standaard' drives en RAM modules.
    Belangrijk is dat je dat op voorhand weet, dan moet je achteraf niet komen klagen.

En toch ben ik er van overtuigd dat het niet lang zal duren vooraleer er oplossingen aangeboden worden voor dit probleem. Een gelijmde batterij is nu ook niet onmogelijk om te vervangen hé.
    Mij stoort vooral de verschrikkelijk hoge prijs als je een SSD van 500 GB wil...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Het is een keuze die gemaakt is hé.
      Als je die computer bijna een cm dunner wil, dan lukt dat niet meer met de actuele 'standaard' drives en RAM modules.
      Belangrijk is dat je dat op voorhand weet, dan moet je achteraf niet komen klagen.

En toch ben ik er van overtuigd dat het niet lang zal duren vooraleer er oplossingen aangeboden worden voor dit probleem. Een gelijmde batterij is nu ook niet onmogelijk om te vervangen hé.
      Mij stoort vooral de verschrikkelijk hoge prijs als je een SSD van 500 GB wil...
      Dat klopt allemaal, maar toch is het jammer. Binnenkort (allé : dit najaar) komt de 13" versie uit (de 17" versie komt er blijkbaar niet meer). De leveringstermijn van de 15" is blijkbaar wel al behoorlijk verlengt. Zou nu een 3-4 weken bedragen... (link).

Ik heb nu een laptop, maar ik weet dat ik binnenkort terug een desktop als bijkomend werktoestel ga toevoegen. Eentje met behoorlijk wat power (16 GB ram, waarschijnlijk de opvolger van de 3930K (t'is nog niet voor vandaag), 2 TB harde schijf en een SSD'ke van een 160 GB (wil nu eindelijk ook wel eens voelen hoe snel zoiets opstart). En een kast die groot genoeg is om nu en dan wat uit te breiden . Waarschijnlijk komt er dan ook nog een IPS schermke bij.
      De 17" laptop blijft om elke 14 dagen mobiel te blijven ... En de prijs : waarschijnlijk ga ik niet eens aan de prijs van een nieuwe 15" MBP geraken...
      Last edited by polleke_cgc; 15 juni 2012, 16:09.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Ik breek geen van beide producten af,
        doe jij wel.
        Doe ik niet. Ik bespreek verschil tussen de Apple doelgroep en gewone pc gebruikers, waar ze belang aan hechten. Dat is geen merk afbreken. In bijzonder als het op waarheid gebaseerd is.

mij maakt het niet uit op wat iemand anders werkt,
        ik ga niemand ervoor veroordelen, doe jij wel.
        Opnieuw, doe ik nergens. Ik zeg gewoon dat een 15" scherm te klein is voor intense fotobewerking. Voor mij persoonlijk en blijkbaar voor de meesten ook.

waar probeer ik polarisatie in gang te houden?
        Door dingen neer te typen die totaal niet kloppen en vanalles te verwijten.
        Zoals je hierboven weer zelf bewijst. Waarvoor dank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht

@milt1: Ik vind het grappig dat je blijft doorgaan met niet inhoudelijk te reageren. Blijkbaar kan je dit niet of zijn er geen argumenten te vinden?
          Ik hoef niet te argumenteren, ik werk er mee en ben blij dat ik van die blauwe schermen van af ben, opkuisen harde schijf, defragmenteren, enz....
          En het mag wat meer kosten, kwaliteit heeft zijn prijs...als dát geen goed argument is :-))))
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Ik hoef niet te argumenteren, ik werk er mee en ben blij dat ik van die blauwe schermen van af ben, opkuisen harde schijf, defragmenteren, enz....
            En het mag wat meer kosten, kwaliteit heeft zijn prijs...als dát geen goed argument is :-))))
            Ter vergelijk:
            Ik heb een nieuwe Dell (topmodel), aanschafprijs incl 3 jr on site, ms office en docking 2800€+ btw. (zit ook mooie lederen tas bij)
            Ik was er de eerste weken wild enthousiast over, zelfs als apple gebruiker. Maar, het begint alweer. De MS bt muis wil na een sleepmode soms niet in gang, dan moet ik een hele bt truuk uithalen om dit in orde te krijgen. De trackpad is gewoon onhandig in gebruik. De 7uur accutijd heb ik nog nooit gehaald (niet in de verste verte niet)
            Als ik dit vergelijk met een mb of zelfs mb air, heb ik dit soort prutsen nog nooit tegengekomen. en die oudere modellen deden daar al meer dan 4 uur op 1 lading. Mijn mb air deed 2 jaar geleden al meer dan 7 uur.
            Mij visie:
            Apple is niet duurder dan andere topmodellen (maar apple heeft geen instappers van 500€) apple software is zeer stabiel, maar ook beperkter naar applicaties. Alleen, wat er is, werkt ook goed.
            En die blabla van die hardware laat me koud. 4gb is voldoende als ram op osx, en een ssd vervang je niet alle dagen.
            You get what you pay!

Comment

Ooit is er ene geweest die stelde dat 640 kB genoeg was, en internet een spielerei...
              Ben ik nu wel zijn naam vergeten zeker. Er zat ergens een poort in, denk ik...

Het hangt er gewoon vanaf wat je uitwreedt met je computer. Voor het standaard gebruik is 4 GB nog altijd voldoende.
              Maar de gebruiker die zijn investering wil laten renderen en dus zwaardere software draait komt daar langs geen kanten mee toe.

K'wist zelfs niet eens dat Dell laptops heeft aan 2800€ zonder BTW ? Dan zit je toch bij de workstation toestanden : alleen de Quadro grafische kaart van die dingen trekt de batterij al leeg op een uur .
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Ooit is er ene geweest die stelde dat 640 kB genoeg was, en internet een spielerei...
                Ben ik nu wel zijn naam vergeten zeker. Er zat ergens een poort in, denk ik...

Het hangt er gewoon vanaf wat je uitwreedt met je computer. Voor het standaard gebruik is 4 GB nog altijd voldoende.
                Maar de gebruiker die zijn investering wil laten renderen en dus zwaardere software draait komt daar langs geen kanten mee toe.

K'wist zelfs niet eens dat Dell laptops heeft aan 2800€ zonder BTW ? Dan zit je toch bij de workstation toestanden : alleen de Quadro grafische kaart van die dingen trekt de batterij al leeg op een uur .
                haha, laten renderen, grappig.
                trouwens, ne mac heeft veel minder geheugen nodig dan ne windows pc
                dell is i7 hd, 8gb, 256ssd, alle soft en extended battery, dock, tas en alle software en extended warranty. Die opties maken hem duur (maar was om aan te geven, die rommel zit al allemaal in de MB, standaard, met uitzondering van het ram geheugen, wat ook niet noodzakelijk is)
                Last edited by Rudy; 15 juni 2012, 19:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Doe ik niet. Ik bespreek verschil tussen de Apple doelgroep en gewone pc gebruikers, waar ze belang aan hechten. Dat is geen merk afbreken. In bijzonder als het op waarheid gebaseerd is.

Opnieuw, doe ik nergens. Ik zeg gewoon dat een 15" scherm te klein is voor intense fotobewerking. Voor mij persoonlijk en blijkbaar voor de meesten ook.

Door dingen neer te typen die totaal niet kloppen en vanalles te verwijten.
                  Zoals je hierboven weer zelf bewijst. Waarvoor dank.
                  Je ziet spoken,
                  je verwijt mij dingen, en dan doe je het zelf...

Maar je mag gelijk hebben hoor, als je je daarmee beter kan voelen
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Volgens deze site is het verschil in batterijduur tussen os X en windows 7 (op dezelfde mac air geïnstalleerd) ongeveer 10 % (gaat van 300 naar 268 minuten).
                    OS X blijkt wel stukken sneller op te starten. Qua gebruikssnelheid zijn de verschillen niet groot : voor sommige taken is windows 7 duidelijk sneller, voor andere OS X (dat is dus op dezelfde hardware gemeten).
                    Maar Photoshop, premiere en Lightroomgebruikers (hier zitten er waarschijnlijk geen) nemen dus beter Windows 7 .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Volgens deze site is het verschil in batterijduur tussen os X en windows 7 (op dezelfde mac air geïnstalleerd) ongeveer 10 % (gaat van 300 naar 268 minuten).
                      OS X blijkt wel stukken sneller op te starten. Qua gebruikssnelheid zijn de verschillen niet groot : voor sommige taken is windows 7 duidelijk sneller, voor andere OS X (dat is dus op dezelfde hardware gemeten).
                      Maar Photoshop, premiere en Lightroomgebruikers (hier zitten er waarschijnlijk geen) nemen dus beter Windows 7 .
                      De boottijd klopt niet helemaal in vgl een gewone Windows laptop met SSD. Kijk in de comments voor de reden, het was iets met Windows op een Macbook. Normaal gezien zit je zeker onder de 30 seconden met een ssd en Windows 7.

Ik begrijp niet met wat je bedoelt met 'hier zitten er wss geen'? Ik denk dat er juist heel veel op dit forum zitten die Photoshop, Lightroom en/of Premiere gebruiken...
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        De boottijd klopt niet helemaal in vgl een gewone Windows laptop met SSD. Kijk in de comments voor de reden, het was iets met Windows op een Macbook. Normaal gezien zit je zeker onder de 30 seconden met een ssd en Windows 7.

Ik begrijp niet met wat je bedoelt met 'hier zitten er wss geen'? Ik denk dat er juist heel veel op dit forum zitten die Photoshop, Lightroom en/of Premiere gebruiken...
                        Mijn windows laptop met ssd start op in een dikke 20 seconden. Photoshop is ook in een paar sec opgestart.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                          Mijn windows laptop met ssd start op in een dikke 20 seconden. Photoshop is ook in een paar sec opgestart.
                          Proficiat!

Ongelooflijk dat weeral een Mac topic direct moet gebasht worden.

Laat de mensen toch kopen wat ze willen. Een BMW is ook duurder dan een Fiat, en sommige Fiats zijn sneller dan sommige BMWs.

Feit is dat deze Macbook echt een pareltje is die momenteel zijn gelijke niet kent bij andere merken. Of je dit nodig hebt en of het zijn geld waard is, is een andere vraag. En diezelfde vraag kan je ook stellen bij elke Porsche, mooi, snel, betrouwbaar, maar ook duur.

Comment

Proficiat!

Laat de mensen toch kopen wat ze willen. Een BMW is ook duurder dan een Fiat, en sommige Fiats zijn sneller dan sommige BMWs.

Feit is dat deze Macbook echt een pareltje is die momenteel zijn gelijke niet kent bij andere merken. Of je dit nodig hebt en of het zijn geld waard is, is een andere vraag. En diezelfde vraag kan je ook stellen bij elke Porsche, mooi, snel, betrouwbaar, maar ook duur.
                            Volledig mee eens...
                            FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Proficiat!

Er zijn zekerheden in het leven... Laat ons dan de slimmere zijn, en er eens mee glimlachen... ( we zìjn ook slimmer , maar dit .. geheel terzijde )

Comment

• Wat is hier bashen aan. Ik vertel gewoon mijn ervaring. Heb zelf nog een 27" i7 imac en werk professioneel ook met macs dus ik ben wel goed geplaatst . Waarom mag er nooit eens niets negatief over apple gezegd worden bv dat osx lion niet veel soeps is en dat snow leopard 10x beter is. Heb zelfs nog een iphone die professioneel gebruikt wordt en niet louter als statussymbool dient.
                                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                                X