Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Macbook Pro met retina

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Macbook Pro met retina

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
    Reageer aub inhoudelijk met echte argumenten...
    ROFLMAO ! Zeker na al wat je nu al geschreven hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Dat één keer herinstalleren is ook geen ramp he Koeno
      Een Apple heeft dat ook soms nodig.
      En dat kan ik bewijzen via mijn beste vriend.
      Zijn eerste Mac pro was zo'n plat model (kostte 120.000 frank destijds).
      Zeker geen ramp, en ik geloof zeker dat bij anderen mac minder presteert of problemen heeft.
      Het is voor mij ook een persoonlijke ervaring, met windows heb ik regelmatiger problemen gehad...
      En om eerlijk te zijn, het is pas op mijn mac dat ik de exotischere toestanden van informatica uitprobeer die een computer belasten...

Ik heb er al een paar uur mee gewerkt, maar het werkt voor mij (persoonlijk) minder fijn als Windows 7.
      Dus als ik het goed begrijp heb je nooit gewerkt met Windows 7? Dat is een groot verschil met Windows XP en Windows Vista qua stabiliteit, snelheid en mogelijkheden

Er zijn meer variabelen dan de hoeveelheid RAM die in een computer zit... Welke processor, welke harde schijf en ga zo maar door. Je mag ook niet vergeten, hoeveel kostte deze Amilo en hoeveel kostte je Macbook? Welke OS zit/zat erop? Want Windows Vista was een grote fail van Windows vind ik persoonlijk, dat was niet stabiel, en zat gewoon niet goed in mekaar. Gelukkig is er nu Windows 7 dat een stuk beter is. Dan mag je ook niet vergeten dat die Amilo 2 jaar ouder was dan de Macbook die je gekocht hebt, is het niet normaal dat een laptop die 2 jaar jonger is, beter werkt? Technologie staat niet stil.
      Ik ben geen Windows fanboy, ik ga gewoon voor de oplossing die voor mij het beste is en waar ik mij goed bij voel.
      op een paar uur tijd een volwaardig os afbreken?
      je moet met mac net als met windows leren werken...
      (sneltoetsen, manier van werken)

Ik kan een "eerlijker" vergelijk (in mijn optiek) geven tussen '98, 2000, XP, Vista en 7
      heb ze allemaal (in zoverre mogelijk) jaren in gebruik...
      Dat windows 7 een grote sprong vooruit is in gemak, spreekt voor zich,
      maar waar hebben ze de mosterd gehaald?
      Daar waar OS'en als osx en ubuntu al lichtjaren voorsprong hadden, komt windows uiteindelijk achteraan gehuppeld?

Nu moet ik zeggen: 7 kan je op 1 lijn, misschien zelfs een stap verder plaatsen als osx.
      (zeker als je zo goed als geen ervaring hebt op osx).

(en dit van een apple-fanboy komende he )

verder die amilo stond qua specificaties even ver en zelfs verder als de macbook.
      (even snel geheugen, snellere harde schijf, processor was denk ik +/- hetzelfde... )

en over de 2 usb poorten... ik mis ze niet hoor...
      die amilo had er 4 of 5... de macbook 2...
      en nog nooit een probleem gehad qua gemis.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik weet ook niet waar jij je op baseert dat de meeste mensen met Apple werken in de grafische sector? Ik ken er meer dan genoeg die werken met Eizo schermen en Windows 7 hoor... Er zijn er ook redelijk veel die met Apple werken, maar dat is vooral vanwege de marketing die Apple gevoerd heeft om deze mensen te overtuigen in het verleden.
        Ik heb altijd gedacht (geweten) dat dat kwam omdat PC's werkten met Intel processoren en Apple met Motorola's. Intel was beter in "database" toepassingen en Motorola beter in grafische toepassingen. Andere dan Apple computers die Motorola gebruikten indertijd, zoals de Atari ST (wie kent die nog) hadden ook een grafisch georiënteerd OS, in tegenstelling tot de DOS varianten op Intel PC's. Daar hebben budgetten en marketing niks of weinig mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          ROFLMAO ! Zeker na al wat je nu al geschreven hebt.
          Flauw hoor, ik kom met ECHTE argumenten en jij lacht mij gewoon uit ipv zelf argumenten te vinden. Mss was ik niet duidelijk genoeg. Apple levert goede producten echter is de prijs/kwaliteit niet echt goed te noemen en zou ik het zelf niet kopen om persoonlijk redenen die ik zelf aangehaald heb...

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Zeker geen ramp, en ik geloof zeker dat bij anderen mac minder presteert of problemen heeft.
          Het is voor mij ook een persoonlijke ervaring, met windows heb ik regelmatiger problemen gehad...
          En om eerlijk te zijn, het is pas op mijn mac dat ik de exotischere toestanden van informatica uitprobeer die een computer belasten...

op een paar uur tijd een volwaardig os afbreken?
          je moet met mac net als met windows leren werken...
          (sneltoetsen, manier van werken)

Ik kan een "eerlijker" vergelijk (in mijn optiek) geven tussen '98, 2000, XP, Vista en 7
          heb ze allemaal (in zoverre mogelijk) jaren in gebruik...
          Dat windows 7 een grote sprong vooruit is in gemak, spreekt voor zich,
          maar waar hebben ze de mosterd gehaald?
          Daar waar OS'en als osx en ubuntu al lichtjaren voorsprong hadden, komt windows uiteindelijk achteraan gehuppeld?

Nu moet ik zeggen: 7 kan je op 1 lijn, misschien zelfs een stap verder plaatsen als osx.
          (zeker als je zo goed als geen ervaring hebt op osx).

(en dit van een apple-fanboy komende he )

verder die amilo stond qua specificaties even ver en zelfs verder als de macbook.
          (even snel geheugen, snellere harde schijf, processor was denk ik +/- hetzelfde... )

en over de 2 usb poorten... ik mis ze niet hoor...
          die amilo had er 4 of 5... de macbook 2...
          en nog nooit een probleem gehad qua gemis.
          Je hebt zeker een punt dat ze hoogstwss wel wat hebben afgekeken bij de concurrentie met Windows 7, maar dat doet elk bedrijf. Apple heeft ook heel wat afgekeken van Android voor iOS, en omgekeerd geld dit ook. Dat is altijd het geval en eerlijk gezegd kan mij dit niet schelen. Het is het resultaat dat telt.

Ik apprecieer dat je realiteit aan de dag kan leggen ivm Windows 7, dat kan niet elke Apple fanboy Ik zal ook realiteit aan de dag leggen, OSX is een goed besturingsysteem dat voor sommige gebruikers beter is dan Windows 7, maar dat geldt in beide richtingen. Ik wil het dus zeker niet afbreken, ik haal gewoon de pijnpunten aan bij Apple producten en blijkbaar kunnen sommigen daar niet zo goed tegen en reageren ze op de man in plaats van inhoudelijk. Dat vind ik jammer. Over OSX vs Windows 7, ik baseer dit niet enkel op mijn enkele uren ervaring, maar ook op de ervaring die mijn zus heeft die de macbook nu al iets meer dan een jaar heeft.Zo heeft ze onlangs wat water gemorst op de macbook, afgedroogt met keukenrol, uiteindelijk met de haardroger opgezeten om het water te doen verdampen. De toetsen smolten daar blijkbaar van... Reparatie, nieuw toetsenbord en nieuwe aluminium onderkant --> 350 euro, ja hallo...

Over de USB poorten, dat hangt ervan af hoe je je laptop gebruikt. Voor sommigen is het genoeg, voor anderen te weinig, nog andere te veel etc.

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Ik heb altijd gedacht (geweten) dat dat kwam omdat PC's werkten met Intel processoren en Apple met Motorola's. Intel was beter in "database" toepassingen en Motorola beter in grafische toepassingen. Andere dan Apple computers die Motorola gebruikten indertijd, zoals de Atari ST (wie kent die nog) hadden ook een grafisch georiënteerd OS, in tegenstelling tot de DOS varianten op Intel PC's. Daar hebben budgetten en marketing niks of weinig mee te maken.
          Je hebt het nu wel over heel lang geleden... Nu gebruikt apple gewoon dezelfde hardware als Windows laptops.
          Last edited by LaurentS; 13 juni 2012, 14:50.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Prachtig materiaal Dat is een feit. Alleen jammer dat er zulk een prijskaartje aan hangt.
            Ik was reeds aan het hopen op een laptop met retina display, maar voor die prijs ga ik het toch laten staan in de winkel...
            Jammer weliswaar...

Dit is slechts eenmaal per jaar geloof ik? Ik verwacht tegen de herfst een opvolger van de iPhone. Doen ze daar dan geen speciale launch voor?
            FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Ja, een keer per jaar (om de 10 maanden ongeveer geloof ik). Alleen in 2009 hebben ze een keertje de laptops vernieuwd, in het begin van het jaar - en in juni hadden ze toen iets nieuws (het 13" model geloof ik) waardoor ze toen ineens een weer vernieuwde line-up naar buiten brachten.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Voilà, dat is voor mij voldoende bewijs
                Zelfs bij niet-up-to-date hardware presteerde Apple beter.
                Af en toe lees ik bij de argumentatie dat Apple niet steeds het nieuwste materiaal gebruikt.

De interface, de weergave, wat je ziet op het scherm.
                Vanaf het prille begin vond ik dit bij Apple een groot pluspunt.
                Zoiets zet aan om te werken, om het te gebruiken.
                En het oog mag ook iets hebben

Hier is ook een verschil tussen pro-gebruikers en gewone gebruikers.
                Ik had het geluk(?) om dit te ervaren bij Haletra (Houthalen) en bij Leen (Hasselt).
                Niet als werknemer maar ik heb daar enkele uurtjes door gebracht als die gasten
                bezig waren met "desktop", lay-out enz.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Voilà, dat is voor mij voldoende bewijs
                  Zelfs bij niet-up-to-date hardware presteerde Apple beter.
                  Af en toe lees ik bij de argumentatie dat Apple niet steeds het nieuwste materiaal gebruikt.

De interface, de weergave, wat je ziet op het scherm.
                  Vanaf het prille begin vond ik dit bij Apple een groot pluspunt.
                  Zoiets zet aan om te werken, om het te gebruiken.
                  En het oog mag ook iets hebben

Hier is ook een verschil tussen pro-gebruikers en gewone gebruikers.
                  Ik had het geluk(?) om dit te ervaren bij Haletra (Houthalen) en bij Leen (Hasselt).
                  Niet als werknemer maar ik heb daar enkele uurtjes door gebracht als die gasten
                  bezig waren met "desktop", lay-out enz.
                  Herhaling, Windows 7 is niet trager op dezelfde hardware, maar sneller... Dat was mss niet zo met XP en Vista, maar met 7 is dat zeker het geval.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Herhaling, Windows 7 is niet trager op dezelfde hardware, maar sneller... Dat was mss niet zo met XP en Vista, maar met 7 is dat zeker het geval.
                    Ik gebruik Windows 7 Laurent en met een SSD.
                    Heb ook geen behoefte aan iets anders

Over Vista is er veel over te doen geweest en ik heb het hoogstens 14 dagen geprobeerd
                    en daarna weer snel terug naar XP gegaan.

Maar euh... we wijken teveel af

Wat ik heb onthouden is dat als er iets scheelt met het herschrijfbare geheugen dat
                    sommigen als een SSD zagen...je gans het moederbord zal moeten vervangen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

OS X vs. Windows 7: nek aan nek

Door Marc Rademaker, maandag 15 augustus 2011 09:00, views: 212.669

Conclusie

Onze aanvankelijke indruk was dat Windows 7 sneller is dan OS X op de MacBook Air, maar dat blijkt behoorlijk afhankelijk te zijn van de software die wordt gebruikt. OS X en Windows 7 vertonen wel degelijk verschillen in prestaties, maar het gaat over en weer. De synthetische benchmarks leken enigszins de voorkeur te geven aan OS X, maar de real-world-benchmarks geven een ander beeld.
                      Tot zover bespraken we puur de prestaties, maar of het ene besturingssysteem nou productiever is dan het andere, kunnen we niet zeggen.
                      De ene keer is een applicatie in Windows 7 sneller, de andere keer wint OS X. Adobe lijkt meer tijd te steken in het optimaliseren van zijn code voor Windows 7, terwijl Apple uiteraard meer prioriteit geeft aan iTunes voor OS X. HandBrake, dat in eerste instantie voor OS X werd ontwikkeld, doorstond de overzet naar Windows ook niet vlekkeloos en presteert daar dan ook minder goed. Starcraft 2 lijkt zich er weinig van aan te trekken op welk besturingssysteem het wordt gedraaid. Dat betekent nog niet dat dit van alle games kan worden gezegd, maar het is een teken dat een spel in OS X net zo goed draait als in Windows 7. Misschien is het nog opmerkelijker dat OpenGL net zo efficiënt is als DirectX.
                      Tot zover bespraken we puur de prestaties, maar of het ene besturingssysteem nou productiever is dan het andere, kunnen we niet zeggen.
                      Zo zijn er collega's die zweren dat Premiere Pro prettiger werkt in OS X dan in Windows 7 en daardoor uiteindelijk sneller is, en dat terwijl een timeline in Windows 7 bijna een kwart sneller kan worden gecodeerd.

Waar wordt er beweerd dat Windows 7 sneller is dan OSX?
                      Last edited by mil1; 13 juni 2012, 18:14.
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Windows 10 and Apple's OS X El Capitan go head to head in nine rounds of combat. Here's why Microsoft's OS comes out on top.

Hier zijn heel andere resultaten
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Bijvoorbeeld in het laatste deel van de laatste zin in je eigen quote.

Het is trouwens wel zo netjes om even de bron te vermelden...

Comment

Conclusie

Onze aanvankelijke indruk was dat Windows 7 sneller is dan OS X op de MacBook Air, maar dat blijkt behoorlijk afhankelijk te zijn van de software die wordt gebruikt. OS X en Windows 7 vertonen wel degelijk verschillen in prestaties, maar het gaat over en weer. De synthetische benchmarks leken enigszins de voorkeur te geven aan OS X, maar de real-world-benchmarks geven een ander beeld.
                            De ene keer is een applicatie in Windows 7 sneller, de andere keer wint OS X. Adobe lijkt meer tijd te steken in het optimaliseren van zijn code voor Windows 7, terwijl Apple uiteraard meer prioriteit geeft aan iTunes voor OS X. HandBrake, dat in eerste instantie voor OS X werd ontwikkeld, doorstond de overzet naar Windows ook niet vlekkeloos en presteert daar dan ook minder goed. Starcraft 2 lijkt zich er weinig van aan te trekken op welk besturingssysteem het wordt gedraaid. Dat betekent nog niet dat dit van alle games kan worden gezegd, maar het is een teken dat een spel in OS X net zo goed draait als in Windows 7. Misschien is het nog opmerkelijker dat OpenGL net zo efficiënt is als DirectX.
                            Zo zijn er collega's die zweren dat Premiere Pro prettiger werkt in OS X dan in Windows 7 en daardoor uiteindelijk sneller is, en dat terwijl een timeline in Windows 7 bijna een kwart sneller kan worden gecodeerd.

Uiteindelijk komt het dus aan op persoonlijke voorkeur (en prijs). Je hebt ook iets minder kans op beestjes op OSX, ervan uitgaande dat je kennis van beide OS'en vergelijkbaar is.

Om op wat oudere posts terug te komen. Vroeger was mac inderdaad bakken sneller dan windows toestellen voor grafische toepassingen, dit ten tijde van de powerpc, alhoewel de laatste generaties niet echt zo een uitgesproken voordeel hadden tov intel. Intel heeft een grote inhaalbeweging gemaakt waarna apple overgeschakeld is op inter. Dat was gewoon goedkoper. Historisch gezien gebruikt de grafische sector dus apple en dat zal nog zo wel een tijdje blijven omwille van het feit dat ze gewoon zijn met de systemen te werken.

Comment

Conclusie

Ik kijk naar de tests die relevant zijn voor fotografen, dus voornamelijk de Adobe Photoshop en Lightroom daar is Windows 7 duidelijk sneller.

In jouw test wint OSX op verschillende vlakken, maar Windows 7 wint ook. Echter wordt hier nergens Photoshop getest...

Comment

Allé : ze zijn weer vertrokken. Dat lukt dus ook zonder mij .
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X