Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijd voor een nieuwe GPS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tijd voor een nieuwe GPS

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Hier een fervente TT gebruiker, jaren aan een stuk, ik heb er meer dan 6 gehad ondertussen . . . totdat ik de Nuri Garmin 1695 aankocht . . . voor mij de beste GPS die ik ooit gehad heb, accuraat, snel, en precieser dan mijn vorige TT's ( waar ik eigenlijk echt verbaasd over was, heb vroeger ooit nog een Garmin gehad en die was duidelijk minder precies ) . . . ik wil geen andere mee . . .
    Die Garmin ken ik niet maar zowel mijn oude TT, zowel als deze die ik van u kocht, stuurt mij altijd naar huis maar dan naar een straat die niet eens bestaat.
    Niet dat ik mezelf niet weet wonen hé, maar als een vreemd iemand mijn woonst moet vinden……. een TT zal hem/zij niet veel helpen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Die Garmin ken ik niet maar zowel mijn oude TT, zowel als deze die ik van u kocht, stuurt mij altijd naar huis maar dan naar een straat die niet eens bestaat.
      Niet dat ik mezelf niet weet wonen hé, maar als een vreemd iemand mijn woonst moet vinden……. een TT zal hem/zij niet veel helpen.
      En hoe oud is die TT ondertussen?

Comment

…. een TT zal hem/zij niet veel helpen...
        Mijn TT zet mij toch netjes bij jou voor de deur af? Nou ja, da's intussen ook alweer een jaar geleden, maar toch.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik denk dat RF bedoelt dat zijn "home" adres elders staat ingesteld. In geval een dief zijn GPS "vindt" , vindt hij niet waar RF woont. Dat is een aanbevolen veiligheidsmaatregel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Ik denk dat RF bedoelt dat zijn "home" adres elders staat ingesteld. In geval een dief zijn GPS "vindt" , vindt hij niet waar RF woont. Dat is een aanbevolen veiligheidsmaatregel

Comment

Grtz, RF
              Hier nog zo iemand.
              Zelf de topografische kaarten zijn verkeerd.

Al meer dan eens op de vaste telefoon te horen gekregen dat ik niet thuis was

Comment

Zeg wat denken jullie wel, mijn thuisadres staat precies ingesteld TT stuurt mij de straat rechts in en dan een straat links in waar helemaal geen straat is.
                Mijn TT is een GO 930 Traffic en de kaart is nog niet zolang vervallen, ttz. er zullen wel al updates zijn.
                Maar het is niet alleen dat die mijn thuis niet vind, als ik bv. van Hasselt via de snelweg naar huis kom en in Ham afrijd, dan kom ik aan een rondpunt en dan..... zou ik de snelweg weer op moeten rijden.
                Die updates zijn niet echt goedkoop bij TT.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Mijn TT is een GO 930 Traffic en de kaart is nog niet zolang vervallen, ttz. er zullen wel al updates zijn.
                  Je kunt de kaart dan ook zelf corrigeren als je er zo'n last van hebt. Voor updates zijn er trouwens regelmatig aanbiedingen.

Comment

Mijn TT met een Europa van anderhalf jaar, blijft in Roemenie ongeveer de helft van de afgelegde weg volhouden dat ik moet omkeren en met de camions meerijden. Die wegen zijn echter zeer slecht, en sommige zeer gevaarlijk omdat tientonners er in de draaien, over de witte lijn, voorbijsteken, tegen meer dan honderd per uur, waar je maar vijftig mag doen,... Ik heb nog niks anders geprobeerd dan de snelste route. De minst gevaarlijke is geen optie.

Comment

Ik heb een Garmin, ben er best tevreden van..maar ik verkies eigenlijk nog steeds de GPSP (geplooid stratenplan).
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Nog niet direct nieuw kopen, misschien. Het was een fout van TomTom:

Gebruikers van diverse navigatieapparaten van TomTom melden dat zij sinds 31 maart geen of slechte gps-ontvangst hebben. Mogelijk is een software-update de boosdoener. TomTom onderzoekt de problemen, maar heeft nog geen oplossing.

Het probleem met TomTom-apparatuur die geen of een slecht gps-signaal kan ontvangen, wordt veroorzaakt door een 'schrikkeljaar-bug'. Een fix is er nog niet, hoewel een reset van het apparaat het probleem tijdelijk kan verhelpen.

En die zou opgelost moeten zijn:

Dus als jouw toestel toch niet defect blijkt te zijn ...
                        Daarnet mijn GPS eens aan het infuus gehanden en na enkele updates heeft hij de satellieten gevonden .

Bedankt Nabi voor de gouden tip.

Comment

Graag gedaan !!

Comment

Ik hang mijn GPS ook veel te weinig aan de computer. Ik las pas nog ergens (zou zelfs in TomTom Home kunnen geweest zijn) dat die QuickFix update gegevens bevat van de satelieten voor de komende 7dd. Dus ik zou eigenlijk wekelijks de GPS moeten aankoppelen? Nu doe ik dat ongeveer om de 2-3 maanden.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

In principe is dagelijks/wekelijks aankoppelen niet nodig. Maar dan duurt het iets langer eer de satellieten zijn gevonden, dat is alles. (want dan weet TT niet direct waar te zoeken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Het probleem met die NL stemmen is dat ik er zelf van in mijn keel krijg. Zoals een overzeese collega van mij ooit opmerkte: "Flemish is a language, Dutch is a throat disease!"
                                Ik heb deze week een Garmin nüvi® 1340LMT met levenslange kaart updates gekocht. Getest met een mij bekende route en de test was geslaagd. Deze Garmin is zeer up-to-date en gebruiksvriendelijk, wat ik al direct in de winkel zag want ik was eerst van plan een TT te kopen.
                                Ik begrijp de voorkeur van de Vlaamse stem niet: het gaat toch om de verstaanbaarheid en dat viel tegen bij de Vlaamse stem (overigens wel in goed Nederlands) waardoor ik een afslag miste.
                                Minder gebruiksvriendelijk vind ik hun website wat betreft het registreren en een account aan maken. Dat verliep niet erg vlotjes.
                                Wat me ook stoort bij het opstarten is steeds die waarschuwing dat je voorzichtig moet zijn, alsof ze het tegen kleuters hebben, dat was ook bij mijn vorige GPS navigator.
                                Last edited by Binnenuit; 15 juni 2012, 13:20.

Comment

Working...
                                X