Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Asus Transformer Pad TF300T 32 GB

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met Asus Transformer Pad TF300T 32 GB

Ik ben aan het denken om een tablet aan te schaffen. Eerste struikelblok neem ik een ipad of toch maar een ander merk met android ?

Voorlopig geniet een Asus Transformer Pad TF300T 32 GB mijn voorkeur. Heb er veel goede reviews van gelezen. Enkel over het scherm lees ik tegenstijdigheden. Hoe zit het met de leesbaarheid buiten en vooral hoer zit het met de bediening. Volgens sommige kan er geen enkele tablet aan het bedieningsgemak van een ipad??

Het staat wel al vast dat ik voor een 32 GB versie ga en geen 3G verbinding. Er zijn voldoende Wifi hotspots tegenwoordig. Nadeel bij de ipad is dat je dan ook geen GPS hebt. De asus heeft wel GPS maar deze zou niet goed werken?

Ook zou ik de versie zonder docking station nemen van asus, je kan er denk ik evengoed een bluetooth klavier aanhangen en die zijn veel goedkoper en compacter.

Het zou over dit toestel gaan:

Iemand tips ?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Iemand ervaring met Asus Transformer Pad TF300T 32 GB

Of een Apple beter voldoet is heel persoonlijk. Gewoon beide testen en niet de Apple fans op hun woord geloven. Persoonlijk kan ik niets worden met een iPad maar wel met Android. Anderen zweren juist bij de iPad en willen niets weten van Android.

De schermen van vrijwel alle tablets zijn buiten slecht leesbaar is mijn ervaring. Het enige wat daar goed leesbaar is is eInk (ebook reader). Ook laptops zijn buiten erg moeilijk leesbaar. Het ligt aan het type scherm en er is verder weinig aan te doen bij mijn weten.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

De reden dat dat asus toetsenbord zo groot, zwaar en duur is, zit ook in de bijkomende batterij die het bevat : daarmee wordt de accu-gebruiksduur ongeveer 2x zo groot.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        De reden dat dat asus toetsenbord zo groot, zwaar en duur is, zit ook in de bijkomende batterij die het bevat : daarmee wordt de accu-gebruiksduur ongeveer 2x zo groot.
        Klopt, had ik ook gelezen.

Maar wat ik vooral wil weten of de bediening van het scherm ok is in vergelijking met een ipad.

Comment

Is je vraag dringend? Ik heb de afgelopen tijd uitvoerig een Ipad en Samsung Galaxy 10.1 getest (dus die kan ik al vergelijken), maar een collega heeft vorige week een Asus Transformer gekocht (doch door afwisselende congé zal ik die in het beste geval pas binnen een week of 2-3 eens in mijn handen krijgen). Hij komt hier straks wel nog voor een uurtje binnen, dus ik zal het hem eens vragen (en hij kan ook vergelijken met die 2 tablets).

Van de geteste Ipad & Samsung vond ik, ere wie ere toekomt en ik ben geen fanboy, de schermbediening van de Ipad de beste (beide ettelijke uren gebruikt). Ben ook benieuwd naar de Asus dus.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Ik heb de eerste versie de transformer. Tevreden over
            Met de iPad heb ik ook een paar maanden gewerkt.

De ipad werkt iets vlotter qua interface, maar apps crashen evenveel (weinig) als op een ander tablet (geen jailbreak).
            Het fysieke toetsenbord en andere hardware (extra batterij, 2x usb, SD, micro-sd, ..) zijn voor mij absolute pluspunten. Mijn laptop is mijn desktop geworden, en de transformer gaat altijd mee naar de les (wat niet lukte met de iPad).

Comment

Het is niet dringend. Voorlopig kan ik me nog even inhouden.

Dus misschien toch het docking station erbij nemen? Maar dat is querty dacht ik?

mir

Comment

Ik heb de Transformer Prime 32GB met dock. Fantastisch machientje, betrouwbaar, grote autonomie, heel goed klavier (AZERTY), en de connectivity die alle andere tablets (en de iPad) missen. USB host en USB client (via de laadkabel en de poort), SD en microSD, audio (alleen spijtig dat het een combo in/out jack is, maar een adapter helpt), microHDMI. Verder de webcam (frontaal) en de uitstekende camera op de achterkant, 8Mp, autofocus, f:2.4 en LED flash... Ik neem mijn compactje bijna niet meer mee.
                De GPS is wat minder gevoelig, maar Asus stuurt je gratis een externe GPS module die je aansluit op de docking connector. Werkt goed. 3G is inderdaad niet aanwezig, maar er zijn mogelijkheden om dit te tweaken, ik ben ermee bezig (via een USB 3G dongle). Het geluid is goed, je zult er geen fuif mee opluisteren...

Als je voor de Transformer gaat, dan zeker met dock. De extra autonomie is mooi meegenomen, maar je scherm is, net als bij een klassieke notebook, beschermd. En je hoeft niet aan het laden van een afzonderlijk bloetoet klavier te denken, beide worden simultaan geladen..
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Bedankt, dus het klavier op de dock is azerty?

mir

Comment

Inderdaad AZERTY (voor zover ik kan lezen...)

Maar in de documentatie staat wel degelijk QWERTY (een deel van de wereld is Terra Incognita voor de Koreanen. Altijd hetzelfde met die Oost-Afrikaanse landen.....)

Comment

Ik moet even iets rechtzetten: ik heb de 201. Maar de 300 is blijkbaar een nieuw lid van de familie.

Ik zie weinig verschil tussen beide, de CPU van de 300 lijkt krachtiger, de autonomie wat minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Inderdaad AZERTY (voor zover ik kan lezen...)

Maar in de documentatie staat wel degelijk QWERTY (een deel van de wereld is Terra Incognita voor de Koreanen. Altijd hetzelfde met die Oost-Afrikaanse landen.....)
                        Bij coolblue, de online shop heb ik de vraag gesteld of ze voor Belgische klanten een azerty klavier bijleveren. Ben benieuwd.

Misschien deze week eens in media markt gaan zien, was vorige week nog niet in stock.

mir

Comment

Het eerste dock bestond bij mijn weten alleen in QWERTY

Comment

Vandaag naar mediamarkt geweest nog niet te bespeuren wel het vorig model.

Linkje naar de fabricant :

mir

Comment

FWIW - heb de TF101 (ondertussen met ICS) al een bijna jaartje. Stabiel, goeie leesbaarheid, reponsief, lekker lange accuduur. Het dock is ideaal voor de extra batterij en vooral de uitgebreide connectiviteit met de buitenwereld (lees: extra memory slot en USB).

Kan niet vergelijken met iPad maar ik zou hem zo opnieuw kopen.

Comment

Working...
                              X