Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Milieusticker Duitsland niet buiten steden nodig? Waar last minute kopen?

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Kirsten, je hebt gelijk maar dan zouden vele fietsers wel mogen weten dat ze géén voorrang hebben op een oversteekplaats voor fietsers, noch op een zebrapad als ze niet langs hun fiets lopen. Als je regelmatig in het verkeer komt, dan weet je dat veel fietsers denken dat zij als "zwakke weggebruiker" alle rechten hebben. Voor deze types, meestal goed herkenbaar aan hun houding, zal ik alles doen om ze geen voorrang te geven. Wel heel attent en met de voet op de rem. Ik heb tot nu toe nog geen slachtoffer gemaakt en zou dat zo willen houden.
    En hoffelijkheid is niet afdwingbaar!
    Inderdaad, +1 !
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
      De ironie van mijn woordkeuze is je blijkbaar wat ontgaan...
      Ik heb die inclusief de aanhalingstekens overgenomen. Maar actief voorrang geven op plaatsen waar je die moet nemen is niet hetzelfde als gevaarlijke situaties te laten veroorzaken. Jij bent in het eerste geval namelijk de oorzaak.
      Volgens mij ben je in geval van zo`n waarschuwingsbord vooral verplicht defensief te rijden, en dus zo nodig, te stoppen, ook al had je liever verkeerslessen gegeven.
      Ik woon trouwens in dé wielerhoofdplaats van de hele wereld, waar auto's niet mogen buitenkomen tot de koers gedaan is. Niet met, en ook niet zonder Milieusticker.
      Last edited by Poza; 16 mei 2012, 15:37.

Comment

Even terug on topic

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Bij het rijden naar Duitsland heb je een milieusticker nodig las ik van €12-€15, als de politie je tegenhoud en je hebt geen kun je €40 boete krijgen.

Maar is dit voor de steden zelf, of in het algemeen?
        Wij gaan voorbeeld naar Duisburg, Gelsenkirchen,... enkele verlaten plaatsen gaan bezoeken om fotos te nemen.

Kun je dit ergens aan een grenspost of ergens anders kopen ?
        Want bestellen via internet en met visa betalen zal te laat zijn.
        Die sticker (Umweltplakette) heb je enkel nodig voor de stadskernen van bepaalde steden. Als je buiten de (aangegeven) kern blijft, is de sticker niet nodig.

Een tijdje geleden was ik in dezelfde situatie: citytrip naar Düsseldorf gepland en pas laat te weten gekomen dat ik een sticker nodig had. Wel, ik heb even op internet opgezocht waar de dichtsbijzijnde merkgarage van mijn wagen was in Düsseldorf. Een kort telefoontje in mijn beste Duits, en ik mocht mij de ochtend van aankomst in Düsseldorf in de garage aanmelden (was op een zaterdag). Ontvangst door een vriendelijke man, autopapieren even afgegeven, en we mochten gratis een koffietje drinken terwijl hij de sticker in orde bracht. Even later bracht de man de autopapieren samen met de bewuste sticker terug en vertelde doodleuk dat we niets hoefden te betalen. Dat was gewoon de service van het automerk!

Walter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Of er wel of geen borden staan aan een oversteekplaats voor fietsers/voetgangers; ik breng mijn wagen tot stilstand en laat hen veilig oversteken.
          Dan ben je dus een gevaar op de weg en hoop ik je niet tegen te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Zal toch wel meevallen zeker.
            Hooguit gevaarlijk wanneer er iemand achter rijdt en te weinig afstand houdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Zal toch wel meevallen zeker.
              Hooguit gevaarlijk wanneer er iemand achter rijdt en te weinig afstand houdt.
              Nee, toch niet. Vlakbij mijn werk is zo'n nieuw kruisend fietspad waar de fietsers haaientanden en zo'n driehoekig 'voorrang verlenen'-bord hebben. De auto's hebben zo'n bord als ik hierboven linkte. Toch zijn er nog automobilisten die daar gaan stoppen met als gevolg dat vooral jongere kinderen het ook niet meer weten en gaan denken voorrang te hebben. Resultaat: ik heb sinds begin dit jaar daar al twee ongelukken zien gebeuren, waarvan één onder een bus die niet meer op tijd kon stoppen, met fatale afloop (kind 9 jaar).

Comment

Als je het zo bekijkt zit er wel wat in.
                Ik zou niet willen zeggen dat kirsten_dl hierdoor een gevaar op de weg is.
                Evengoed zou ik andermans hoffelijkheid niet kwalijk nemen en denk ik dat de fout bij de ouders ligt die kinderen zelfstandig het verkeer insturen die daar nog niet klaar voor zijn.

Comment

Als je het zo bekijkt zit er wel wat in.
                  Ik zou niet willen zeggen dat kirsten_dl hierdoor een gevaar op de weg is.
                  Evengoed zou ik andermans hoffelijkheid niet kwalijk nemen en denk ik dat de fout bij de ouders ligt die kinderen zelfstandig het verkeer insturen die daar nog niet klaar voor zijn.
                  Kom op zeg, het is 2012. Kinderen gaan zelfstandig naar school, kennen over het algemeen de verkeersregels maar worden door sukkels in het verkeer in verwarrig gebracht. Ik weet zeker dat je gewoon zakt voor je rijexamen als je in zo'n situatie voorrang zou verlenen. En terecht.

Er is een verschil tussen onnodig stoppen om iemand voorrang te verlenen die het niet heeft en stoppen om een ongeval te vermijden met iemand die onterecht voorrang neemt. Alleen dat laatste is toegestaan.

Comment

Blijkbaar kennen de kinderen de regels dan toch niet goed genoeg.
                    En in geval van twijfel is het ook voor kinderen slimmer om de veilige manier te kiezen.
                    Dan beter onterecht even wachten dan oversteken in de hoop dat je ook echt voorrang hebt.

Comment

Blijkbaar kennen de kinderen de regels dan toch niet goed genoeg.
                      En in geval van twijfel is het ook voor kinderen slimmer om de veilige manier te kiezen.
                      Dan beter onterecht even wachten dan oversteken in de hoop dat je ook echt voorrang hebt.
                      Tja, wat moet ik daar nog op zeggen?

Comment

Ik dacht dat dit draadje over een Duitse milieusticker ging...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Ik dacht dat dit draadje over een Duitse milieusticker ging...
                          Dat ging het ook.

Comment

Ahja? en kan je ook argumenteren waarom dat zo is?
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Nee, toch niet. Vlakbij mijn werk is zo'n nieuw kruisend fietspad waar de fietsers haaientanden en zo'n driehoekig 'voorrang verlenen'-bord hebben. De auto's hebben zo'n bord als ik hierboven linkte. Toch zijn er nog automobilisten die daar gaan stoppen met als gevolg dat vooral jongere kinderen het ook niet meer weten en gaan denken voorrang te hebben...
                              Dit is wat ik eigenlijk wilde vertellen met mijn vrij grove verwoordingen.
                              Kinderen zijn niet slimmer, roekeloosheid is eigen aan de jeugd; maar die volwassenen die zonder kijken en zonder voorrang te geven oversteken en dan nog staan te roepen dat er veel te snel gereden wordt... Met die egoïstische mentaliteit heb ik problemen.
                              Last edited by go4it; 16 mei 2012, 21:28.

Comment

Vlakbij mijn werk is zo'n nieuw kruisend fietspad waar de fietsers haaientanden en zo'n driehoekig 'voorrang verlenen'-bord hebben. De auto's hebben zo'n bord als ik hierboven linkte. Toch zijn er nog automobilisten die daar gaan stoppen met als gevolg dat vooral jongere kinderen het ook niet meer weten en gaan denken voorrang te hebben. Resultaat: ik heb sinds begin dit jaar daar al twee ongelukken zien gebeuren, waarvan één onder een bus die niet meer op tijd kon stoppen, met fatale afloop (kind 9 jaar).
                                Een automobilist moet altijd kunnen stoppen, zeker aan oversteekplaatsen en kruispunten, en zeker als hij nog eens extra gewaarschuwd is door zo'n gevarenbord.
                                Bij ons rijden de bussen trouwens veel te hard -onaangepaste snelheid- , en zelfs heel regelmatig door het rood. Die bus is in fout, zonder twijfel, en ondanks zijn voorrang.
                                Niet meer op tijd kunnen stoppen is overdreven snelheid,... is oorzaak van de meeste ongevallen, is de ware pest in België,... vergeleken met de buurlanden waar men wel voorzichtig rijdt.

Tegenkomen? Hou afstand! Je rijd blijkbaar te snel en te kort op je voorganger. Aan oversteekplaatsen met gevarendriehoek moet je voorligger kunnen stoppen, vooral als er ook nog eens een fiets op dat bord staat. Fietsers zijn namelijk vaak kinderen.
                                Blijf weg van die oversteekplaats tot je het bord waar je hier naar verwijst begrepen hebt.
                                En die sticker zal daar ook niet aan verhelpen.
                                Last edited by Poza; 17 mei 2012, 08:56.

Comment

Working...
                                X