Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Natuurpunt verwoest 14 Ha bos in Geel Bel

Ik geef mil1 ook geen gelijk,
    maar je kan jezelf altijd er boven plaatsen.

Alleszins, kan het een interessante discussie zijn,
    maar door de "onder water" opmerkingen lijkt het meer op een ordinaire scheldpartij.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Klopt.
      Ik zal me ook verder niet bemoeien met het topic.

Zou niet graag afgeschoten worden.
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        1. Het is geen domme repliek. Wespen zijn nuttig. Ze niet nuttig noemen getuigt gewoon van grote domheid.
        Zoals ik al zei, heb je waarschijnlijk een afgeschoten eend op je hoofd gekregen of heb je hondsdolheid opgelopen bij een of andere jachtpartij.

2. In mijn werksysteem ben ik niet alle dagen aan het werk...
        Dat je een beetje gefrustreerd bent dat je werkloos bent (want constant op het forum aanwezig) daar kan ik niets aan doen.
        Leg mij dan eens uit waarom wespen nuttig zijn
        Schade berokkenen ze genoeg aan oa fruit, bijenkolonies...

Ik regel mijn werk in de BVBA zoals ik wil, en bovendien ben ik ook nog gepensioneerd.
        Dus op dat punt geen frustraties.

Waar ik wel over gefrustreerd ben is het feit dat er nog altijd zulke verlichte geesten in de ambtenarij zitten.
        Spijtig voor de integere ambtenaren, maar zulke sujetten halen jullie ambt naar beneden.
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Heb ik echt geen weet van...
          Ik zou je willen geloven, maar het is zo typisch dat de jagers en hun verenigingen niet durven-willen kritisch zijn naar hun kompanen en leden.
          Spijtig voor de echt weidelijke jagers, maar ooit zullen ze ook hun wapen aan de haak mogen hangen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik regel mijn werk in de BVBA zoals ik wil, en bovendien ben ik ook nog gepensioneerd.

Waar ik wel over gefrustreerd ben is het feit dat er nog altijd zulke verlichte geesten in de ambtenarij zitten.
            Spijtig voor de integere ambtenaren, maar zulke sujetten halen jullie ambt naar beneden.
            Gewoon even googelen Mil. En vooral met een open mind lezen.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Het zijn bestuivers (of dacht je dat enkel jouw bijtjes dit doen?).
              Het zijn predatoren en houden dus populaties van andere insecten binnen de perken. Sommige sluipwespen kunnen als biologisch insecticide ingezet worden.
              Daarnaast maken wespen een belangrijk onderdeel uit van het dieet van veel vogels en andere dieren.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Nee nee, mijn doctoraat gaat over iets helemaal anders. Mijn interesse in ecologie en entomologie is slechts puur hobbymatig. Ik ben zeker geen expert, maar ik beperkt me wél tot de zaken waar ik iets van af weet.

Maar goed, blijkbaar bedoel je met "geen nut voor de natuur" gewoon "geen nut voor jou". Dat verklaart veel.
                Neen, geen nut voor onze bevolking....
                Om jou visie, en die van vele anderen, te verwezenlijken moet je minstens de helft van onze bevolking (mag je zelf invullen, als ze maar weg zijn).
                En dan kan die visie misschien gerealiseerd worden.

Wanneer gaan jullie de realiteit eens onder ogen zien. De tijd van toen is voorbij.
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Bestuiving, eten o.a. muggenlarven en larven van bepaalde soorten torren en ruimen ook dode insecten op, zijn zelf voedsel voor vogels, ...
                  Er zijn zoveel soorten wespen...

Goed zo. Dan hoef je je dus ook zo niet te gedragen.

Toch niet hoor. Ik doe mijn werk zoals het hoort. Mensen die me kennen en mensen die ik ontmoet in mijn functie weten dat. dat is het voornaamste.
                  Het zijn net mensen zoals jij die de mythe van de luie ambtenaar in stand proberen te houden. (tot 2x toe in dit topic).
                  Dat kan zo geweest zijn bij de ambtenaren van jouw generatie, maar die tijd is stilletjesaan gepasseerd.
                  Het feit dat je over sujet spreekt verklaart wederom veel.
                  Mvg Tim

Comment

Neen, geen nut voor onze bevolking....
                    Om jou visie, en die van vele anderen, te verwezenlijken moet je minstens de helft van onze bevolking (mag je zelf invullen, als ze maar weg zijn).
                    En dan kan die visie misschien gerealiseerd worden.
                    Onzin. Met goed beheer kun je zelfs van een stad een groene oase maken. In hartje centrum (!) Leuven zie je in de zomers soms weidebeekjuffers, toch een vrij veeleisende soort.
                    Soorten uitroeien omdat ze geen aantoonbaar nut hebben voor de mens, dat vind ik écht een achterlijke en primitieve manier van denken.

Comment

Het zijn bestuivers (of dacht je dat enkel jouw bijtjes dit doen?).
                      Het zijn predatoren en houden dus populaties van andere insecten binnen de perken. Sommige sluipwespen kunnen als biologisch insecticide ingezet worden.
                      Daarnaast maken wespen een belangrijk onderdeel uit van het dieet van veel vogels en andere dieren.
                      Lieveheersbeestjes, vliegen, enz zijn ook bestuivers. So what?
                      Die populaties van insecten die de wespen nu 'eten', kunnen door vogels gepakt worden...
                      De wesp is níét nodig ecologisch bekeken.
                      Enkel emotIonele redenen spelen hier een rol in.
                      De natuur is wreed. Hoeveel dieren zijn er al niet uitgestorven, neen, niet door toedoen van de mens. Als er geen essentiële dingen toegevoegd worden, is jouw plaats precair natuurgewijs gezien dan...
                      Uitzondering hierop zijn de mensen....
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Hoe kun je zoiets schrijven en jezelf een natuurliefhebber noemen? Je geeft er enkel om als het je iets oplevert, geef dat dan ten minste toe.

Comment

De wesp is níét nodig ecologisch bekeken.
                          Laat ons de wespen en mieren wegnemen en je loopt altijd lekker zacht op een dikke laag dode insecten.
                          Lekker krokant onder de voetjes.
                          Mvg Tim

Comment

Ik denk dat'm dan gewoon alle insecten zou uitroeien als hij kon. Buiten zijn eigen bijtjes natuurlijk. Die leveren hem iets op.

Comment

Onzin. Met goed beheer kun je zelfs van een stad een groene oase maken. In hartje centrum (!) Leuven zie je in de zomers soms weidebeekjuffers, toch een vrij veeleisende soort.
                              Soorten uitroeien omdat ze geen aantoonbaar nut hebben voor de mens, dat vind ik écht een achterlijke en primitieve manier van denken.
                              Je begrijpt de essentie niet.
                              Die juffers dat is oké, en als je daar blij mee bent nog meer oké.
                              Maar dat is typisch een redenering van iemand die geen benul heeft van landbouw en veeteelt.
                              Je gaat te veel de emo toer op, en hebt geen, of weinig, voeling met de realiteit.

Trouwens was jij het niet die hier ooit eens beweerd heeft dat wij iets aan de overbevolking moeten doen?
                              Dat kan op 2 manieren. Uitroeien( oorlog, epidemie, enz) of beginnen nadenken hoe we op een zo effectief mogelijke wijze de soort voeden.
                              Maar plaats voor emo-toestanden is er niet.
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Hoe kun je zoiets schrijven en jezelf een natuurliefhebber noemen? Je geeft er enkel om als het je iets oplevert, geef dat dan ten minste toe.
                                Ik ben misschien meer begaan met de natuur dan jij, op een realistische wijze dan.
                                Als het de bevolking iets oplevert, en daar hoor ik bij.
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X