Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

combineren van powerline adapters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• combineren van powerline adapters

Voor het gebruik van internet via de laptop beschik ik over een powerline kit van Devolo (dLan 200AV easy). Tot nog toe heeft dit zonder problemen gewerkt.
    Onlangs werd voor de opvolging van de opbrengst van zonnepanelen een systeem geïnstalleerd dat mbv TP-Link 85Mbps een signaal geeft aan de router.
    Dit laatste werkt prima, maar sinds enige tijd krijg ik het Devolo-systeem niet meer aan de praat (heb ze al eens gereset).

Zou het mogelijk zijn dat de 2 systemen met elkaar interfereren? Ik dacht echter dat ik nog met het Devolo-systeem gewerkt na de installatie van TP-systeem, maar ben niet meer zeker.
    Indien er geen interferentie is, is er een mogelijkheid om te controleren of de Devolo-plugs niet defect zijn (indicatieleds branden).
    Ik heb de Devolo-plugs al eens samen in een domino-stekker gestoken, en via de reset-knop contact tussen de stekkers proberen tot stand te laten komen. Maar tevergeefs.

Alvast bedankt voor een bruikbaar antwoord...

Re: combineren van powerline adapters

Ik zie niet zo direct waarom het niet zou werken. Ik heb bij mijn ouders een half dozijn powerline adapters van verschillende merken geïnstalleerd, wifi is niet altijd OK sinds de GSM masten op het dak zijn geüpgraded (zowel Base, Proximus als Mobistar op 1 dak, brengt goed op aan de eigenaarsgemeenschap, minder lasten te betalen)

Probeer eens die ene van de zonnepanelen uit te schakelen, dan de twee andere op mekaar te synchroniseren, en dan die van de zonnedinges erbij.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik heb net de "bakskes" van het opvolgsysteem uitgetrokken en geprobeerd de Devolo-bakskes aan de praat te krijgen, maar zonder succes

Bedankt toch voor de tip

Iemand anders een voorstel?

Comment

vandaag heb ik mijn D-LINK moeten vervangen door een Linksys draadloze router van Ciscom.
        ik werk met 4 powerline adapters: 2 voor de draadloze verbinding voor mijn laptop (living) en 2 voor mijn verbinding in mijn bureau (pc, 2de verdiep). internet op laptop OK en zeer snel. In bureau: noppes. Als ik de eerste adapter van de 2de reeks powerlines aansluit, dan valt internet op de laptop geregeld uit.
        wat deed ik fout?

Comment

Working...
        X