Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Illegaal in Frankrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Illegaal in Frankrijk

Een volgende stap: je verbiedt alle voertuigen die sneller kunnen dan 130 km/u
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Slecht plan - da's veel te gevaarlijk en we willen af en toe ook nog wel eens door Duitsland tuffen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Dat gaan ze nooit doen want dan krijgen ze het gat in de begroting nooit dicht. Wij moeten overtredingen maken want dat brengt veel geld op!!
        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
          Dat gaan ze nooit doen want dan krijgen ze het gat in de begroting nooit dicht. Wij moeten overtredingen maken want dat brengt veel geld op!!
          Boetes gaan wel naar het boetefonds en niet naar de staatskas. Van mij mogen de boetes naar de pensioenkas en/of gezondheidszorg. Nu wordt het verdeeld door het boetefonds onder de politiezones en die weten niet wat er mee te doen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Boetes gaan wel naar het boetefonds en niet naar de staatskas. Van mij mogen de boetes naar de pensioenkas en/of gezondheidszorg.
            Dat zal nooit volstaan om de tegemoetkomingen aan slachtoffers van overdreven snelheid te betalen. Daarvoor zijn die boetes veel te laag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Als die Fransen slim waren maakten ze van de peage trajectcontrole. Ze zouden kunnen weten hoe laat je door het beginpoortje komt en ook hoe laat je de tolweg door het eindpoortje weer verlaat. Dan is de gemiddelde snelheid eenvoudig berekenen. Goed, je pakt geen mensen die te hard rijden en vervolgens onderweg gaan tanken of koffiedrinken maar ik denk wel dat je op die manier vele miljoenen kunt binnenhalen.
              Dat deden ze twintig jaar geleden regelmatig aan de peages, de laatste tien jaar niet meer gezien, reden....

Nogmaals de vraag, hebben zij eigenlijk wel het recht om de software van je gps te controleren, en in het bijzonder een ingebouwde gps, daar is het helemaal niet zo simpel om uit te vissen wat er in zit, je kan bv. ook een ipad in je auto hebben zitten die een signaal geeft waar flitspalen staan, tegenwoordig allemaal moeilijk te controleren.
              Last edited by Guest42; 3 februari 2012, 16:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Dat deden ze twintig jaar geleden regelmatig aan de peages, de laatste tien jaar niet meer gezien, reden....

Nogmaals de vraag, hebben zij eigenlijk wel het recht om de software van je gps te controleren, en in het bijzonder een ingebouwde gps, daar is het helemaal niet zo simpel om uit te vissen wat er in zit, je kan bv. ook een ipad in je auto hebben zitten die een signaal geeft waar flitspalen staan, tegenwoordig allemaal moeilijk te controleren.
                Volgens mij hebben ze alleen het recht als ze een doorzoekingsbevel hebben en zo eenvoudig gaan ze dat niet krijgen. Natuurlijk een Coyote toestel is gemakkelijk te onderscheiden van een gewone gps.
                Jean Pierre.

Comment

Volgens mij hebben ze alleen het recht als ze een doorzoekingsbevel hebben en zo eenvoudig gaan ze dat niet krijgen. Natuurlijk een Coyote toestel is gemakkelijk te onderscheiden van een gewone gps.
                  Is het niet zo dat een auto in het verkeer altijd mag doorzocht worden?
                  Mvg.
                  Robert

Comment

Is het niet zo dat een auto in het verkeer altijd mag doorzocht worden?
                    De auto misschien wel... maar niet je gsm, gps, geldbeugel... ze mogen tijdens een normale controle in de auto kijken en in de koffer maar daar houdt het volgens mij op.
                    Jean Pierre.

Comment

De auto misschien wel... maar niet je gsm, gps, geldbeugel... ze mogen tijdens een normale controle in de auto kijken en in de koffer maar daar houdt het volgens mij op.
                      Ik zou als chauffeur toch maar niet te hard op mijn strepen staan in het buitenland als ze jou verdenken van een illegale GPS of dergelijke in bezit te hebben.
                      Mvg.
                      Robert

Comment

Dat deden ze twintig jaar geleden regelmatig aan de peages, de laatste tien jaar niet meer gezien
                        Dan bedoel je waarschijnlijk incidenteel en handmatig? Als je eenmaal de software hebt draaien is er denk ik weinig reden om af te zien van de binnenkomende geldstroom.

Dan heb ik trouwens wel geluk gehad. Ben in het verleden eens in 9,5 uur van Amstelveen naar San Sebastian gereden.

Comment

Ik zou als chauffeur toch maar niet te hard op mijn strepen staan in het buitenland als ze jou verdenken van een illegale GPS of dergelijke in bezit te hebben.
                          En wat gaat de doorsnee Franse politieagent begrijpen van een Finse gps? Of een Duitse? Of gaat hij vragen om eerst de Franse taal te selecteren? Ik heb het even opgezocht en de politie mag ten alle tijden een voertuig doorzoeken...
                          Jean Pierre.

Comment

En wat gaat de doorsnee Franse politieagent begrijpen van een Finse gps? Of een Duitse? Of gaat hij vragen om eerst de Franse taal te selecteren? Ik heb het even opgezocht en de politie mag ten alle tijden een voertuig doorzoeken...
                            Inbeslagname van het toestel om het rustig te onderzoeken. Is alles ok, dan kan je het terug krijgen. Je moet enkel lang genoeg kunnen wachten.
                            Mvg.
                            Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                              Dan bedoel je waarschijnlijk incidenteel en handmatig? Als je eenmaal de software hebt draaien is er denk ik weinig reden om af te zien van de binnenkomende geldstroom.
                              Daarvoor hadden ze helemaal geen software nodig, tijd en plaats van het opnemen van je ticket, en aan de hand van een lijstje konden ze meteen aflezen hoe snel het gemiddelde lag.

Dan heb ik trouwens wel geluk gehad. Ben in het verleden eens in 9,5 uur van Amstelveen naar San Sebastian gereden.
                              1.300 Km op 9,5 U is ongeveer gemiddeld 135 Km/h en inderdaad niet slecht gereden, en in Nederland, Frankrijk en België strafbaar.

Ben ook nog van Fürstenstein naar Roeselare gereden 950 Km op 6 U en 45 min. en dat wel volgens de snelheidsregels, 100 Km/h of 120 Km/h waar het mocht, en waar het onbeperkt was tussen de 200 en 240Km/h, nadien gezien, niets om fier op te zijn.
                              Last edited by Guest42; 3 februari 2012, 18:50.

Comment

Daarvoor hadden ze helemaal geen software nodig, tijd en plaats van het opnemen van je ticket, en aan de hand van een lijstje konden ze meteen aflezen hoe snel het gemiddelde lag
                                Ja, dat zeg ik, Gamma handmatig.

gemiddeld 135 Km/h
                                Zo bezien valt het eigenlijk wel mee .
                                Last edited by Leonidas; 5 februari 2012, 15:27.

Comment

Working...
                                X