Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ipad app

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ipad app

Ik vroeg me af of een app bestaat om de ipad te gebruiken als tekentablet voor photoshop,
    ter vervanging van bv wacom.
    Misschien een domme vraag, maar ik vind op internet niet direct een antwoord.
    grtz
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: ipad app

Hallo Marc,

Ik denk dat dit nogal moeiilijk zal zijn omdat de ipad niet met een stylus werkt.
    Enfin, het kan wel, maar niet zo'n superfijne.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ja hoor voor de iPad zijn er ook speciale stylus pennen om mee te tekenen en schrijven;

http://www.youtube.com/watch?v=SzYD2U0VSpE&hd=1

Ook zijn er diverse teken Apps voor op de iPad;
      http://www.ipadblogs.nl/2011/05/adob...photoshop-cs5/
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Probeer PENULTIMATE eens.
        Keuze tussen verschillende pendiktes.
        Je kan er ook iets met foto's doen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
        Kan gedownload worden mbv installous
        Mil
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Ja hoor voor de iPad zijn er ook speciale stylus pennen om mee te tekenen en schrijven;
          Zoals Alfa Centauri al aanhaalde ... niet zo'n superfijne.

Die stylus heeft wel een héél dikke punt.

Op een Android had het simpelder geweest ... Photoshop installeren.

Maar het is héél beperkt.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Je moet de fijne wel kiezen hé.
            Er zijn 3 diktes voorradig ...
            Zelfs met de vinger geschreven is het dun. Ik heb een mailtje, met voorbeeld, naar de TS gestuurd.
            Benieuwd wat die er van denkt.
            Mil
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Welnee er zijn ook hele dunne stylussen hoor!

En op de iPad werkt het perfect hoor, daar heb ik dat domme Android niet voor nodig!
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

Comment

En op de iPad werkt het perfect hoor, daar heb ik dat domme Android niet voor nodig!
                Als er hier iets dom is, dan is dat niet de Android!
                Hoe belachelijk kan je zijn altijd af te breken wat je zelf niet eens hebt?
                Elk product heeft voor- en nadelen en het is aan eenieder om te overwegen wat hij het belangrijkste vindt!
                Ik vind de beeldverhouding van de iPad slechter dan dat van een Galaxy tab voor wat ik ervan verwacht, voor een ander kan dat net omgekeerd zijn!
                Idem met functies de ene kan beter zijn zin vinden bij de iPad en de andere bij een ander tablet.
                Mocht alleen hetgeen we zelf hebben goed zijn, dan zou iedereen ook met dezelfde wagen rijden, dezelfde radio kopen, hetzelfde tablet!

Welnee er zijn ook hele dunne stylussen hoor!
                Dunner dan een balpen?
                Ik heb er hier in verschillende diktes liggen (verkocht voor de iPad) maar geen enkele is zo dun als deze bijvoorbeeld welke ook nog eens een druktoets heeft voor een tweede functie : http://www.gadget.pdamu.com/wp-conte...ote-Stylus.jpg
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dunner dan een balpen?
                  Ik heb er hier in verschillende diktes liggen (verkocht voor de iPad) maar geen enkele is zo dun als deze bijvoorbeeld welke ook nog eens een druktoets heeft voor een tweede functie : http://www.gadget.pdamu.com/wp-conte...ote-Stylus.jpg
                  dan ben je deze keer toch mis zenne VerSeg...
                  Het knappe aan die app (penultimate) is dat je in het programma kunt instellen hoe dik, of dun, je de lijn wil.
                  Je kan een lijn trekken zo dun als in jouw voorbeeld met de vinger!
                  Mil
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Als je echt je iPad as tekentablet wil gebruiken moet je misschien eens 'remote mouse' proberen.
                    Dan kan je letterlijk je iOS device als muis gebruiken, en dus ook tekenen.

Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                      dan ben je deze keer toch mis zenne VerSeg...
                      Het knappe aan die app (penultimate) is dat je in het programma kunt instellen hoe dik, of dun, je de lijn wil.
                      Je kan een lijn trekken zo dun als in jouw voorbeeld met de vinger!
                      Mil
                      Het gaat hem niet om hoe dik die lijn wordt want dat kan je op een ander tablet ook instellen, maar het gaat hem hoe dun de punt van de stylus zelf is.
                      Met een dikke stylus kan je niet altijd echt precies werken, het is altijd zo "ongeveer", net als met een vinger.
                      Je kan wel een lijntje trekken dat heel dun is maar waar is altijd een gok ... met een dunne stylus (zo fijn als een standaard stylus voor een niet capasitief scherm) kan je echter wel precies aanduiden.
                      Onderstaand is aangemaakt op een Android toestel, gewoon lijndikte ingesteld in toepassing en afhankelijk van de druk dat je uitvoert. Ik denk niet dat daar veel verschil mee is met een iPad.
                      Last edited by VerSeg; 21 december 2011, 00:24.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Als er hier iets dom is, dan is dat niet de Android!
                        Hoe belachelijk kan je zijn altijd af te breken wat je zelf niet eens hebt?
                        Elk product heeft voor- en nadelen en het is aan eenieder om te overwegen wat hij het belangrijkste vindt!
                        Ik vind de beeldverhouding van de iPad slechter dan dat van een Galaxy tab voor wat ik ervan verwacht, voor een ander kan dat net omgekeerd zijn!
                        Idem met functies de ene kan beter zijn zin vinden bij de iPad en de andere bij een ander tablet.
                        Mocht alleen hetgeen we zelf hebben goed zijn, dan zou iedereen ook met dezelfde wagen rijden, dezelfde radio kopen, hetzelfde tablet!
                        Ik breek niet af wat ik zelf niet heb, heb de Galaxy tab ook gehad met Android, wat een bagger ding was dat, de iPad 2 is dan wel een stuk beter en sneller!
                        Er zijn inderdaad ook mensen die in slechte auto rijden, die zullen dan ook wel die Galaxy tab kopen ipv de iPad 2
                        Cybershot Photo Website!

Comment

Het gaat hem niet om hoe dik die lijn wordt want dat kan je op een ander tablet ook instellen, maar het gaat hem hoe dun de punt van de stylus zelf is.
                          Met een dikke stylus kan je niet altijd echt precies werken, het is altijd zo "ongeveer", net als met een vinger.
                          Je kan wel een lijntje trekken dat heel dun is maar waar is altijd een gok ... met een dunne stylus (zo fijn als een standaard stylus voor een niet capasitief scherm) kan je echter wel precies aanduiden.
                          Ah, oké dát bedoel je...daar kan ik niet over meepraten
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Ah, oké dát bedoel je...daar kan ik niet over meepraten
                            Ik heb mijn vorige post aangepast met een voorbeeld.
                            Maar mits concurrentie nu al met een fijne stylus werkt op een Android toestel met capasitief scherm is de kans groot dat binnekort alle merken wel met een dunne stylus voor de dag zullen komen.
                            Er zijn inderdaad ook mensen die in slechte auto rijden, die zullen dan ook wel die Galaxy tab kopen ipv de iPad 2
                            Ik heb beiden uren geprobeerd alvorens aan te kopen en zoals ik al aanhaalde hebben beiden voor- en nadelen ... uiteindelijk beslis je volgens wat jou het beste is.
                            Apple had toen geen Flash ondersteuning, geen SD-kaartlezer, je kon er niet mee bellen, was een andere beeldverhouding en te groot om dagelijks mee te nemen ... al deze zaken kon de Galaxy Tab 7" mij toen wel bieden.
                            Ondertussen zitten we een tijdje verder en zijn er grotere tablets uitgekomen die voor thuisgebruik idealer zijn, de 10.1" versie onder andere en die heb ik nu ook.
                            Is die beter dan een iPad? Neen, die is anders dan een iPadi Die is niet trager, heeft geen slechter beeld, biedt niet minder mogelijkheden ... het is gewoon anders en ligt mij persoonlijk beter!
                            Maar ja ... in plaats van objectief te blijven kom jij liever aandraven met belachelijke bemerkingen dat het slecht of dom is.
                            Wat de snelheid betreft, de Galaxy Tab 10.1" heeft dezelfde processorsnelheid als een iPad 2, veel verschil zal daar niet tussen zitten!
                            Of neem de iPhone mits je die vaak aanhaalt ... heeft die ook al een 1.6GHz dualcore processor zoals bepaalde concurrenten? Juist, Apple is niet altijd de eerste of de snelste!
                            Buiten het OS dat er op staat zijn de meeste belangrijke stukken zelfs door Samsung aangeleverd ... ja, dan koop je eens een slim produkt!
                            Apple heeft zeker goede produkten maar daarom moet toch niet iedereen dit het beste vinden?
                            Misschien als Apple enkele specificaties verandert op hun volgende tablet dat ik dan ook wel eens een iPad koop ... wie weet.
                            Last edited by VerSeg; 21 december 2011, 00:55.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb beiden, en ik gebruik beiden.
                              Er zijn dingen die met een iPad niet kunnen, er zijn dingen die met een GT niet kunnen ?
                              Is er daarom één van de twee slechter ? Ik denk het niet.
                              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
                              X