Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Installateur CV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Installateur CV

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Hier zéér goede ervaringen met Heating Center uit Leuven - toch redelijk in de buurt voor jullie ook, denk ik?
    Ze zijn alvast volledig volgeboekt voor onderhoud van de ketel. En dat tegen een prijs van maar liefst € 157,30. Dat is 75% duurder dan wat sommigen in dit forum een paar dagen eerder beweerden te betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door claessek Bekijk bericht
      Voor zover ik begrepen heb ben je er aan voor de moeite.
      Ik zit in hetzelfde geval en wou in december nog installeren.
      Gisteren hoorde ik dat het voor 1 december getekend EN betaald moest zijn...

Tijd om verder te "shoppen" dus !
      deze morgen bij mijn installateur cv geweest
      het contract moet getekend zijn voor 28 november (maar dat nog allemaal te regelen)en de uitvoering mag gebeuren in 2012 en dan zijn de premies nog geldig alleen de premie voor eandis is er niet meer.

Mvg,
      Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

Schrap de Vaillant maar uit het lijstje als je een oude ketel door een condensketel wenst te vervangen.
        De Vaillant ketels kunnen niet overweg met oude radiatoren - in oude radiatoren zitten roestschilfers en die verstoppen de filters van de Vaillant toestellen - die filters kunnen echter niet gemakkelijk gereinigd worden en volgens vaillant valt die reiniging zelfs niet eens onder het onderhoudscontract !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PatrickM Bekijk bericht
          Schrap de Vaillant maar uit het lijstje als je een oude ketel door een condensketel wenst te vervangen.
          De Vaillant ketels kunnen niet overweg met oude radiatoren - in oude radiatoren zitten roestschilfers en die verstoppen de filters van de Vaillant toestellen - die filters kunnen echter niet gemakkelijk gereinigd worden en volgens vaillant valt die reiniging zelfs niet eens onder het onderhoudscontract !!
          Een oude installatie moet eerst gespoeld worden met zuiver water, dat heb ik hier ook gedaan.
          Als je ziet wat er dan allemaal uit de leidingen komt, het leek eerder slijk dan water.
          Al goed dat ik de handleiding van de nieuwe brander eerst had gelezen, anders zou die niet lang gewerkt hebben...

Roestschilfers zullen hier niet zo'n groot probleem zijn, want er hangen alleen maar convectoren (koperen buisjes met aluminium lamellen), het water stroomt dus vooral door koperen buizen waar over het algemeen niet zoveel oxidatie vanaf komt in een gesloten circuit.

Als dat vuil een blijvend probleem vormt, dan ligt dat niet aan de Vaillant ketel, maar wel aan de installatie waar die op aangesloten is.
          Misschien kunnen ze dan wel een extra filter voorzien in de leiding die terug komt van de verwarmingskring, het zou handiger kunnen zijn om die te reinigen dan de filtertjes in de brander zelf.
          Als ze een filter voorzien met een voldoende capaciteit, dan is het waarschijnlijk voldoende om die jaarlijks te reinigen.

In elke brander worden er tegenwoordig platenwarmtewisselaars gebruikt, die geraken gemakkelijk verstopt als het water niet zuiver genoeg is. Als er dan geen filter voor zit, dan zal je de platenwarmtewisselaars elke keer moeten laten vervangen, dat zal nog wel wat duurder zijn dan filtertjes reinigen of vervangen.

Eender welk merk brander zal dus problemen krijgen als er vuil in de installatie zit.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

ondertussen staat hier al een tijdje een Brötje ketel te draaien.
            Heel tevreden over :-)
            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...
            X