Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen reclame maar de waarheid.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen reclame maar de waarheid.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Ze betalen nu al rond de 2.20% Theo. De Engelsen betalen momenteel minder.
    Ah voilà.
    Het wordt voor hun ook al een beetje euh... minder goed

Maanden geleden was het al duidelijk.
    Ze zijn hun eigen volk aan 't nekken.
    Je moet sommige van hun politici bezig horen.

Enorm veel vaste jobs zijn gewoon vervangen door uitzendarbeid.
    En dat gaat hier niet over een paar duizend he.
    De gekende landen in moeilijkheden moesten persé gered worden en wat
    daar van overblijft is de creatie van armoede bij de bevolking.
    Die landen zijn niet gered maar wel hun BANKEN.
    Hun (Duitse) exportgoederen werden betaald door gans Europa...
    Het ging een tijdje goed he
    Exporteer maar als de bevolking niet kan kopen of minder koopkracht heeft.

Duitsland is kort na de oorlog de bepalende factor geworden in Europa.
    En iedereen die dacht dat de Duitsers "den oorlog" hadden verloren
    Ik wijk af maar het is interessant
    In 1945 lag in Duitsland alles plat.
    Dus die zijn gewoon opnieuw begonnen, alles nieuw en modern.
    De rest van ons zat met ouwe rommel.
    (vraag maar aan de Walen, die zijn er nooit uitgeraakt)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ah voilà.
      ...In 1945 lag in Duitsland alles plat.
      Dus die zijn gewoon opnieuw begonnen, alles nieuw en modern.
      De rest van ons zat met ouwe rommel.
      (vraag maar aan de Walen, die zijn er nooit uitgeraakt)
      yep..das waar.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat is dat Pol of wat betekent dit
        Ik moet mij mischien nog wat verduidelijken Theo:
        Volgens Magnette kan men de PS onder het voorwendsel van internationale druk niet vragen sociale verworvenheden en openbare dienstverlening op te offeren of zich een volledig politiek programma laten opdringen'

Je moet geen sociale verworvenheden en openbare dienstverleningen opofferen, maar je moet er wel de rotte appelen van tussen halen...

En als dat geld dan moet dienen om de N-Z transfers in stand te houden dan zal dit toch niet met mijn spaarcenten zijn.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik moet mij mischien nog wat verduidelijken Theo:
          Volgens Magnette kan men de PS onder het voorwendsel van internationale druk niet vragen sociale verworvenheden en openbare dienstverlening op te offeren of zich een volledig politiek programma laten opdringen'

Je moet geen sociale verworvenheden en openbare dienstverleningen opofferen, maar je moet er wel de rotte appelen van tussen halen...

En als dat geld dan moet dienen om de N-Z transfers in stand te houden dan zal dit toch niet met mijn spaarcenten zijn.
          Perfect Pol
          En ik zeg dat niet omdat dit mij persoonlijk past
          (ik probeer rechtvaardig te zijn en objectief met de info die ik heb)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat in tijden van grote inflatie of in tijden van instabiliteit je best kan beleggen in edel metaal en in vastgoed. Blijkbaar is daar toch iets van waar. En misschien is het nog beter in beide te beleggen.
            Wat dat edelmetaal betreft heb ik toch mijn twijfels. Als je er op tijd bij bent wel ja, maar nu zit dat al ver boven zijn normale waarde. Als je er niet op tijd uitstapt ben je dik de pineut. De beurs is geen rationeel gebeuren. Zodra er vertrouwen is dat de euro niet in elkaar klapt zakt die prijs als een pudding in elkaar. Als je niet snel genoeg bent dan kan je 20 jaar wachten tot een volgend rampenscenario. Een maat van mij had ook wat goud in de jaren 70. Die heeft zeer lang moeten wachten tot de goudprijs weer op niveau kwam omdat iedereen op de beurs zat.

Wat het vastgoed betreft zit je beter, alhoewel ik me afvraag wat er met de prijzen van de huizen gaat gebeuren als de babyboomers massaal naar de stad trekken of een rusthuis op hun oude dag. Dat is binnen een 5-tal jaar het geval. Koop nu je appartement maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Wat het vastgoed betreft zit je beter, alhoewel ik me afvraag wat er met de prijzen van de huizen gaat gebeuren als de babyboomers massaal naar de stad trekken of een rusthuis op hun oude dag. Dat is binnen een 5-tal jaar het geval. Koop nu je appartement maar.
              Dan zal er veel bouwgrond vrijkomen en een groot aantal huizen.
              En wat zal er dan gebeuren met de prijzen?
              Die gaan niet stijgen denk ik
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

ik heb gisteren nog een OESO rapport gelezen over arbeid, armoede en sociale uitgaven (heel algemeen, dus meer dan sociale zekerheid alleen). In dat rapport (en de OESO is geen sociale-uitgaven-minded clubje) stond heel duidelijk dat in Europa Zweden en België er in slagen met sociale uitgaven het armoedecijfer met 90% terug te dringen.

Met zal dus elke appel heel voorzichtig moeten wikken en wegen want het is niet zo gemakkelijk vast te stellen welke rot is en welke niet.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Volgens mij zal dat helemaal niet moeilijk zijn. Elk van ons weet er toch al wel eentje zitten zeker.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Volgens mij zal dat helemaal niet moeilijk zijn. Elk van ons weet er toch al wel eentje zitten zeker.
                    Ik geef beroepshalve opleidingen over de sociale zekerheid en ken geen enkele rotte appel in de mand.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

En vergeet gemakshalve vooral ook niet ook dat als er tegen volgende maand geen deftige papieren op tafel liggen, de boete die boven ons hoofd hangt ook door iemand zal moeten betaald worden. Wie zou dat dan zijn?
                      deze topic gaat wel over die staatsbons... en of het beter is van zelf een rendement te krijgen door staatsbons te kopen of belastingen te betalen om die hogere marktrente te betalen...

Hoeveel Belgische banken denk je dat er nog bestaan?
                      Het netto rendement op drie jaar is inderdaad 2,975 %, op vijf jaar 3,4 % en na acht jaar 3,57 %. En je kan inderdaad een vijfjarige staatsbon op de secundaire markt aan 3,9 % kopen ...
                      waarom stond Belgisch tussen haakjes denk je ?
                      Je kan ook OLO's kopen...
                      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

In Duitsland heeft de laatste uitgave slechts de helft opgebracht van wat verwacht werd Pol.

Bij ons:
                        "Sinds we de intresten vastlegden, meldden zich al tientallen investeerders, voor grote
                        bedragen", zegt Jean Deboutte van het Schuldagentschap. Dat gebeurt anders nooit. Bij
                        de laatste uitgifte haalden we om en bij de 80 miljoen euro op. Nu verwacht ik een
                        veelvoud".

Wat is dat Pol of wat betekent dit
                        't Is dan te hopen voor die 'Staat' hé Theo.
                        Wacht maar af....
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                          Wacht maar af....
                          De premier heeft net reclame gemaakt in de Kamer
                          Didier idem bij Linda
                          Het hangt er ook vanaf waar en hoe je ze koopt...
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            Ik geef beroepshalve opleidingen over de sociale zekerheid en ken geen enkele rotte appel in de mand.
                            Begrijp ik maar al te goed.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                              deze topic gaat wel over die staatsbons... en of het beter is van zelf een rendement te krijgen door staatsbons te kopen of belastingen te betalen om die hogere marktrente te betalen...
                              Alé, laat ons eens realistich zijn. Een belegger of investeerder is toch geen liefdadigheidsinstelling en wil zijn centen toch maximaal laten opbrengen. Als je vandaag op de secundaire markt diezelfde obligatie van diezelfde Belgische staat kan kopen aan 5% opbrengst, zou je toch moeten dom zijn om dit niet te doen.
                              België moet drie maandelijks geld lenen en met die vroegere leningen is er op de secundiare markt een voortdurende handel en die obligaties zijn even veilig of onveilig. Onze ontslagnemende regering houdt momenteel geen enkele rekening met de gangbare normen op de internationale markt.
                              Maar ik weet al wie zich zal laten vangen aan dat zwaard van burgerzin. Ja, je kan het al raden : de goedgelovige gepensioneerde die op een dag in zijn bank binnenkomt en ..... De rest moet ik niet meer uitleggen zeker.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Alé, laat ons eens realistich zijn. Een belegger of investeerder is toch geen liefdadigheidsinstelling en wil zijn centen toch maximaal laten opbrengen. Als je vandaag op de secundaire markt diezelfde obligatie van diezelfde Belgische staat kan kopen aan 5% opbrengst, zou je toch moeten dom zijn om dit niet te doen.
                                België moet drie maandelijks geld lenen en met die vroegere leningen is er op de secundiare markt een voortdurende handel en die obligaties zijn even veilig of onveilig. Onze ontslagnemende regering houdt momenteel geen enkele rekening met de gangbare normen op de internationale markt.
                                Maar ik weet al wie zich zal laten vangen aan dat zwaard van burgerzin. Ja, je kan het al raden : de goedgelovige gepensioneerde die op een dag in zijn bank binnenkomt en ..... De rest moet ik niet meer uitleggen zeker.
                                Het hangt er ook vanaf waar en hoe je ze koopt... zei ik al
                                Toch denk ik niet dat het gros van de gepensioneerden zal kopen Pol.
                                Als ze de volle pot willen....moeten ze nog 8 jaar blijven leven

Maar ik wil jouw verhaal wel volgen of de goedgelovigen die zich laten vangen.
                                Hoe zit het hier binnen 8 jaar he?
                                EN ik versta ook goed het verschil tussen de kleine belegger en de "gangsters".
                                ================================================== ====================
                                Als we half januari niks hebben dat kan men panikeren
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X