Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen reclame maar de waarheid.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen reclame maar de waarheid.

Ik kan me voorstellen dat het grote binnengehaalde bedrag deels te danken is aan personen met grote vermogens die op deze manier een steentje willen bijdragen aan het herstel van de economie.

Wel ja, het is vooral in hun eigen belang he; maar als er een groot bedrag als dit wordt binnengehaald is dat toch een blijk van vertrouwen.
    Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
      Ik kan me voorstellen dat het grote binnengehaalde bedrag deels te danken is aan personen met grote vermogens die op deze manier een steentje willen bijdragen aan het herstel van de economie.

Wel ja, het is vooral in hun eigen belang he; maar als er een groot bedrag als dit wordt binnengehaald is dat toch een blijk van vertrouwen.
      Hmmmm... 't zit hem in de opbrengst Flor
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik denk toch dat, als we geen vertrouwen meer hebben in ons land, wij niet goed bezig zijn. We zijn altijd al en trouwens nog steeds een van de welvarendste landen in Europa. Het zou mij verwonderen dat wij met een beetje goeie wil er weer niet zouden bovenop komen.
        Er is inderdaad veel negativisme, en dat heeft volgens mij te maken met de rotzooi die meerdere vorige regeringen er van gemaakt heeft. Een politiek van zakkenvullers en egocentrisme. Of het nu beter zal worden zullen we nog moeten zien. Hebben ze hun les geleerd ? Hopelijk toch een beetje ...
        Maar wat mij vandaag toch weeral ergerde was de betoging van de vakbonden. Het is toch zo dat de zuilen achter die grote vakbonden zelf het begrotingsakkoord hebben ondertekend. Wat staan die bonden daar dan te lullen. Gaan die dan morgen ook op hun partijcongressen durven tegenstemmen tegen het akkoord dat hun politieke achterban heeft helpen goedkeuren ?? Ik ben ervan overtuigd van niet. Wat een show zeg... En waarom betogen die niet eens op zaterdag of zondag, of tijdens het verlof ? Geen volk zeker dan ... ?
        En dan nog in de actualiteit vandaag, drie zonen van ex-politici van de PS, waarvan iedereen zich de namen nog wel zal herinneren. Partijbonzen, verantwoordelijk voor erge feiten en genoemd in de grootste schandalen van de laatste decennia waarvan o.a. moord op André Cools. Wel hun zonen worden nu op hun beurt correctioneel vervolgd. Gaat die schandaal politiek dan nooit stoppen in Wallonië ? Een vraag die misschien overbodig is, aangezien de SP daar nog steeds de scepter zwaait en zich alles mag permitteren ... Wat ben ik naïef..
        Maar laat ons optimistisch worden en hopen ... Binnen twee en een half jaar gaan we alweer naar de federale stembus.
        En die massale intekening op de staatslening zal België nu toch wel een beetje populairder maken zeker tov de rest van Europa ? Zouden ze daar niet een beetje van opkijken ?
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Ik denk toch dat, als we geen vertrouwen meer hebben in ons land, wij niet goed bezig zijn. We zijn altijd al en trouwens nog steeds een van de welvarendste landen in Europa. Het zou mij verwonderen dat wij met een beetje goeie wil er weer niet zouden bovenop komen.
          Er is inderdaad veel negativisme, en dat heeft volgens mij te maken met de rotzooi die meerdere vorige regeringen er van gemaakt heeft. Een politiek van zakkenvullers en egocentrisme. Of het nu beter zal worden zullen we nog moeten zien. Hebben ze hun les geleerd ? Hopelijk toch een beetje ...
          Maar wat mij vandaag toch weeral ergerde was de betoging van de vakbonden. Het is toch zo dat de zuilen achter die grote vakbonden zelf het begrotingsakkoord hebben ondertekend. Wat staan die bonden daar dan te lullen. Gaan die dan morgen ook op hun partijcongressen durven tegenstemmen tegen het akkoord dat hun politieke achterban heeft helpen goedkeuren ?? Ik ben ervan overtuigd van niet. Wat een show zeg... En waarom betogen die niet eens op zaterdag of zondag, of tijdens het verlof ? Geen volk zeker dan ... ?
          En dan nog in de actualiteit vandaag, drie zonen van ex-politici van de PS, waarvan iedereen zich de namen nog wel zal herinneren. Partijbonzen, verantwoordelijk voor erge feiten en genoemd in de grootste schandalen van de laatste decennia waarvan o.a. moord op André Cools. Wel hun zonen worden nu op hun beurt correctioneel vervolgd. Gaat die schandaal politiek dan nooit stoppen in Wallonië ? Een vraag die misschien overbodig is, aangezien de SP daar nog steeds de scepter zwaait en zich alles mag permitteren ... Wat ben ik naïef..
          Maar laat ons optimistisch worden en hopen ... Binnen twee en een half jaar gaan we alweer naar de federale stembus.
          En die massale intekening op de staatslening zal België nu toch wel een beetje populairder maken zeker tov de rest van Europa ? Zouden ze daar niet een beetje van opkijken ?
          Neen Pol.
          De rest van Europa krijgt niet alle voordelen die Belgische kopers krijgen....
          Dus goed mogelijk dat ons "geliefd" Europa gaat protesteren.
          (zie ook Karel De Gucht)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Als er maar geen tranen gaan vloeien als men de opbrengst wil innen.
            Groetjes
            ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
              Als er maar geen tranen gaan vloeien als men de opbrengst wil innen.
              Oei, oei, tranen..., al eens op de beurs belegd ?
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Neen Pol.
                De rest van Europa krijgt niet alle voordelen die Belgische kopers krijgen....
                Dus goed mogelijk dat ons "geliefd" Europa gaat protesteren.
                (zie ook Karel De Gucht)
                Dit zijn toch Belgische Staatsbons, maar geen Euro-bons bij mijn weten. Wat zou Europa hiertegen kunnen protesteren. Elke staat doet, tot nader order, nog zijn eigen huishouding. Cfr. A. Merkel en Sarko. Maar wat meer Europa ware misschien niet slecht in de huidige context.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Elke staat doet, tot nader order, nog zijn eigen huishouding.
                  En geloof jij dat echt Pol ????
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    En geloof jij dat echt Pol ????
                    Als het erop aankomt meen ik dat elke staat eerst en vooral naar het eigen belang zal kijken. Maar zoals ik al zei ware het misschien niet slecht dat de violen eens beter gestemd zouden worden.
                    Dat Merkel niet zo happig is om landen ongelimiteerd te financieren kan ik deels inkomen, als je ziet vanwaar Duitsland de laatste 50 jaar is gekomen. Na de val van de muur zaten ze voor de tweede keer op hun g*t. Maar ze zijn er nu weer bovenop gekomen. Bewijs van een sterke wil en sterke doorzettingskracht.
                    Maar ik denk ook de solidariteit de enige redding zal zijn van het Europees systeem, want een crash kan men zich niet veroorloven.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

• Re: Geen reclame maar de waarheid.

En het eindresultaat van de populaire staatslening is ondertussen gekend : 5.730.000.000€.
                      De beurzen doen het ook weeral beter sedert vorige week : KBC en KBC Ancora in drie beursdagen meer den 30% bij.
                      De sfeer is blijkbaar beïnvloed door de grote verwachtingen van de top eind deze week en de uitspraak van Merkel dat het voor de speculanten geen zin heeft in te zetten op het einde van de muntunie. Blijkbaar zal men nu toch de bazooka inzetten en staat Europa gereed om massaal schuldpapier op te kopen om zo de speculanten halt toe te roepen.
                      We zullen zien, maar er is blijkbaar geen andere uitweg.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                      X