Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naaivraag :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Naaivraag :)

Het zal misschien niet zozeer voor de vele mannelijke BD-leden zijn, maar kunnen jullie het dan misschien eens vragen aan jullie vrouwelijke eega's aub.

Ik heb de naaimachine van mijn oma gekregen, een Pfaff Kaiser 701 echter geen handleiding.
    Youtube en Google brachten me al zover dat ik een degelijke steek heb gestikt, echter merk ik dat de naald soms gaat blokkeren/stoppen met stikken en dat dit gelinkt is met de 'ontkoppelingsschijf' (nr. 13 op de link). Als ik die een klein draaidje geef, dan stikt de machine terug verder tot ze even later weer vastzit.
    Wat is de functie van die ontkoppelingsschijf en hoe moet ik die hanteren. Ik vind hier niks over terug via google of zo. Ik weet ook niet of zoiets op de moderne naaimachines zit aangezien ik het ook nooit terugvind in handleidingen van moderne machines.
    Al doende leert men...

Flickr

Re: Naaivraag

die schijf dat je bedoelt, dient om de op en neer gaande beweging te stoppen van de naald.
    voor zover ze me uitleggen dient de ontkoppeling om garen op een spoel te winden.
    anders blijft het garen dat aanwezig is verder aflopen ook de spoel die erin zit onder de naald.
    het blokkeren kan ook te wijten zijn dat de spoel onder de naald niet goed zit.

grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      die schijf dat je bedoelt, dient om de op en neer gaande beweging te stoppen van de naald.
      voor zover ze me uitleggen dient de ontkoppeling om garen op een spoel te winden.
      anders blijft het garen dat aanwezig is verder aflopen ook de spoel die erin zit onder de naald.
      het blokkeren kan ook te wijten zijn dat de spoel onder de naald niet goed zit.
      grts
      Hmmz, o.a. via nog andere bronnen inderdaad te weten gekomen dat deze dient om de spoel op te winden. Volgens die bronnen zou ik die ontkoppelinsschijf moeten kunnen vastzetten, maar dat lukt dus in elk geval niet.

Of de spoel onder de naald goed zit. Dat denk ik wel, maar ja, een newbie in stikken zoals ik.. wie weet...
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

zou kunnen dat je het niet vast genoeg draait.

grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

Comment

soms moet je die niet vast draaien maar gewoon in en uit klikken
          s proberen?
          Het zou ook kunnen dat deze de spanning op je spoel regelt en dat die te hard staat ingesteld...
          succes!

Greets, Lena
          ---------------------------------------------------------------
          Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
          www.lenafotografie.be

Comment

Working...
          X