Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 6 laptops - vraagje voor de kenners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke van de 6 laptops - vraagje voor de kenners

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
    Dan zou ik de ASUS G74SX-TZ019V nemen, heeft een nVidea GTX560 videokaart, en Full HD 17" scherm en is alround ook voor HD videobewerking en gamen;

http://www.laptopshop.be/product/142...sx-tz019v.html
    Ik denk dat er een 1-tje teveel in het prijskaartje staat .

Voor het zwaardere werk gebruik je eigenlijk beter een desktop, want een laptop heeft nog altijd maar 1 voordeel : het ding is draagbaar. Voor al de rest is een desktop beter...

PS : het ding heeft een GTX 560M en geen GTX 560 (de desktopversie). Qua prestaties is een 560 meer dan dubbel zo snel als die laptopversie...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Ja maar das €1700, ik zoek dus de beste prijs/kwaliteit voor max 750, er zitten wel goede tussen voor die prijs, heb zelf nog een Toshiba Sattelite en Acer Aspire gehad met veel meer inhoud dan pakweg een laptop van bekender merk met mindere specificatie's.
      Voor een laptop die HD videobewerking aankan gaat dat je niet lukken denk ik!

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik denk dat er een 1-tje teveel in het prijskaartje staat .

Voor het zwaardere werk gebruik je eigenlijk beter een desktop, want een laptop heeft nog altijd maar 1 voordeel : het ding is draagbaar. Voor al de rest is een desktop beter...

PS : het ding heeft een GTX 560M en geen GTX 560 (de desktopversie). Qua prestaties is een 560 meer dan dubbel zo snel als die laptopversie...
      Met deze laptop kan dat allemaal wel
      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
      Cybershot Photo Website!

Comment

Deze misschien ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Momenteel een mooie deal bij dell:

http://www.dell.com/be/bedrijven/p/l...dt1&l=nl&s=bsd

En kies dan de dell vostro 3750 @ 699euro excl btw

I5 processor
          8gb geheugen
          17 inch HD scherm
          750 GB 7200rpm schijf
          nvidia GT525 1GB ram
          Win 7 pro 64 bit
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Met deze laptop kan dat allemaal wel
            Dat is mogelijk : maar daar is het prijskaartje ook naar. En dat neemt nog altijd niet weg dat een GTX 560 voor een desktop zowat dubbel zo snel is als een GTX 560M voor een laptop.

Daarnaast zal een desktop met vergelijkbare prestaties van die laptop een pak minder kosten. Ik geef je op een briefje dat je met minder dan 1000 € makkelijk een desktop kan samenstellen die de vloer aanveegt met die laptop. En ik denk niet dat een beeldscherm van 17" 700 € kost ...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              klopt, ik heb deze dus gekocht, helaas ligt de prijs 250€ boven de maximum prijs van de vraagsteller; maar je hebt dan ook wel wat, 18,4", 12 GB DDR3, HD van 1024 Gb, Processor Intel Core i7 2630QM, NVIDIA GF GT540M en 1 GB videogeheugen EN er zit een USB 3 aansluiting op.
              Last edited by Franciskine; 20 oktober 2011, 19:39.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dat is mogelijk : maar daar is het prijskaartje ook naar. En dat neemt nog altijd niet weg dat een GTX 560 voor een desktop zowat dubbel zo snel is als een GTX 560M voor een laptop.

Daarnaast zal een desktop met vergelijkbare prestaties van die laptop een pak minder kosten. Ik geef je op een briefje dat je met minder dan 1000 € makkelijk een desktop kan samenstellen die de vloer aanveegt met die laptop. En ik denk niet dat een beeldscherm van 17" 700 € kost ...
                Inderdaad is een desktop nog steeds goedkoper, maar het nadeel is dat die niet mobiel is, iedere keer die kast en scherm meeslepen is lastig
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  klopt, ik heb deze dus gekocht, helaas ligt de prijs 250€ boven de maximum prijs van de vraagsteller; maar je hebt dan ook wel wat, 18,4", 12 GB DDR3, HD van 1024 Gb, Processor Intel Core i7 2630QM, NVIDIA GF GT540M en 1 GB videogeheugen EN er zit een USB 3 aansluiting op.
                  En hoe gaat dat met het bewerken van een Full HD 1080p AVCHD film en heeft die ook een eSata aansluiting?
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Deze is inderdaad super, maar prijs is voor bedrijven, excl btw
                    Bij de configurator voor particulieren is de prijs meteen €599 of €699 met geen I5 maar I3 processor (anders +€100), slechts 2GB ram ipv die 8GB,.. alles is precies veel minder aantrekkelijk...de overige merken zijn nog beter...

Zal es bij Coolblue rondkijken...
                    Bij Vandenborre hadden ze deze, precies ook niet slecht :

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                    Momenteel een mooie deal bij dell:

http://www.dell.com/be/bedrijven/p/l...dt1&l=nl&s=bsd

En kies dan de dell vostro 3750 @ 699euro excl btw

I5 processor
                    8gb geheugen
                    17 inch HD scherm
                    750 GB 7200rpm schijf
                    nvidia GT525 1GB ram
                    Win 7 pro 64 bit
                    Last edited by CanonYouCan; 20 oktober 2011, 21:08.

Comment

En hoe gaat dat met het bewerken van een Full HD 1080p AVCHD film en heeft die ook een eSata aansluiting?
                      ik heb geen software om filmen te bewerken omdat ik dat nooit doe, maar een eSata zit er blijkbaar niet op, ik gebruik externe USB3 schijven.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Weet ik nog Francis
                        Niet te geloven, aan die prijs he.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

ik heb geen software om filmen te bewerken omdat ik dat nooit doe, maar een eSata zit er blijkbaar niet op, ik gebruik externe USB3 schijven.
                          Tja en dat is wel (zijn) de bedoeling om er HD videobewerking mee te kunnen doen.
                          Cybershot Photo Website!

Comment

1) . Gelukkig zijn er sites die dat benchmarken (zoals Passmark)
                            Ik geef het op, bij alle laptops staan de grafische kaarten uit m'n lijst helemaal onderaan, met wat vergelijkt die site eigenlijk, met desktop pc's ofzo? Weet dat ze natuurlijk niet zo goed zijn.

Maar één ding kan ik zeggen : in mijn vorige laptop had ik een ATI Radeon 3650 HD en die volstond voor HD videobewerking, games wel wat trager zoals mafia II, deze grafische kaart staat hier ook helemaal onderaan in de test : http://www.videocardbenchmark.net/gp...Radeon+HD+3650

Ik zal gewoon kijken voor het hoogste nr + 1GB dedicated geheugen (geen shared), voor de rest gaan ze wel allemaal niet veel schelen denk ik...
                            Heb de lijst aangevuld met nog enkele nieuwe types die ik vond in dezelfde prijsklasse.

Maar als ze echt zo slecht zijn, gaan ze toch nog een stuk beter zijn dan die Intel HD on boards denk ik (anders kan ik evengoed de beste laptop van €500 kopen en de resterende €250 sparen voor een Asus Transformer) als die grafische kaarten van laptops toch niet veel voorstellen...

Die Intel HD 3000 on board zou nog niet zo slecht zijn zeggen ze hier :
                            The Intel HD Graphics 3000 graphics solution (Sandy Bridge) in a detailed benchmark and gaming test
                            Last edited by CanonYouCan; 20 oktober 2011, 22:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                              Deze is inderdaad super, maar prijs is voor bedrijven, excl btw
                              Bij de configurator voor particulieren is de prijs meteen €599 of €699 met geen I5 maar I3 processor (anders +€100), slechts 2GB ram ipv die 8GB,.. alles is precies veel minder aantrekkelijk...de overige merken zijn nog beter...

Zal es bij Coolblue rondkijken...
                              Bij Vandenborre hadden ze deze, precies ook niet slecht :

http://www.vandenborre.be/laptop/hp-g6-1070sb
                              Je kan die laptops voor bedrijven ook bestellen hoor als particulier.
                              Heb er hier al enkele van deze vostro's in de omgeving (familie en vrienden) aangeraden
                              En deze personen zijn er allemaal tevreden over.
                              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ja maar +100 eur voor ook een I5 processor +30 eur of meer voor extra ram +21% btw (€150) komt je op een veel hogere prijsklasse, m'n max was €750

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                                Je kan die laptops voor bedrijven ook bestellen hoor als particulier.
                                Heb er hier al enkele van deze vostro's in de omgeving (familie en vrienden) aangeraden
                                En deze personen zijn er allemaal tevreden over.

Comment

Working...
                                X