Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 6 laptops - vraagje voor de kenners

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van de 6 laptops - vraagje voor de kenners

Binnenkort koop ik een nleuwe laptop, maar ben al 2.5j niet meer mee met de processors en grafische kaarten, daarmee een update van de beste prijs/kwaliteits laptops -€800 van het moment.

1. Acer Aspire Timeline X AS5830TG-2434G75MN €799 http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/model/LX.RHK02.108
    2. Acer AS S3 951 264 €799 http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/s-series-home
    Supercoole betaalbare ultrabook 2/11 uit, 1.5 sec opstart dankzij SSD, 9u batterijduur, ultradun, Windows tegenhanger van Macbook, maar geen dvd reader/writer bij ultrabooks en grafisch een onboard Intel HD 3000 zijn minder.
    3. Acer ASPIRE 5750G-2634G64MN http://www.vandenborre.be/laptop/ace...750g-2634g64mn (I7 + 4GB + idem goede 2GB grafische kaart )
    4. Asus X53SV-SX173 €669 http://www.notebookinfo.de/produkte/...chnische_Daten (I5 + 6GB)
    5. Asus X53SV-SX294V-BE €599 http://www.elcheapo.nl/notebook/asus...4v/specs.rhtml (I3 + 6GB)

Deze blijven voorlopig nog over qua beste prijs kwaliteit processor (I3 I5) /videokaart zoals de GT540M 733 score (minstens score 600 op passmark nodig voor een matig tot goede grafische kaart) / Ram minstens 4GB /Mac design keyboard,licht en lange batterijduur.

M'n eerste laptop was een Acer, m'n 2e Toshiba Sattelite valt uit de boot wegens te duur geworden en minder design (designmodellen te duur)

[B]UPDATE : het werd uiteindelijk deze bom :
    ASUS draagbare pc eeepc x73sv-ty238v-be
    17" LED, I7 processor 2ghz, 8GB Ram, 1TB HD 2x 500GB), GF GT540, mac keyboard, super behuizing in koperbrons en zwart, superstil, warmt weinig op op full power, batterij 5u30!

Had m'n voorschot al betaald voor de Acer, maar zal de €100 terug moeten inruilen voor een cadeaubon, want geld geven ze natuurlijk niet terug.
    In Mediamarkt konden ze deze zelfs niet bestellen, enkel 2 minder goede types! Met dank aan de Smurfen, anders ging ik nooit die hypercarrefour binnengegaan zijn
    Het werd bijna Sony voor het mooie design (maar qua inhoud toch te weinig prijs/kwaliteit)
    Momenteel zijn Acer / Asus zijn de te kloppen merken in de race met de Timeline X op kop

Welke zou jullie voorkeur genieten?
    Moesten jullie nog betere kennen van -€800, laat gerust iets weten.
    Last edited by CanonYouCan; 28 oktober 2011, 17:26.

Re: Welke van de 6 laptops - vraagje voor de kenners

Het zou handig zijn als je zelf linkjes naar de specs zou kunnen maken zodat niet iedereen moet gaan zoaeken naar al die modellen. Ik denk niet dat er iemand is die thuis al deze modellen heeft staan Ook eventjes zeggen waarvoor het moet dienen.

Off-topic wegens niet binnen het budget, maar toch zeer mooi ...
    http://fudzilla.com/notebooks/item/2...sted-in-europe

Comment

Twee toffe toestellen:

Kies Asus.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Heb enkele vraagjes :
        1. zijn de I3 I5 processors altijd met 2 kernen (om Win7 64 bit erop te zetten)
        2. hoe hoger de nrs van de grafische kaarten hoe beter vb ati 3650 vs 8500?
        3. welke vinden jullie de beste qua specificatie's?
        4. welke van deze laptops zou zeker uit de boot vallen en waarom?
        5. wat vinden jullie van die Acer met 6GB ram, huidige Mediamarkt promo, wat scheelt er daar ze die voor €449 kunnen aanbieden, goedkope processor of grafische kaart?
        6. Zijn er mensen die online aankopen en waar zou dit aangeraden zijn qua prijs/service

Ik wil dus geen met onboard grafisch kaart, moesten jullie nog nog betere kennen -€700, laat gerust iets weten. Wel leuk dat veel merken nu het Mac toetsenbord hebben overgenomen, kan geen vuil meer tussen.
        1) je hebt geen 2 kernen nodig om windows 7 64 bit te gebruiken, maar alle huidige processoren hebben er wel min 2 (de i7's geraken meestal aan 4).
        2) meestal klopt dat, maar helaas niet altijd. Gelukkig zijn er sites die dat benchmarken (zoals Passmark).
        3) 4) 5) Lees de specificaties eens op het gemak door, en laat je bv. leiden door die Passmark bv... Ben inderdaad ook niet van plan om die allemaal op te zoeken.
        6) uiteraard zijn er die dat doen (maar ik ben daar zelf niet bij). Je hebt bv. www.laptopshop.be, maar er zijn er nog natuurlijk...
        Groeten,

Polleke

Comment

Heb niet alle links gevonden, heb er 3 gepost bovenaan, ofwel één van Sony's E-Series.

Belangrijkste is processor met 2 kernen zoals I3 of I5, goede grafische HD kaart (1GB is altijd meegenomen) en mooi design zoals het mac toetsenbord zoals vele merken al aanbieden. Er zijn massas types, niet simpel dus!
          Last edited by CanonYouCan; 19 oktober 2011, 20:24.

Comment

Heb niet alle links gevonden, heb er 2 gepost bovenaan, ofwel één van Sony's E-Series.

Belangrijkste is processor met 2 kernen zoals I3 of I5, goede grafische HD kaart (1GB is altijd meegenomen) en mooi design zoals het mac toetsenbord zoals vele merken al aanbieden. Er zijn massas types, niet simpel dus!
            Ja maar er zijn geen massa's met een goede grafische kaart.
            Of een goede en snelle HD.
            Sorry dat ik vervelend overkom
            Waarvoor heb je die laptop nodig?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

wel allround, surfen - lightroom - hd videobewerking en misschien ooit nog eens een game
              Hoe kan ik dan een goede videokaart herkennen vanaf welk nr bvb bij ATI of NVIDEA of GM ?

Comment

Heb je al eens op die passmark-site gekeken ? Daar kan je makkelijk kijken welke grafische kaarten sneller zijn, dan welke andere. Maar het is niet zo dat een hoger typenr. automatisch zorgt dat de snelheid hoger is. Meestal wel, maar niet altijd...
                Je zal daar oa ook zien dat grafische kaarten voor laptops niet de snelheid halen van de desktop-varianten...

Wat je daar voorstelt als gebruik van je laptop zorgt wel voor een paar problemen :
                Een lightroom of Photoshop is niet zo zwaar als programma. Maar dat hangt er ook wel vanaf hoe zwaar je foto's zijn en hoeveel je er tegelijk wil bewerken....
                Videobewerking steunt voornamelijk op veel ram geheugen en een snelle harddisk.
                Spelletjes (zeker de huidige 3D spellen) voornamelijk op de grafische kaart.

Als je alles dus snel wil doen, heb je dus voor elke component in je laptop het beste en snelste nodig (processor, grafische kaart, geheugen, harde schijf (eventueel SSD), ...).
                Zoals gewoonlijk hangt het ervan af hoeveel je wil uitgeven. Een laptop van 1500€ zal het beter doen dan 1 van 600€...

Wil je het toch stellen met 600€ dan zal je keuzes moeten maken, en nagaan wat van de programma's die je gebruikt het meest belangrijk zijn...

PS : wat is die GM ? Want behalve Nvidia en ATI ben je ver rond met afzonderlijke grafische kaarten. Je hebt ook Intel natuurlijk, maar deze zitten gewoonlijk op de processor of moederbord.
                Groeten,

Polleke

Comment

Binnenkort koop ik een nleuwe laptop, maar ben al 2.5j niet meer mee met de processors en grafische kaarten, daarmee heb ik een paar vraagjes :

Ik ging eens naar de locale pc shop en Mediamarkt en vond volgende 6 modellen interessant qua prijs/kwaliteit (met mijn 2.5j oude kennis )

Eén van de Sony Vaio - Series (vb EA451EG €549 geen link te vinden)
                  HP G7-1150SB €649 http://www.vandenborre.be/laptop/hp-g7-1150sb
                  Asus X53SV-SX294V-BE €599 http://www.elcheapo.nl/notebook/asus...4v/specs.rhtml

Heb enkele vraagjes :
                  1. zijn de I3 I5 processors altijd met 2 kernen (om Win7 64 bit erop te zetten)
                  2. hoe hoger de nrs van de grafische kaarten hoe beter vb ati 3650 vs 8500?
                  3. welke vinden jullie de beste qua specificatie's?
                  4. welke van deze laptops zou zeker uit de boot vallen en waarom?
                  5. wat vinden jullie van die Acer met 6GB ram, huidige Mediamarkt promo, wat scheelt er daar ze die voor €449 kunnen aanbieden, goedkope processor of grafische kaart?
                  6. Zijn er mensen die online aankopen en waar zou dit aangeraden zijn qua prijs/service

Ik wil dus geen met onboard grafisch kaart, moesten jullie nog nog betere kennen -€700, laat gerust iets weten. Wel leuk dat veel merken nu het Mac toetsenbord hebben overgenomen, kan geen vuil meer tussen.
                  Dag Bart,

Zoals reeds aangehaald door polleke_cgc kan je elke processor en grafische kaart vergelijken op cpu-benchmarks en video-card-benchmarks.
                  Resultaten voor de processors:
                  Sony Vaio EA451EG Geen specificaties te vinden van dit model, blijkbaar niet meer bestaande bij Sony! Persoonlijk vind ik de vormgeving van die Vaios zeer aantrekkelijk, maar de aanbiedingen zijn meestal voorbijgestreefde modellen.
                  HP G7-1150SB Intel Core i5-2410M @ 2.30GHz 3356(higher is better) 214(lower is better)
                  Asus X53SV-SX294V-BE Intel Core i3-2310M @ 2.10GHz 2607(higher is better) 294(lower is better)

Resultaten voor de grafische kaarten:
                  HP G7-1150SB Radeon HD 6470M 367(higher is better) 330(lower is better)
                  Asus X53SV-SX294V-BE GeForce GT 540M 733(higher is better) 159(lower is better)

Zoals je ziet moet je kiezen of voor de betere processor of voor de betere grafische kaart. Ik zit momenteel met hetzelfde probleem, maar denk toch voor een Intel Core i7-2630QM of 2620M te gaan met een grotere harde schijf en meer RAM-geheugen.

Je spreekt over zes modellen, maar ik zie er maar drie staan.

Zoals reeds aangehaald door theokus; die twee modellen van Asus bij Vandenborre zijn stukken beter, maar een beetje prijziger. Maar dat gaat ge u zeker niet beklagen!

Als dat model dat ccc aanraadde beschikbaar wordt in België, oogt dit zeker niet mis. Wel kleiner scherm, maar zeer draagbaar.

Zoals reeds gevraagd door anderen, voor wat wil je hem hoofdzakelijk gebruiken, moet hij echt mobiel zijn, Photoshop gebruiker?, enz...

Groeten,
                  Jacques
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Ik werk momenteel op een I3 en de intel HD graphics chip kan 1080p zonder stotteren afspelen op mijn tv. In die prijsklasse zal je dus inderdaad keuzes moeten maken.

Comment

wel allround, surfen - lightroom - hd videobewerking en misschien ooit nog eens een game
                      Hoe kan ik dan een goede videokaart herkennen vanaf welk nr bvb bij ATI of NVIDEA of GM ?
                      Je wilt veel voor weinig geld
                      HD videobewerking wil ik eens zien
                      Of gamen...
                      Een flinke desktop heeft daar al zo zijn probleempjes mee.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

wel ik heb reeds een htpc met goede videokaart en processor, maar voor mn laptop is se beste prijs/kwaliteit altijd meegenomen. Vroeger vond ik dit meestal in Toshiba of Acer, maar nu misschien een asus of sony ... ja die solid state harde schijven zouden snel opstarten, zijn er nog voordelen, kunnen ook wel crashen zeker? zouden duur zijn en lage capaciteit, nog niet tegengekomen in laptops van -750 eur. Vanavond eens wat grafische kaarten vergelijken....

Comment

wel ik heb reeds een htpc met goede videokaart en processor, maar voor mn laptop is se beste prijs/kwaliteit altijd meegenomen. Vroeger vond ik dit meestal in Toshiba of Acer, maar nu misschien een asus of sony ... ja die solid state harde schijven zouden snel opstarten, zijn er nog voordelen, kunnen ook wel crashen zeker? zouden duur zijn en lage capaciteit, nog niet tegengekomen in laptops van -750 eur. Vanavond eens wat grafische kaarten vergelijken....
                          Ik kan je goed volgen
                          En het groeit niet op onze rug ook niet.
                          SSD heb ik van Intel, een G2 versie. > 160GB.
                          Met bijv. 80 kwam ik niet toe.
                          Die zijn nu al een pakje minder duur dan in het begin.
                          Die draait hier al een tijdje en zonder problemen.
                          In het begin heb ik wel een firmware update moeten toepassen.
                          Is een goede investering: niets mechanisch, minder verbruik, geen lawaai en wordt niet warm. En dan is er de snelheidswinst: snel laden en lossen
                          Als je dan nog Windows 7 kan draaien op jouw laptop dan zit je goed.
                          Bekijk het maar eens.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Dan zou ik de ASUS G74SX-TZ019V nemen, heeft een nVidea GTX560 videokaart, en Full HD 17" scherm en is alround ook voor HD videobewerking en gamen;

http://www.laptopshop.be/product/142...sx-tz019v.html
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Ja maar das €1700, ik zoek dus de beste prijs/kwaliteit voor max 750, er zitten wel goede tussen voor die prijs, heb zelf nog een Toshiba Sattelite en Acer Aspire gehad met veel meer inhoud dan pakweg een laptop van bekender merk met mindere specificatie's.

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                              Dan zou ik de ASUS G74SX-TZ019V nemen, heeft een nVidea GTX560 videokaart, en Full HD 17" scherm en is alround ook voor HD videobewerking en gamen;

http://www.laptopshop.be/product/142...sx-tz019v.html

Comment

Working...
                              X