Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobile vikings

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mobile vikings

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Correct, zonder voldoende info over de vraag kan er nier specifiek geantwoord worden . . . daarom verwees ik ook naar de website omdat deze zeer klaar en duidelijk is over de abonnementen.
    Trouwens, het "volgens jouw goede antwoord Canonyoucan" geeft ook geen informatie over jouw specifieke VOIP vraag en is gewoon een korte samenvatting van de info op de website . . .

Ik ben ook een illusie rijker omdat normaal gezien iemand toch eerst naar de website van de provider gaat kijken vooraleer hier een algemene vraag te stellen waarop het antwoord duidelijk op de website vermeld staat.
    Had je een specifieke vraag gesteld hadden Sultana en ik zeker een ander antwoord gegeven.
    Beste Francis,

Klopt volledig dat Canonyoucan geen informatie gaf over mijn specificieke vraag , maar een groot verschil Hij hield de deur open !!
    Kan ik echt van jou en sultana niet zeggen.
    Wil er zeker geen halszaak van maken en wat mij betreft is het gesloten , maar heb toch wel iets bijgeleerd.
    Mvg

Kamiel
    www.kamielkelders.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Ik overweeg ook om van Mobistar over te gaan naar MV, maar vraag me toch af of de bereikbaarheid even groot is als Mobistar (waar ik overigens geen problemen mee heb op dat vlak). Niet alleen telefonisch maar ook wat betreft dataverkeer.

Willy
      Telefoonsgewijs beter, in sommige betonnen gebouwen met mobistar geen bereik, met Mv gewoon perfect.

Comment

Jamaar Franciskine, de vraag van de topicstarter was niet over VOIP oorspronkelijk, hij vroeg gewoon wat algemene uitleg

Hoe dan ook, Mobile Vikings is een keeper, denk niet dat ik ooit van m'n leven nog zal overschakelen naar een operator, tenzij ook zonder abonnement/limiet en nog goedkoper,maar ze hebben echt een monopolie nu.
        Jammer dat ze nog niet zo bekend zijn om tegen de grote op te botsen, maar de jeugd zal het wel doorgeven met al hun smartphones

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Trouwens, het "volgens jouw goede antwoord Canonyoucan" geeft ook geen informatie over jouw specifieke VOIP vraag en is gewoon een korte samenvatting van de info op de website . . .

Comment

VOIP werkt perfect via MV (en ze hebben er geen probleem mee, ze brengen zelfs een eigen VOIP product op de markt (Viking Talk).
          Wel spijtig voor deze pioniers, dat, als er een andere operator min of meer in de buurt komt (via een barnum reclame), er direct al mensen als de weerlicht weerkeren naar de groten.
          Ik bel regelmatig via VOIP en leg dan met het niet gebruikte "gewone" beltegoed een spaarpotje aan tegen de tijd dat ik in het buitenland ben. Dan kan ik daar dat tegoed gebruiken in roaming zonder torenhoge rekeningen achteraf.

Want vergeet niet: de 15 euro die je per maand betaalt mag je ook nog eens opbellen en je hebt ook nog 1000 SMS naar andere MV en 1000 SMS naar andere operatoren inbegrepen.

En data-roaming in de EU + USA kost 0,5 euro per MB (u leest goed: een halve euro). Ik ben eens gaan kijken bij de groten, maar daar moet ik eerst een cursus gaan volgen om tussen het bos de bomen te kunnen vinden.

Voor wie niet zoveel data gebruikt kan AldiTalk interessant zijn. Om te herladen moet je dan wel elke keer naar een Aldi winkel.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

MV klinkt inderdaad op vele gebieden zeer positief, maar zolang ze geen bis hebben zullen ze het zonder mij moeten doen
            http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
              MV klinkt inderdaad op vele gebieden zeer positief, maar zolang ze geen bis hebben zullen ze het zonder mij moeten doen
              Wat is "bis" ? Ik zou denken business packs of zo ?

Comment

blackberry internet service
                http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Wel spijtig voor deze pioniers, dat, als er een andere operator min of meer in de buurt komt , er direct al mensen als de weerlicht weerkeren naar de groten.
                  Dit blijkt beter mee te vallen dan ik gevreesd had: er lezen zo te zien méér mensen dan ik dacht tussen de lijntjes.
                  Proximus verklaarde een maand of twee geleden "de oorlog" aan MV. Je moet dat generation-connect tarief (zéér goed trouwens) wel zelf ontdekken, net zoals je MV zelf moet vinden. Dat tarief geldt maar voor de eerste 5000 intekenaars (zogezegd). Als ze die 5000 nu nog niet hebben is die actie een mislukking denk ik.
                  Als je tussen de regels leest is het natuurlijk de bedoeling van Proxi (volkomen normaal vanuit hun standpunt) om MV dood te knijpen en ALLE 75000 MV-ers binnen te rijven.
                  Daar had ik dus schrik voor, omdat je dan even later goedkoop data verkeer wel terug zou mogen vergeten.
                  Tot mijn verwondering blijft MV echter verder stijgen en zelfs steeds sneller, bijna exponentiëel. Ze verwachten daar tegen juni al de kaap van 100000 klanten te ronden.

Comment

Idd, MV doet dat goed. En met hun VOIP zijn ze alweer pioniers in het mobiel-internet en telefonie segment. Alleen jammer dat KPN hun netwerk niet wat sneller upgraden. Daarom ook blijf ik bij Proximus. (intussen ook Generation Connect, de MV-killer ;-)
                    Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Ben 6 maand MV klant geweest. Even opsommen :
                      • In het buitenland heel dikwijls telefonisch onbereikbaar
                      • sms berichten komen soms paar dagen later aan
                      • In het buitenland slechts overeenkomst met beperkt aantal operators
                      • Alleen in de grote steden / agglomeraties heb je 3G
                      • zonder 3G is VOIP bijna onmogelijk
                      • dataverkeer gekapt op 1 mb
                      • Regelmatig netwerk storingen bij Base
                      • In Bulgarije kon ik met MV niet naar lokale telefoons bellen
                      • In de uithoeken van België (waar ik veel vertoef) geen dataverbinding wegens te traag netwerk
                      • support telefonisch slechts bereikbaar tijdens kantooruren

Op deze manier is het makkelijk om de klanten 2 Gb datavolume aan te bieden; want tenzij je in een grote stad woont krijg je die toch niet op.

Klantvriendelijk zijn ze wel; Bij Proximus gaat het inderdaad veel stroever; maar bij kamaliteiten krijg je wel vlot een compensatie en niet te vergeten dat je steeds in een Belgacom shop terecht kan als de telefonische ondersteuning het laat afweten.

@ Nete : Hoezo "min of meer in de buurt" :confuser:

MV heeft zeker toekomst en is nog altijd een topprodukt voor een zeer goede prijs als je in de stad woont of omgeving. Voor mensen die overal en nergens komen en absoluut altijd verbonden willen zijn met internet zou ik dit product echter niet aanraden.

MV heeft zeker de trend gezet in het beschikbaar stellen van mobiel internet voor een goede prijs maar ze zitten wel opgeschept met een slecht netwerk. Over 4g is zelfs nog geen sprake bij Base.
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                        @ Nete : Hoezo "min of meer in de buurt" :confuser:
                        Het nieuwe (zorgvuldig weggestopte) Proximus aanbod is zelfs iets beter dan MV, maar wel nog zo'n 33 % duurder. (20 ipv 15 euro per maand).

Deze week nog een Proximus folder in de bus, wel geen spoor van hun beste aanbod. Ze hebben er trouwens een aparte site voor opgezet, op de reguliere site wordt het doodgezwegen.

Comment

Die 5 € die je meer betaalt krijg je terug onder de vorm van roaming. (10 Mb a 0,5 € ) Je kan die desnoods opsparen tot 100 Mb.

Is inderdaad wel vreemd dat ze deze aanbieding wegstoppen. Zelfs verlengen moet je via een aparte pagina doen en niet via pay & go site.
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

Comment

Ik ben heel tevreden over MV
                            Laatst uitstapje gemaakt naar Frankrijk.. Mobiel internet gewoon laten opstaan (zonder auto sync), omdat je maar een halve euro per MB betaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                              Is inderdaad wel vreemd dat ze deze aanbieding wegstoppen. Zelfs verlengen moet je via een aparte pagina doen en niet via pay & go site.
                              Allez Defenderke, da's doodnormaal natuurlijk: het aanbieden van "veel waarde voor weinig geld" gaat rechtlijnig in tegen de basisfilosofie van Proximus: "veel geld vragen en weinig bieden"... (als bedrijf subliem natuurlijk). Dit ene tarief wijkt zo grondig af van al hun andere, dat, moesten ze daar overal mee uitpakken, ze zichzelf gewoon zouden kanibaliseren. Ik vraag me trouwens af hoelang ze dit tarief gaan aanbieden.

Het is hun goed recht om MV te proberen "vermoorden", en zo van die lastige luis in hun pels verlost te zijn, maar het heeft precies het omgekeerde effect, MV zit aan een tempo van méér dan 1000 nieuwe MV's per week. Geeft toch ietwat zekerheid dat we binnenkort niet terug 40 of 60 euro moeten gaan betalen voor een data abbo die naam waardig.

Maar uiteraard is MV niet "hét van hét" voor iedereen.
                              Last edited by nete; 14 januari 2012, 18:29.

Comment

Voor mij is het iig wél HET van HET.
                                Service is geweldig (korte post op facebook bijvoorbeeld levert in no-time een antwoord en oplossing voor je probleem) steeds uitgebreider 3G-netwerk, nauwelijks plaatsen waar ik volledig géén verbinding heb, 'gratis' sms-en, degelijk beltarief, betaalbaar, ...
                                Voor mij niets anders meer in ieder geval .
                                Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

Comment

Working...
                                X