Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GVD ik ben het kots beu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GVD ik ben het kots beu

Ja straffe titel he maar ik ben het echt kots beu.
    Ik heb hier een pc met vista en internet explorer, ik erger met rot aan al die meldingen die er steeds opkomen en de 1001 bevestigingen die me gevraagd worden als ik iets wil uitvoeren. Zucht

Ik heb hier nu een nieuwe nas gekocht, deze kan ik bereiken in explorer via 192.168.enz... krijg ik hier steeds de melding dat dit niet veilig is en of ik wel weer doorgaan dus opnieuw bevestiging gevraagd. Ok ik stel explorer in dat hij met het niet moet meedelen als iets niet veilig is krijg ik nu toch welk elke keer de melding dat mijn instellingen gewijzigd zijn en deze niet veilig zijn en of windows deze terug mar herstellen. Om zot van te komen.

Inmiddels al internet explorer 9 geinstalleerd maar nog steeds dezelfde ergernissen.

Ale heb mijn woede hier kunnen neerpennen , ga nu eens kijken of ik die vista op pc kan vervangen door windows7, misschien brengt die soelaas.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: GVD ik ben het kots beu

Je kan in IE toch kiezen om lokale adressen als veilig te beschouwen?
    En voor IE is er ook het Firefox of Chrome alternatief hé

Comment

Je kan heel veel van die dingen uitschakelen in UAC (user account control) default staan al de ellendige beveiligingen en waarschuwingen aan. Windows 7 heeft even goed UAC maar die is wel standaard iets minder irriterend.

Bij de instellingen van internet explorer kan je onder security ook een niveau instellen dat minder paranoide is (en zelfs de beveiliging uitschakelen)

Kan verder ook nog alternetieve browsers aanraden.

Comment

Windows 7 is niet veel beter hoor wat dat betrefd!
        Misschien kun je beter Firfox gebruiken, want IE is inderdaad #<$%%
        Ik gebruik ook Vista en Firefox en een NAS, hier kun je Firefox gratis downloaden; http://www.mozilla.com/nl/firefox/

En om al die meldingen in Vista uit te schakelen moet je het volgende doen;
        Ga als eerste naar het configuratiescherm, klik hier op gebruikersaccounts waarna we hier nogmaals voor kiezen. Kies nu voor gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen.
        Haal in dit nieuwe venster het vinkje weg bij: Gebruik gebruikersaccountbeheer (UAC) om uw computer beter te beveiligen. En klik op OK, vervolgens moet de computer herstart worden om de wijzigingen door te voeren.
        Voortaan zal je geen melding meer krijgen wanneer je iets wilt gaan installeren, wijzigen, verwijderen of met iets anders.

Daarna ga je naar Start en klik op het Configuratiescherm. Klik dan op het kopje "Beveiliging" en klik dan op "Beveiligingscentrum" en het beveiligingscentrum opent. Klik dan links van het venster op "Waarschuwingen van Beveiligingscentrum wijzigen".

Er opent dan een venster met drie opties.
        Kies de 3e optie, Geen melding weergeven en het pictogram niet weergeven.

.
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Ik heb hier een pc met vista
          Je screenshot spreekt dit tegen. Zo te zien heb je nog XP... tenzij je een XP-theme pack voor Vista geïnstalleerd hebt, god knows why...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Je screenshot spreekt dit tegen. Zo te zien heb je nog XP... tenzij je een XP-theme pack voor Vista geïnstalleerd hebt, god knows why...
            Goed opgemerkt, de screenshot is van deze notebook waar inderdaad xp op staat, maar dezelde ergernissen. Op mijn vaste pc is momenteel een upgrade naar windows 7 aan het lopen.
            Ik ga inderdaad die UAC uitschakelen, had dit in het verleden al gedaan maar om een of andere reden was deze weer actief.

mir

Comment

ga nu eens kijken of ik die vista op pc kan vervangen door windows7, misschien brengt die soelaas.
              Ge moet geen nieuwe Windows installeren, ge moet leren werken met een pc.
              Het zijn instellingen die je zelf in de hand hebt en kunt aanpassen naar eigen behoeften en keuzes.
              Standaard staat alles ingesteld voor een leek ... misschien dan ook net goed.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dus verseg gij gaat zeggen dat ik niet met een pc kan werken
                Ik weet ook wel dat die meldingen in internet explorer niet aan vista liggen. Maar ik ben die vista gewoon beu. Ik werkte veel liever met xp. Maar aangezien dat een grote stap terug is probeer ik eens windows 7.

Ik erger me er gewoon aan dat windows zijn eigen leven gaat leven en als ik het dan zelf aanpas hij me nog steeds gaat vertelen of ik het toch niet terug naar de standaard instellingen wil zetten.

Mir

Comment

Sorry hoor, maar Vista werkt veel beter dan XP
                  .
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

Comment

Dus verseg gij gaat zeggen dat ik niet met een pc kan werken
                    Ik weet ook wel dat die meldingen in internet explorer niet aan vista liggen. Maar ik ben die vista gewoon beu. Ik werkte veel liever met xp. Maar aangezien dat een grote stap terug is probeer ik eens windows 7.

Ik erger me er gewoon aan dat windows zijn eigen leven gaat leven en als ik het dan zelf aanpas hij me nog steeds gaat vertelen of ik het toch niet terug naar de standaard instellingen wil zetten.

Mir
                    Probleem is dat veel mensen niet gewoon een vraag kunnen stellen als ze iets niet direct vinden.
                    Akkoord dat het soms frustrerend kan zijn als ge iets wil doen en het lukt niet direct, maar daarom moet men het product niet steeds afbreken.
                    En trouwens is er niets mis mee met iets niet te kennen of te weten.

Vista was geen slecht product, het had zijn kantjes maar was niet zo slecht als sommigen dit beschreven.
                    Klopt wel dat Windows 7 een forse verbetering is, niet alleen de look van sommige zaken is veranderd maar heel de kernel werd opnieuw gemaakt ... daar zit wel een groot verschil, maar dat is voor de eindgebruiker zo goed als onbekend of onmerkbaar.

Die Windows gaat niet zijn eigen leventje, die doet zoals de mens hem ingesteld heeft ... eerst door de ontwerper voorzien van settings en sommigen aanpasbaar door de eindgebruiker.
                    Probleem is dat veel zaken goed verstopt zitten en als ge daar niet dagelijks mee bezig bent is dat niet altijd even simpel ... maar het moge een troost zijn te kunnen zeggen dat niemand gewoon alles kent.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Die Windows gaat niet zijn eigen leventje, die doet zoals de mens hem ingesteld heeft ...
                      Doet ie wel wanneer je met een virus geconfronteerd wordt...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Doet ie wel wanneer je met een virus geconfronteerd wordt...
                        Dat virus is vanzelf ontstaan?
                        En dat virus is op de PC gekomen dankzij ... ?

Comment

Klein voorbeeldje, je bent rustig aan het werken in word. De pc vraagt je vriendelijk of de beschikbare updates mogen geinstalleerd worden. Je klikt op ok en werkt verder in bvb een word document. Ondertussen staat er een kleine mededeling in je taakbalk dat je pc binnen 10 minuten gaat herstarten. Als je deze dus niet gezien heb je het zitten he pc herstart en je ingetypte tekst in word is weg.

Dat bedoel ik dus met een eigen leven. Je kan inderdaad op die melding klikken en herstarten tot max 4 u uitstellen maar als je deze niet hebt gezien heb je het zitten.

Ondertussen heb ik een oplossing gevonden om mijn nas in internet explorer te bereiken zonder die irritante meldingen. Ik was blijkbaar niet de enige.

Er moest een certificate aangemaakt worden. De hele uitleg vind je hier :

mir
                          Last edited by mir; 6 augustus 2011, 10:52.

Comment

Ik ging ook reageren maar ga van Polleke op mijn dak krijgen ...

Goed dat het opgelost is...

Comment

Ondertussen heb ik een oplossing gevonden om mijn nas in internet explorer te bereiken zonder die irritante meldingen. Ik was blijkbaar niet de enige.

Er moest een certificate aangemaakt worden. De hele uitleg vind je hier :

mir
                              Vreemd heb ik bij mijn Synology NAS niet gehad
                              Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                              X