Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Vandaag staat elke Belg 5.000 € borg voor Dexia.
    Volgens De Standaard gaat het zelfs om 6000€

IK BEN RAZEND!!!

6000€ per Belg dat besteed had kunnen worden aan onderwijs, kinderopvang, sportvoorzieningen, gezondheidszorg, 't schijnt dat er geld tekort is in de pensioenen,...

Allemaal omwille van een handvol bankiers die niet kunnen wat bijna elke huismoeder fantastisch doet: geld beheren. Allemaal omwille van gewin. Allemaal uiteindelijk op onze rug.

Volgens de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens kan het niet, maar voor mij mag de volledige raad van bestuur van Dexia voor een jaar of 10 in den bak.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

IK BEN RAZEND!!!

6000€ per Belg dat besteed had kunnen worden aan onderwijs, kinderopvang, sportvoorzieningen, gezondheidszorg, 't schijnt dat er geld tekort is in de pensioenen,...

Allemaal omwille van een handvol bankiers die niet kunnen wat bijna elke huismoeder fantastisch doet: geld beheren. Allemaal omwille van gewin. Allemaal uiteindelijk op onze rug.

Volgens de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens kan het niet, maar voor mij mag de volledige raad van bestuur van Dexia voor een jaar of 10 in den bak.
      Zo is dat.
      En de Loodgieter heeft ontslag genomen...

Waar blijven de maatregelen om die banken en hun bestuurders in toom te houden?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Het terug ter beurs brengen van Dexia heeft een raar verloop gekend vandaag. Aanvankelijk -30% in het rood, nadien zelfs positief en nu nog -4.73%.
        Duidelijk dat de aandeelhouders er nog één en ander proberen uit te persen om ultiem nog wat meubelen te redden. Maar vooral de shorters waren weer van de partij. De lange termijn beleggers hadden aanvankelijk verkocht en nadien komen de aasgieren terug en klikken hun winst vast door weer massaal in te kopen wat het aandeel weer naar omhoog stuwt.
        Last edited by enero; 10 oktober 2011, 17:07.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het terug ter beurs brengen van Dexia heeft een raar verloo gekend vandaag. aanvankelijk -30% in het rood, nadien zelfs positief en nu nog -4.73%.
          Duidelijk dat de aandeelhouders er nog één en ander proberen uit te persen om ultiem nog wat meubelen te redden.
          En volgens Leterme mogen we voor 200% gerust zijn. Ja,200%! Ik zou al blij zijn met 100%, maar ook dat is volgens mij al veel te hoog geschat met de bankiers die het nu voor het zeggen hebben.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            En volgens Leterme mogen we voor 200% gerust zijn. Ja,200%! Ik zou al blij zijn met 100%, maar ook dat is volgens mij al veel te hoog geschat met de bankiers die het nu voor het zeggen hebben.
            Ik meen te weten dat het hem hier enkel om de spaarders ging, niet ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Aanvankelijk -30% in het rood, nadien zelfs positief en nu nog -4.73%.
              Er zal hier en daar geld verdiend zijn met dat aandeel (veel geld zelfs).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik meen te weten dat het hem hier enkel om de spaarders ging, niet ?
                Klopt, maar wie betaalt die staatsgarantie? Jawel, l'état c'est nous.
                En voor de mensen die hun pensioensparen bij Dexia in zo één of ander fonds zit dat gekoppeld is aan de beurs? Mijn echtgenote durft nog niet meer te kijken hoeveel het nog waard is.
                Mvg.
                Robert

Comment

En voor de mensen die hun pensioensparen bij Dexia in zo één of ander fonds zit dat gekoppeld is aan de beurs? Mijn echtgenote durft nog niet meer te kijken hoeveel het nog waard is.
                  Ik heb Arco...
                  Maar mijn leven hangt er niet van af
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Of je dat pensioensparen bij Dexia hebt, of bij een andere bank maakt geen verschil hoor. Omhoog en omlaag met de algemene trend van de beurs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ik heb Arco...
                      Ben blij dat ik m'n Arcofin aandelen nog op tijd heb verkocht.
                      Arcopar aandeel heb ik nog wel.
                      En mijn leven hangt er ook niet vanaf.

Comment

Voor de eerste keer in deze crisis word ik echt bang.

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

IK BEN RAZEND!!!

OK, het gaat niet om geld dat neergeteld moet worden, slechts om een waarborg.
                        Dus, beste Putor, dat geld had zowiezo niet elders kunnen besteed worden.
                        MAAR de waarborg geldt nu slechts tot de huidige waardering van de portefeuille "slechte" kredieten - lees obligaties van PIGS landen.
                        Het is mij in elk geval duidelijk dat -vooral de griekse- obligaties nog verder zullen afgewaardeerd moeten worden.
                        Dus die 6000€ is slechts een momentopname en zal m.i. nog een stuk verder verslechteren.
                        Ik MOET gvd volgend jaar op pensioen gaan. Zal moeten uitkijken om bijverdienste te vinden denk ik. Of emigreren - en ik ben serieus hé.

Comment

In 1934 ging de bank van de boerenbond failliet.
                          Vanaf dan werden zakenbanken en retailbanken strikt gescheiden.
                          Dat is vanaf de jaren '75 à '80 terug losgelaten - met de nu gekende rampzalige gevolgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik heb Arco...
                            Tot voor juni zat ik met (ex)Cera Coöperatieve aandelen, nu KBC. 25 jaar geleden prees men dit aan om te genieten van een balastingsvoordeel. Per inschrijver had je recht op 40 aandelen van 1000 Bfr. Enkele jaren terug heeft men die aandelen gesplitst in een B en D-aandeel met daarbij het beursgenoteerde aandeel Ankora. Iedereen die deze coöperatieve aandelen bezat kreeg dan per oud aandeel dus ook nog eens 40 x 4,2 KBC Ankora's.
                            Ik heb die dus laten ontmantelen en blijf nu nog enkel over met de KBC Ankora's die de laatste maanden van zo'n 16€ gezakt zijn naar een ruime 6€. Als ik de ganse opbrengst door de jaren heen bekijk heb ik tot nog toe niks verloren (heb in juni een mooi sommetje teruggekregen voor de ontmanteling), maar ook tot nog toe weinig aan over gehouden. 40000Bfr was 25 jaar geleden toch een mooi bedrag, en het heeft eigenlijk alleen het jaarlijks dividend opgebracht tot voor de eerste fin. crisis, want nadien is er geen dividend meer uitbetaald. Nu, eigelijk was het niet zozeer de bedoeling om er veel aan te verdienen, maar je had er toen het belastingsvoordeel van en een jaarlijks dividend.
                            Met de munt ontwaarding zal dat allicht een 0-operatie worden, tenzij het Ankora aandeel zich herpakt, wat ik niet verwacht. Ik denk eerder dat er na Dexia nog een aantal lijken uit kasten van andere banken zullen tevoorschijn komen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                              Of je dat pensioensparen bij Dexia hebt, of bij een andere bank maakt geen verschil hoor. Omhoog en omlaag met de algemene trend van de beurs.
                              Hier heb je natuurlijk gelijk, maar DEXIA beheert wel de portefeuille.
                              En is het geld van pensioensparen ook gewaarborgd door de "belastingbetaler"?
                              Mvg.
                              Robert

Comment

Hier heb je natuurlijk gelijk, maar DEXIA beheert wel de portefeuille.
                                En is het geld van pensioensparen ook gewaarborgd door de "belastingbetaler"?
                                De beheerders van Dexia zijn niet slechter of beter dan anderen.

En het geld v/h pensioensparen hoeft niet gewaarborgd te worden.

Als je aan pensioensparen doet onder vorm van een verzekering is de inleg gegarandeerd, samen met een lage jaarlijkse opbrengst (zekerheid). Punt.

Als je aan pensioensparen doet onder vorm van een beleggingsfonds dan heeft dat fonds zowel cash, obligaties en ook aandelen (meer of minder) in portefeuille en dan zal die waarde schommelen met de waarde van die effecten. Dan heb je gekozen voor een mogelijks hogere opbrengst maar dan ook voor een hoger risico.
                                De problemen van Dexia maken hier weinig uit, tenzij dat fonds precies Dexia aandelen heeft maar dan nog dienen die fondsen heel wijd te spreiden en zal de impact zo goed als te verwaarlozen zijn. Ook bij de Dexia pensioenspaarfondsen.
                                Het heeft totaal geen zin om bvb Dexia pensioensparen over te brengen naar een andere bank. Jij bent eigenaar van een antal deelbewijzen van een pensioenspaarfonds. Dat pensioenspaarfonds heeft beleggingen, gespreid volgens de wet op het pensioensparen. De waarde van die beleggingen vormen de waarde van uw deelbewijzen. De financiele instelling die dat fonds heeft opgestart heeft geen enkel eigendomsrecht op dat fonds.

Idem als je een aandelenrekening (depot) hebt bij Dexia. De effecten die je daarin hebt gedeponeerd zijn en blijven jouw eigendom, zelfs als Dexia failliet zou gaan. Dat hoeft ook niet gegarandeerd te worden door de staat.

Comment

Working...
                                X