Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Eenvoudige vraag van een financiële leek:
    Bij de bank waar ik beleg, zie ik dat de koersen van aandelen- en obligatiefondsen flink gezakt zijn, maar dat de cashfondsen daarentegen gestegen zijn.
    Is die tegengestelde beweging logisch te verklaren?
    In dat geval is het om de risiko's te temperen, goed om van allebei de soorten fondsen wat in bezit te hebben?

Verklaring van de bank:
    Fonds X (cash) blijft genieten van de gestegen kortetermijnrente. Met de economische terugval neemt de kans toe dat de Europese Centrale Bank de rente de komende weken verlaagt.
    De zwakke aandelenmarkt zorgt voor een flinke terugval bij fonds Y (aandelen). Het economisch pessimisme duwde ook de industriële waarden lager.
    Als de Europese Centrale Bank de rente verlaagt, wat er zit aan te komen omwille van de economische terugval zal dit dus ook een invloed hebben op de rente van de cashfondsen. Ik speel momenteel op zeker en heb een deel van mijn cash recent geparkeerd bij één van de banken met een betere rating.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dexia aandeel geschorst. Wordt allicht genationaliseerd en de belastingsplichtige betaalt... Mocht de beurswaarde van de bank in izjn nieuwe gedaante weer stijgen "zou" dat dan weer ten goede komen van de belastingsbetaler. En onze politiekers blijven ons maar van alles wijs maken.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Dexia aandeel geschorst. Wordt allicht genationaliseerd en de belastingsplichtige betaalt... Mocht de beurswaarde van de bank in izjn nieuwe gedaante weer stijgen "zou" dat dan weer ten goede komen van de belastingsbetaler. En onze politiekers blijven ons maar van alles wijs maken.
        Ze hebben een tekort van ong. 98 miljard Pol.

Begonnen met rommel uit de USA.
        En verder in de problemen met Griekenland.

Eigenlijke probleem: bank is veel te groot geworden voor een landje als het onze.
        (de waanzin van de overmoed?)

De Fransen? Misschien ver gezocht maar die hebben onze "stroom" in handen.
        Dus die kunnen ons nekken OF onze politici kunnen "deals" maken...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

En niet te vergeten, in dit scenario blijven de aandeelhouders met lucht over. Maar dit zal hier wel maar weinig antipathie wekken zeker.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En niet te vergeten, in dit scenario blijven de aandeelhouders met lucht over. Maar dit zal hier wel maar weinig antipathie wekken zeker.
            Tuurlijk Pol.
            Oorzaak is het bestuur... Ook al zegt Leterme dat die daar niets mee te maken heeft.
            Wel het management
            Elke politieke kleur heeft daar goed zijne boterham verdiend....
            Niet verdiend maar gekregen dus.

Gisteren zagen we Huub Broers in Voeren.
            Dat zegt genoeg he. En dat ging "slechts" over 50.000 euro.
            Gevolg: minder of geen investeringen en minder subsidies of totaal geen meer.
            En dan gaan ze eventueel de belastingen een beetje verhogen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

als ze Dexia laten falen en de staatsgaranties aan de spaarders uitbetalen kost het ons ook miljarden.

Democratische controle over banken lijkt mij een goede mogelijkheid, maar dan niet in de interpretatie van democratie die vandaag heerst.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                als ze Dexia laten falen en de staatsgaranties aan de spaarders uitbetalen kost het ons ook miljarden.

Democratische controle over banken lijkt mij een goede mogelijkheid, maar dan niet in de interpretatie van democratie die vandaag heerst.
                Ze moeten die bestuurders democratisch in den bak steken...
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  ......en hen nog duizenden eurokes uitbetalen? No way...afslachten!!

En dan gaat de erfenis naar de weduwe en kinderen....en dan kunnen zij voortdoen....zoals nu in de politiek...van vader op zoon/dochter....alles met onze centen...

Hou jij ze dom..wij zullen wel zorgen dat ze arm blijven!!!
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens zegt dat men niet gestraft kan worden voor iets dat op het moment dat je het deed niet strafbaar was.
                    Last edited by putor; 6 oktober 2011, 19:17.

Comment

de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens zegt dat men niet gestraft kan worden voor iets dat op het moment dat je het deed niet strafbaar was.
                      Om me fatsoenlijk te gedragen en om anderen fatsoenlijk te behandelen hebben ik
                      geen wetten nodig.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

geen wetten nodig.
                        dat is nu net het probleem. Niemand vindt dat er voor hem/haar regels nodig zijn. Ik vind een zekere regulatie een heel mooie verwezenlijking. Het is nu bijvoorbeeld dringend tijd dat er een zeer duidelijk internationale regulatie van de markten komt. De vrije markt BESTAAT sowieso NIET hoor, die IS gereguleerd, maar op een manier dat handelaars met veel macht kunnen doen wat ze willen.
                        Neem nu de dumping van kippenvleugels op de Afrikaanse markten. Lokale boeren gaan totaal ten onder omdat ze niet kunnen concurreren met Europese kippenbedrijven die aan de filetjes al zoveel verdienen dat ze de overschot van het beest bijna gratis (en bijna rot door de lange boottocht) op de markten kunnen smijten. Geen enkel Afrikaans land kan daartegen zijn eigen productie beschermen, terwijl de VS onder Bush wel hun grenzen sloten voor buitenlands staal. Zelfs voor de landen in het zuiden van Afrika (Zuid Afrika, Mozambique, Tanzania) die geteisterd worden door HIV kunnen geen goedkopere aidsremmers kopen omdat dat strijdig is met een WHO akkoord dat stelt dat dat in strijd zou zijn met het vrije markt principe. Begrijpe wie kan.

Comment

geen wetten nodig.
                          Fatsoen, Theo ?
                          In de banksector ?
                          Op het hoogste niveau is dat een onbetamelijk woord

Comment

Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik vind het vreemd, Pol. Jij WEET die dingen en blijft je geld in beleggingen steken. Sinds dit draadje gestart is heb je toch al een keer of 3-4 gezegd dat je stilaan denkt aan terug instappen. Jij doet wat jij wilt met je geld, net zoals ik met het mijne doe wat mijn lief wil.

Comment

ik vind het vreemd, Pol. Jij WEET die dingen en blijft je geld in beleggingen steken. Sinds dit draadje gestart is heb je toch al een keer of 3-4 gezegd dat je stilaan denkt aan terug instappen. Jij doet wat jij wilt met je geld, net zoals ik met het mijne doe wat mijn lief wil.
                                Om mijn toekomst iet of wat te garanderen heb ik zoals elke goeie huisvader een appeltje voor de dorst liggen aangezien ik er rekening mee houd dat mijn nakende pensioenuitkering als zelfstandige het sop de kool niet waard zal zijn. Ik ben hier niet zinnens om één en ander uit de doeken te doen. Ik wil enkel kwijt dat 90% van mijn financieel vermogen is geplaatst in veilige beleggingen waarvoor de zogenaamde "staatswaarborg" geldt. De beurs neem ik voor wat ze is en als ik instap (momenteel sta ik nog steeds aan de zijlaan) probeer ik dit te doen in bedrijven die al hun degelijkheid bewezen hebben en het risico min of meer kan ingecalculeerd worden. Maar in het huidig beursklimaat met een dergelijke volatiliteit en zo'n pessimisme op financieel en economisch gebied blijf ik met plezier aan wal staan. Ik laat het gokken aan de grote jongens over.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X