Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beurzen kelderen

Alhoewel, had ik vanmorgen aan 1,15 euro bv 5000 aandelen Deceuninck gekocht dan had ik ze al onderweg kunnen verkopen aan 1.29. Dat geeft 14 cent x 5000 = 700 euro winst.
    Maar ze gingen zo lelijk te keer dat ik zoiets niet durfde doen hoor.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Eéntje schiet er misschien uit, en dat is Umicore. Goede cijfers voorgelegd het eerste halfjaar en goede vooruitzichten in de recyclage afdeling. Recyclage.. toch nog altijd toekomst muziek. Op voorwaarde dat er niet teveel concurentie komt natuurlijk.
      Want dat hebben we nogal gehoord. Als het in een sector goed gaat, dan liggen er altijd concurenten op de loer om te produceren aan lagere tarieven. Zo waar als dat de zon voor iedereen schijnt natuurlijk.
      Voilà Pol.
      Er valt veel geld te verdienen met afval.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Alhoewel, had ik vanmorgen aan 1,15 euro bv 5000 aandelen Deceuninck gekocht dan had ik ze al onderweg kunnen verkopen aan 1.29. Dat geeft 14 cent x 5000 = 700 euro winst.
        Nog even wachten nete
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Moet ik nu proficiat of oprechte deelneming zeggen ?
          Wie is de winnaar vandaag?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Europa was een politieke beslissing: niet iets van de mensen, niet iets van het volk.
            In een democratie is een politieke beslissing per definitie een beslissing van het volk. Maar als je'r niet mee akkoord bent is gemakkelijk het tegendeel beweerd.
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Voilà Pol.
              Er valt veel geld te verdienen met afval.
              IK denk dat dit inderdaad nog steeds toekomst heeft. Wat gaan we blijven doen met al onze TV's, Frigo's, PC's, GSM's enz. Je kan ze toch niet blijven "geven" aan de zwartjes. Onze afgedankte motoren rijden daar al massaal rond. Binnenkort (nu misschien al) wordt het daar ook al een grote vuilnisbelt.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het zijn wel niet de enige die zo lelijk tekeer gaan. Wat wij de laatste tijd meemaken is nog nooit vertoond. Wees gerust dat de grote jongens met hun supersnelle computers momenteel de beurzen leiden in de richting dat zij het willen. Goeie jobrapporten of niet, het heeft er blijkbaar allemaal niks meer mee te maken.
                Snelle computers, oké.. wie heeft die niet graag. Maar er zijn dan de allersnelste die niet in handen komen van jan met de pet. Die zitten mooi verborgen in anonieme bedrijven en genereren massa's geld voor de grootjes.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

't zal maar 500 worden nete, toch beter dan niks. Maar vergeet ook niet je beurstaksen en andere kosten. Bij een goeie Broker nog te beperken, maar hoe je het draait of keert, dit zullen nu diegenen zijn die er het meest aan verdienen.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

't zal maar 500 worden nete, toch beter dan niks. Maar vergeet ook niet je beurstaksen en andere kosten. Bij een goeie Broker nog te beperken, maar hoe je het draait of keert, dit zullen nu diegenen zijn die er het meest aan verdienen.
                    Pol, je zit toch wel bij BinckBank of zo ? Ik denk dat het daar rond de 650 netto zou draaien, taksen en transactie inbegrepen. Waar haal je die 500 vandaan ?

Comment

Het zijn wel niet de enige die zo lelijk tekeer gaan. Wat wij de laatste tijd meemaken is nog nooit vertoond. Wees gerust dat de grote jongens met hun supersnelle computers momenteel de beurzen leiden in de richting dat zij het willen. Goeie jobrapporten of niet, het heeft er blijkbaar allemaal niks meer mee te maken.
                      Snelle computers, oké.. wie heeft die niet graag. Maar er zijn dan de allersnelste die niet in handen komen van jan met de pet. Die zitten mooi verborgen in anonieme bedrijven en genereren massa's geld voor de grootjes.
                      Klopt als een bus.

Comment

IK denk dat dit inderdaad nog steeds toekomst heeft. Wat gaan we blijven doen met al onze TV's, Frigo's, PC's, GSM's enz.
                        Nu je het daar over hebt Pol, ze maken ergens op tv reklame dat ze je oude toestel gratis meenemen bij aankoop van iets nieuws (weet niet meer juist wat) maar het ware er nog maar dat aan tekort, terwijl we reeds jaren recupel betalen voor wat we nieuw kopen.

Een vroegere voddenman is tegenwoordig bijna een Recyclage ambtenaar geworden, een miljardenbusiness tegenwoordig.

Comment

Uit de Standaard van vandaag 05/08

Weekverlies Bel20 loopt op tot 10 procent
                          Na een uiterst woelige handelsdag is de Bel20 weer 2 procent lager gesloten. Het is al de tiende verliesdag op rij. De Bel20 sloot de week af op 2,177 punten, ruim tien procent onder het niveau van begin deze week.

De dag begon in mineur en eindigde in mineur, met een daling van meer dan 3 procent. De bekendmaking van de positieve werkgelegenheidscijfers in de Verenigde Staten hadden even een positief effect op de beurzen wereldwijd maar dat effect verdween al snel.

KBC (+0,77 pct) en Mobistar (+0,45 pct) slaagden er als enige van de twintig steraandelen in om hoger te koersen. Bij de vele verliezers van Euronext Brussel sprongen Delhaize (-3,49 pct), dat vrijdag voorbeurs kwartaalcijfers publiceerde, UCB (-4,43 pct) en Ageas (-5,25) in het oog.

In de Verenigde Staten was er even euforie na het positieve banenrapport, maar de stemming sloeg alweer snel om. De Dow Jones is ondertussen met 0,5 procent gezakt tegenover de slotkoers van gisteren. De ongerustheid in de V.S blijft aanhouden. Vooral het nieuwe, zware besparingsplan weegt op het gemoed van de beleggers.

In Europa bestaat er vooral ongerustheid omtrent het schuldenprobleem en de stijgende rentespread van de landen in moeilijkheden. Bovendien is augustus traditioneel een maand waarin beleggers geen hoge risico's willen nemen.

De Franse sterindex CAC 40 dook 1,26 pct in het rood en kende een tiende verliesdag op rij, een nooit eerder geziene reeks. De Londense FTSE 100 ging 2,71 pct in het rood en bereikte zijn laagste punt sinds 31 augustus 2010. AEX Amsterdam sloot voor het eerst in bijna 2 jaar onder de 300 punten.

Comment

Pol, je zit toch wel bij BinckBank of zo ? Ik denk dat het daar rond de 650 netto zou draaien, taksen en transactie inbegrepen. Waar haal je die 500 vandaan ?
                            Klopt inderdaad, wel geëindigd op 1.25, maar je sprak van onderweg hé.Sorry.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Nu je het daar over hebt Pol, ze maken ergens op tv reklame dat ze je oude toestel gratis meenemen bij aankoop van iets nieuws (weet niet meer juist wat) maar het ware er nog maar dat aan tekort, terwijl we reeds jaren recupel betalen voor wat we nieuw kopen.

Een vroegere voddenman is tegenwoordig bijna een Recyclage ambtenaar geworden, een miljardenbusiness tegenwoordig.
                              Inderdaad Geert, bij aankoop van een nieuw toestel moet men het oude toestel meenemen. En wij betalen in ruil daarvoor dus recupel. Maar waar dat geld naartoe gaat weet ik niet zo goed. In elk geval is Umicore één van die bedrijven die zich o.a. met recyclage bezighoudt.
                              Umicore's business units apply cutting-edge technology to provide materials and solutions to specific industries.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Inderdaad Geert, bij aankoop van een nieuw toestel moet men het oude toestel meenemen. En wij betalen in ruil daarvoor dus recupel. Maar waar dat geld naartoe gaat weet ik niet zo goed. In elk geval is Umicore één van die bedrijven die zich o.a. met recyclage bezighoudt.
                                http://www.umicore.com/en/ourBusinesses/recycling/
                                Ik dacht dat een zaak die bv elektrische apparaten verkoopt ook een toestel moet aanvaarden-aannemen waar je gewoon vanaf wil. Zelfs zonder aankoop van nieuw.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X