Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De beurzen kelderen

Wel... al mijn geld zit in mijn huis (wat ook niet goed is natuurlijk).

Deze crash zou geen verrassing mogen zijn (zie mei en juni artikels hier beneden).

Ik denk dat we inderdaad in een "double-dip" crisis zitten: 2008 was maar een voorsmaakje. Toen werd de economie gered door zware interventies van overheden.
    De overheden, die al zwaar onder de schulden zaten, hebben zich hierdoor in nooit geziene moeilijkheden gebracht. Nu is dit ook zichtbaar in de US.
    Echter, de economie is nog altijd niet hersteld van de crisis van 2008: grote bedrijven misschien wel, maar bv. de Belgische KMO's zitten nog altijd in de problemen.
    De overheden hebben echter geen geld meer om nog eens een reddingsoperatie uit te voeren. Gevolg: double-dip recession die nog erger is als de 2008-crisis.

En wat ik ergerlijk vind is dat de banken weer op hetzelfde elan zitten als vóór 2008 en dat de bonussen weer rijkelijk vloeien...

Double-Dip Recession
    Double-Dip Recession II
    Double-dip III
    Bank Bonus: 6.5miljoen GBP voor de Barcleys baas

En wat als er nu weer een aantal banken dreigen om te vallen? Ik denk niet dat we nu nog hulp moeten gaan verwachten van overheden ondanks de garantie op spaarboekjes: landen kunnen het gewoon niet meer aan.

Verder nog een prettige vakantie aan iedereen...
    Last edited by Nickon; 5 augustus 2011, 09:03.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Een betere keuze is het spaarboekje. Het "brengt" niet veel op maar je hebt zekerheid.
      En dat is ook wat de Belgen doen de laatste jaren.
      Als ik me niet vergis gaat dit nu over een kapitaal van 215 miljard....
      Dus geld op Belgische banken EN in België he.
      Ik was heel tevreden bij de welgemeende fuk you van IJsland aan die dwazen die van het IJslandse volk hun verloren geld van de Kautping bank terug wilden.

Investeerders en speculanten hebben zich de laatste jaren op de voedselmarkt gericht. Gevolg: prijzen van granen zijn bijna verdrievoudigd. Wat er nu in de hoorn van Afrika gebeurd heeft niets te maken met een volk dat zich niet kan organiseren om zich van voedsel te voorzien. Zelfs Al Shabaab speelt daar een minder grote rol in dan de speculanten op de voedselmarkt.

Als je de lange termijn evolutie van de beurzen bekijkt zie je dat vanaf medio jaren tachtig de winsten sneller zijn beginnen stijgen dan economische groei en dat sinds diezelfde tijd de investeringsvoet steeds sterker is beginnen dalen. Sindsdien zijn de schommelingen crisis/bloei groter en steeds korter op elkaar. Daar komen vodden van.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Zo is dat Robert.
        Het spaargeld is nu wel beschermd voor een bepaalde som.
        (100.000 euro? Weet het niet meer)
        Beschermd door wie of wat? De staat? En wie is dat? Juist, de belastingbetaler. Jij en ik dus.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
          Wel... al mijn geld zit in mijn huis (wat ook niet goed is natuurlijk).

Deze crash zou geen verrassing mogen zijn (zie mei en juni artikels hier beneden).

Ik denk dat we inderdaad in een "double-dip" crisis zitten: 2008 was maar een voorsmaakje. Toen werd de economie gered door zware interventies van overheden.
          De overheden, die al zwaar onder de schulden zaten, hebben zich hierdoor in nooit geziene moeilijkheden gebracht. Nu is dit ook zichtbaar in de US.
          Echter, de economie is nog altijd niet hersteld van de crisis van 2008: grote bedrijven misschien wel, maar bv. de Belgische KMO's zitten nog altijd in de problemen.
          De overheden hebben echter geen geld meer om nog eens een reddingsoperatie uit te voeren. Gevolg: double-dip recession die nog erger is als de 2008-crisis.

En wat ik ergerlijk vind is dat de banken weer op hetzelfde elan zitten als vóór 2008 en dat de bonussen weer rijkelijk vloeien...

Double-Dip Recession
          Double-Dip Recession II
          Double-dip III
          Bank Bonus: 6.5miljoen GBP voor de Barcleys baas

En wat als er nu weer een aantal banken dreigen om te vallen? Ik denk niet dat we nu nog hulp moeten gaan verwachten van overheden ondanks de garantie spaarboekjes: landen kunnen het gewoon niet meer aan.

Verder nog een prettige vakantie aan iedereen...
          Door Griekenland komt er nog eens ong. 2,8 miljard bij onze overheidsschuld.

Omvallen banken.
          De grote crash in de USA in de jaren '20 > men heeft toen de banken NIET geholpen.
          In 2008 zei men hier: dat mogen we niet doen, dat zou een grote fout zijn.
          Dat is toch om u kapot te lachten niet?
          Het zit altijd fout...systeem deugd niet.
          Het systeem is wellicht wel goed maar het wordt misbruikt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Ik was heel tevreden bij de welgemeende fuk you van IJsland aan die dwazen die van het IJslandse volk hun verloren geld van de Kautping bank terug wilden.

Investeerders en speculanten hebben zich de laatste jaren op de voedselmarkt gericht. Gevolg: prijzen van granen zijn bijna verdrievoudigd. Wat er nu in de hoorn van Afrika gebeurd heeft niets te maken met een volk dat zich niet kan organiseren om zich van voedsel te voorzien. Zelfs Al Shabaab speelt daar een minder grote rol in dan de speculanten op de voedselmarkt.

Als je de lange termijn evolutie van de beurzen bekijkt zie je dat vanaf medio jaren tachtig de winsten sneller zijn beginnen stijgen dan economische groei en dat sinds diezelfde tijd de investeringsvoet steeds sterker is beginnen dalen. Sindsdien zijn de schommelingen crisis/bloei groter en steeds korter op elkaar. Daar komen vodden van.
            Als je het onderscheid wilt maken tussen een gewone spaarder en een speculant
            dan ben ik het helemaal eens
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Beschermd door wie of wat? De staat? En wie is dat? Juist, de belastingbetaler. Jij en ik dus.
              Ok maar ik heb die zekerheid he.
              De rest heeft niks.
              En moest het erg worden: de bank is 100 meter van mijn deur

Anderzijds lopen onze Belgische banken ook veel geld mis....
              Het gaat over het betalen van intresten.
              Als ik geld leen MOET ik intrest betalen en dat is ook normaal.
              Een bepaalde groep van onze bevolking die gelooft in een zeker "boekske"
              doen dat dus NIET omdat dit tegen hun geloof is.
              Banken van hun signatuur lossen dat op: één maandelijkse som en er wordt nergens gesproken of geschreven van intrest
              Last edited by theokus; 5 augustus 2011, 09:17.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Omvallen banken.
                De grote crash in de USA in de jaren '20 > men heeft toen de banken NIET geholpen.
                In 2008 zei men hier: dat mogen we niet doen, dat zou een grote fout zijn.
                Dat is toch om u kapot te lachten niet?
                Het zit altijd fout...systeem deugd niet.
                Het systeem is wellicht wel goed maar het wordt misbruikt.
                Wat men zei in 2008: "splitsen die banken" is nog altijd niet gebeurd. Incompetentie van politici en beleidsmakers (over alle landen heen) is troef .
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                  Wat men zei in 2008: "splitsen die banken" is nog altijd niet gebeurd. Incompetentie van politici en beleidsmakers (over alle landen heen) is troef .
                  Juist. Ik versta het echt niet meer en "wie gelooft die mensen nog"
                  Hier is een reden:
                  Terwijl politici van alle partijen nu al maanden moord en brand schreeuwen over de hoge
                  energieprijzen en de dominante positie van xxxxxxxl, maken ze wel de dienst uit in de
                  raden van bestuur van intercommunales en netbeheerders. Sinds xxxxx vorige maand haar
                  bestuurders terugtrok uit xxxxx - de energieproducent heeft een derde van de aandelen in
                  handen - zetelen er nagenoeg alleen nog politici in.

Wie zo dicht met zijn neus op het dossier zit en mee aan de touwtjes trekt, moet ofwel
                  blind zijn om de ontsporingen niet tijdig op te merken ofwel gewoon van slechte wil.

Incompetent?
                  Ben er niet zo zeker van
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

zoals ik al had aangehaald in een andere topic : de echte reden voor al deze miserie krijg je prima uit de doeken gedaan in Zeitgeist 2008 - addendum , de reportage duurt 2 uur en legt uit waarom we uiteindelijk allemaal de slaven zijn van.... de banken.
                    Meer uitleg over de rol van de VS , de wereldbank , het IMF (en wat voor kl**tzakken dit eigenlijk zijn) , de invloed van religie etc... die ons uiteindelijk maken tot de slaven van het systeem.

Men legt uit HOE het werkt en WAT ze doen om ons eeuwig in hun macht te houden. Het lijkt ingewikkeld maar als je er over nadenkt is het eigenlijk simpel. Aan het einde van de reportage is er ook aandacht voor een alternatieve wereld , persoonlijk spreekt mij die enorm aan.

http://zeitgeistmovie.com/

ik hoop dat er nog mensen zijn die eens de moeite willen nemen om de reportage te bekijken en hier eens grondig over na te denken.
                    Last edited by dekoningg; 5 augustus 2011, 09:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                      zoals ik al had aangehaald in een andere topic : de echte reden voor al deze miserie krijg je prima uit de doeken gedaan in Zeitgeist 2008 - addendum , de reportage duurt 2 uur en legt uit waarom we uiteindelijk allemaal de slaven zijn van.... de banken.
                      Meer uitleg over de rol van de VS , de wereldbank , het IMF (en wat voor kl**tzakken dit eigenlijk zijn) , de invloed van religie etc... die ons uiteindelijk maken tot de slaven van het systeem.

Men legt uit HOE het werkt en WAT ze doen om ons eeuwig in hun macht te houden. Het lijkt ingewikkeld maar als je er over nadenkt is het eigenlijk simpel. Aan het einde van de reportage is er ook aandacht voor een alternatieve wereld , persoonlijk spreekt mij die enorm aan.

http://zeitgeistmovie.com/

ik hoop dat er nog mensen zijn die eens de moeite willen nemen om de reportage te bekijken en hier eens grondig over na te denken.
                      Zal ik zeker doen
                      Mijn oma en opa hadden nergens last van vroeger...
                      Mijn ouders ook niet
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Eigenlijk zou iemand met geld op overschot de beurs nu van nabij moeten volgen. Er zijn in de nabije toekomst koopjes te doen. Als de zaak zich dan wat herstelt (heeft ze al altijd gedaan) dan kan je je winst uittellen.
                        De meesten lopen echter weg van de beurs als ze laag staat en beginnen te kopen als de "analisten" (voor mij meest nutteloze beroep ter wereld) van de daken schreeuwen dat het de moment is om in de beurs te stappen. Maar dan is het meestal al veel te laat.
                        Ik volg al een paar jaar de zaken op de voet. Heb vorig jaar mooie winsten kunnen maken, maar ben gelukkig uitgestapt nu het nog niet telaat is. Je kan op twee manieren reageren op een beurs neergang. Ofwel blijf je zitten en uitzweten en koop je bij als alles laag staat. Ofwel stap je op tijd uit en gebruik je hetgeen je overhoudt om op de goeie moment meer in te stappen. Mijn redenering : één vogel in de hand is beter dan tien in de lucht.
                        En analysten..., daar moet je zeker niks van geloven. Die leven van de beurs. Maar geloof ze voor wat in jou kraam past, meer niet.
                        Det laatste jaar is de beurs niks meer dan een roulette spel voor de kleine belegger. De institutionele beleggers en insiders zijn al lang weg met de grote winsten vooraleer de kleintjes aan de bak komen. Ik kan u daar met cijfers voorbeelden van tonen...
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een betere keuze is het spaarboekje. Het "brengt" niet veel op maar je hebt zekerheid.
                          En dat is ook wat de Belgen doen de laatste jaren.
                          Als ik me niet vergis gaat dit nu over een kapitaal van 215 miljard....
                          Dus geld op Belgische banken EN in België he.
                          Klopt Theo, maar momenteel ga je met het spaarboekje meer achteruit dan vooruit. Echternach..., ken je dat. Maar het is inderdaad nog steeds de veiligste oplossing, wie weet....
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als ik 40 jaar geleden slim was geweest had ik aandelen moeten kopen van de energie-sector...
                            Energie is een zo goed als zekere investering.
                            Al de rest? Ge ziet wel he
                            Op de beurs is het altijd van "als ik..." Ofwel stap je te vroeg uit ofwel stap je te laat in...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Klopt Theo, maar momenteel ga je met het spaarboekje meer achteruit dan vooruit. Echternach..., ken je dat. Maar het is inderdaad nog steeds de veiligste oplossing, wie weet....
                              Dat klopt ook Pol
                              1,5 % maar..... maar geen hoofdpijn
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                                Op de beurs is het altijd van "als ik..." Ofwel stap je te vroeg uit ofwel stap je te laat in...
                                10 jaar terug was energie nog goed Pol.
                                Energie zal iedereen blijven nodig hebben.

Ik zeg maar iets: oma en opa hadden een gans huis op twee zekeringen.
                                En ik heb er 40....

Alle zelfstandige energie-voorzieningen kosten veel geld in aanschaf.
                                Het verlies dat de maatschappijen hebben wordt verhaald op de consument.
                                Dus ook geen nadeel voor het aandeel.
                                Kernenergie heeft enorm opgebracht en zal dat de komende 10 à 15 jaar nog doen.
                                Omdat er zéér weinig wordt geïnvesteerd in alternatieven.
                                Trouwens die alternatieven zullen ook veel opbrengen
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X