Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MacBook Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MacBook Pro

Hallo iedereen, ik ga volgend jaar naar de hogeschool grafische en digitale media gaan volgen. Ik moet echter een laptop aankopen, aangezien ik ontwerpen ga volgen moet dit een Mac zijn, maar heb hier echt geen ervaring mee. Er zullen wel een aantal minpunten aan verbonden zijn net als bij een pc laptop. Nu is mijn vraag aan jullie welke ervaringen jullie hebben met een MacBook Pro, wat de negatieve of positieve punten zijn. Ook zou ik graag willen weten of je hier een muis kunt op aansluiten zoals je ook bij een pc laptop kunt doen.

P.s het is niet de bedoeling om een disucussie te starten voor wat het beste is pc of mac, maar ik wil gewoon beetje informatie over een MacBook Pro.

Bedankt!

Re: MacBook Pro

Je kan er een muis op aansluiten ja, zou gewoon de beste kopen die je kan betalen. (en je zit veel sneller aan je financieel plafond dan je denkt)
    Op de site kan je zelf wat configuraties maken, wat opties aanvinken en de prijs bekijken.

de 3 jaar supergarantie (apple care protection plan) zou ik ook erbij nemen, voor hetminste probleem wordt het compleet vervangen. Kost 250 (13") a 350 (15"-17") euro denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      Je kan er een muis op aansluiten ja, zou gewoon de beste kopen die je kan betalen. (en je zit veel sneller aan je financieel plafond dan je denkt)
      Op de site kan je zelf wat configuraties maken, wat opties aanvinken en de prijs bekijken.

de 3 jaar supergarantie (apple care protection plan) zou ik ook erbij nemen, voor hetminste probleem wordt het compleet vervangen. Kost 250 (13") a 350 (15"-17") euro denk ik.
      Het zou waarschijnlijk om den deze gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
        Het zou waarschijnlijk om den deze gaan.
        Ja die wil ik ook wel hoor !

Mijn persoonlijke mening is dat ik momenteel geen windows meer koop Als de mac stuk zou gaan koop ik n nieuwe als het geld er is.. maar geld is blijkbaar geen probleem als je direct voor dat model kiest Dus als het een mac moet zijn en je hebt toch het geld ja dan waarom niet
        ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
          Ja die wil ik ook wel hoor !

Mijn persoonlijke mening is dat ik momenteel geen windows meer koop Als de mac stuk zou gaan koop ik n nieuwe als het geld er is.. maar geld is blijkbaar geen probleem als je direct voor dat model kiest Dus als het een mac moet zijn en je hebt toch het geld ja dan waarom niet
          Geld ach ja de ouders betalen eh aangezien het voor mijn studies is dus zolang ik er door ben is dat geen probleem. Ze weten ook dat ik niet graag op kleine schermen werk en dat dat moeilijk is om op te ontwerpen dus ze hebben hier helemaal geen probleem mee hoor. & eigenlijk moet ik toegeven dat mijn pc die ik nu heb nog meer heeft gekost ;o

Comment

Zowel ik als mijn vriendin zijn enkele jaren overgestapt naar Mac.
            Ikzelf heb een 24" Imac gekocht (voor grafisch werk), mijn vriendin had een nieuwe laptop nodig en opdat ik hem ook op verplaatsing zou kunnen gebruiken, hebben we een MBP 15" gekocht. Over beide toestellen zijn we zeer tevreden. Ik denk dat jouw keuze dat je niet fout kan gaan.

Ik kan je trouwens aanraden om - als je toch veel gaat tekenen/ontwerpen - een Wacom Intuos 3 (A4 formaat) gekocht. Ook zeer tevreden over.

Verder vind ik Mac veel intuïtiever werken dan Windows. Alleen zijn niet alle windows toepassingen te vinden voor mac, alhoewel dat de laatste tijd ook minder en minder wordt. Ik heb vroeger altijd windows pc's (pentium) gehad en ik heb de indruk dat die sneller 'slijten' (kwa prestaties/snelheid) dan de huidige mac. Ik heb mijne nu 3 jaar en kan niet zeggen dat hij trager is geworden.

Veel succes ermee!
            Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht
              Zowel ik als mijn vriendin zijn enkele jaren overgestapt naar Mac.
              Ikzelf heb een 24" Imac gekocht (voor grafisch werk), mijn vriendin had een nieuwe laptop nodig en opdat ik hem ook op verplaatsing zou kunnen gebruiken, hebben we een MBP 15" gekocht. Over beide toestellen zijn we zeer tevreden. Ik denk dat jouw keuze dat je niet fout kan gaan.

Ik kan je trouwens aanraden om - als je toch veel gaat tekenen/ontwerpen - een Wacom Intuos 3 (A4 formaat) gekocht. Ook zeer tevreden over.

Verder vind ik Mac veel intuïtiever werken dan Windows. Alleen zijn niet alle windows toepassingen te vinden voor mac, alhoewel dat de laatste tijd ook minder en minder wordt. Ik heb vroeger altijd windows pc's (pentium) gehad en ik heb de indruk dat die sneller 'slijten' (kwa prestaties/snelheid) dan de huidige mac. Ik heb mijne nu 3 jaar en kan niet zeggen dat hij trager is geworden.

Veel succes ermee!
              Ik heb mijn pc nu 2 jaar & ik het er al meer problemen mee gehad dan dat ik er op gewerkt heb en het was nogtans een dure ze .
              Wat is een Wacom Intuos 3?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
                Ik heb mijn pc nu 2 jaar & ik het er al meer problemen mee gehad dan dat ik er op gewerkt heb en het was nogtans een dure ze .
                Wat is een Wacom Intuos 3?

Je kan ook voor de 15inch gaan en een scherm kopen Is een stuk lichter en draagbaarder

Comment

http://www.wacom.eu/index2.asp?lang=nl

Je kan ook voor de 15inch gaan en een scherm kopen Is een stuk lichter en draagbaarder
                  Ah oke dat weten we ook al.
                  Zou dat qua gewicht veel schelen?

Comment

je kan er ook 8gb instoppen en/of een SSD harde schijf = meer panache
                    ontspiegeld scherm is ook leuk (+€50)

Comment

Voor de exacte cijfers verwijs ik u door naar de apple site maar ik vind mijn 15inch toch al zwaar.. Maar das mijn mening h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        je kan er ook 8gb instoppen en/of een SSD harde schijf = meer panache
                        ontspiegeld scherm is ook leuk (+€50)
                        Ok bedankt

Comment

Voor de exacte cijfers verwijs ik u door naar de apple site maar ik vind mijn 15inch toch al zwaar.. Maar das mijn mening h
                          Ok bedankt, zal eens bekijken.

Comment

Als ik het goed herinner is mijn 13" MacBook Pro net 2 kilogram. Een 15" doet daar een halve kilo bovenop. Een 17" is nog een halve kilo bij.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Een 17 is niet meer draagbaar.
                              Voor mij is dat een computer om in de kast te steken als je die niet nodig hebt, maar te groot om in een rugzak te steken of mee te nemen in een vliegtuig of de trein.
                              Een 13 is daarvoor ideaal.

Comment

Working...
                              X