Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blue Ray + surround

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Blue Ray + surround

Stel dat ik een budget van ongeveer 1500 € - 2000 € voorzie.
    Voor dat geld verwacht ik een receiver, een stel deftige speakers en een bluray met DLNA.
    Als ik de muziek van de computer wil afspelen denk ik aan een airport express of apple TV, als dat nog nodig is met die DLNA.

Ik heb een DENON S302 gezien, maar heb gen idee of dat op iets trekt.
    Alles mag van één merk zijn maar het hoeft niet.

Vermits we aan het verbouwen zijn, kan ik kabels goed wegwerken, maar wat bouw je dan in de muur?

Comment

Wil je iets super? Het gaat ietsje boven budget zijn, maar de moeite waard!

Marantz SR5005: 650€ (heeft als optie bluetooth, en is denk ik DLNA)

Luidsprekers: SVS S-Series 02 Full Size Config: 1378€

Een BR speler kan vanaf 150€

Comment

Kijk vandaag eens op Ibood, knappe versterker voor weinig geld
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik ben vandaag eens gaan luisteren.

Mijn voorkeur gaat helemaal niet meer naar een surround systeem, maar wel naar 2 degelijke speakers: KEF Q700, en een Pioneer Receiver VSC 1021 of 2021 die dan aan het netwerk hangt.

Bose heb ik ook beluisterd, maar ben snel genezen.

Ik hou van een warmere klank, en Bose kan me dat niet echt geven.

Comment

Dan kan ik B&w speakers zeker aanbevelen, maar zijn iets duurder dan de kef
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Ik heb de CM9 (véél duurder) en de CM8 (iets duurder) vergeleken met die KEF Q700, en vond de KEF beter, en vooral evenwichtiger.
              De B&W was zeker ook héél goed, maar die CM9 dan weer niet veel beter dan de CM8.
              Op dat niveau zijn er geen slechte speakers meer, dan wordt het een individuele keuze, en vooral persoonlijke smaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik heb de CM9 (véél duurder) en de CM8 (iets duurder) vergeleken met die KEF Q700, en vond de KEF beter, en vooral evenwichtiger.
                De B&W was zeker ook héél goed, maar die CM9 dan weer niet veel beter dan de CM8.
                Op dat niveau zijn er geen slechte speakers meer, dan wordt het een individuele keuze, en vooral persoonlijke smaak.
                Ik ben voor de 604 (huidige 683) gegaan omdat dat nog echte 3weg boxen waren en geen 2,5 weg zoals de meeste van de andere merken en dit toch een iets betere bas geeft.

Comment

Heb voor het ogenblik nog altijd mijn 17 jaar oude B&W DM620'tjes die ik ook gebruik als ik naar films kijk.
                  Waarschijnlijk zal ik die binnenkort vervangen door iets beters (heb nog geen gedacht wat, maar ik lonk redelijk naar die CM 8), waarschijnlijk gestuurd door wat Marantz "prullen".
                  Moet er eerlijk gezegd nog naar gaan luisteren, maar als ik de meeste reviews lees, dan heeft Kef betere dingen dan die Q700. Maar uiteraard zeggen review niet alles en daarnaast is de enige mening die telt, die van je eigen oren...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Het is Blu-ray.

Verder een goede versterker, Linn oid en goede luidsprekers(2 en niet meer). Ik heb nog nooit een surround set echt goed horen klinken.

Ik gebruik nog steeds een set uit de vroege jaren 90 bestaande uit een Linn CD speler, voorversterker en eindversterker, NAD tuner en Nakamichi cassettedeck(jaren 70) en HTD (niks te maken met die telefoon en pda's) Premiere luidsprekers. En of er veel te verbetern valt in deze prijsklasse????????

Hiermee is nu de Blu-ray, TV en digitale radio mee geïntegreerd.

Digitaal geluid bestaat wel: stop maar eens een foto CD in je CD speler-> dat is digitaal geluid: niet om aan te horen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

inderdaad HiFi en home cinema zijn een heel grrot verschil.

Als het over HiFi gaat, dan zweer ik bij Polk nu (vroeger B&W, maar die zijn hun nr. 1 positie kwijt geraakt mijns insziens) voor luidsprekers.

Als versterker luxman en meer low-end cyrus of NAD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                        inderdaad HiFi en home cinema zijn een heel grrot verschil.

Als het over HiFi gaat, dan zweer ik bij Polk nu (vroeger B&W, maar die zijn hun nr. 1 positie kwijt geraakt mijns insziens) voor luidsprekers.

Als versterker luxman en meer low-end cyrus of NAD.
                        Ik kan op mijn versterker aangeven dat ik enkel mijn 2 voorste boxen wil gebruiken en sub en dat maakt van mijn surround het "perfecte" hifi systeem.
                        Enige wat ik nu anders zou kopen is de versterker.
                        Met meer budget natuurlijk ook ander boxen, ik droom van nautilus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Ik kan op mijn versterker aangeven dat ik enkel mijn 2 voorste boxen wil gebruiken en sub en dat maakt van mijn surround het "perfecte" hifi systeem.
                          Enige wat ik nu anders zou kopen is de versterker.
                          Met meer budget natuurlijk ook ander boxen, ik droom van nautilus
                          Die Nautilus is een zaalspeaker, en kost 30.000€ per stuk. Ik vrees dat ze in een doorsnee huiskamer niet eens goed klinken omdat je er te kort bij zit.

Ik vond de Kef Q700 beter dan de CM 8 en 9 omdat de spreiding beter is. Voor de CM's moet je echt nogal in het midden zitten, en zeker niet te kort. Dat vond ik beter bij de Kef's.

Tja, met HiFi is het net zoals met auto's, er is alleen een ondergrens. Meer uitgeven kan altijd, maar of het dan zo veel beter wordt is een goede vraag. Snobisme zal ook wel een rol spelen zeker....
                          Als ik bij Pioneer of Onkyo 800€ uit geef voor een versterker, dan kan die toch niet slecht zijn.

Van Bose en andere surround systemen ben ik al genezen. Die minikastjes zijn onvergelijkbaat met een grote kast.

Comment

Vloerluidsprekers

Mijn oog(r) is nu gevallen op KEF IQ90.

Heeft iemand die al gehoord of in bezit?

Comment

Re: Vloerluidsprekers

Ik heb een goed akkoord gesloten over een paar IQ90, en mag ze deze middag gaan halen.

Mijn oren kunnen niet wachten om ze te horen... Zelfs alzal het voorlopig zijn op mijn oude Sony versterker.

Comment

Working...
                              X