Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene lening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groene lening

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
    Krijg je die effectief volledig terug of gaat het om een fiscaal voordeel op die 670 EUR (en dus netto een stuk minder) ?

Als je bvb 870 EUR pensioenspaart, mag je die 870 EUR op je belastingsbrief invullen maar krijg je een effectieve belastingvermindering tussen de 261 EUR en de 348 EUR (fiscaal voordeel tussen 30% en 40%) maar geen 870 EUR.
    Inderdaad effectief terug (of tenminste 670 € minder betalen) normaal ben ik bij de gelukkigen die als niet meer werkende jaarlijks toch nog méér dan 3.000 € mag toedragen ondanks pensioensparen enz.
    Ik kan bij zo een groene lening jaarlijks 1.800 € als minder inkomsten inbrengen waarvan je een dikke 30% terugkrijgt via belastingen, dat is de berekening die ze voor mij een simulatie van gemaakt hebben, maar dat moet wel ingeschreven worden als een hypothecair krediet, mijn schoonbroer is boekhouder bij KBC en mijn schoonzoon is kredietgever bij Dexia, zij zeggen beiden hetzelfde, een groene lening is op termijn goedkoper dan er je eigen geld insteken, zeker als je geen aftrekposten meer hebt, maar dat zal voor iedereen wel anders zijn denk ik, als je al aan een max. hypothecaire marge zit veronderstel ik dat dat er dan ook anders zal uitzien, je kan het trouwens ook maar voor één huis denk ik, dat wat je bewoont veronderstel ik.

Zelf ben ik eigenlijk heel weinig met geld bezig, ik kon eerst ook niet geloven dat een groene lening in mijn geval goedkoper uitkomt dan meteen alles betalen, maar zij zullen het wel weten zeker, en neen, zij hebben er geen belang bij.

Bij een groene lening wordt blijkbaar ook nog eens meteen 1,5% van de rente betaald door de staat.

Comment

IK ben ook geen horen voor nieuwe ramen en als we er gebruik van willen maken moet dit jaar alles afgehandeld zijn want volgend jaar is die niet meer van toepassing op ramen en deuren ik denk dat elke situatie anders is want dat is volgens het geen dat je al inbrengt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
        IK ben ook geen horen voor nieuwe ramen en als we er gebruik van willen maken moet dit jaar alles afgehandeld zijn want volgend jaar is die niet meer van toepassing op ramen en deuren ik denk dat elke situatie anders is want dat is volgens het geen dat je al inbrengt .
        Inderdaad, er zal heel wat worden afgeschaft, zoals je zegt voor raam en deurrenovatie (superisolerend) valt de aftrekbaarheid weg, en wees maar gerust, de zonnepanelen zulen volgen, daar gaan de GSC op termijn naar 90 € en de aftrekbaarheid zal ook wel volgen, als belgië de Kyoto normen blijft halen wordt gans dat boeltje afgeschaft.
        Wie er nog deftig van wil genieten moet dat vóór eind van het jaar rond hebben denk ik.
        Last edited by Guest42; 2 oktober 2011, 13:39.

Comment

Voila, wat heb ik gezegd, t'is al zover, jammerlijk genoeg is de aftrekbaarheid van zonnepanelen, superisolerend glas, isolatie, condensatieketels en noem maar op, terug niet meer inbrengbaar voor de gewone werkende mens......

Ik vraag mij af, welke de gevolgen zullen zijn voor veel zelfstandigen die nu net in deze sector brood zagen voor de volgende jaren

Van de ene dag op de andere alles afschaffen zonder overgangsperiode is er toch wel wat over denk ik.

Comment

De uitkomst van het afschaffen? Wel als er geen voordeel is om facturen in te dienen, gaat de consument vermijden van BTW te betalen waar niet nodig maw... minder inkomsten voor de staat, zwartwerk wordt weer aangezwengeld. Maatregelen waarbij zowel consument als zelfstandige baat bij hebben, in de bouwsector, één van de grootste arbeidssectoren en in een land waar 80% bouwt, worden afgevoerd in een tijd van recessie en op stapel staande sociale malaise.

Maar sociale fraude en fiscale fraude van jean claque zullen beter opgespoord worden zodat multimiljardairs a la Mital de boel kunnen blijven uitbuiten en soms welgeteld 0 euro BTW bijdragen aan onze samenleving. Of ministers die 'principiëel' een wet rond bankgeheim aanvechten, die ze zelf goedkeurden.

A working class premier is something to be. Een gouden strik rond zijne nek. En een strop rond de onze? Flauwe opmerkingen over vaderschap en hard werk na 500 dagen geen regering richting de Croo terwijl er dagelijks jongeren van 20 verdwijnen die zichzelf van het leven beroven door de druk en onzekerheid van de maatschappij. Arrogantie.

Je zou bijna wensen dat het regeerakkoord nog valt door de groene, dan toch liever fiscaal voordeel dan een regering die enkel alles op kosten wil laten lopen. Als Merkozy Europa toch op de klippen wil laten lopen zonder hun voorstel... zal het allemaal niks meer uitmaken. Kiezen tussen slecht of slechter.

En nog slecht nieuws : NIKON kan over enkele weken niet meer uitleveren, productie ligt stil vanwege wateroverlast... wie nog een reflex wil, wacht maar niet te lang of je zal wachten tot de lente van 2012

Anyways, nog snel alles proberen in orde brengen voor de groene lening !

Comment

Working...
            X