Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yamaha YHT-S300 2.1 home cinema - naald in een hooiberg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Yamaha YHT-S300 2.1 home cinema - naald in een hooiberg

Op mijn zoektocht naar een dealer van de Yamaha YHT-S300, heb ik nog niet veel succes gehad.
    Maar ik heb vandaag iets gehoord wat dit enigszins zou kunnen verklaren.

Het systeem is o.a. verkrijgbaar bij Pixmania en discount Online. Maar voor zulk type toestellen kies ik liever voor een fysieke winkel.
    Ik had er één gevonden in Mortsel. Die vertelde me dat het toestel kon besteld worden (stond trouwens ook op hun webstore) : levertijd ong. 3 weken.

Dichter bij mij in de buurt was er een Selexion-winkel die ook yamaha verdeelt. Daar vernam ik dat de YHT-S300 NIET officieel verkrijgbaar is in heel Europa (laat staan in België). De YHT-S400 is daarentegen WEL officieel in België te verkrijgbaar. Enige verschil met de S300 is dat de S400 een soundbar heeft ipv de 2 satellite speakers van de S300. Prijs is hetzelfde op een tien euro na. De verkoper bij Selexion heeft meteen gebeld naar Yamaha en mij daarna teruggebeld. Ik zie dan ook niet in waarom hij zou liegen.
    Ik vraag me dan wel af langs welke weg die andere winkels (online of niet) aan de S300 kunnen geraken.
    Ik zoek nog wat verder maar als er hier iemand wat meer zou weten, de feedback wordt op prijs gesteld ! Dit intrigeert me...
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Yamaha YHT-S300 2.1 home cinema - naald in een hooiberg

Mijn Yamaha-materiaal koop ik in Leuven en die gaat zelf alles halen in Duitsland bij een groothandel/invoerder omdat hij in België bijna nooit iets vastkrijgt dat snel geleverd wordt.

Vermoedelijk zijn er dus nog winkels die zelf invoeren waardoor de aanbieding wat anders kan zijn dan elders.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Mijn Yamaha-materiaal koop ik in Leuven en die gaat zelf alles halen in Duitsland bij een groothandel/invoerder omdat hij in België bijna nooit iets vastkrijgt dat snel geleverd wordt.

Vermoedelijk zijn er dus nog winkels die zelf invoeren waardoor de aanbieding wat anders kan zijn dan elders.
      Ja maar als ze bij Yamaha zelf zeggen dat het spul niet officieel te verkrijgen is. Er zijn altijd andere kanalen maar hoe zit het dan met garantie ?
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Mailtje gestuurd naar Yamaha Duitsland (contactgegevens voor benelux ook naald in een hooiberg - je zou denken dat ze niet willen verkopen). Gevraagd naar dealerlijst voor België én of de YHT-S300 nu eigenlijk wel verkrijgbaar is in ons landje en/of Europa of niet...
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Nog geen antwoord op mail. Ik verwacht er ook geen meer, trouwens. Ervaring leert me dat als je de dag erna niets hebt gehoord (toch op z'n minst een bevestiging dat ze je mail hebben ontvangen), je niets meer zal horen...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

waarom een home cinema 2.1?
            Is een stereo geen goed alternatief? (R-S300 ofzo)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              waarom een home cinema 2.1?
              Is een stereo geen goed alternatief? (R-S300 ofzo)
              Ne mens wil al eens iets...
              Anyway, de YHT-S400 lijkt me even goed, of er nu een sound bar voor de tv of twee satellites naast staan... Trouwens, uit reviews blijkt dat de YHT-S400 iets beter is dan de 300...
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb ooit ook nog spul van Yamaha gehad als surround receiver en speakers zelfs (vloerstaanders) en daar was ik zeer tevreden van, maar dit vind ik toch wel erg ver gaan qua integratie.
                Een subwoofer ingebouwd in de receiver...
                Is de eerste keer dat ik zoiets zie eigenlijk, en echt optimaal lijkt mij dat toch niet (understatement)

Als uw dvd speler op hetzelfde kastje staat als uw receiver/subwoofer gaat dan uw dvd niet constant overspringen ?
                Een subwoofer heeft een vaste ondergrond nodig, anders trilt toch gewoon heel de kast mee waar da ding opstaat ?

Allez ja 't is maar een gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
                  Ik heb ooit ook nog spul van Yamaha gehad als surround receiver en speakers zelfs (vloerstaanders) en daar was ik zeer tevreden van, maar dit vind ik toch wel erg ver gaan qua integratie.
                  Een subwoofer ingebouwd in de receiver...
                  Is de eerste keer dat ik zoiets zie eigenlijk, en echt optimaal lijkt mij dat toch niet (understatement)

Als uw dvd speler op hetzelfde kastje staat als uw receiver/subwoofer gaat dan uw dvd niet constant overspringen ?
                  Een subwoofer heeft een vaste ondergrond nodig, anders trilt toch gewoon heel de kast mee waar da ding opstaat ?

Allez ja 't is maar een gedacht
                  'k Ga het boeltje eens gaan bekijken van 't weekend. In elk geval zal de BR-speler NIET op de receiver staan. We hebben een TV-kast laten maken met onderaan 4 grote nissen : één voor de receiver, een andere voor de HD Digicorder en BR-speler nog een andere voor spelconsoles (heb nog een ps2 en gamecube) en een vierde voor allerlei (komt binnenkort nog een Wii of Xbox 360 bij). Is geen flutkastje, planken en onderverdelingen zijn 4 cm dik.
                  Ik denk niet dat die receiver zulke trillingen uitstuurt. Vollen bak zal ik hem trouwens nooit zetten. We willen in elk geval GEEN systeem met aparte subwoofer maw deze Yamaha is de enige met geïntegreerde subwoofer. Geen enkel ander merk heeft wat we zoeken...
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Het systeem is o.a. verkrijgbaar bij Pixmania en discount Online.
                    ter info, Discount Online is een fysieke winkel in Tienen met scherpe prijzen btw
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      ter info, Discount Online is een fysieke winkel in Tienen met scherpe prijzen btw
                      Ja ok, maar als ik op 15 km van mijn deur kan gediend zijn, ga ik geen 150 km rijden. Met de 10 euro die ik meer betaal, kom ik niet toe voor diesel.
                      Heb trouwens beslist toch voor de YHT-S400 te gaan. Die soundbar lijkt me zo slecht nog niet en blijkt zelfs beter geluid te produceren dan de twee satellite speakers.

Trouwens nog steeds geen antwoord van Yamaha op mijn mail. Toch vreemde beslissingen soms, om bepaalde modellen wel of niet in een bepaald land aan te bieden.
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Ja ok, maar als ik op 15 km van mijn deur kan gediend zijn, ga ik geen 150 km rijden. Met de 10 euro die ik meer betaal, kom ik niet toe voor diesel.
                        gelijk heb je in dat geval
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Heb deze voormiddag de Yamaha YHT-S400 besteld met YDS-12 iPod Dock bij Broeckaert in Kortrijk. Voilà, de kogel is door de kerk !
                          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb bijna 20 jaar yamaha trouw gebleven, begonnen met een ax-500 verterker en als laatste een rxv-661 receiver. Steeds heel tevreden van geweest. Nu ben ik overgeschakeld naar Marantz en klint toch helemaal anders.

Veel succes met je yamaha, ik heb die nieuwe reeks met soundbar en ingebouwde woofer nog niet gehoord, hopelijk ben je er tevreden van.
                            Ik vind het concept wel wat raar een subwoofer inbouwen in een versterker? Gaan de componenten op termijn niet los trillen. En wat met de DVD speler die er boven of onder staat gaat deze niet overspringen als er hevige bassen weergegeven worden? De DVD speler zal wel niet direct er boven of onder staan maar toch wel in dezelfde kast?

Ben benieuwd! Laat nog eens iets weten als je het systeem binnen hebt.

mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik heb bijna 20 jaar yamaha trouw gebleven, begonnen met een ax-500 verterker en als laatste een rxv-661 receiver. Steeds heel tevreden van geweest. Nu ben ik overgeschakeld naar Marantz en klint toch helemaal anders.

Veel succes met je yamaha, ik heb die nieuwe reeks met soundbar en ingebouwde woofer nog niet gehoord, hopelijk ben je er tevreden van.
                              Ik vind het concept wel wat raar een subwoofer inbouwen in een versterker? Gaan de componenten op termijn niet los trillen. En wat met de DVD speler die er boven of onder staat gaat deze niet overspringen als er hevige bassen weergegeven worden? De DVD speler zal wel niet direct er boven of onder staan maar toch wel in dezelfde kast?

Ben benieuwd! Laat nog eens iets weten als je het systeem binnen hebt.

mir
                              We zitten nog met verbouwingen, dus pas halverwege maart zal ik feedback kunnen geven. Maar de reviews (zowel professional als user) zijn heel lovend. Nog geen negatieve reviews kunnen vinden.
                              Heb veel op internet gezocht en voor wat onze eisen waren hebben we de beste toestellen gevonden : de Philips TV (40PFL7605), Sony BR-speler (BDP-S370) en nu de Yamaha 2.1 (YHT-S400). Van geen van deze drie heb ik een negatieve review gevonden. 't Is wel niet het neusje van de zalm, maar dat zochten we ook niet (of hadden we ook geen budget voor).
                              En wat die trillingen betreft : moest dat echt een probleem zijn, zou ik er toch al wel iets over gevonden hebben op internet, denk ik...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X