Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• e10

Neen het is geen autostrade

Europa wil een properder milieu en denkt met deze nieuwe brandstof voor voertuigen
    hieraan tegemoet te komen dus de e10.

10 staat voor 10% bio-ethanol die toegevoegd wordt aan benzine.
    Er zijn wel een paar dingen die je in de gaten moet houden:
    - niet elke auto is geschikt
    - vermits ethanol minder energie levert zal je méér moeten tanken
    - de kostprijs

Je hebt dus meer e10 nodig om eenzelfde afstand af te leggen.
    Betekent meteen ook meer opbrengsten voor de staat.

Lijst met auto's die e10 verdragen
    Last edited by theokus; 4 januari 2011, 06:46.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: e10

Had ik nog nooit van gehoord, die E10 brandstof.

Positief is toch wel dat er gedacht wordt aan het milieu, maar verder dan dat zie ik het toch niet zitten. Als het maar geen verplichting wordt.

Ik ben toch (nog niet) geneigt om het te gaan gebruiken.
    Ik voorzie wel dat m'n volgende wagen (in Belgë) een electrische wordt, als er wat meer oplaadpunten komen want anders haal ik het niet met de afstand die ik dagelijks moet afleggen. (Met het meerverbruik door de E10 wordt de actieradius ook wel verminderd, maar is toch nog ruim boven wat een electrische bied)
    In de US rij ik reeds met een electrische die ik oplaad via zonnepanelen en alwaar er ook meer faciliteiten zijn voor electrische wagens. Vreemd is wel dat ze in California nogal groen denken streven naar zero-emission maar daar heb ik die E10 ook nog niet gezien. Is dit een Europeese (Duitse?) uitvinding?
    Bedankt voor het artikel/lijstje.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Had ik nog nooit van gehoord, die E10 brandstof.

Positief is toch wel dat er gedacht wordt aan het milieu, maar verder dan dat zie ik het toch niet zitten. Als het maar geen verplichting wordt.

Ik ben toch (nog niet) geneigt om het te gaan gebruiken.
      Ik voorzie wel dat m'n volgende wagen (in Belgë) een electrische wordt, als er wat meer oplaadpunten komen want anders haal ik het niet met de afstand die ik dagelijks moet afleggen. (Met het meerverbruik door de E10 wordt de actieradius ook wel verminderd, maar is toch nog ruim boven wat een electrische bied)
      In de US rij ik reeds met een electrische die ik oplaad via zonnepanelen en alwaar er ook meer faciliteiten zijn voor electrische wagens. Vreemd is wel dat ze in California nogal groen denken streven naar zero-emission maar daar heb ik die E10 ook nog niet gezien. Is dit een Europeese (Duitse?) uitvinding?
      Bedankt voor het artikel/lijstje.
      De Duitsers zijn er al mee begonnen.
      Meeropbrengst voor de staat wordt geschat op 700 miljoen euro...

Ben veel liever te vinden voor jouw oplossing saphi.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

'k vrees wel dat we in België eerder 'groen' zullen lachen en dat de regering (als die er ooit komt) wel een 'milieuvriendelijke' oplossing zal opdringen die flink wat taksen voor de staatskas oplevert; dus die E10 zal hier wel eerder opduiken dan andere alternatieven.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

'k vrees wel dat we in België eerder 'groen' zullen lachen en dat de regering (als die er ooit komt) wel een 'milieuvriendelijke' oplossing zal opdringen die flink wat taksen voor de staatskas oplevert; dus die E10 zal hier wel eerder opduiken dan andere alternatieven.
          Och die regering
          Zit er echt niet op te wachten.

E5 bestaat ook he. > met 5% bio-ethanol.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            E5 bestaat ook he. > met 5% bio-ethanol.
            Wist ik ook al niet,...daar gaat m'n 'groene-jongen imago'

Zijn er effectief resultaten op grote schaal van het resultaat, het effect, of de meerwaarde van het gebruik van die brandstoffen (en eventueel andere gevolgen).
            Of is dit momenteel enkel marketing gedreven door de fabrikanten die inspelen op de ecologische gedachte hype, gesteunt door regeringen die zich wat populairder willen maken en tegelijk een aardige duit meer binnenrijven.

Comment

Wist ik ook al niet,...daar gaat m'n 'groene-jongen imago'

Zijn er effectief resultaten op grote schaal van het resultaat, het effect, of de meerwaarde van het gebruik van die brandstoffen (en eventueel andere gevolgen).
              Of is dit momenteel enkel marketing gedreven door de fabrikanten die inspelen op de ecologische gedachte hype, gesteund door regeringen die zich wat populairder willen maken en tegelijk een aardige duit meer binnenrijven.
              Wel de Duitsers maken er effectief werk van.
              Men heeft er 14.000 tankstations
              Eind deze maand zal Aral 2500 stations aangepast hebben en Shell
              al zijn stations in het eerste kwartaal.

Redeneer zelf eens.
              De tank is sneller leeg.
              Je hebt per tank minder benzine nodig.
              Maar je hebt meer brandstof nodig voor eenzelfde vergelijkbare afstand met pure benzine.

Ik geloof er niet erg in
              Lijkt een Duitse oplossing opdat ze nog een tijdje hun ontploffingsmotoren
              kunnen blijven produceren.
              Dus een doekje tegen het bloeden.
              e10 is ook duurder...
              Wat denk je?
              Dien dikke Duitser doet gewoon verder zoals in 2009.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ja dus, een mooie commerciele verborgen agenda gecamoufleerd onder een groen vlagje

Comment

Duitsers maken wel van meerdere zaken effectief werk (denk aan winterbanden plicht, "Umweltzone" sticker, E10 benzine, etc.), daar draaien ze niet zo rond de pot zoals hier ten lande.
                  Maar die gasten kunnen natuurlijk wel een regering vormen binnen afzienbare periode.

wat de E10 brandstof betreft, ik blijf nog effe rustig verder dieselen zonder roetfilter met mijn
                  oud krel...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Is het niet zo dat NU vandaag al groen-aditiven worden toegevoegd aan diesel?
                    Ik bedoel dan de normaal diesel die jij en ik uit de pomp halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Duitsers maken wel van meerdere zaken effectief werk (denk aan winterbanden plicht, "Umweltzone" sticker, E10 benzine, etc.), daar draaien ze niet zo rond de pot zoals hier ten lande.
                      Maar die gasten kunnen natuurlijk wel een regering vormen binnen afzienbare periode.

wat de E10 brandstof betreft, ik blijf nog effe rustig verder dieselen zonder roetfilter met mijn
                      oud krel...
                      kirsten,

Het Duitsland van NU is een hel voor miljoenen Duitsers.
                      Niets om fier over te zijn.
                      Volg de debatten op de Duitse tv
                      Doe ik intens sinds die Westerwelle naast Merkel zit.

Om iets duidelijk te maken.
                      De export boomt weer in Duitsland.
                      En België is een grote afnemer.
                      Duitsland kan het zich niet permitteren mocht er iets mis gaan met de
                      euro en met Europa zelf.
                      Alles daaromtrent kreeg hun volle steun.
                      (denk aan Griekenland, Ierland, Spanje en Portugal)
                      En waarom?
                      De rommel die ze exporteren moet ergens naartoe he.
                      Momenteel zijn die zich aan 't verrijken op kap van de armere landen
                      en op kap van miljoenen Duisters zelf die in de armoede zitten.
                      En dan vind je hier nog een paar "grote monden"
                      die ons wijsmaken dat we naar de buurlanden moeten kijken.
                      Kirsten laat ze hier maar onderhandelen

En die stickers veranderen bijna niks aan de auto's zelf.
                      Ze brengen verschillende steden veel geld op.

Voor het uit de hand loopt: iedereen zou een keertje naar "Het Verlossende Woord"
                      van Freek moeten kijken waar hij het heeft "over een man die de ganse dag
                      door het raam kijkt"
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

e10 is voor pussies. Ik wil e85.

N is
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Of e605 > en geen last meer van muggen in de zomer
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            e10 is voor pussies. Ik wil e85.
                            Maar niet alle motoren kunnen het zo aan.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Of e605 > en geen last meer van muggen in de zomer
                            Haha, super idee. Dat steun ik

Comment

Als het maar geen verplichting wordt.
                              Dat is het nu net. milieumaatregelen zouden verplicht moeten worden. De FIA zou tegen 2005 of zo (technologie is er in principe klaar voor) een verbod op fosiele brandstof in autosport moeten invoeren. Alle innovatie in uw dagelijkse auto komt immers uit de formule 1 en andere disciplines.

Als Europa echt een schoner milieu zou willen hadden we dat trouwens al lang gehad, maar Europa hangt liever de hoer van de multinationals uit.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                              X