Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Het zit in de structuur van hun lichaam.
Of het samenspel van zenuwen en spieren.
Dus in slaaptoestand knijpen bij wijze van spreke de pootjes (klauwen)
de tak vast en blijft hun lichaam in strakke, evenwichtige toestand.
Je moet eens observeren hoe vogels voortdurend zich moeten inspannen
om het evenwicht te behouden op een draad als ze NIET slapen.
Hun staart bijv. is constant in beweging.
Mooi verhaal, maar niet juist. Het zijn pezen die hier voor verantwoordelijk zijn, geen zenuwen en spieren. En dit mechanisme treedt ook op als een vogel niet slaapt.
Iedere keer als een vogel een sprongetje in de bomen maakt, buigen zijn enkels op het moment dat hij neerkomt. Pezen die langs de achterkant van de poot naar de tenen lopen worden dan strak over het gebogen enkelgewricht gespannen. Zodat de tenen zich krommen en de vogel zich als het ware vastklemt op de tak. Zolang de vogel op de tak zit blijven zijn tenen, door dit klemmechanisme gekromd. Zelfs wanneer de vogel slaapt. Komt de vogel overeind, dan ontspannen de pezen weer.
Mooi verhaal, maar niet juist. Het zijn pezen die hier voor verantwoordelijk zijn, geen zenuwen en spieren. En dit mechanisme treedt ook op als een vogel niet slaapt.
Iedere keer als een vogel een sprongetje in de bomen maakt, buigen zijn enkels op het moment dat hij neerkomt. Pezen die langs de achterkant van de poot naar de tenen lopen worden dan strak over het gebogen enkelgewricht gespannen. Zodat de tenen zich krommen en de vogel zich als het ware vastklemt op de tak. Zolang de vogel op de tak zit blijven zijn tenen, door dit klemmechanisme gekromd. Zelfs wanneer de vogel slaapt. Komt de vogel overeind, dan ontspannen de pezen weer.
leuke vraagjes theokus, men zou er anders niet bij stil staan
zijn er toch weer 10 minuutjes van m'n les voorbij door dit eens even te lezen en er eens bij stil te staan
zijn er toch weer 10 minuutjes van m'n les voorbij door dit eens even te lezen en er eens bij stil te staan
Yannick
Voilà, maandag is een zware dag voor iedereen
En omstreeks dit uur of 15:00 uur kon ik vroeger zooooo in slaap vallen....
Als je soms in de les zit moet zo'n dingen doen om wakker te blijven, en lessen waarvan ik op voorhand weet dat ze niet interessant gaan zijn, en die ik zo ook kan, ga ik gewoon niet En ja als er een laptop voor je staat is facebook, twitter, en ook BD zeer dichtbij eh
En theokus, vlak na de middag en tegen 3, 4u aan zijn inderdaad de momenten om 'klopkes' te krijgen (pas gegeten, van de koude buitenlucht naar het warme lokaal...)
Comment