Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dag! aan de wielertoerist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: dag! aan de wielertoerist

Oorspronkelijk geplaatst door wistofus Bekijk bericht
    Ik ben zelf al jaren wielertoerist ..... Als je de individuele wilt uithangen op je fiets, dan zal je nooit sociaal contact opdoen.
    Het is echt het minste wat je kan doen en dat is tegen iedereen een goeiendag zeggen zonder je op te dringen. Respect hebben voor mekaar!

wistofus.
    Dat is nu net wat ik bedoel: Je zegt zelf goedendag en je krijgt, in het beste geval, zo een blik terug van "wat is dat nu met den dezen, die zegt goedendag, wat gaan we nog allemaal meemaken?"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Dat is nu net wat ik bedoel: Je zegt zelf goedendag en je krijgt, in het beste geval, zo een blik terug van "wat is dat nu met den dezen, die zegt goedendag, wat gaan we nog allemaal meemaken?"
      Je ziet direkt aan de mensen of ze openstaan voor een babbel en zo niet heb je niets verkeerd gedaan en zet je je rit verder.

groeten,
      wistofus
      Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
      iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
      Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Als je "vroeger" een collega motard tegenkwam, dan werd er steeds spontaan even met het handje "gewuifd".
        Al maar goed dat deze idiote gewoonte verdwijnt. Stel je voor dat je als automobilist, fietser of voetganger elk ander individu, die zich op dezelfde wijze voortbeweegt, moet groeten Ik zou het meer apprecieren dat iedereen zich houdt aan de verkeersregels Ik ben deze ochtend gaan stemmen en wat stel ik vast:
        1) auto's parkeren dubbel aan de stemburelen en belemmeren het doorgaand verkeer; Mensen zijn blijkbaar te lui om een beetje verder te parkeren en een eindje te voet te gaan. Misschien moet men de 'stem drive-in' maar uitvinden
        2) Ik heb weer heel wat fietsers gezien die op de baan rijden ipv op de fietspad. Fietspad is nochtans verleden jaar vernieuwd en zo glad als een biljarttafel.
        3) Motards die doorheen de mensenmassa rijden tot vlak voor het stembureau. Jezus zeg, wat een etters.
        Als ik dat allemaal meemaak op 10 minuten tijd voel ik niet meer de behoefte om mijn medemens te begroeten
        Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Doping
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Hey juppekes

Ik heb niets tegen de wielertoeristen hoor, integendeel

Ik ben zelf fietser, maar dan met een gewone (damesfiets met boodschappenzakken eraan)

Ik ben al bijna een paar keer bijna van de baan gereden, door van die renners die denken dat ze overal voorrang hebben

Om dan maar te zwijgen over dat opzij spugen en snotteren als je pech hebt hangt het aan je schenen
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Hey juppekes

Ik heb niets tegen de wielertoeristen hoor, integendeel

Ik ben zelf fietser, maar dan met een gewone (damesfiets met boodschappenzakken eraan)

Ik ben al bijna een paar keer bijna van de baan gereden, door van die renners die denken dat ze overal voorrang hebben

Om dan maar te zwijgen over dat opzij spugen en snotteren als je pech hebt hangt het aan je schenen
              Je moet ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar er zijn inderdaad groepen wielertoeristen die denken dat ze alles mogen. Ik ben al zelf jaren in een club van hooguit 14 man, maar als er ene zulke manieren op na houdt, dan zwaait er iets in de club ! Wij trachten ons ook te houden aan de situatie ter plaatse en MOETEN respect tonen aan alle andere weggebruikers. Zo duurt het het langst !
              Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18

Comment

Onlangs was ik met mijn wagen in een rustige straat stapgangs een maneuver aan het uitvoeren (ik wou een parkeerplaats oprijden aan de overkant van de straat). Je kon dat vanop 100m afstand zien. Plotseling waren ze daar. Een 12-tal wielertoeristen. Tegen duizelingwekkende snelheid. Hoewel er een fietspad was, werd ik zowel links (op de rijbaan!) als rechts voorbijgestoken. Een geroep en getier en opgestoken vuisten, omdat ik de heren "hinderde". Ik heb me rot geschrokken...

Comment

" Verdraagzaamheid en respect voor ieder " daar draait alles om.
                  Laat iedereen genieten wat hem of haar lief is ! Dat is de kern van de zaak : sommigen wandelen graag, anderen fietsen liever of gaan vissen, of voetballen, of nietsdoen, of in de tuin werken, of enz... tientalle andere zaken om van te genieten.
                  Laat iedereen in zijn waarde en geniet intussen van waar jij mee bezig bent.
                  Ikzelf geniet van een fietstochtje met mijn koersfiets (van 4000 Euro ), van een wandeltochtje met mijn vrouwke en mijn kleinkindjes, van een paar reacties plaatsen op BD, van tv kijken op mijn nieuwe tv, en nog een paar andere zaken.

Verdraagzaamheid vind ik erg belangrijk !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    " Verdraagzaamheid en respect voor ieder " daar draait alles om.
                    Laat iedereen genieten wat hem of haar lief is ! Dat is de kern van de zaak : sommigen wandelen graag, anderen fietsen liever of gaan vissen, of voetballen, of nietsdoen, of in de tuin werken, of enz... tientalle andere zaken om van te genieten.
                    Laat iedereen in zijn waarde en geniet intussen van waar jij mee bezig bent.
                    Ikzelf geniet van een fietstochtje met mijn koersfiets (van 4000 Euro ), van een wandeltochtje met mijn vrouwke en mijn kleinkindjes, van een paar reacties plaatsen op BD, van tv kijken op mijn nieuwe tv, en nog een paar andere zaken.

Verdraagzaamheid vind ik erg belangrijk !

Ik zou het niet beter kunnen zeggen

groeten,
                    wistofus

Comment

....
                      Ikzelf geniet van een fietstochtje met mijn koersfiets (van 4000 Euro ), ...
                      Waarom moet hier dan weer een prijs achter......doe je bij je vrouw en klein kindjes toch ook niet.....die zijn toch ook heel wat waard.....meer als een fietske.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                        Waarom moet hier dan weer een prijs achter......doe je bij je vrouw en klein kindjes toch ook niet.....die zijn toch ook heel wat waard.....meer als een fietske.
                        sssst, dat doet ie grotendeels om jou reactie uit te lokken. Aan jou om daar doorheen te kijken en er niet in te tuinen
                        Hij heeft gewoon een "rappere" fiets dan die van ons, da's al
                        Last edited by dréten; 13 juni 2010, 15:06.

Comment

Ik heb toch de indruk dat dit "verzuurde" vooral in Vlaanderen is.
                          ( steden buiten beschouwing gelaten )
                          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                            Hallo,

Neen, vroeger was niet alles beter ...

Jaja
                            Ik herinner mij dat toen ik als klein jongetje met mijn ouders in de straat wandelde mijn moeder tegen praktisch iedereen goedendag zei of toch tenminste het gekende knikje richting passanten. Ik herinner mij ook dat nog geen 20 meter verder mijn moeder al aan het roddelen was over de persoon(en) die we net een goedendag hadden toegewenst. Dit tot grote ergernis van mijn vader. Neen, vroeger was het zeker niet beter...!
                            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

" Verdraagzaamheid en respect voor ieder "
                              Awel, dat vind ik nu een verkeerde slogan. Tolerantie voor de intolerantie van de anderen? Nee, bedankt, ik laat niet op mijn kop zitten. Respect voor iedereen? Ook voor diegenen die geen respect verdienen? Nee bedankt, ik kies zelf wel de mensen die ik wil respecteren.

Comment

wielerTERRORisten... ik erger me er deze tijd van 't jaar ook wel wekelijks aan.
                                Dan ligt er een fietspad, maar ligt het rijvak voor de auto's toch net dat ietjse beter, dan rijden ze toch gewoon op de baan ? Waar auto's 70 per uur rijden, maar ze moeten maar vertragen achter ons als er een tegenligger afkomt... Dat soort mogen ze van mij meteen in de gracht rijden !
                                Maar o-wee als er eens zo'n wielerterrorist tegen de vlakte gaat hoor... dan schreeuwen ze moord en brand.
                                (idd, men mag niet veralgemenen, maar als ik een percentage moet plakken op de verhouding wielertoeristen/wielerterroristen die ik tegenkom, dan is het ongeveer 2/3 die zich aan de regels houdt, tegen 1/3 van de terroristen...)
                                respect... of meer bepaald een gebrek aan... dat mankeert vantegenwoordig nogal eens... en zeker niet alleen op de fiets, of in 't verkeer...
                                just my 2 cts.
                                What if...

Comment

Working...
                                X