Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Brazillië valt me toch tegen vandaag. De match in handen en dan in de tweede helft alles weggeven. Proficiat voor Nederland, dat wel.
Dat penaltygeval van Ghana in de 120 ste minuut vind ik toch een ingebakken onrechtvaardigheid. Als een speler op de lijn een zeker doelpunt verhindert door een handsbal zou het doelpunt moeten gevalideerd worden en de speler die het handspel begaat uitgesloten. Dit lijkt me toch zo logisch als wat.
Nu wordt Uruguay als het ware beloont voor het onsportieve gedrag van één van zijn spelers.
Als ze dan toch wat aan de reglementen gaan veranderen zouden ze dat toch ook in overweging mogen nemen.
Wat vinden jullie ?
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Nu wordt Uruguay als het ware beloont voor het onsportieve gedrag van één van zijn spelers.
Als ze dan toch wat aan de reglementen gaan veranderen zouden ze dat toch ook in overweging mogen nemen.
Wat vinden jullie ?
Daar was ik ook eerst over aan het denken. Echter waar trek je de lijn, welke bal gaat binnen en welke niet?
Hij wordt gestraft met rood en men krijgt een strafschop. Dat is de bestraffing en die is niet onlogisch. Je krijgt een vrije kans, één tegen één, om de situatie te corrigeren van een stilstaande fase. Eigenlijk heb je alles zelf in de hand.
Darnaast kan men verder tegen 10 tegenstanders. Okee, in de laatste seconden heb je hier niets aan, maar dat is de regel.
Ik heb m'n eerste gevoel overwonnen en vind dat dit niet veranderd moet worden. De vrije kans ter compensatie moet je maar zien te benutten.
Ghana verdiende gewoon verder te gaan. Als er een ploeg was die aanviel en dan nog de verlengingen volledig op z'n naam schreef, waren zij het wel.
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Brazillië valt me toch tegen vandaag. De match in handen en dan in de tweede helft alles weggeven. Proficiat voor Nederland, dat wel.
Dat penaltygeval van Ghana in de 120 ste minuut vind ik toch een ingebakken onrechtvaardigheid. Als een speler op de lijn een zeker doelpunt verhindert door een handsbal zou het doelpunt moeten gevalideerd worden en de speler die het handspel begaat uitgesloten. Dit lijkt me toch zo logisch als wat.
Wat vinden jullie ?
Brazilië speelt onnatuurlijk. Ze spelen tegen hun natuur in.
Laten die mannen toch voetballen i.p.v. spelen met de rem op.
We hebben nu gezien wat er allemaal gebeurde als die mannen op achterstand kwamen.
Dan weten ze geen raad he, plus de foutenlast stapelt zich op.
Een aantal van hun spelers hebben ook een slecht seizoen achter de rug bij hun respectievelijke clubs.
Dunga had al veel kritiek op dit systeem.
Op al hun wedstrijden op dit WK hebben ze 11 gele kaarten opgelopen en een rode.
Zo'n klasse spelers met zo'n techniek die zoveel fouten maken?
Klopt iets niet.
Ik kan mis zijn maar dit is ook een record voor Brazilië.
De Nederlanders heb geluk gehad. Dat mag natuurlijk.
Hun tweede doelpunt maakte een en ander goed
Was toch ook heel mooi om zien.
En André Ooijer heeft heel goed gespeeld vandaag.
En Mark van Bommel mag een kaarsje branden omdat de scheidsrechter veel
van hem kon verdragen.
Dat penalty-geval?
Tja, imo is dat goed opgelost door de scheidsrechter.
De bal was nooit over de doellijn.
Luis Suarez slaat de bal weg met zijn handen... dus rood en strafschop.
Dit kon overal gebeurd zijn in het strafschopgebied.
Dit was nu praktisch op de doellijn en "bijna" een goal he
Ghana<>Uruguay was ook een wedstrijd met veel rare fouten en mistoestanden.
Kan zijn door de hoogte: 800 meter boven de zeespiegel.
Brazilië had de wedstrijd in handen en het de eerste helft moeten afmaken met een paar
doelpunten verschil. Ze waren gewoon een klasse beter. En af en toe zelfs leuk om naar
te kijken, in tegenstelling tot veel ploegen op dit W.K.
Maar neen, ze speelden alsof ze het al afgemaakt hadden. Alsof ze al de grote oorsprong
al hadden. Met misplaatste hakjes, slechte pasjes, minder agressie tot gevolg. Zo lieten
ze Nederland terug in de wedstrijd komen. Dat doelpunt!
Nederland heeft daar optimaal gebruikt van gemaakt en verdiend gewonnen. (Dit alles op
vechtlust, karakter, gaan voor elkaar, maar nog altijd zonder charme. Hopelijk bewaren
ze die voor de finale.)
Proficiat Oranje. En nu nog wat voetbal graag.
Een speler die hands begaat op de doellijn en de bal gaat over de doellijn dan is dit nooit strafschop.
Het doelpunt is geldig gemaakt en wordt goedgekeurd, de speler die hands maakte krijgt geel.
Brazilië - Nederland was toch een rare maar spannende partij.
Wie moest bij Nederland de Braziliaanse goalmaker afstoppen en waar bevond hij zich?
Toch een grote fout want normaal maakt die nooit dat doelpunt of toch zeker niet zo eenvoudig.
De eerste helft was Brazilië veruit de beste ploeg, met een beetje geluk had het 3 - 0 kunnen staan.
De tweede helft, en zeker na het tegendoelpunt, zag je eerst de Nederlanders groeien en dan de Brazilianen verzwakken.
Ze hadden geen systeem en vonden geen oplossingen tegen het Hollands geweld.
Robben liet zich meer naar het middenveld afzakken en dat was een uitstekende zet.
Voor mij was de beste speler op het veld Dirk Kuyt, wat een werkkracht zeg!
Hij is voor mij de moderne Julien Cools.
Al bij al een verdiende zege van Nederland.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Wat vinden jullie ?
eigenlijk is't niet zo dom da ze em pakken met de hand.
doet em het niet zit em erin.
50% kans op goals met strafschop! 't is een mogelijkheid da er gemist wordt maar meestal gaat die strafschop ook binnen. Nu niet, jah das pech hebben.
eigenlijk is't niet zo dom da ze em pakken met de hand.
doet em het niet zit em erin.
50% kans op goals met strafschop! 't is een mogelijkheid da er gemist wordt maar meestal gaat die strafschop ook binnen. Nu niet, jah das pech hebben.
Inderdaad, niet zo dom om dat te doen bij een gelijke stand in de laatste minuut van de verlengingen.
Dan een strafschop nemen is niet zo evident..de druk moet immens zijn.
Ik begrijp wel de redenering dat de overtreder bestraft wordt en de benadeelde ploeg nog een kans krijgt om het goed te maken. Maar dit is juist het onrechtvaardige eraan, je krijgt nog een kans, terwijl zonder het handspel het doelpunt een zekerheid was.
Waar trek je de grens ? Als je op doellijn een bal met je hand wegslaat kan er toch weinig discussie over bestaan dat de bal anders in doel zou zijn gegaan. Misschien aan de appreciatie van de scheids overlaten ?
Of anders, hulpmiddelen..Maar we weten allemaal hoe die oude krokodillen van de Fifa daarover denken.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment