Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: iPad

    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
    leer eens buiten de vertrouwde (te kleine) kadertjes te denken.


    M.a.w. je kan mij geen antwoorden geven.

    Comment


    • #62
      Re: iPad

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht


      Hoe was dat weer met die tablet-pc?
      Windows ME?
      Windows BOB?
      Creative Writer?
      MSN?
      Clippy?
      Vista?
      Dos 4.0?
      Met één van die flops ben ik hier jouw bericht aan het lezen. Een flop die 20 miljoen exemplaren verkocht een maand na de lancering.

      Comment


      • #63
        Re: iPad

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Doch de populariteit van muziek is onvergelijkbaar met boeken lezen.
        Is dit zo?
        Alsof iedereen meer geld of tijd spendeerd aan muziek dan aan boeken (Ik wel, maar ik neem mezelf niet als norm). Met een goed bibliotheeknetwerk heb je natuurlijk al een gratis en legaal aanbod van boeken dat je voor muziek niet hebt.

        Comment


        • #64
          Re: iPad

          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Is dit zo?
          Alsof iedereen meer geld of tijd spendeerd aan muziek dan aan boeken (Ik wel, maar ik neem mezelf niet als norm). Met een goed bibliotheeknetwerk heb je natuurlijk al een gratis en legaal aanbod van boeken dat je voor muziek niet hebt.
          Hier in dit ene topic zelfs is muziek belangrijk bij wijze van spreke.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #65
            Re: iPad

            Ik wil er eentje

            Comment


            • #66
              Re: iPad

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Ik wil er eentje
              Gratis? Ik ook
              Daar ga je toch geen 500 euro aan geven he.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #67
                Re: iPad

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Net als de 300 miljoen anderen heb ik de keynote wel gezien. Zeg mij dan welke zaken ik dan uit mijn duim gezogen heb of welke verkeerde info ik verspreid?
                Ik vond deze wel een knap staaltje van foute info en/of halve waarheden:
                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                En dit is een apple product: het werkt alleen met apple producten en diensten. Muziek van iTunes, boeken van iBook, software van App Store, etc... n.

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Met twee handen typen gaat niet, want dan ligt het plat op tafel en kan je het scherm bijna niet meer zien. Om maar te zwijgen van de halvering van je zichtbaar 9,7" scherm door het half schermvullend toetsenbord dat verschijnt.
                Als je moeite had gedaan om mijn post volledig (met link) te lezen, dan had je gezien dat met de iPad Case, de iPad NIET plat op tafel ligt. Ik kan perfect overweg met het mini-toetsenbordje van mijn iPhone, waarom zou het dan niet gaan met het in verhouding "reuzen-toetsenbord" van deze iPad? Daarenboven: Niemand heeft toch gezegd dat dit ding ontwikkeld is voor tekstverwerking.


                De iPad loopt vooruit op de evolutie binnen de gedrukte media (boeken, tijdschriften, kranten). Stel je voor: kunstboeken met afbeeldingen waarop je kan inzoomen op het kleinste detail! Ik zie het ook wel zitten om op een heel mobiele manier, in kleine groepen, presentaties en opleidingen te geven.

                Comment


                • #68
                  Re: iPad

                  Tja Caleido je hebt het nog steeds niet begrepen.
                  Het is dus geen laptop. Ja je zegt dat wel, maar je wilt er constant dingen mee doen waarvoor je een laptop nodig hebt. Dus je hebt nog steeds niet begrepen.

                  Het is niet om foto's mee te bewerken en het dient niet om ellenlange teksten mee te schrijven. En het dient ook niet om andere windows programma's op te draaien.

                  Als je naar dergelijke toepassingen kijkt dan heeft het nooit nut.
                  Ik kan met met mijn FF camera ook geen teksten schrijven en toch vind ik dat ook een nuttig ding. Er bestaan dus dingen waarmee je geen teksten kunt typen die nuttig zijn.

                  Kijk wat doen wij mensen voor 90% op onze PC/Laptop? email lezen, fora raadplegen, facebook, netlog, een beetje surfen. Voor die dingen moet je af en toe tekst intypen, maar dat is niet de grootste brok.

                  En kijk al die dingen kan je eenvoudig op de iPAD. Daarom het is geen laptop of geen desktop PC. Het is een aanvulling. in plaats van een 2de of derde PC te moeten aanschaffen kan je dat met een iPAD. Misschien is 500 Euro daarvoor nog te duur, maar dat moet iedereen maar zelf uitmaken. En die prijs zal hopelijk na een aantal maanden of met versie 2 wel dalen. De early adaptors betalen nu altijd meer.

                  Ik heb al teksten met de iPOD Touch op facebook gezet. Een echt toetsenbord is handiger, maar het werkt echt wel. Op de grotere iPAD zal dat nog handiger zijn want je hebt een redelijk groot touch toetsenbord. En ik weet niet of je al ooit met een Apple touch interface hebt gewerkt. Je kan dat echt niet vergelijken met de afkooksels die Samsung of LG op hun GSM toestellen hebben.

                  Maar je moet het niet kopen hoor, niemand zal jou dat verplichten.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #69
                    Re: iPad

                    Als dit idd een ipod met een groter scherm is en als die scherm goed leesbaar blijft dan koop ik dit direct. Het is voor mij dan een ereader/mp3 waar ik ook mijn mails nog op kan nakijken en op kan surfen. Dus eigenlijk een ereader met kleurenschem en extra functies. Nu nog hopen dat het scherm leesbaar is in volle zon. En dan de ibook store genoeg aanbied.

                    Grtz
                    Thomas

                    Comment


                    • #70
                      Re: iPad

                      Echt een hebbeding. Als ie hier te verkrijgen is ga ik het zeker uitproberen.
                      Ik heb 2 weken geleden even lekker kunnen spelen met de iphone 3GS. Reuze tof!!
                      Misschien minder goed dan de HTC maar veel leuker speelgoed
                      Ik dacht dan ook deze week een iphone te gaan kopen maar de verkoper heeft het me afgeraden omdat er volgens hem een nieuwe versie zou uitkomen nog voor het groot verlof. Laat maar komen
                      Enkel van de MacBookPro ben ik nog steeds niet overtuigd.
                      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                      Comment


                      • #71
                        Re: iPad

                        Alleen zonde dat je voor die 3G toch de hoofdprijs moet betalen. > 800$
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #72
                          Re: iPad

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Alleen zonde dat je voor die 3G toch de hoofdprijs moet betalen. > 800$
                          Daar kan een gezin een maand van leven Destn.
                          Maar ok dat onderwerp is nu niet aan de orde.

                          Ik ga ook mee met Francis: waarvoor heb je dat allemaal nodig of nog anders: heb je dat allemaal nodig?
                          Als je de centen kunt missen en je wilt dit absoluut hebben dan ben ik uitgepraat.
                          Dit klinkt misschien oneerbiedig maar het is zo.
                          Ik gun het ook iedereen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #73
                            Re: iPad

                            Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                            Als je moeite had gedaan om mijn post volledig (met link) te lezen, dan had je gezien dat met de iPad Case, de iPad NIET plat op tafel ligt. Ik kan perfect overweg met het mini-toetsenbordje van mijn iPhone, waarom zou het dan niet gaan met het in verhouding "reuzen-toetsenbord" van deze iPad?
                            Nee weer mis, als jij moeite had gedaan om mijn post te lezen, dan had je gezien dat ik het eerst had over iPad zonder case en dan pas met - de case is een accessoire. Waar je waarschijnlijk nog tiental euro's mag voor geven.

                            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Tja Caleido je hebt het nog steeds niet begrepen.
                            Het is dus geen laptop. Ja je zegt dat wel, maar je wilt er constant dingen mee doen waarvoor je een laptop nodig hebt. Dus je hebt nog steeds niet begrepen.

                            Het is niet om foto's mee te bewerken en het dient niet om ellenlange teksten mee te schrijven. En het dient ook niet om andere windows programma's op te draaien.

                            Als je naar dergelijke toepassingen kijkt dan heeft het nooit nut.
                            Ik kan met met mijn FF camera ook geen teksten schrijven en toch vind ik dat ook een nuttig ding. Er bestaan dus dingen waarmee je geen teksten kunt typen die nuttig zijn.
                            Je mist echt mijn hele punt, vooral met je domme vergelijking met een schrijvende FF camera.
                            Het is geen laptop, met een laptop/netbook kan je namelijk veel meer. Dus met de iPad is dat eigenlijk downgrading op vlak van functionaliteit, snelheid en toepasbaarheid. Dan verwacht je dat het nieuw toestel toch andere eigenschappen heeft die een nieuwe functionaliteit bieden, en liefst beetje doorslaggevend ipv dingen als "vloeiende interface" "zeer dun", etc...

                            En dat zie ik dus niet, die USP's. Behalve de thin & light en stuff. En de langwerkende batterij.

                            Je kan er een paar dingen meedoen die je ook met een laptop kan, maar het meeste niet. Ohja, en het is licht. Dat is zo wat de basic tagline.

                            Je kan er minder mee dan een laptop, maar het is kleiner. Ik had liever vastgesteld: je kan er minder mee dan een laptop, maar het kan wel A en B en C en ook nog D, wat een laptop nooit gaat kunnen.


                            Apple is wel een kei in het creëren en uitvinden van behoeften, da's een feit.

                            Comment


                            • #74
                              Re: iPad

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Apple is wel een kei in het creëren en uitvinden van behoeften, da's een feit.
                              Dat is het beste dat ik hier al gelezen heb.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #75
                                Re: iPad

                                zoals iedereen zegt, tis gewoon een oversized iPod touch die je niet in je zak kan steken.
                                maar ik geef toe, het kan plezant zijn om in de zetel te zitten en wat te surfen...
                                Last edited by Matthias; 29 januari 2010, 07:45.
                                5DmkIII en wat glas

                                Comment

                                Working...
                                X