Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Afstand tot je TV ?
Collapse
X
-
-
Re: Afstand tot je TV ?
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtVoor een 50" wordt aangeraden minstens 3 à 4 meter afstand te houden voor standaard definitie (SD) maar voor HD (bijv. Blu-Ray) kan dit al snel teruggebracht worden tot 2 à 3 meter.
:Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk berichtIk kijk op 3 meter(en nog wat) afstand, dus ik zou zeker een 127 cm scherm nodig hebben, is dat idd geen overkill?
ik zit op een kleine 4 meter van een 42" en het zou wat groter mogen zijn
bv bij mijn ouders : hooguit 2,5 m van een 50" en dit vind ik erover, enerzijds niet aangenaam om kijken ( en kben nochtans voor groot beeld) anderzijds beeldkwaliteit
niet alles dat je bekijkt is van blu-ray kwaliteit, maw zelfs met hd-digicorder of gelijkwaardig kijk je ook nog mogelijks naar een "slechte kwaliteit van uitzending "
de hoeveelheid block noise en nog van die fenomenen is op vele lcd's ( jaja full-hd) niet om aan te zien bij te dichte kijkafstand gemixt met uitzending van mindere kwaliteitCanon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk berichtal eens 50" bekeken van op 2 meter... comfortabel is anders en lijkt meer op overkill
Het is als een 26" computerscherm ... lijkt groot voor wie gewoon is om op een 20" te werken maar is heel normaal voor wie de ganse dag op een 26" werkt.
En het menselijk oog kan veel meer aan dan wat sommigen denken.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
ooit al naar een cinema geweest waar je 36 meter van het scherm moet zitten?Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk berichtooit al naar een cinema geweest waar je 36 meter van het scherm moet zitten?
Stel dat het scherm in die cinema 12 m breed is, dan heb je op 36 m een kijkhoek van ongeveer 20°. Dat komt overeen met de beeldhoek van een (iets meer dan) 100 mm objectief (op 35 mm film). Films in dat formaat werden met zo'n (gemiddelde) brandpuntsafstand gemaakt. Dus is de kijkafstand hier optimaal.Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk berichtZonder de breedte van het scherm te kennen, heb je weinig aan die afstand.
Stel dat het scherm in die cinema 12 m breed is, dan heb je op 36 m een kijkhoek van ongeveer 20°. Dat komt overeen met de beeldhoek van een (iets meer dan) 100 mm objectief (op 35 mm film). Films in dat formaat werden met zo'n (gemiddelde) brandpuntsafstand gemaakt. Dus is de kijkafstand hier optimaal.Mijn foto's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk berichtrecent nog naar de cinema geweest? zo groot zijn die zalen niet hoorCanon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Perspectief speelt niet alleen een rol bij de opname, maar ook bij de weergave. Voor het bekijken van een foto (afgeprint of weergegeven op een monitor) bestaat een optimale afstand die overeenkomt met het gezichtspunt van de camera. De optische as en hoek waaronder het tafereel/de afbeelding wordt vastgelegd/bekenen moeten ongeveer dezelfde te zijn.
Bij film of video is dat niet haalbaar omdat je je bijna voortdurend een beetje naar voren of achteren zou moeten verplaatsen. Nu is het wel zo dat in de filmwereld (om allerlei andere redenen) overwegend met relatief lange brandpuntsafstanden wordt gewerkt en dat de gemiddelde kijkafstand in de bioscoop daar tamelijk goed mee overeenkomt.Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtEen cinemazaal dat geen 12 meter breed is ... da's geen cinemazaal maar een wc met een flipchart in., daar dit je voor een scherm van 12 meter, maar toch nooit (volgens de formule) 36 meter er vandaan ?
Mijn foto's
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk berichtHier een 32" HD tv, kijkafstand 3,5 meter. Perfect voor ons.
Een grotere tv zou volgens mijn gevoel niet "gepast" hebben. Kijkafstand kan wegens indeling huis niet aangepast worden.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Wij kijken op een 46 inch vanaf 3.8 meter en vinden dat perfect. Niet te groot en niet te klein. Mijn vrouw was er in het begin niet voor te vinden voor zo'n grote maar nu wil ze niet meer terug.
Het went zeer snel en een film is zeer aangenaam en indrukwekkend om zien op zo'n scherm.
Om een beslissing te nemen zijn we in de winkel gewoon op dezelfde afstand gaan staan als we thuis in de zetel zitten. Dat geeft een goed idee hoe groot je wil/kan gaan.
Comment
-
Ik denk dat je een onderscheid tussen film en "gewone televisie" moet maken.
Ik kijk mijn films op een projector. Geen fancy duur stuff echter, het is zelf een goedkoop alternatief voor een "arme" student als ik die toch een groot beeld wil.
Op die manier bekom ik een 60 inch scherm, en ik zit daar zo'n 2m à 2m50 van af. Voor een echte cinema ervaring mag dat ook wel. Maar het mag gerust nog wat groter voor mij.
Merk ook op dat vele films veel breder zijn dan 16/9, dus je beeld wordt nog kleiner eigenlijk.
Voor naar Blokken en De Slimste Mens te kijken is die old school Sony Trinitron van 52 cm groot genoeg. Voor dagelijks gebruik zou ik dus gewoon een 30 à 40 inchertje kopen, dat kost nu eenmaal niet veel meer...
Comment
Comment