Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen in het verkeer.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kinderen in het verkeer.

Hoe zit dat nu met dat bewijs dat het paardenvlees dat we hier kunnen eten uit het Oostblok zou komen ?
    ---------------
    Wat doen ze met onze paarden in de slachthuizen ?
    ---------------
    NOG MEER dure hobby's die geld vreten en blijven vreten :

1. BOTEN : hoeveel zou de gemiddelde boot in België varen per jaar ? 300 Meter ? Maar intussen wel (af)betalen, liggeld betalen, verzekering betalen. Je moet eens gaan kijken in de yachthavens aan de kust wat daar allemaal bij mekaar ligt van weggesmeten geld !

2 CARAVANS = idem dito : voor die 14 dagen dat je er gebruik van maakt moet je hem 50 weken lang in de schuur van een boer stallen (tegen vergoeding), moet je een zwaardere en dus duurdere auto kopen om dat spel te kunnen trekken.

3. Vandaag in de pers : EEN HUIS IN HET BUITENLAND. Zowat het allerdomste dat je ooit kunt kopen : je hebt er niets anders dan omkijken naar. "Ze" gaan je wijs maken dat je het (ook) gaat kunnen verhuren maar in feite ga je na elke huurder mogen gaan controleren & opkuisen. Eventuele "winst" gaat op aan rondrijden & tijdverliezen.
    Het is trouwens hetzelfde met "de chalet in de Ardennen". Niet zodra heeft het gestormd of is deze of gene mini-rivier uit zijn/haar oevers getreden of je mag er - alweer - heen om de stand van zaken op te nemen.
    ---------------
    Een vriend van me heeft 3 eigendommen gekocht in Portugal. Daarvan kan hij er zélf eentje "gebruiken". Het andere, in de bergen (Portugal heeft een gebergte waar in de winter kan worden geskied !) is zowat "naar de Filistijnen" wegens voortdurende inbraken. Het huis staat km van de bewoonde wereld af en hij DURFT er niet meer in te wonen. Zijn "villa" kan hij natuurlijk wél verhuren maar ik durf hem niet vragen hoeveel "het rendement" van zijn investering is ; ik weet zo dat het om een negatief cijfer gaat. Van zaken doen heeft hij niet meteen kaas gegeten, vrees ik.
    Tenslotte heeft hij ook nog een soort duplex-appartement aan zee en dat is eigenlijk het énige dat voor hém waarde kan hebben.
    Pittig detail : hij durft niet met het vliegtuig reizen en zijn vrouw kan niet in auto rijden. Deze oude jongeling mag dus rekenen op 3 dagen reizen héén + 3 dagen reizen terug. Qu'allait-il faire dans cette galère ???
    ---------------
    Om nog maar eens aan te tonen hoe hard de mensen moeten werken/wroeten/rondrijden om al hun domme aankopen (af) te betalen !

Comment

ik ga ook altijd met de fiets naar school
      - mét mp3, kan geen kwaad volgens mij, ik steek ook maar 1 oortje in en het geluid staat ook niet luid.
      - als de lichten van de auto's aanliggen liggen die van mij ook aan.
      - ik sms nooit, dus ookn niet op de fiets
      - zonder fluovestje en helm
      een helm ga ik zeker niet rap dragen
      van mijn ouders moet ik in de winter wel een floujasje dragen, maar ik haat zo'n geel geval.
      ik heb ooit eens een fluo JAS gezien in een winkel. dus gewoon een moderne jas int fluo geel, da zou ik dan wel nog dragen. maar zo'n vestje is lelijk flodderig en NIET cool.

even de mening van een 'puber' ik hoor liever tiener

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeyyounit11 Bekijk bericht
        van mijn ouders moet ik in de winter wel een floujasje dragen, maar ik haat zo'n geel geval.
        zo'n vestje is lelijk flodderig en NIET cool.
        je hebt helemaal gelijk, wie wil er nou aangereden worden met zo'n lelijk geel vestje aan!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          je hebt helemaal gelijk, wie wil er nou aangereden worden met zo'n lelijk geel vestje aan!
          grt,bouk.
          er was wel eens een jongen dronken en kwam onder de auto
          hij is zo aan zijn einde gekomen.
          het verhaal is fiets nooit met oeso

Comment

Ik zal eerlijk moeten toegeven, ik reed en rijd nog steeds wat sommige noemen 'roekeloos'. Niet domweg rijden waar je goesting in hebt en hopen dat de automobilisten jou zien. Scherp de bocht ingaan is de kick, niet voor een auto springen. 3 jaar ervaring in mountainbiken en dan nog goeie kennis van mijn stad helpen wel Een fluovest is niet altijd handig, maar met mijn roze koersfiets en een fluo armbandje val ik toch wel op
            Maar ik geef de meeste van jullie gelijk, de meeste jongeren denken dat ze een 'convoi exeptionel' zijn en daarom doen waar ze goesting in hebben. Zes jaar geleden is een vriend van mij doodgereden omdat hij de ring overstak op een niet gereglementeerde plaats, werd zo gegrepen door een te snel rijdend auto...
            Last edited by Gontcha; 21 november 2009, 23:26.
            Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeyyounit11 Bekijk bericht
              - mét mp3, kan geen kwaad volgens mij, ik steek ook maar 1 oortje in en het geluid staat ook niet luid.
              - als de lichten van de auto's aanliggen liggen die van mij ook aan.
              - ik sms nooit, dus ookn niet op de fiets
              - zonder fluovestje en helm
              een helm ga ik zeker niet rap dragen
              ik heb ooit eens een fluo JAS gezien in een winkel. dus gewoon een moderne jas int fluo geel, da zou ik dan wel nog dragen. maar zo'n vestje is lelijk flodderig en NIET cool.

even de mening van een 'puber' ik hoor liever tiener
              Als je ooit eens zelf met een auto rijdt zal je het misschien begrijpen : maar je kan maar iets ontwijken, of ervoor stoppen als je het tenminste gezien hebt !!! En ook aan de wettelijke snelheid kan dat verdomd moeilijk zijn...
              Heb een tijdje geleden ook een bende fietsers net gemist : donkere weg, fietspad een 7-tal m. naast de weg, en d'een deze rijdt rechts die oprit op. Je doet dat aan +/-40 km/h (dat is 11 m/sec). GEEN ENKELE van die bende (waren er een 7-tal) hebben verlichting of iets wat opvalt.. Ik zie ze juist als als ik die bocht neem : aan 11 m/s heb ik dus minder dan 1 sec. om stil te staan, wat me juist lukt...

En dan zie je ze wat obscene gebaren maken natuurlijk. Was ik 0.1 sec. trager met mijn reactie geweest lagen er waarschijnlijk 3 in het ziekenhuis (of op -2 m.). In elk geval waren dat er 3 minder geweest om nog obscene gebaren te maken.

Van mij mag de politie op 2 september ALLE fietsen van schooljongeren controleren, op 9 september de ouders een boete van 100€ geven als er nog tussen zitten zonder correcte verlichting/reflectoren. Misschien zullen ze het dan beginnen te leren. Als het leven van je kind zelfs niet die 20€ waard is voor een deftige fietsverlichting...

En dat fluo vestje niet cool ??? Sorry hé, maar je zal in je leven nog meer dingen moeten doen die NIET cool zijn, ALS je er nog zal zijn natuurlijk...

En die helm : mijn moeder heeft een hersenletsel omdat een jongere het ooit nodig heeft gevonden om met zo'n "slaand" achterwiel te remmen naast mijn moeder. Resultaat : met het hoofd tegen de boordsteen. Met een helm (mijn moeder was ook met de fiets) waren de gevolgen in elk geval een pak minder geweest. Dit is al behoorlijk wat jaren geleden... Die helm is niet bijster cool, maar het heeft ook z'n nut (een beetje zoals die gordels voor EN achter in auto's die ook veel te weinig gebruikt worden...).
              Last edited by polleke_cgc; 22 november 2009, 09:38.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Van mij mag de politie op 2 september ALLE fietsen van schooljongeren controleren, ...
                .. Die helm is niet bijster cool, maar het heeft ook z'n nut (een beetje zoals die gordels voor EN achter in auto's die ook veel te weinig gebruikt worden...).
                dat ze dan alle fietsen controleren en als de helm en het fluo vestje zo belangrijk zijn dat ze dan (net als die gordels) voor IEDEREEN verplicht worden. Waarom moeten jongeren extra geviseerd worden?
                Net zoals wat ik vanmorgen op de radio hoorde: een lager toegestaan promille voor jonge bestuurderds... dit is pure onzin: als je de norm aanpast doe dit dan voor alle chauffeurs, het zijn heus niet de jongeren die na een diner met aperitief, wijn en pousse café beschonken de weg naar huis zoeken...
                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                  dat ze dan alle fietsen controleren en als de helm en het fluo vestje zo belangrijk zijn dat ze dan (net als die gordels) voor IEDEREEN verplicht worden. Waarom moeten jongeren extra geviseerd worden?
                  Net zoals wat ik vanmorgen op de radio hoorde: een lager toegestaan promille voor jonge bestuurderds... dit is pure onzin: als je de norm aanpast doe dit dan voor alle chauffeurs, het zijn heus niet de jongeren die na een diner met aperitief, wijn en pousse café beschonken de weg naar huis zoeken...
                  Iedereen doet dit, er zijn ook jongere bij, en er zijn er onder invloed van andere middeltjes. Een norm moet wel voor iedereen gelden. Maar het zijn over het algemeen wel de jongeren die in groep en met luide muziek in de wagen een weg zoeken naar huis.
                  Liefst nog wat sneller dan de toegelaten snelheid, al is het maar op later op school te stoefen dan hunne wagen 190 kan. Een wat oudere beschonken man zal dit eerder op een rustige beschonken manier doen. ( Die weet al hoe snel zijne wagen kan. )

Comment

Wat een verzuurde (en veralgemenende) boel hier zeg

Al vind ik dat rijbewijs voor fietsers geen slecht idee. Het is een feit dat je als fietser je eigen snelheid, wendbaarheid, onkwetsbaarheid makkelijk overschat. Dat merk ik toch bij mezelf.
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                      Wat een verzuurde (en veralgemenende) boel hier zeg

Al vind ik dat rijbewijs voor fietsers geen slecht idee. Het is een feit dat je als fietser je eigen snelheid, wendbaarheid, onkwetsbaarheid makkelijk overschat. Dat merk ik toch bij mezelf.
                      Toch nog iemand hier op het forum die mijn voorstel ondersteunt.
                      Maar ja daar is weinig aan te verdienen voor de lesgevers en rijscholen zoals dat met de andere voertuigen gebeurt.
                      Verkeersregels gelden ook voor fietsers.

Henri
                      lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                      X