Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De magnetische motor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De magnetische motor

Dacht je nu echt dat je uit een magneet energie kan blijven putten??

Uiteraard heb je magneten nodig om een electromotor te maken, maar je moet er nog altijd stroom insteken om die te laten draaien.

Bij al die youtube filmpjes verwarren ze spanning met vermogen.
    Ik kan morgen direct een motor laten draaien op 6 volt die dan een generator aandrijft die 12 Volt levert. Alleen moet ik in de eerste meer vermogen insteken dan die tweede oplevert.

Laat me de eerste 'magneet'motor maar eens zien die niet stopt met draaien als de batterij leeg is, en die gedurende lange tijd een lamp laat branden.
    Er staan zo'n hoge premies op het vinden van een perpetuum mobile, en toch is er nog niemand mee gaan lopen. Dus als je zin hebt in een hele mooie collectie lenzen, en je gelooft wat je ziet, maak het na, en ga de premie halen! Ik kijk al uit naar je prachtige foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Blasphemy! Blasphemy I say!
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Uiteraard heb je magneten nodig om een electromotor te maken, maar je moet er nog altijd stroom insteken om die te laten draaien.

Ik kan morgen direct een motor laten draaien op 6 volt die dan een generator aandrijft die 12 Volt levert. Alleen moet ik in de eerste meer vermogen insteken dan die tweede oplevert.

Laat me de eerste 'magneet'motor maar eens zien die niet stopt met draaien als de batterij leeg is, en die gedurende lange tijd een lamp laat branden.
      Er staan zo'n hoge premies op het vinden van een perpetuum mobile, en toch is er nog niemand mee gaan lopen. Dus als je zin hebt in een hele mooie collectie lenzen, en je gelooft wat je ziet, maak het na, en ga de premie halen! Ik kijk al uit naar je prachtige foto's.

Ik ben zelf helemaal geen voorstander van samenzweringstheorieën,maar als je ziet dat men vandaag de dag is overeengekomen om in de heetste woestijnen op aarde pipelines te plaatsen,gevuld met water,dat door de natuurlijke zonnewarmte aan de kook gebracht wordt om zo turbines aan te drijven die electriciteit opwekken....
      zonder problemen alle energiebehoeftes van de planeet ingevuld,zelfs overschot tot en met!
      Dat soort technologie had men ruim honderd jaar geleden al kunnen gaan toepassen,maar men verkoos toch om er eerst miljarden tonnen fossiele brandstof door te jagen. .
      Ik heb het niet over het perpetuum mobile hé,uiteindelijk zal ook een permanente magneet zijn energie verliezen en moeten vervangen/herladen worden.Maar zou het niet kunnen dat het hier gaat om een vorm van energieopwekking met een extreem hoog rendement?

Walter
      D850

Comment

Energieopwekking is 'creatie van energie', en dat bestaat niet. Je hebt transformatie!

En een magneet opladen... dat gaat niet echt.
        Wat ze in die filmpjes laten zien, zijn doodgewone gelijkstroommotoren met permanente magneten, zoals je die op zoveel plaatsen tegenkomt (ruitenwissers, zetelverstelling, startmotor, ventilatoren, de aandrijving van je CD lader,....)
        Zonder daar stroom in te steken bewegen die niet!

Comment

Energieopwekking is 'creatie van energie', en dat bestaat niet. Je hebt transformatie!
          Dat is correct. De energie komt uit de ether en er is echt geen tekort aan

Een magneet is niet iets dat "opgeladen" is met iets. Zolang de magneet niet om één of andere reden versleten of beschadigd is, is het een perpetuum mobile op zich. De truuk is alleen om energie in iets voor ons voldoende bruikbaars ervan te kunnen aftappen.

Ik spreek me niet uit over de filmpjes, maar bestudeer het Schoolgirl Motor project eens van John Bedini. Dit is al veel nagemaakt om een boel basisprincipes uit te leren die niet in de boekjes staan. Ik heb het hier nog niet over over-unity, maar wel energie die uit de ether komt. Als jij het hele systeem kunt verklaren met wetenschap uit de boekjes, willen velen dat graag horen, denk ik

Het gaat hier om "magneetmotoren", wat m.i. in de free energy-tak verstaan wordt als werkende motoren met enkel magneten en zonder stroomvoorziening, zelfs niet om op te starten.

Er staan zo'n hoge premies op het vinden van een perpetuum mobile, en toch is er nog niemand mee gaan lopen.
          Als je het nu hebt over Randi ben je wel heel naiëf. Doe eerst eens wat research over die kerel. Vroeger bestonden er hele sites over vol schandalen, nu volg ik het niet meer want ik weet al lang genoeg. Dat is allemaal zo duidelijk als een klontje.
          Ik heb bv ook een foto gezien v/e antwoord op een vraag waar hij niet DURFDE op ingaan en met allerlei excuses op voorhand afkwam, want jawel, de lijst van vereisten is wel eeeeerg lang, dat zal je wel weten. Zo gaat dat elke keer, want de premie moet immers open blijven staan om als icoon te gelden voor alle wetenschappers die men oogkleppen heeft opgezet. Verder is het natuurlijk ook duidelijk een gatekeeper die grotere belangen moet helpen beschermen.
          -
          Ik heb trouwens nog een recent interview met Bedini gevonden over magneetmotoren, en jawel, ze bestaan. Het gaat oa over de Mylow motor op YouTube die na een tijd als hoax is aangeduid; "van moeten" omdat hij de NSA op bezoek had gehad.
          Zonder het te weten was zijn techniek volgens Bedini redelijk gebaseerd op die van Howard Johnson, waarvan Tom Bearden in levende lijve een magneetmotor heeft zien werken. Hij was geen gewone en hij gebruikte rare magneten
          Oa op deze DVD kan je erover leren: https://www.energyfromthevacuum.com/...oJo/index.html

Bedini kende hem heel goed, heeft de plannen, kan dit nadoen, alsook de Mylow motor. Voor hem is de Mylow echter speelgoed en kan het "geen kwaad" zolang die dingen weinig toeren maken. Maar zou je hem ook in een betere uitvoering kunnen maken die wel praktisch is? Volgens hem: "Ooooh yesss!" Maar als je slim bent in deze wereld kom je daar dus niet mee naar buiten.
          Last edited by Strobokop; 25 september 2009, 16:25.

Comment

Hier een interview met Bedini over magneetmotoren. Hopelijk werkt dit zo.

Het is van juni dit jaar.

Feit is dat je van Bedini (en ook anderen) dingen kan namaken waar zaken gebeuren die niet kunnen volgens de boekjes (toch zeker niet volgens de verouderde nooit aangepaste modellen die men blijft aanleren = mind control). Eens je genoeg gehoord hebt als zo'n kerel iets aan het uitleggen is, ga je ook aanvoelen dat die achter de schermen veeeeel meer weten / kunnen, maar dat voor eigen veiligheid niet gaan demonstreren (ttz een heleboel bravere dingen en principes wel, maar geen bruikbare over-unity toestellen die je huis van stroom kunnen voorzien).
            Al die gasten zijn begrijpelijkerwijze reeds bedreigd om het bij "speelgoed" te houden.

Je zal ws wel een boel over hem kunnen vinden op youTube uit de Energy from the Vacuum serie. En alle nagemaakte projectjes van anderen natuurlijk.

Gezien deze projectjes dus nagemaakt kunnen worden, kan je in het ergste geval alleen nog vermoeden dat wegens eventuele vergaande bedreigingen hun uitleg voor de serieuzere dingen mss valsheden moet bevatten, of niet... Daarvoor moet je 't gewoon wat verder researchen of namaken

Als sceptisch puntje zou ik ook verwonderd kunnen zijn dat de NSA bij Mylow langsgaat, terwijl het enkel om een speledingetje gaat dat nog geen 100 rpm doet. Maar mss is de techniek makkelijk up te scalen eens je hem begrijpt en vandaar...
            Last edited by Strobokop; 25 september 2009, 16:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ik ben zelf helemaal geen voorstander van samenzweringstheorieën,maar als je ziet dat men vandaag de dag is overeengekomen om in de heetste woestijnen op aarde pipelines te plaatsen,gevuld met water,dat door de natuurlijke zonnewarmte aan de kook gebracht wordt om zo turbines aan te drijven die electriciteit opwekken....
              zonder problemen alle energiebehoeftes van de planeet ingevuld,zelfs overschot tot en met!
              Dat soort technologie had men ruim honderd jaar geleden al kunnen gaan toepassen,maar men verkoos toch om er eerst miljarden tonnen fossiele brandstof door te jagen. .
              Dat is toch niet helemaal waar. Energie halen uit de natuur doet men al lang, het probleem is het transport van die energie. In de Sahara mag je nog zoveel zonneovens bouwen als je wil, die energie moet tot hier geraken, en daar zit enorm veel verlies op.

Het is nog maar zeer recentelijk (relatief gezien dan, want in de energiesector gaat het niet van vandaag op morgen) dat men supergeleiders is gaan toepassen voor massatransport van electriciteit.

Ieder z'n eigen kerncentrale in huis, dat hadden we moeten hebben!

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strobokop Bekijk bericht
                Dat is correct. De energie komt uit de ether en er is echt geen tekort aan

Energie komt niet uit de ether. Energie is er, in de vorm van potentiele energie, en in de vorm van chemische energie. "Uit de ether" is lulkoek.

Een magneet is niet iets dat "opgeladen" is met iets. Zolang de magneet niet om één of andere reden versleten of beschadigd is, is het een perpetuum mobile op zich. De truuk is alleen om energie in iets voor ons voldoende bruikbaars ervan te kunnen aftappen.

Een magneet is een stuk metaal dat "geladen" is, net zoals een electron een geladen deeltje. De truuk is een beetje fysica te hebben geleerd.

Ik spreek me niet uit over de filmpjes, maar bestudeer het Schoolgirl Motor project eens van John Bedini. Dit is al veel nagemaakt om een boel basisprincipes uit te leren die niet in de boekjes staan. Ik heb het hier nog niet over over-unity, maar wel energie die uit de ether komt. Als jij het hele systeem kunt verklaren met wetenschap uit de boekjes, willen velen dat graag horen, denk ik

Die Schoolgirl Motor is niet anders dan een efficiente schakeling die ogenschijnlijk energie opwekt maar in feite niet meer is dan een vliegwiel met magneetjes errond.

Het gaat hier om "magneetmotoren", wat m.i. in de free energy-tak verstaan wordt als werkende motoren met enkel magneten en zonder stroomvoorziening, zelfs niet om op te starten.

Zelfs motoren die "vanzelf" opstarten halen die energie ergens vandaan, en niet uit de ether. Ik heb ooit een Stirling motor gezien, die de warmte van je handpalm omzette in beweging. Spectaculair, maar geen straffe toebak.

Als je het nu hebt over Randi ben je wel heel naiëf. Doe eerst eens wat research over die kerel. Vroeger bestonden er hele sites over vol schandalen, nu volg ik het niet meer want ik weet al lang genoeg. Dat is allemaal zo duidelijk als een klontje.
                Ik heb bv ook een foto gezien v/e antwoord op een vraag waar hij niet DURFDE op ingaan en met allerlei excuses op voorhand afkwam, want jawel, de lijst van vereisten is wel eeeeerg lang, dat zal je wel weten. Zo gaat dat elke keer, want de premie moet immers open blijven staan om als icoon te gelden voor alle wetenschappers die men oogkleppen heeft opgezet. Verder is het natuurlijk ook duidelijk een gatekeeper die grotere belangen moet helpen beschermen.
                -
                Ik heb trouwens nog een recent interview met Bedini gevonden over magneetmotoren, en jawel, ze bestaan. Het gaat oa over de Mylow motor op YouTube die na een tijd als hoax is aangeduid; "van moeten" omdat hij de NSA op bezoek had gehad.
                Zonder het te weten was zijn techniek volgens Bedini redelijk gebaseerd op die van Howard Johnson, waarvan Tom Bearden in levende lijve een magneetmotor heeft zien werken. Hij was geen gewone en hij gebruikte rare magneten
                Oa op deze DVD kan je erover leren: www.energyfromthevacuum.com/Disc4HoJo/index.html

Bedini kende hem heel goed, heeft de plannen, kan dit nadoen, alsook de Mylow motor. Voor hem is de Mylow echter speelgoed en kan het "geen kwaad" zolang die dingen weinig toeren maken. Maar zou je hem ook in een betere uitvoering kunnen maken die wel praktisch is? Volgens hem: "Ooooh yesss!" Maar als je slim bent in deze wereld kom je daar dus niet mee naar buiten.
                Volgens mij niet meer dan iemand die aandacht nodig heeft om DVD's te kunnen verkopen.

Dave
                pixelpusher

Comment

Ik zal nog één keer Free Energy aan dit inhoudloos geroep besteden...

Oorspronkelijk geplaatst door BlablaBird
                  Energie komt niet uit de ether. Energie is er, in de vorm van potentiele energie, en in de vorm van chemische energie. "Uit de ether" is lulkoek.
                  Roepen zonder uitleg...
                  De lulkoek komt hiermee dubbel van jou, en nog Free, COP=2 ook
                  1) voor minderwaardige leken als wij mag dan eens uitgelegd worden waarom Lee & Yang reeds in de jaren stillekes de Nobelprijs ervoor niet zouden verdiend hebben?

Ik ben teveel leek om te weten of die uitleg klopt, maar ik hoor dan wel graag van een geloofwaardige bron waarom niet? (dus hierop hoef je al niet te antwoorden)
                  Er schijnen zo een heleboel regulier wetenschappelijke aanwijzingen én bewijzen te zijn (met wat tijd ga ik die ook meer en meer verzamelen en kritiek erop verwelkomen/zoeken), maar die weet jij natuurlijk niet als je tevreden blijft met boekjes van 100 jaar terug waarvan de info waar het hem nu net om gaat zelfs geen update krijgt.
                  2) over uw energie "is er"...
                  ... not one current Electrical Engineering or classical electromagnetics textbook mentions the energy implications of dipolar asymmetry. Nor do they mention that every charge and dipole freely pours out real observable EM energy continuously, with no observable energy input.
                  Thus the textbooks implicitly assume that all EM fields, potentials, and energy are freely created out of nothing at all by their associated source charges.
                  Either the conservation of energy law is falsified, or the source charge must be receiving the necessary energy input in virtual state form from the active vacuum.
                  Nu mag jij gerust en typischerwijs met de veelvuldige info afkomen die Bearden wil discrediteren, maar het zou mooier zijn als je to the (zero) point blijft van de vernoemde wetenschap die tenminste iets zou verklaren en er niet zoals de jouwe inlepelklaar "zomaar is".

Ook ik sta open voor sommige kritiek op hem (daarom noem ik ook eerder Bedini & Lindemann als goede bronnen voor de beginner).
                  Wie een beetje over Tesla weet, beseft dat het merendeel zijner technieken tot op de dag van vandaag als onmogelijk bestempeld zouden worden (en niet enkel de zijne, "100 j geleden" stikte het van de genieën en "onmogelijke" uitvindingen). Nu moet je je inbeelden dat een zeer intelligente kerel als Bearden dit reeds op jonge leeftijd is beginnen bestuderen en stilaan begrijpen, soms zelfs verbeteren en natuurlijk op blijven doorredeneren. Je begint dan dusdanig ver voor te staan op de rest dat het niet anders kan dan dat je veel kritiek zal oogsten.
                  Men zegt wel eens: "Hij die één stap vooruit denkt noemt men een genie, zij die 2 stappen vooruit kunnen denken zijn gekken". Zo'n Bearden zou ik gerust 3 stappen geven, dus dat kan al veel verklaren

Een magneet is een stuk metaal dat "geladen" is, net zoals een electron een geladen deeltje. De truuk is een beetje fysica te hebben geleerd.
                  Waarom staat "geladen" tussen aanhalingstekens? (omdat je niet echt weet waarover je het hebt) Nog meer: zelfs een batterij wordt eigenlijk niet opgeladen met iets; het draait allemaal om de dipole [Eng], die wij lekker vernietigen in onze eigen domme inefficiente en gesloten systemen. In een open systeem blijft de dipole bewaard en kan energie vrijelijk uit de ether blijven toestromen (bv de magneet; compromiteer de polen en de magnetische energiestroom zal ook afnemen. Laat je hem gerust, dan blijft het lekker stromen en moet je alleen een truuk vinden om het nuttig af te tappen zonder de dipole te compromitteren)

Die Schoolgirl Motor is niet anders dan een efficiente schakeling die ogenschijnlijk energie opwekt maar in feite niet meer is dan een vliegwiel met magneetjes errond.
                  Aha, een GroovBird is dus een soort vogel die Randi-sites papegaait?
                  Maw, je geeft toe dat je ze ziet vliegen wanneer er een vliegwiel in beweging wordt gebracht én er een zelfde soort batterij wordt "opgeladen" waaruit vervolgens langer vermogen komt dan uit een batterij die (even lang) niet is opgeladen met radiant energy?
                  En de wereld wacht natuurlijk nog altijd in spanning voor jullie reguliere verklaring...

Ik begrijp de frustratie van alle gatekeepers en nay-sayers wel...
                  Ze hebben hun opleiding zoveel moeten betalen en hadden daardoor gehoopt de best mogelijke opleiding te krijgen ipv mind control (op de vlakken waar het belangrijk is). De logica zegt echter dat zij die er belang bij hebben dat het gepeupel niet te machtig wordt, alsook weet dat de maatschappij voor hun vooruitgang het meest op "hoger opgeleiden" zal vertrouwen, er uiteraard zal voor zorgen dat de hoger opgeleiden zo mogelijk nog meer misleidende informatie zullen moeten napapegaaien om erdoor te geraken dan de rest. Geef ze daarbij natuurlijk wel de indruk hoe superieur zij en hun opleiding wel zijn; en idd: het straalt van de meeste universitairen ook helemaal zo af.
                  In elk van deze discussies wordt wetenschappelijk bewezen dat jullie gesloten geesten er geen plaats hebben; dat zelfs jullie kritiek dikwijls geen wal raakt, weinig of geen inhoud heeft en op intussen bestofte wetenschap is gebaseerd, dikwijls al tegengesproken door andere takken van de reguliere wetenschap.

Mensen als Bedini willen een groot deel van hun technieken vrijelijk delen, opdat zoveel mogelijk mensen het zouden snappen voordat alles de doofpot ingaat (Internet 2?). Mag dat enkel als jij de uitverkorene bent om dat aan toe te vertrouwen, of mogen ze dat op een medium zetten zonder er zelf ook nog eens hun broek aan te scheuren?? (want nee, ook zij (zeker zij) betalen wellicht braaf voor hun naft en energie zolang ze willen blijven leven).

De DVDs zijn trouwens maar extra (achtergrond)info/experimenten om het nóg een beetje duidelijker te maken. In wezen kan je alle info gratis van internet halen.
                  Net zoals je dat voor bv Strobist fotografie-zaken dat kan doen, maar mensen toch Strobist DVDs en workshops betalen omdat ze te lui zijn om het zelf uit te zoeken of het iets beter gedemonstreerd willen zien (want veel scheelt het allemaal niet als je niet de domste bent, al wat research deed en vrienden hebt).

Nay-sayers zijn nooit te bevredigen, daarom zijn het ook nay-sayers die alleen neej kunnen zeggen en de grootste verliezers zijn van dit alles.
                  Als een "echte Free Energy" vid op YouTube staat, "kan het niet écht zijn, want dat zou niet toegelaten worden/ die mens zou al steenrijk zijn" [enz]. Wordt een vid dan weer verwijderd (dit gebeurt heel veel), dan kunnen wij weer niet bewijzen dat die vid er zelfs geweest is en is het ook weer niet waar. Je kan onmogelijk iets goed doen voor deze soort.
                  Eén ding weet iedereen met gezond verstand: mensen die echt "altijd gelijk" hebben bestaan alleen volgens zichzelf en blijken dikwijls domme aandachtsbehoevenden en/of bange gefrustreerden die hun studie-investering in gevaar zien en niet begrijpen dat alles verandert (behalve hun gesloten geest ).

BTW: Uiteraard krijg (of vind) je niet meteen "de strafste plannen" of hints als je nog niet eerst een Schoolgirl Motor wil begrijpen [ http://groups.yahoo.com/group/Bedini_Monopole3 ]. Het is niet allemaal ongevaarlijk en het zou trouwens nogal een circus worden als iedereen free energy had. In die zin is het ws goed dat dit voor persoonlijk gebruik verboden of beperkt zou worden. Maar het minste wat ze kunnen doen is de energieverwekking door de energieinstellingen met "Free Energy" te doen en ze op de duur veel goedkoper aan te bieden dan nu.

De talloze technieken zijn er, en rest slechts daar nog wat geld in te steken om ze te optimaliseren. Maar nee, men steekt het uiteraard liever in nucleaire fusie edm. waar men ooit een energiemeter zal kunnen opzetten, want als de wereld moest weten dat er "Free Energy" bestond heeft dit catastrofale gevolgen voor de geldstromen en vooral controlesystemen van de elite. Een mens zou wel eens onafhankelijk kunnen worden Blijkbaar zit de schrik er toch wat in, want met het eten en het water gaat het ook heel erg de verkeerde kant op...

Jij mag hier van mij de zaak nog volbreien met "het laatste woord" om in de waan te zijn dat je "gewonnen" bent hoor...
                  Er staat immers al meer dan genoeg info voor de personen met gezond verstand die wél open staan om buiten de Groov te denken. Voor diegenen: veel plezier en resultaat ermee
                  Last edited by Strobokop; 26 september 2009, 05:28.

Comment

De wetten van de thermodynamica zijn er om te worden nageleefd. Het is niet voldoende om wat begrippen uit te vinden, en dan openlijk u af te vragen waarom de rest van de wereld ze doodzwijgt.

Alle pogingen om een perpeteum mobile te produceren en daarmee het "bewijs" te leveren zijn op niets uitgedraaid. Maar er is natuurlijk een slag van mensen dat je nooit kan overtuigen, omdat ze zich dan wentelen in complottheorien en halve wetenschap.

Recent nog, met de affaire Steorm die een gelijkaardig stuk wou commercialiseren, waarbij de demonstratie die het hele zaakje moest bewijzen op niets is uitgedraaid en de wetenschappelijke jury die ze zelf gekozen heeft heel het zaakje afgedaan heeft als larie. Ze blijven volhouden, en beweren zelfs dat ze voor het einde van dit jaar op de markt gaan komen.

Welnu, tot dat moment dat er overal in elk gezin zo'n apparaat is, en de wereld de fossiele brandstoffen heeft verbannen tot de geschiedenisboekjes, tot dan moment, meneer de betweter, zal er met u gespot worden en zal niemand u serieus nemen.

En mijn naam is Dave.
                    pixelpusher

Comment

Tja, wat moet je met deze onzin: free energy, magneetkrachtenergie...

Hebben de gekken en paranoïden een dagje uitzonderlijk verlof van de K13 ? Ik treed GroovBird volledig bij in zijn conclusie: dit is gewoon fysisch (ja inderdaad: fysisch, de fysica aangaande en dus niet lichamelijk, want dat is fysiek, terwijl geestelijk vreemd genoeg wel psychisch is) niet mogelijk !!!
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ik heb het niet over het perpetuum mobile hé,uiteindelijk zal ook een permanente magneet zijn energie verliezen en moeten vervangen/herladen worden.Maar zou het niet kunnen dat het hier gaat om een vorm van energieopwekking met een extreem hoog rendement?

Walter

Hier dan toch een toepassing van permanente magneten,weliswaar niet als draaiende motor :

Bron : Eos magazine januari 2009

Walter
                        D850

Comment

Lijkt wat off topic te gaan...?

De grootst bekende crack wat betreft magneten was ws Howard Johnson. Hij gebruikte voor ons heel ingewikkeld lijkende magneetopstellingen, omdat hij goed wist wat hij ermee wou bereiken en een systeem ter beschikking had om van die opstellingen de magnetische velden zichtbaar te laten maken op computerscherm. Uiteraard ontdekte hij ook eea over magneten dat "niet in de boekjes" staat.

Ik denk dat iemand de volledige www.cheniere.org/sales/buy-dm.htm hier op YT heeft gezet:

Voor demo's, zie vanaf minuut 7 ongeveer.

Hij zou volgens één der andere DVDs lang geleden al Magnetische Motoren gedemonstreerd hebben, maar die vbn konden mss weinig of geen werk verrichten in het begin.

In elk geval, zijn passie lijkt zijn zgn Magnetic Gates te zijn geworden die tijdens het passeren van een wagentje zonder hulp hun veld konden switchen, zodat het wagentje eerst vrij sterk aangetrokken en dan vrij sterk afgestoten werd.
                          Dit systeem kan wél werk verrichten, want het wagentje kon met heel wat lood geladen worden en toch vanuit stilstand vertrekken en een heel eind afgestoten worden.

Als je zo verscheidene gates achter elkaar zou zetten, zou het dus moeten doorgaan totdat de sporen versleten zijn. Of je zou net achter een laatste gate de polen in het wagentje mechanisch kunnen laten switchen en het wagentje zou terug vertrekken naar de andere kant, altijd over en weer dus.

Om de demo's draagbaar te houden zie je het werken op een recht stuk rail met slechts enkele gates.

Er komen blijkbaar zoveel magneten aan te pas dat het wat onpraktisch lijkt, maar hij gaf toe dat het systeem nog veel efficienter zou kunnen gemaakt worden. Deze principes/demo's leunen m.i. eigenlijk dichter aan bij wat voorgaand EOS artikel wil aangeven en bestaan al veel langer.

Op DVDs 11 lijkt John Bedini veel simpelere versies van zo'n gate te demonstreren en lijkt ook Howard Johnson's oorspronkelijke systeem uit te leggen.

Ook DVD 4 ging er al over, met interview en gelijkaardige demo's dan op YT.

Comment

Hier dan toch een toepassing van permanente magneten,weliswaar niet als draaiende motor :

Bron : Eos magazine januari 2009

Walter
                            Dit is wel heel realistisch. Je kan volgens mij de energie opgewekt door de beweging door putten en bulten gaan opvangen in condensatoren en hergebruiken.

Die opgevangen energie wordt anders toch maar omgezet in warmte door olieschokdempers, met slijtage tot gevolg.

Dave
                            pixelpusher

Comment

Toch is deze saga nog niet gedaan:

Walter
                              D850

Comment

Zie hier Walter

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Comment

Working...
                                X