Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reistijden Tomtom kloppen niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reistijden Tomtom kloppen niet

Ik heb hier rond nieuwjaar een Tomtom GO630 gekregen.Ik heb de kaarten van Zuid Afrika erbij gekocht.Had eigenlijk liever track4africa en een Garmin gehad maar helaas.
    Nu als ik een route ingeef van Upington naar Ai-ais weet dat ding me te vertellen dat het 418 km is en 11u48 rijden!!
    De afstand lijkt te kloppen maar 11u48 rijden voor 418km lijkt me wel heel lang.
    Ik heb zo de indruk dat die Tomtom niet echt bruikbaar zal zijn?
    Iemand ervaring met de Zuid-Afrika kaarten van TomTom?
    Ik vind ook nergens de mogelijkheid om je snelheden in te geven per soort weg.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Reistijden Tomtom kloppen niet

Dit heb ik nog niet meegemaakt. Gebruik hem ook alleen in Europa.
    Maar daar heb ik het gevoel dat de reistijden iets te optimistisch zijn. Ik verdenk TomTom ervan om steeds met de maximum snelheid te rekenen.

Zo vind hij dat je beter van de autosnelweg af kan rijden, en een autobaan kan nemen waar je ook 120 Km/h mag rijden. Alleen vergeet hij dan blijkbaar dat daar ook af en toe kruispunten zijn waar je voor kan staan.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Ik verdenk TomTom ervan om steeds met de maximum snelheid te rekenen.
      Dat is zo met iedere GPS... Zelf heb ik een MIO die ik gebruik in de vrachtwagen. In het begin zette ik die ook op de instellingen 'vrachtwagen'. Ik vond dat ik zo weinig autosnelweg geserveerd kreeg. Toen ik die als test eens verzet had naar 'auto' kreeg ik ineens wel veel meer autosnelwegen. Dan viel m'n euro. Voor vrachtwagens rekent hij de autosnelwegen aan 90km/u, net zoals de gewone wegen (uiteraard uitgezonder 70 en 50-zones). Met als gevolg dat voor hem de autosnelwegen en gewone wegen hetzelfde waren. Met de instellingen 'auto' rekent hij de autosnelwegen echter als 120km/u waardoor ik die veel meer voorgeschoteld krijg, eigenlijk zoals het zou moeten

Trouwens, geen enkele GPS houdt rekening met afremmen in bochten en kruispunten, ook niet met verkeerslichten.

Mvg,
      Frederic

Mvg,
      Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Nu als ik een route ingeef van Upington naar Ai-ais weet dat ding me te vertellen dat het 418 km is en 11u48 rijden!!
        De afstand lijkt te kloppen maar 11u48 rijden voor 418km lijkt me wel heel lang.
        Geeft de GPS niet de kortste route aan? Probeer eens de GPS een alternatief te laten geven (snelste). Kan misschien een paar kilometerkes meer zijn, maar dan via snellere wegen.

Dany_

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
          Geeft de GPS niet de kortste route aan? Probeer eens de GPS een alternatief te laten geven (snelste). Kan misschien een paar kilometerkes meer zijn, maar dan via snellere wegen.

Dany_

Hij staat standaard op snelste weg berekenen.

mir

Comment

UPington ligt in Zuid-Afrika en Ais-Ais in Namibië, misschien weet TomTom dat de grensovergang problematisch is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              UPington ligt in Zuid-Afrika en Ais-Ais in Namibië, misschien weet TomTom dat de grensovergang problematisch is.
              en waarschijnlijk ligt er geen mooie snelweg of geasfalteerde baan tussen beide en neemt hij veldweg = 20km/u ..
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                en waarschijnlijk ligt er geen mooie snelweg of geasfalteerde baan tussen beide en neemt hij veldweg = 20km/u ..
                denk ook eerder iets in die aard, tomtom geeft aan ieder type weg een "standaard" snelheid.
                nikon stuff

Comment

Mijn zus heeft dit jaar een TomTom meegenomen naar zuid-Afrika, en was er heel tevreden over, zelf zijn wij er reeds drie maal geweest, en nooit een gps gebruikt, alles is er immers zo gemakkelijk, tenzij je ergens een adres in een stad wil vinden natuurlijk, maar de verbindingswegen zijn er heel goed, indien je het asfalt wil volgen natuurlijk, wij hebben eens bewust een stuk gravelpad genomen van zo een 130Km lang, omdat dat een stuk dichter was, maar hebben daar dikke drie uur over gedaan, en dan staat aangegeven max snelheid 80 Km per uur, terwijl je karretje bijna uiteen valt bij 40 Km per uur.

Ik ben eens google maps gaan raadplegen, maar daar geven ze ook geen geschatte tijd aan, rekend nogthans een hele hoop mogelijke routes uit. http://maps.google.be/maps?utm_campa...m=routeplanner Upington naar Ai-ais is er bijna recht naartoe.

Mischien weet je dat Mir, maar hou er rekening mee als je een auto huurd in Zuid-Afrika, dat deze in Namibië niet is verzekerd, ik heb er navraag naar gedaan, en de meerkost was bijna het dubbele, tenzij dat sinds twee jaar geleden zou veranderd zijn.

In de mogelijke wegen heb je ook keuze genoeg. Zeker tijdens je reis ook een de augrabies watervallen bezoeken, bij veel water echt wel eens de moeite, zorg ervoor dat je tijdig tankt, want op de grensstreek tussen Namibia en Zuid-Afrika wordt er blijkbaar niet zo goed voorzien van brandstof, de enige pomp die er in augrabies (waar wij hebben uitgeslapen) stond viel net na onze tankbeurt zonder, en als wij er s'anderendaags voorbijreden stonden daar zeker twintig auto's waar de mensen de nacht hadden doorgebracht in hun wagen.

Last edited by Guest42; 9 juli 2009, 07:55.

Comment

Die auto huren en ermee naar Namibie rijden is geen probleem,huren bij europcar.
                    Ik heb in 2007 ook al met tomtom gewerkt in Zuid Afrika maar dan een oudere versie en op een ipaq.Dacht dat toen de reistijden wel correct waren.Nu we zien het wel ter plaatse,maar het was handig als we de route's van hier thuis al eens konden ingeven en zo de reistijden bekijken.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Die auto huren en ermee naar Namibie rijden is geen probleem,huren bij europcar.
                      Ik heb in 2007 ook al met tomtom gewerkt in Zuid Afrika maar dan een oudere versie en op een ipaq.Dacht dat toen de reistijden wel correct waren.Nu we zien het wel ter plaatse,maar het was handig als we de route's van hier thuis al eens konden ingeven en zo de reistijden bekijken.

mir
                      Zou het niet kunnen dat je Tomtom eerst plaatselijk coordinaten moet zien alvorens deze een bepaalde reistijd juist wil berekenen ?

Bij mijn ingebouwde gps is het alvast zo, dat deze ook rekening houd met eventuele files in zoverre bekend, je kan er ook alle files opvragen.

Geert.
                      Last edited by Guest42; 12 juli 2009, 19:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                        Het grootste deel tussen Uppington en Ai-Ais is geasfalteerd.
                        Enkel de laatste 100km niet (voorbij Karasburg). Normaal kan je op die asfalt op een veilige manier 120 rijden (overdag !). De meeste gravelwegen in Namibië zijn ok buiten het regenseizoen en je kan er veilig 60-80 rijden. Maar dit gaat niet meer op als het landschap bergachtig wordt.

Comment

Je kan toch je gemiddelde snelheden aanpassen bij TT?
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Op dat ogenblik nam de sateliet een kudden Olifanten waar die rust namen midden op de weg. Vandaar denk ik.

Comment

Working...
                            X