Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autokerkhof Wallonië, gezien op VTM, 29.06

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: autokerkhof Wallonië, gezien op VTM, 29.06

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Ik denk dat we nu ook niet moeten overdrijven he.
    Natuurlijk is het beter om die locaties niet op het internet te plaatsen.Maar denk je nu echt dat vandalen op Google of BD op zoek gaan naar dergelijke locaties?
    Ik zie een vandaal niet gans vlaanderen rond rijden.Vandalen zijn meestal jongeren uit de buurt van die locatie.

mir
    Ik vrees dat ik jou uit ervaring moet tegenspreken, heb tot vorig jaar op regelmatige basis zo'n plekken bezocht. Zelf de locaties die niét in de media komen, gaan volledig naar de knoppen door vandalisme, sluikstorting, graffiti, paintball, ...

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
    @ Boerke : Ik denk dat bij Dadipark een bordje uithangt sindskort met een bedreiging voor een boete die je kan krijgen. Maar ik denk wel dat men er zich kan uitklappen.
    Zich eruitklappen wordt moeilijk, als je een van de loslopende struisvogels voor je neus staan hebt (de vogelpoep van 30cm doorsnede, vond ik al verdacht...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chiepe Bekijk bericht
      Hallo,
      Deze week ben ik zowel op dit autokerkhof als in het treinstation gaan fotograferen (800km...! gereden)...en...zou het niet meer herdoen...
      Eerst en vooral is het treinstation ondertussen reeds behoorlijk opgepoetst en was het echt zoeken om wat mooie beelden te kunnen prikken.
      Op het autokerkhof was het blijkbaar de jongste weken zeer druk bezocht geweest want her en der verzadigd met verse sporen, van lege blikken redbull tot in toiletpapier gewentelde drollen van de clandestien bezoekers...
      Blijkbaar zijn deze locaties na het televisievertoon immens populair want diverse "pbase-" en "flickr-" hyperlinks van de respectievelijke fotografen stonden in het stof geschreven...
      spreken is zilver, zwijgen is goud...
      Amicaal
      Chiepe

Ikzelf ben een jaar en half geleden nog in Montzen geweest.
      Het station stond toen te koop. De laatste berichten die ik ervan heb vertelden dat het uiteindelijk verkocht is aan iemand uit de buurt.
      Niet verwonderlijk dus dat ze daar met een opkuis begonnen zijn. Op de beelden die ik in de ZwD gezien heb viel me ook op dat de ramen van de trein die er staat allemaal stuk waren. Toen ik er was waren ze nog heel...er zijn altijd een heleboel mensen die natuurlijk verval wat versnellen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanerik Bekijk bericht
        Gisteren, in programma "De Zwarte Doos" fotografeerde Jean Van Cleemput een volledig door bos overgroeid autokerkhof van de jaren 60, ergens in Wallonië, auto's daar neergezet door ex-militairen, prachtige locatie, weet iemand waar dat gelegen is?

En omdat een zekere Jean Van Cleemput deze locatie aan het licht bracht in het programma De Zwarte Doos, mag de eigenaar van de gronden (een gewone boer uit de regio) 250 euro per dag per wagen ophoesten zolang ze er liggen. Het kleine kerkhof is inmiddels ontruimd.

Dit autokerkhof bleef meer dan 50 jaar in de schaduw. VTM komt langs en het is gedaan. Bedankt.

Comment

Tja dat kerkhof hoorde daar eigenlijk niet thuis he, wel jammer dat de boer voor de kostem moet opdraaien.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Spijtig dat het verdwijnt, het is uiteindelijk nog een stukje oorlogsgeschiedenis.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flatcat Bekijk bericht
              En omdat een zekere Jean Van Cleemput deze locatie aan het licht bracht in het programma De Zwarte Doos, mag de eigenaar van de gronden (een gewone boer uit de regio) 250 euro per dag per wagen ophoesten zolang ze er liggen. Het kleine kerkhof is inmiddels ontruimd.

Dit autokerkhof bleef meer dan 50 jaar in de schaduw. VTM komt langs en het is gedaan. Bedankt.
              Veel fotografen zijn natuurlijk op zoek naar ongewone dingen, soms heel banaal en lelijk, om daar dan esthetisch mooie foto's van te maken. Dat is natuurlijk één van de delen van het spel van de fotografie.

Maar langs de andere kant moeten we ons er ook van bewust zijn dat omdat iemand er foto's is gaan maken en daarna een Tv ploeg een reportage, er nu een wantoestand aangepakt wordt, want zomaar enkele honderden auto's in de natuur ongecontroleerd laten wegrotten is nu niet bepaald millieuvriendelijk.

Dus het medium fotografie waar we allemaal hier op dit forum zo van houden heeft in dat opzicht toch weer iets opgeleverd.
              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                Veel fotografen zijn natuurlijk op zoek naar ongewone dingen, soms heel banaal en lelijk, om daar dan esthetisch mooie foto's van te maken. Dat is natuurlijk één van de delen van het spel van de fotografie.

Maar langs de andere kant moeten we ons er ook van bewust zijn dat omdat iemand er foto's is gaan maken en daarna een Tv ploeg een reportage, er nu een wantoestand aangepakt wordt, want zomaar enkele honderden auto's in de natuur ongecontroleerd laten wegrotten is nu niet bepaald millieuvriendelijk.

Dus het medium fotografie waar we allemaal hier op dit forum zo van houden heeft in dat opzicht toch weer iets opgeleverd.
                Precies of het nog iets opbrengt om wagens die er al 50 jaar liggen ineens weg te halen om zogezegd de bodem te redden. De olie is al lang in die bodem verdwenen. Nu was het enkel nog het metaal dat aan het vergaan was. Dit is weer een typisch staaltje van hypocriete, Belgische bureaucratie. 50 jaar lang kraait er geen haan naar, maar het raakt wat bekend en er ruikt er eentje geld....laten we de boer eens pluimen
                In Zwitserland heeft men ook zoiets, en daar komen de mensen in opstand bij ook maar het minste opruimingsbericht.

Geen wonder dat we niet aan een regering geraken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avalon Bekijk bericht
                  Precies of het nog iets opbrengt om wagens die er al 50 jaar liggen ineens weg te halen om zogezegd de bodem te redden. De olie is al lang in die bodem verdwenen. Nu was het enkel nog het metaal dat aan het vergaan was. Dit is weer een typisch staaltje van hypocriete, Belgische bureaucratie. 50 jaar lang kraait er geen haan naar, maar het raakt wat bekend en er ruikt er eentje geld....laten we de boer eens pluimen
                  In Zwitserland heeft men ook zoiets, en daar komen de mensen in opstand bij ook maar het minste opruimingsbericht.

Geen wonder dat we niet aan een regering geraken!
                  Zo wordt de regeringsvorming nog moeilijker: Vlaamse eis dat Wallonie z'n urbex locaties onaangeroert laat, zodat Vlaamse fotografen ze kunnen blijven bezoeken

Je hebt gelijk. Hypocrisie, niks doen tot het te laat is en dan ergens een slachtoffer zoeken die voor de kosten mag opdraaien. Heel spijtig.
                  (OP dat vlak hou ik dan toch ook wel van die Zwitsers)
                  Ik heb het 'geluk' gehad om dit autokerkhof voor het eerst zowat 10j terug te kunnen fotograferen. Ben er ondertussen nog vier maal geweest en telkens zag je de verloudering toenemen, aangebracht door andere bezoekers. Laats nog eens eind vorig jaar, na de uitzending, geweest - 't was al grotendeels opgeruimt. Jammer.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Dadipark zal misschien niet lang urban location blijven, vermits er nieuwe geïnteresseerden zijn om het te kopen: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=I636S920
                    Nikonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                      Zo wordt de regeringsvorming nog moeilijker: Vlaamse eis dat Wallonie z'n urbex locaties onaangeroert laat, zodat Vlaamse fotografen ze kunnen blijven bezoeken

Je hebt gelijk. Hypocrisie, niks doen tot het te laat is en dan ergens een slachtoffer zoeken die voor de kosten mag opdraaien. Heel spijtig.
                      (OP dat vlak hou ik dan toch ook wel van die Zwitsers)
                      Ik heb het 'geluk' gehad om dit autokerkhof voor het eerst zowat 10j terug te kunnen fotograferen. Ben er ondertussen nog vier maal geweest en telkens zag je de verloudering toenemen, aangebracht door andere bezoekers. Laats nog eens eind vorig jaar, na de uitzending, geweest - 't was al grotendeels opgeruimt. Jammer.
                      Inderdaad jammer. Ik heb ook nog het geluk gehad om de locatie in zijn volle glorie te zien en fotograferen. Op een mooie oktoberochtend met prachtig licht dan nog wel.
                      Als de belgische staat dan toch veel geld wil, sporen ze en oorspronkelijke eigenaars van die wagens op (amerikaanse militairen) en klagen ze deze (de meeste postuum) aan voor sluikstorten
                      En om het helemaal Belgisch te maken: de boer ook nog aanklagen omdat hij dat heeft toegelaten (zelfs al zat deze toen nog in zijn pampers). Tja, het rationele is tegenwoordig ver zoek

Diegene die hier klokkenluider heeft gespeeld, loopt waarschijnlijk nu pluimen in zijn gat te steken met het feit dat het bos nu "proper" is door zijn toedoen. De wagens zijn weg, maar de olie zit nog in de grond. Als er binnenkort een serieus bepluimd individu van ecolo verschijnt, mogen ze die pluimen er allemaal 1 voor 1 uittrekken.

Het is te hopen dat het pijn doet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door witte mol Bekijk bericht
                        op volgende site enkele foto's van het kerkhof:
                        http://www.urbansecrets.nl/chatillon.html
                        Alle wagens/wrakken zijn opgedoekt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                          Kweet niet hoe streng ze zijn geworden bij betrapping, is alweer meer dan een jaar geleden dat ik er nog was.

M.i. valt dit onder inklimming. Voor zover ik me nog iets uit de wetgeving herinner; is dit gelijk aan inbraak.
                          Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Als je een oud vrak zoekt moet je niet ver zoeken, te merksplas staat er al zolang ik weet een vrak naast de weg midden in het dorp dan nog wel.
                            Eerst heeft er zeker twintig jaar een Simca 1000 gestaan en toen die eindelijk weg was is die vervangen door een Peugeot 505 die er ondertussen ook al zeker tien jaar staat in autokerkhofstaat dan wel he.
                            Als je in Merksplas de Leest afrijd kom je hem tegen op 5 m van de stoep.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schoja Bekijk bericht
                              Hallo,

Ergens deze week was in de zwarte doos onder dezelfde rubriek een locatie te zien van een oud treinstation in Wallonië, dacht ik. Iemand een idee waar dat was?

Alvast bedankt.
                              Het zelf vinden is de helft van het plezier

Comment

Working...
                              X