Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yasmine

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Yasmine

no offense ik vind zelfmoord ook een laffe daad... niet voor de persoon zelf maar wel voor de mensen die achterblijven. Je kan geen afscheid nemen en je zal nooit helemaal zeker weten WAAROM...

desalniettemin vind ik het ook straf & jammer dat ze dood is...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      no offense ik vind zelfmoord ook een laffe daad... niet voor de persoon zelf maar wel voor de mensen die achterblijven. Je kan geen afscheid nemen en je zal nooit helemaal zeker weten WAAROM...

Och Hans, weet je, meestal moet je niet ver zoeken naar oorzaken.
      En die vind je (9,999 op 10) heel dicht in de omgeving... of juist bij die mensen
      die achterblijven.

Daar is ook niets "geheimzinnig" aan, of "mysterieus" of "onverklaarbaar".
      Nog zo'n thema's die graag gebruikt worden door de achterblijvers
      (en anderen)

Het ergste vind ik die hoge cijfer in België bij de kinderen.
      (druk van de school, druk van thuis, pesten enz.)

En iedereen mag zich een keer afvragen waar de grens ligt om zoiets te doen.
      Het moment dat je die beslissing neemt en uitvoering...

Met veel liefde en geduld en met vooral de ogen (en ogen) open te houden, kan veel voorkomen worden.

Een "dikke" bankdirecteur (op rust) hier in de buurt moest daar altijd om lachen en
      vond het zever als men hem sprak over depressies....
      Tot zijn eigen dochter het te pakken had, toen was het land te klein he.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

tja Theo het blijft een gevoelig onderwerp he...
        Nieuwe site

Comment

ik treed Hans hier ook in bij, het blijft een egoïstische daad en je vrienden, kennissen, familieleden blijven altijd verweesd achter, en ook dikwijls met veel schuldgevoelens en vragen.
          Ik ben zelf persoonlijk al 3x geconfronteerd geweest met zelfmoord in vriendenkring . . . een laffe daad is misschien nogal hard uitgedrukt want aan de andere kant moet je er ook moed voor hebben . . . meestal zijn er ook al voorafgaande psychische problemen die een basis vormen bij het denken en het uitvoeren van dergelijke daad.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            het blijft een egoïstische daad
            da's beter uitgedrukt Francis... egoïstisch ipv laf want idd bv onder een trein springen doe je niet zomaar...
            Nieuwe site

Comment

tja Theo het blijft een gevoelig onderwerp he...
              Ja ja Hans, mensen kunnen daar ook niet tegen hoor.

Van de week nog een docu gezien op de Duitse tv.
              Een koppel die hondjes had en dat zijn dus dieren he.
              Ik durf er niet over beginnen of ik zal prijs hebben

Als iedereen zo omging met hun kinderen dan waren er geen problemen en zeg maar
              dat ik het gezegd heb.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                ik treed Hans hier ook in bij, het blijft een egoïstische daad en je vrienden, kennissen, familieleden blijven altijd verweesd achter, en ook dikwijls met veel schuldgevoelens en vragen.
                Ik ben zelf persoonlijk al 3x geconfronteerd geweest met zelfmoord in vriendenkring . . . een laffe daad is misschien nogal hard uitgedrukt want aan de andere kant moet je er ook moed voor hebben . . . meestal zijn er ook al voorafgaande psychische problemen die een basis vormen bij het denken en het uitvoeren van dergelijke daad.
                Francis als je vrienden, kennissen, familieleden niks gezien of gemerkt hebben...?
                Ik heb daar toch vragen bij.
                En het kan ook heel goed zijn dat die vrienden, kennissen, familieleden ook
                egoïsten zijn omdat ze niks hebben willen zien OF zich met opzet niet gemoeid hebben.
                (die willen geen "leed" aan hunne kop of zich andere "miserie" op hun hals halen)

En die schuldgevoelens: kan je veel kanten mee op.
                Ik heb daar ook 2 pertinente voorbeelden van.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

het is toch altijd hetzelfde he, mensen laten verekken in hun miserie en op de koop toe nog wa uitlachen ook en meestal nog moeten horen van eigen schuld dikke bult en meer van dat fraais....
                  iemand die zelfmoord pleegd is geen egoïst , en al helemaal zeker niet laf....
                  das iemand die niet bereid is om in die miserie te blijven leven , deeltijds werk ik in een sector waar miserie aan de orde van de dag is,soms vraag ik me af wat die mensen bezielt om zo toch te blijven leven.......?
                  en bedenk ook dat niet alle mensen zelf schuldig zijn aan hun miserie he!
                  aan de zijlijn staan kijken en oordelen is gemakkelijk tot.....je er zelf mee geconfronteerd word dan word er plots heel anders gepiept.....

nee ik vind het heel erg altijd weer, maar soms kan ik het echt wel begrijpen , wat ik wel geleerd heb is zeer zeker in geen geval iemand te veroordelen die zo een daad stelt en al helemaal de woorden "laf" of "egoïst" zeker niet te gebruiken!

soms kan het beter zijn er uit te stappen.....helaas
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Egoïst of laf laat ik in het midden.

Ik heb wel volgende bedenking:

Sommige mensen willen leven, maar krijgen gewoon de kans niet en andere kunnen leven, maar willen niet...
                    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht

Sommige mensen willen leven, maar krijgen gewoon de kans niet en andere kunnen leven, maar willen niet...
                      Van wie niet?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Omdat ze zo ziek zijn dat ze niet kunnen genezen worden.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

mee eens!

Comment

Ok, dat begrijp ik.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

niet mee eens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                niet mee eens!
                                dus volgens u kan moderne geneeskunde ALLES genezen he? botkanker, longkanker, AIDS, ... ????
                                Nieuwe site

Comment

Working...
                                X