Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag ik mij aub eens kwaad maken?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mag ik mij aub eens kwaad maken?

wat je ook kan proberen: probeer van iemand anders die er terwijl stond een ticket te krijgen die het uur van de boete overschreed
    je kan dan aantonen dat je betaald hebt.
    ze zullen dan wel zeggen dat ze een foto hebben dat er geen ticket voor de ruit lag, maar dat briefje kan altijd naar beneden gevallen zijn he
    450d met glas van 10 tot 250mm en een flits

Comment

Als je bewust een risico neemt, moet je niet piepen als t fout gaat.

Comment

12 euro

Ik begrijp je gevoel van onrecht... maar wees blij dat het slechts 12 euro is. In Nederland kost dit geintje standaard 60,- tenzij je op een invalidenplaats gaat staan. Dat kost het lieve sommetje van 150,-
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          tenzij je op een invalidenplaats gaat staan. Dat kost het lieve sommetje van 150,-
          Dit vind ik dan ook niet meer dan correct. Als je geen invalide bent tenminste
          Er zitten mensen tussen die het echt moeilijk hebben (invaliden), dat je van zo'n mensen nogeens hun parkeerplaats gaat wegnemen vind ik niet kunnen...

De borden die wij hier in Belgie staan hebben vind ik trouwens 1 van de betere dingen die onze "regering" de voorbije jaren heeft gerealiseerd. Je weet wel, die borden met "Indien U mijn parkeerplaats neemt, neem dan ook mijn handicap" o.i.d.

On-Topic:
          De wet werd hier blijkbaar correct toegepast, je had als brave burger je parkeerschijf moeten leggen. Niet dat ik dat wist, maar kom...
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

Comment

Als een munstuk niet aangenomen wordt moet je het er eens opnieuw insteken maar wel 180° gedraaid (recto verso).
            Veel parkeermeters weigeren het geldstuk als de beeltenis van Albert II ontbreekt, (euro's uit nabuurlanden) maar nemen het wel aan als de Europese kant ingescand wordt. Weet niet of dit overal gebeurt maar is wel van toepassing in de omgeving van Vilvoorde.

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Veel parkeermeters weigeren het geldstuk als de beeltenis van Albert II ontbreekt, (euro's uit nabuurlanden) maar nemen het wel aan als de Europese kant ingescand wordt. Weet niet of dit overal gebeurt maar is wel van toepassing in de omgeving van Vilvoorde.
              Het probleem is meestal niet die afbeelding maar de dikte van het muntstuk. Soms is die iets minder dik dan zou moeten (bepaalde landen) en dan valt die erdoor. Betaalautomaten (waaronder parkeermeters) dedecteren meestal de grootte en dikte van een muntstuk en veelal ook het gewicht ervan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Ik begrijp je gevoel van onrecht... maar wees blij dat het slechts 12 euro is. In Nederland kost dit geintje standaard 60,- tenzij je op een invalidenplaats gaat staan.
                Het gaat hem hier niet om een boete voor foutparkeren, zelfs helemaal niet om een boete ... het is gewoon het halvedagtarief dat je betaalt als je niet betaalt.
                En inderdaad is het zo dat je moet weten dat je bij een defect parkeerautomaat naar een ander toestel moet gaan en indien dit ontbrekend is (er is er maar een), dan moet ge uw parkeerschijf zetten.
                Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Je neemt met een d90 (of iets gelijkaardigs) een filmke van die Euro die door die parkeermeter valt. Je stuurt die boete terug met een beleefde brief waarin je meldt dat de parkeermeter stuk was en dat je dit ook kan aantonen.
                Zeg nu nog dat die filmfuncties overbodige gadgets zijn.
                Het blijft inderdaad nog een overbodige gadget in dit geval ... ze zullen u 100% gelijk geven dat dat muntstuk inderdaad niet aanvaard wordt maar de fout ligt er hier bij het feit dat er geen parkeerschijf gezet werd ... die had je dan ook moeten plaatsen en fotograferen.
                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Waarom al dat geërger ?
                Heb hier een tijdje geleden ook eens gekankerd over een boete voor foutparkeren (toch volgens de politie).
                Van mij was het 100 €, en jullie zagen over een boete van 12 €...
                Ge kunt een boete voor foutparkeren ook niet vergelijken met een halvedagtarief voor iemand dat officiëel geparkeerd was.
                Het niet betalen van een parkeerticket is helemaal geen overtreding, het is het aanvaarden van het halvedagtarief ... je krijgt dus gewoon dit tarief aangerekend.
                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Tip : in 't vervolg kijkt ge of er geen auto in de buurt staat die al een boete heeft. Ge neemt die zijn boete en ge steekt die onder uw eigen ruitenwisser. Wedden dat ze u gerust laten .
                Zoals reeds gezegd ... het is geen boete maar een halvedagtarief. Als ge dan een papierke van een ander pikt, let er dan wel op dat het geen van de voormiddag is en dat jij er in de namiddag staat. Ge kunt er zo twee krijgen als ge een deel in de voormiddag en een deel in de namiddag staat. Wreed vervelend als je van 11 tot 14 parkeert zonder betalen en ze komen twee keer door ondertussen ... dan kunt ge ook dubbel tarief betalen.
                Last edited by VerSeg; 12 mei 2009, 00:46.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Welk tarief?
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                    Welk tarief?
                    Halvedagtarief ... 12€ voor de voormiddag en 12€ voor de namiddag.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dus het is niet zo dat ze je na de eerste boete voor de rest van de dag gerust laten?
                      Ik ben een leek op parkeerboetegebied. Nog nooit eentje gehad (andere boetes jammer genoeg wel).
                      Hier in Lochristi 'stad' ben ik nog geen parkeermeter tegengekomen.
                      In grotere steden parkeer ik altijd ondergronds. Moet ik mijn horloge niet in 't oog houden.
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Nu even serieus, is er geen wet die zegt dat in geval van defecte parkeermeter je je schijf moet leggen?
                        Goed om weten!
                        Dan neem ik vanaf nu een hamer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Hier is het direct een ganse dagtarief van 12.5 €. Je zou zeggen, dat valt nog mee. Inderdaad vergeleken misschien met andere steden. Maar 12.5€ is voor mij nog altijd 500 oude BF'kes. Had je er in de tijd van de BF'kes 500 moeten neertellen dan was dat wellicht nog zwaarder aangekomen dan 12.5€. Maar ja, dit is dan de relativiteit van de getalletjes waaraan wij ons nog steeds laten vangen. "Laat maar vallen, het is maar een eurooke", "dag Jan", voor mij is dit nog steeds 40BF.
                          Denken jullie niet dat we nogal een gang gaan met de eurookes.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

In Hasselt parkeren we met een SMS...
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              In Hasselt parkeren we met een SMS...
                              In Gent ook hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                                voor mij is dit nog steeds 40BF. Groetjes,
                                Pol.
                                Ja Pol, en dan nog ben je er aan, is eigenlijk 40,3399, als het om grote bedragen gaat, ik zou van die spanjaard met zijn 126.000.000 € al die 33,99 eurocent willen krijgen, is nog meer dan 4.000.000 oude befkes.

Comment

Working...
                                X